Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2005, 19:12
GregoryG
GregoryG is offline
ik overweeg bij tones.be een acer aspire 1692wlmi te kopen

echter, een 2.0ghz cpu lijkt me wel meer, ik denk dat het mogelijk moet zijn om die 1.7eruit te halen en dan een 2.0 erin te proppen.

Dan zit ik dus met de vraag hoe dat praktisch geregeld kan worden, is er een winkel (tones.be geloof ik niet) die dit voor mij kan doen (en dus de prijs van de 1.7 eraf te trekken + de kosten van een 2.0) of moet ik zelf ergens een 2.0 op de kop tikken en mijn 1.7 verkocht krijgen

(rekenwerkje van een ander forum: Acer Aspire 1692WLMI : 1200 euro - 150 euro (Dothan 740 1.7GHz eruit) + 330 euro (Dothan 760 2.0GHz erin) = 1380 euro )

budget = 1500euro, indien andere laptop de betere keuze zou zijn ... let me know
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2005, 20:02
Koen
Koen is offline
Je moet gewoon een notebook kopen waarbij je zelf kan kiezen welke CPU je er in wilt hebben. Eerst een notebook aanschaffen en dan achteraf de CPU laten veranderen is zwaar overbodige kosten maken.

Overigens is de prestatiewinst tussen Pentium M 1,7 en 2,0 echt niet zó denderend dat het de moeite loont de oude er uit te halen en er een nieuwe in te zetten hoor. Zorg liever voor een flinke lading intern geheugen. Liever een 1,7 met 1024MB intern dan een 2,0 met 512MB.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 20:04
Moonspell
Moonspell is offline
Waarom een nieuw draaiend systeem verprutsen

(je garantie zal vervallen) voor enorm veel geld, voor maar 9,3 ghz.

Ik denk dat het geen meerwaarde heeft.

Wil je echt een krachtig systeem ga dan voor een desktop.

Laptop lijkt me meer het neerkomen op geheugen + tijd van het up zijn dat je hem kunt gebruiken. (c.q. hoeveel stroom verdoet de laptop, hoelang kan de accu mee. )

Dit zijn voor mij zaken die zouden gelden als ik een laptop had.

Verder lijkt me het niet de makkelijkste klus de cpu te verwisselen, en zullen weinig mensen hier niet op zitten te wachten lijkt me...

Succes.
Oud 09-08-2005, 20:05
Moonspell
Moonspell is offline
Citaat:
blub
je was me weer eens voor in mn schrijftijd..
Oud 09-08-2005, 20:06
GregoryG
GregoryG is offline
Citaat:
Koen schreef op 09-08-2005 @ 21:02 :
Je moet gewoon een notebook kopen waarbij je zelf kan kiezen welke CPU je er in wilt hebben. Eerst een notebook aanschaffen en dan achteraf de CPU laten veranderen is zwaar overbodige kosten maken.

Overigens is de prestatiewinst tussen Pentium M 1,7 en 2,0 echt niet zó denderend dat het de moeite loont de oude er uit te halen en er een nieuwe in te zetten hoor. Zorg liever voor een flinke lading intern geheugen. Liever een 1,7 met 1024MB intern dan een 2,0 met 512MB.
die gig geheugen blijft er sowieso inzitten natuurlijk

maar 2.0 levert dus op lange termijn weinig prestatiewinst op ? jammer ...

trouwens, ik heb alreeds een krachtige desktop, die laptop kan ik echter meenemen naar huis (ik ga ingenieurswetenschappen studeren), ik moet er ook zware programma's op draaien.

Laatst gewijzigd op 09-08-2005 om 20:20.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 06:11
Enlightenment
Enlightenment is offline
Houd ook in je achterhoofd dat een 2.0GHz meer energie verbruikt dan een 1.7GHz processor (mits van hetzelfde type). Dus dat verhoudt zich ook in batterijduur etc. Het verschil in prestatie zal nauwelijks merkbaar zijn, dus het lijkt mij persoonlijk een beetje verspilling. Zeker omdat die Pentium M/'Centrino' processors niet goedkoop zijn.
Oud 10-08-2005, 11:24
Jolt
Jolt is offline
Prestaties van een Dothan op 100 mhz of van een Sonama op 133 mhz, is wel een verschil

Maar of dat de meerkosten je waard is moet je zelf bedenken, hoe lang je met een laptop wilt meegaan.

En geheugen kan je altijd nog erbij prikken.
Oud 15-08-2005, 05:08
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 10-08-2005 @ 07:11 :
Houd ook in je achterhoofd dat een 2.0GHz meer energie verbruikt dan een 1.7GHz processor (mits van hetzelfde type). Dus dat verhoudt zich ook in batterijduur etc. Het verschil in prestatie zal nauwelijks merkbaar zijn, dus het lijkt mij persoonlijk een beetje verspilling. Zeker omdat die Pentium M/'Centrino' processors niet goedkoop zijn.
Dit geldt alleen waneer de maximale kloksnelheid gebruikt moet worden. Pentium M's zijn uitgerust met speedstep, en kunnen zich zonodig terugklokken om accuduur te verlengen.
@Topicstarter: niet doen . Als je een beetje geduld hebt wordt dat in dit geval wbt Pentium M's erg beloond; over niet al te lange tijd kun je namelijk de nieuwe cores verwachten (Yonah), die uitgerust zijn met SSE3... erg leuk als je b.v. zoiets als MacOSX inclusief rosetta wil draaien op je x86 notebook
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten