Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2002, 13:22
MissU
MissU is offline
Heb het een dikke week geleden voor de eerst keer gedaan, maar... niet veilig, de dag voor dat we het deden was mijn ongesteldheid gestopt... hij is expresn iet klaargekomen, maar er bestaat toch ook zoiets als voorvocht? zou het iets zijn of niet
WHELP!!!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 13:27
Koen
Koen is offline
Twijfelgeval, maar gaat toch naar L&G.
Met citaat reageren
youriw
youriw is offline
stom, stom, stom ... maar dat weet je zelf ook wel

er is een kleine kans, en als je echt een einde aan de onzekerheid wilt hebben haal je een zwangerschapstest bij de drogist ...
Met citaat reageren
Verwijderd
Hoe dom kun je zijn
Als ik jou was zou ik meteen een zwangersschapstest halen want er is best een kans dat je zwanger bent. En daar komt ook nog een de kans op geslachtsziektes enzo bij kijken. Ik hoop dat je niet zwanger bent of een of andere ziekte hebt opgelopen want dat uurtje plezier kan je voor de rest van je leven beinvloeden...
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 13:29
MissU
MissU is offline
L & G... zou ik niet eerst w8ten tot ik weer ongesteld word?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 13:33
MissU
MissU is offline
ow snap het al...
maar het kan toch haast niet? je kunt toch niet zwanger worden als je de vorige dag nog ongesteld was....
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 13:34
Chameleon
Chameleon is offline
Citaat:
! am mE schreef:
Hoe dom kun je zijn
Als ik jou was zou ik meteen een zwangersschapstest halen want er is best een kans dat je zwanger bent. En daar komt ook nog een de kans op geslachtsziektes enzo bij kijken. Ik hoop dat je niet zwanger bent of een of andere ziekte hebt opgelopen want dat uurtje plezier kan je voor de rest van je leven beinvloeden...
mwoah, abortus is altijd nog een optie...
voor alle zekerheid kun je inderdaad een zwangerschapstest halen.

Maar laten we eerlijk zijn, de kans dat een vrouw zwanger wordt gaat van 0 tot ongeveer 17% (17% als ze net heeft ge-ovuleerd, en dit getal komt van de site van het GGD, dat verzin ik niet zelf) ... aangezien je niet net hebt ge-ovuleerd maar net uit je menstruatie kwam is dit getal lager, laten we zeggen 5% ofzo. Dan komt er nog eens bij dat hij niet is klaargekomen. De kans dat je zwanger raakt van voorvocht is aanwezig maar is zo ontzettend klein, dat de totale kans (kans op zwangerschap x kans op zwangerschap door voorvocht) ongeveer nul is...

natuurlijk geen nul en het komt weleens voor dat iemand dan alsnog zwanger raakt, maar ik zou me niet extreem veel zorgen maken (dat is moeilijk dat weet ik. Ik heb in de situatie gezeten dat het condoom knapte en toen waren we ook behoorlijk zenuwachtig, maar uiteindelijk hebben we door die bovenstaande redenatie (die ook bleek te kloppen) bedacht dat er weinig was om voor te vrezen) ...
Oud 11-06-2002, 13:38
MissU
MissU is offline
BEDANKT!!! btw... na hoeveel weken is een abortusnog legaal... of is dat altijd?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 13:48
Chameleon
Chameleon is offline
Citaat:
MissU schreef:
BEDANKT!!! btw... na hoeveel weken is een abortusnog legaal... of is dat altijd?
tot 12 weken
Oud 11-06-2002, 15:21
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
Chameleon schreef:

tot 12 weken
volgens mij mag het ook nog wel later...
Oud 11-06-2002, 16:32
ekki
ekki is offline
Citaat:
Chameleon schreef:

mwoah, abortus is altijd nog een optie...
voor alle zekerheid kun je inderdaad een zwangerschapstest halen.

Maar laten we eerlijk zijn, de kans dat een vrouw zwanger wordt gaat van 0 tot ongeveer 17% (17% als ze net heeft ge-ovuleerd, en dit getal komt van de site van het GGD, dat verzin ik niet zelf) ... aangezien je niet net hebt ge-ovuleerd maar net uit je menstruatie kwam is dit getal lager, laten we zeggen 5% ofzo. Dan komt er nog eens bij dat hij niet is klaargekomen. De kans dat je zwanger raakt van voorvocht is aanwezig maar is zo ontzettend klein, dat de totale kans (kans op zwangerschap x kans op zwangerschap door voorvocht) ongeveer nul is...

natuurlijk geen nul en het komt weleens voor dat iemand dan alsnog zwanger raakt, maar ik zou me niet extreem veel zorgen maken (dat is moeilijk dat weet ik. Ik heb in de situatie gezeten dat het condoom knapte en toen waren we ook behoorlijk zenuwachtig, maar uiteindelijk hebben we door die bovenstaande redenatie (die ook bleek te kloppen) bedacht dat er weinig was om voor te vrezen) ...
Citaat:
MissU schreef:
maar het kan toch haast niet? je kunt toch niet zwanger worden als je de vorige dag nog ongesteld was....
als je net ongesteld bent geweest is de kans wel iets groter dan voor je ongesteldheid. ik denk dat ie ook groter is dan 5%. maar aangezien hij niet klaargekomen is zal het wel meevallen vermoedelijk, maar ik vind het toch niet zo slim.

voor meer uitleg:

http://www.scholieren.com/~ekki/faq/pil.html
Oud 14-06-2002, 10:18
rabecca
rabecca is offline
Citaat:
Markiex schreef:

volgens mij mag het ook nog wel later...
Alleen als het om medische redenen gaat.
een kennis moest dr kindje weg laten halen omdat ze vlekken op dr lever had die dan kwaadaardig zouden worden dus die mocht na 4 maanden nog wel
Oud 16-06-2002, 12:45
meisje000
meisje000 is offline
hoi,

ongeveer 2 dagen nadat ik ongesteld was geweest heb ik "het" met mijn vriend gedaan. Hij is klaargekomen. Ik ben nu wel ongesteld maar ik verlies niet veel bloed of zo. Is er kans dat ik zwanger ben????
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 13:15
Python
Python is offline
Citaat:
Chameleon schreef:

Maar laten we eerlijk zijn, de kans dat een vrouw zwanger wordt gaat van 0 tot ongeveer 17%
Niet dus. Per maand heeft een vrouw 80-90% kans om zwanger te worden indien ze onveilig vrijt. Vooral als je nog onder de 25 bent, is je cyclus nog niet regelmatig en kun je niet zeggen wanneer je precies ovuleert (alleen rond ovulatie kun je zwanger raken) dit is nooit precies te zeggen dus kun je hier ook geen peil op trekken. Succes
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 13:19
ekki
ekki is offline
Citaat:
meisje000 schreef:
hoi,

ongeveer 2 dagen nadat ik ongesteld was geweest heb ik "het" met mijn vriend gedaan. Hij is klaargekomen. Ik ben nu wel ongesteld maar ik verlies niet veel bloed of zo. Is er kans dat ik zwanger ben????
ja, zeker!

zie ook (nogmaals) http://www.scholieren.com/~ekki/faq/pil.html
Oud 16-06-2002, 15:05
meisje000
meisje000 is offline
Citaat:
ekki schreef:

ja, zeker!

zie ook (nogmaals) http://www.scholieren.com/~ekki/faq/pil.html
Hoeveel kans heb ik dan om zwanger te zijn?????
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten