Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2005, 19:02
cherrie
cherrie is offline
hoi ik zie mezelf op fotos en vindt mezelf zo lelijk dat ik naar de treinen wil lopen om zelfmoord te plegen ik woon in een woongroep en durf me eigen niet te vertonen gewoon zo onzeker.wat moet ik doen ? xxxcher
Advertentie
Oud 24-08-2005, 19:07
VeGs
VeGs is offline
Heel snel hulp zoeken bij iemand die je echt vertrouwd en met een psycholoog gaan praten.
Het is echt zonde om je leven te beeindigen. Er zijn zoveel mooie dingen in het leven. Probeer die opnieuw te ontdekken. Licht iedereen in die je vertrouwt, zodat je altijd bij iemand terecht kunt en ze je kunnen steunen.
Een mens is te mooi en waardevol om 'zomaar' dood te laten gaan. Dat geldt voor jou net zo hard als voor ieder ander!
Oud 24-08-2005, 19:17
Magican
Magican is offline
Je moet met je ouders/vrienden praten en daarna proffesionele hulp gaan zoeken.

Vraag: ben jij echt 22?
Oud 24-08-2005, 19:21
K-pax
K-pax is offline
"plastische chirugie"
Oud 24-08-2005, 19:24
cherrie
cherrie is offline
ik ben echt 22 en ik heb al profesoinele hulp en die zeggen dat ik er goed uit ziet.
maar jah op de fotos zie ik het echt niet.ik was vroeger altijd zo mooi meisje maar sinds ik me haar kort heb geknipt is het hopeloos met mij! nou in iedergeval bedankt xxxcher
Oud 24-08-2005, 19:28
cherrie
cherrie is offline
maar mij leven is op het moment erg zwaar ik woon in een leefgroep resociaalicatiegroep ,het woordt zeg het al recociaaliaatie dat betekend dat je allemaal taken heb om te doen en het is erg zwaar ik ben ook afgewezen door me ouders ik mag niet thuis wonen allleen op weekendverlof)dusz dat maak ik allemaal mee en als ik door blijf zeiken aan me ouders mag ik niet meer op weekendverlof.dusz doeii xxxcher
Oud 24-08-2005, 19:40
HereIAm
HereIAm is offline
Citaat:
cherrie schreef op 24-08-2005 @ 20:24 :
ik ben echt 22 en ik heb al profesoinele hulp en die zeggen dat ik er goed uit ziet.
maar jah op de fotos zie ik het echt niet.ik was vroeger altijd zo mooi meisje maar sinds ik me haar kort heb geknipt is het hopeloos met mij! nou in iedergeval bedankt xxxcher
Je haar groeit in elk geval vanzelf weer aan hoor...

Is je uiterlijk (waar niks mis mee is, als alleen jij vindt dat je lelijk bent) echt een reden om een einde aan je leven te maken? Probeer eens wat mooie dingen in je leven te benoemen. Vrienden, hobby's, muziek, familie? Probeer te genieten van de mooie dingen!
Oud 24-08-2005, 19:42
coopergirl
coopergirl is offline
Kun je je niet beter over jezelf voelen als je leuke kleren aan hebt en je gezicht van make up voorziet? Eventueel een kleurtje in je haar, een andere bril/ lenzen? Zelfvertrouwen is iets van 'binnenuit', maar soms helpt een (kleine) verandering aan de 'buitenkant'.
Oud 24-08-2005, 19:59
Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 24-08-2005 @ 20:42 :
Kun je je niet beter over jezelf voelen als je leuke kleren aan hebt en je gezicht van make up voorziet? Eventueel een kleurtje in je haar, een andere bril/ lenzen? Zelfvertrouwen is iets van 'binnenuit', maar soms helpt een (kleine) verandering aan de 'buitenkant'.
Ja presies, vraag aan de kapper om er iets leuks van te maken. Het klinkt misschien cliché maar het leven kan (is) te mooi om ermee te stoppen.
Of ga zoals al is gezegd naar een psycholoog die je misschien verder kan helpen. Succes ermee
Oud 24-08-2005, 20:25
Nona
Nona is offline
Haar weer lekker lang laten groeien en jezelf precies zo kleden als jij het leuk vindt. En als het dan nog niet goed is moet je inderdaad aan je zelfbeeld gaan werken. Iedereen heeft zo zijn schoonheidsfoutjes en dat is bij jou niet anders, maar iedereen heeft ook goede kanten en dat is waar je op moet letten. Dan is het aan jou jezelf aan te leren je daarop te focussen, eventueel met wat hulp van vrienden of misschien zelfs professionele hulp.

Wat me iets meer zorgen baart: waarom zou je zelfmoord willen plegen, alleen omdat je jezelf niet mooi vindt? Is je leven niet meer waard?
Oud 24-08-2005, 21:29
Verwijderd
er zijn wel belangrijkere dingen dan een mooi kapsel

als je 22 bent hoor je dat toch zo langzamerhand wel door te hebben
Oud 24-08-2005, 22:27
akumabito
akumabito is offline
Hmm, zwaar negatief zelfbeeld dus.. eigenlijk net zoiets als een anorexia patiënt die in de spiegel kijkt en zichzelf nog steeds te dik vind lijkt me. 't zal niet makkelijk zijn denk ik om daar vanaf te komen. Ik denk dat je er het beste aan zou doen om het bespreekbaar te maken met iemand uit je directe omgeving. Iemand die je vertrouwt en waarvan je denkt dat hij of zij je verder zou kunnen helpen.

Persoonlijk zet ik nogal vraagtekens bij het belang van het uiterlijk voor je persoonlijke geluk. Denk bijvoorbeeld eens aan mensen met brandwonden, of die bijvoorbeeld door een zwaar ongeluk verminkt zijn in hun gezicht. Lijkt mij toch dat zij er zwaarder aan toe zijn als iemand die haar haar te kort heeft geknipt, of niet dan?
Oud 24-08-2005, 22:37
Chelsea
Chelsea is offline
1 WORD.
hairextensions

gewoonm die goedkope van de toko!
Oud 24-08-2005, 22:43
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Chelsea schreef op 24-08-2005 @ 23:37 :
1 WORD.
hairextensions

gewoonm die goedkope van de toko!
Roep jij bij een anorexia patient ook "1 WORD: McDonald's"?
Oud 24-08-2005, 23:22
Freestyler*
Freestyler* is offline
ja ga haar ook nog eens allemaal lopen beledigen door te zeggen dat ze zich niet gedraagt als 22

Toch kunnen wij hier weinig doen
Je kan een foto posten en wij kunnen dan bevestigen dat je helemaal niet lelijk bent, maar dat geloof je waarschijnlijk toch niet.
Het is natuurlijk meer dan alleen dat kapsel. Anders vind ik het ook wel raar.

Maar die professionele hulp die je krijgt, haalt die niks uit?
Oud 24-08-2005, 23:26
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 25-08-2005 @ 00:22 :
Je kan een foto posten en wij kunnen dan bevestigen dat je helemaal niet lelijk bent, maar dat geloof je waarschijnlijk toch niet.
Had ik ook al aan gedacht, maar buiten dat, er hoeft maar één grappenmaker langs te komen die allemaal onzin opschrijft als reactie op zo'n fotootje, en ze kan weer van voor af aan beginnen..
Oud 24-08-2005, 23:29
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Lelijk ten op zicht van wat? Of wie?

Lelijk is een waardeoordeel, daarom altijd betrekkelijk en immer in verhouding staand tot-.

Jij legt de lat, niet aan ons om em terug te leggen dus.

Laatst gewijzigd op 24-08-2005 om 23:31.
Oud 25-08-2005, 00:10
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
akumabito schreef op 25-08-2005 @ 00:26 :
Had ik ook al aan gedacht, maar buiten dat, er hoeft maar één grappenmaker langs te komen die allemaal onzin opschrijft als reactie op zo'n fotootje, en ze kan weer van voor af aan beginnen..
Ja ze moet juist sterk genoeg worden om daar tegen te kunnen. Maar dat moet vanuit haar zelf komen.
Oud 25-08-2005, 13:12
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
cherrie schreef op 24-08-2005 @ 20:02 :
hoi ik zie mezelf op fotos en vindt mezelf zo lelijk dat ik naar de treinen wil lopen om zelfmoord te plegen ik woon in een woongroep en durf me eigen niet te vertonen gewoon zo onzeker.wat moet ik doen ? xxxcher
mooi topic, vooral als je elders het volgende roept

"hallo ik vraag me eigen af ik ben een hele leuke meid om te zien waarom ik het buitebeentje bent snap er echt niks van iemand tips groetjes cherrie"

dus leg eens uit !
Oud 25-08-2005, 13:56
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
ratsja schreef op 25-08-2005 @ 14:12 :
mooi topic, vooral als je elders het volgende roept

"hallo ik vraag me eigen af ik ben een hele leuke meid om te zien waarom ik het buitebeentje bent snap er echt niks van iemand tips groetjes cherrie"

dus leg eens uit !
oja dat was me een vaag topic
misschien had ze toen nog haar oude kapsel
Oud 25-08-2005, 19:39
cherrie
cherrie is offline
neej toen had ik me haar ook kort en toen waren de fotos vanmijzelf nog leuk om te zien maar het lijk wel of ik steeds lelijker aan het woorden bent
Oud 25-08-2005, 19:40
cherrie
cherrie is offline
en bedankt kruimel bedankt iedereen xxxcher
Oud 25-08-2005, 23:26
Chelsea
Chelsea is offline
Citaat:
akumabito schreef op 24-08-2005 @ 23:43 :
nouja, eerst had ik niet alle reply's gelezen en schreef ik een heel verhaaltje, maar daarna las ik het nog even door en is blijkbaar haar korte kapsel het oorzaak (en geloof me ik weet er alles van!)

het idee kan werken, ik had gewenst dat iemand het naar mj riep HAIREXTENSIONS toen ik kort haar had, zou me veel ellende bespaard kunnen zijn
Oud 26-08-2005, 01:02
Verwijderd
Citaat:
akumabito schreef op 24-08-2005 @ 23:43 :
Burger King
Oud 26-08-2005, 06:41
Verwijderd
Ha-ha.
Advertentie
Oud 26-08-2005, 08:51
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
cherrie schreef op 25-08-2005 @ 20:39 :
neej toen had ik me haar ook kort en toen waren de fotos vanmijzelf nog leuk om te zien maar het lijk wel of ik steeds lelijker aan het woorden bent
denk dat je last hebt van een verkalkte hersenkwab
Oud 26-08-2005, 10:44
akumabito
akumabito is offline
Heheheh, offtopic..

Citaat:
nare man schreef op 26-08-2005 @ 02:02 :
Burger King
Jah, veel beter dan de Mac.. tenminste geen slappe friet, en de burgers daar hebben bijna een normaal formaat. Ze zijn nog veel lekkerder ook.. mmmmmm... toch weer eens tijd dat ik weer eens een bezoekje breng aan de King..
Oud 26-08-2005, 20:31
cherrie
cherrie is offline
haha lollig hoor maare hoeveel kosten die haar extions en waar jeh het doen?
Oud 26-08-2005, 20:41
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 25-08-2005 @ 00:22 :
ja ga haar ook nog eens allemaal lopen beledigen door te zeggen dat ze zich niet gedraagt als 22
Moet ze zich maar niet gedragen als een 12-jarige.
Oud 26-08-2005, 20:46
cherrie
cherrie is offline
wat moet ze der eigen maar nieh gedragen als een 12jarige wat bedoel je daar mee. je staat niet in mij schoenen .ik ben altijd een heel mooi meissie geweest en oppeens ben ik lelijk dan moet je daar tog mee leren leven hoor. lelijk zijn is helemaal niet leuk want je bent harstikke onzeker!! puh zo is het en niet anders!
Oud 26-08-2005, 21:02
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-08-2005 @ 21:41 :
Moet ze zich maar niet gedragen als een 12-jarige.
jah sorry
ik neem het helemaal terug
Oud 26-08-2005, 21:11
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
cherrie schreef op 26-08-2005 @ 21:46 :
wat moet ze der eigen maar nieh gedragen als een 12jarige wat bedoel je daar mee. je staat niet in mij schoenen .ik ben altijd een heel mooi meissie geweest en oppeens ben ik lelijk dan moet je daar tog mee leren leven hoor. lelijk zijn is helemaal niet leuk want je bent harstikke onzeker!! puh zo is het en niet anders!
OMG dit is te erg voor woorden, als jij 22 bent, ben je dan zwakzinnig o.i.d?
Je komt bij mij over als een 8 jarige die net ondekt heeft dat barbie echt een pop is.
Hierbij condoleer ik jou.

PS: barbie heeft wel lang haar, ken ook maar dan ergens anders, maar dat weet jij natuurlijk niet, dus kun je dit als grapje beschouwen.

Verder vraag ik me het volgende af: hoe heb jij internet ontdekt en misschien is het handig om de kinderfilter UIT te zetten, zo kom je nog meer te weten wat deze o zo wrede wereld jouw !! te bieden heeft.

Succes.
Oud 26-08-2005, 21:13
cherrie
cherrie is offline
neej maar ik gewoon graag mooi zijn
Oud 26-08-2005, 21:47
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
cherrie schreef op 26-08-2005 @ 22:13 :
neej maar ik gewoon graag mooi zijn
met lang haar ben je heel mooi
met kort haar ben je heel lelijk

niet te vergeten wil je in geval 2 ook dood. Kort haar is immers een probleem dat nooit zal oplossen. Er is geen uitweg.

tuurlijk
Oud 26-08-2005, 21:51
cherrie
cherrie is offline
wees eens wat duidelijker neej echt
Oud 26-08-2005, 23:07
coopergirl
coopergirl is offline
Misschien ben ik dronken maar ik vind dit een kuttopic worden. Het komt niet helemaal geloofwaardig over ofzo Ten minste, ik kan me moeilijk inleven dat iemand zichzelf zo intens waardeloos voelt doordat het kapsel korter is... Doe er dan godverdomme gewoon een kleurtje in, style het op een andere manier of weet ik veel. Desnoods ga je een paar maand met een leuke muts op je hoofd lopen.
Oud 26-08-2005, 23:08
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
cherrie schreef op 26-08-2005 @ 22:51 :
wees eens wat duidelijker neej echt
Je levensgeluk is direct evenredig aan de lengte van je haar. Hoe langer je haar, hoe gelukkiger je bent. Hoe korter je haar, hoe ongelukkiger je wordt. Scheer je maar eens kaal, krijg je vast zelfmoordneigingen van..
En het wordt op den duur alleen nog maar gecompliceerder. Denk maar eens aan haaruitval, kaalheid en grijs worden en dat soort dingen. omg, dat ga je echt nooit aankunnen.

(heh, ik heb nog geprobeerd om serieus te antwoorden ook.. maar nu lukt zelfs mij 't niet meer..)
Oud 26-08-2005, 23:10
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
akumabito schreef op 27-08-2005 @ 00:08 :
Je levensgeluk is direct evenredig aan de lengte van je haar. Hoe langer je haar, hoe gelukkiger je bent. Hoe korter je haar, hoe ongelukkiger je wordt. Scheer je maar eens kaal, krijg je vast zelfmoordneigingen van..
En het wordt op den duur alleen nog maar gecompliceerder. Denk maar eens aan haaruitval, kaalheid en grijs worden en dat soort dingen. omg, dat ga je echt nooit aankunnen.

(heh, ik heb nog geprobeerd om serieus te antwoorden ook.. maar nu lukt zelfs mij 't niet meer..)
He freud, dat verklaard mijn sores! Ik heb namelijk kort haar!
Oud 26-08-2005, 23:11
akumabito
akumabito is offline
Zie je nou wel!
Weer een theorie bevestigd
Oud 26-08-2005, 23:11
cherrie
cherrie is offline
bedankt voor de normale reacties xxxcher
Oud 26-08-2005, 23:13
cherrie
cherrie is offline
jah nou het is tog ook gewoon zo toen ik lang haar had was ik een mooi meisje .en nou heb ik kort haar en nou ben ik lelijk.
Oud 26-08-2005, 23:14
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
cherrie schreef op 27-08-2005 @ 00:13 :
jah nou het is tog ook gewoon zo toen ik lang haar had was ik een mooi meisje .en nou heb ik kort haar en nou ben ik lelijk.
Dat zeg ik toch.. Gewoon helemaal hopeloos, want het kan een eeuwigheid duren voordat het weer is aangegroeid..
Oud 26-08-2005, 23:21
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
cherrie schreef op 27-08-2005 @ 00:13 :
Meid, waarom maak je het jezelf zo moeilijk
Oud 26-08-2005, 23:25
akumabito
akumabito is offline
Lang haar versus kort haar kan al gauw een paar gram schelen op de weegschaal. Dat dan weer wel.

Kort haar is veel minder warm in de zomer. Dat dan weer wel.

Kort haar droogt eerder. Dat dan weer wel.

En je hebt ook minder shampoo nodig! Dat dan ook weer wel..
Oud 27-08-2005, 00:24
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
cherrie schreef op 26-08-2005 @ 21:46 :
Dit bedoel ik dus.
Oud 27-08-2005, 00:26
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-08-2005 @ 01:24 :
Dit bedoel ik dus.
puh, zo is het en niet anders!
Oud 27-08-2005, 07:55
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Heee relaxt mensen!!!!
Misschien moet je gewoon cognitieve gedragstherapie nemen, dat helpt je wat realistischer te kijken naar jezelf.
Echter moet je het wel toelaten, als je dat niet doet; moet je de oorzaak pas echt bij jezelf zoeken.

Grtjs, en sterkte!
Oud 27-08-2005, 09:27
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Het is sowieso zielig.
Al ging het om aandacht, of om waarheid.
Bij beide gevallen heeft de TS een probleem. Hoe zinloos kunnen we dan met zijn allen zijn om dr af te kraken?
Oud 27-08-2005, 13:48
Nona
Nona is offline
Kan iedereen even lief zijn en ontopic reageren?
Oud 27-08-2005, 15:54
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 27-08-2005 @ 14:48 :
Kan iedereen even lief zijn en ontopic reageren?
Deden we ook, kijk maar op de eerste pagina. Maar het gaat toch ook helemaal nergens meer over? Wat valt er nou voor zinnige opmerking te geven aan iemand die zegt zelfmoord te willen plegen omdat ze haar kapsel niet leuk vind?

Regels voor berichten