Citaat:
Pilot01 schreef op 08-08-2005 @ 14:23 :
Ja dat zou wel 's kunnen ja
8 personen voltijd is niet echt veel he? Is dat op sociaal gebied wel nog leuk dan? Of raak je op zo'n school ook snel bevriend met mensen van andere studies?
|
Ik heb twee jaar iets gestudeerd met een groep van 10 mensen, dat was altijd erg leuk. Je leert elkaar snel kennen en raakt - ondanks verschillen die soms vrij groot zijn - snel en goed bevriend. Daarnaast vond ik het altijd fijn dat je in een groep zit met mensen die je allemaal kent wanneer je moet presenteren; je schaamt je nérgens voor, want je kent iedereen. Dat vond ik echt heel fijn. Iedereen had respect voor elkaar en mja, dat was echt super. Daarnaast gingen we ook om met mensen van andere jaren (maar dezelfde studie), ook altijd erg leuk.
Ik deed ook een taal (Japans, maar geen lerarenopleiding, geen WO) en bij ons was 't vrij 50/50 qua jongens en meisjes. Volgens mij is dat bij talen wel vaker zo.
Maar goed; je hebt nog genoeg tijd om je te oriënteren. Ga naar opendagen en loop eens een dag mee met beide studies, kijk wat je meer ligt. Soms heb je bij een open dag echt direct zo iets van;
dit is het écht niet en dan weet je genoeg.. Ga ook bij verschillende universiteiten kijken bij dezelfde studie, soms kan de omgeving de studie echt helemaal maken. Je moet je er thuis voelen.