Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2005, 17:56
superdikkeknuf
superdikkeknuf is offline
Hallo allemaal!
Tijdens de vakantie ga ik soms helpen om de kinderen van de gemeente enkele leuke activiteiten aan te bieden. Morgen mogen de kleuters komen ploeteren in het zwembad. Het is dan als begeleidster natuurlijk de bedoeling om ook in het zwembad te zitten. Nu is mijn probleempje dat ik mijn maandstonden heb en ik draag wel tampons, maar ik heb er eigenlijk nog nooit mee gezwommen en ik weet niet of dat veilig is hoor. Normaal draag ik bij mijn tampon toch nog altijd maandverband en dat is niet altijd een overbodige luxe moet ik zeggen. Ik ben bang om af te gaan bij de andere begeleidsters, dus ik wil niet dat er ongelukjes gebeuren. Hoe kan ik dit oplossen?
groetjes,
superdikkeknuf
xxx
Oud 10-08-2005, 18:05
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Slik je de pil? Die kun je namelijk best een keer doorslikken (als je daar nu niet tenminste te laat mee bent, wat wel zou zal zijn). Anders een super tampon gebruiken en gewoon heel vaak verwisselen?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 18:06
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zwemmen met tampons kan prima. Ik weet niet of je heel erg ongesteld bent op de dag dat je moet gaan zwemmen? Als je eraan denkt dat je iedere keer dat je uit het water gaat een nieuwe tampon indoet dan moet het goedkomen. In het water verlies je door de opwaartse druk toch bijna geen bloed maar als je er dan uitkomt dan zakt je volgezogen tampon eruit.
Oud 10-08-2005, 18:07
Heksjuh
Heksjuh is offline
Volgens mij stopt het bloeden zodra je het water ingaat. Je kan dus gewoon zwemmen als je je maandstonden hebt. Misschien is stom voorbeeld, maar als ik douche/een bad neem dan stopt het ook altijd bloeden tot ik het water uitga.
Je kan bijvoorbeeld ook nog een kort broekje over je zwemkleding dragen, en daarmee het water ingaan. Mocht het dan toch doorlekken, dan valt het veel minder op.

Citaat:
Tijdens de vakantie ga ik soms helpen om de kinderen van de gemeente enkele leuke activiteiten aan te bieden.
Oud 10-08-2005, 18:10
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Hoezo dan stopt het bloeden? Zijn zoveel mensen dan zo erg ongesteld? Ik kan me daar echt niets bij voorstellen. Ik heb paar keer per dag een beetje een bloeding, maar nog nooit zo erg dat ik ben doorgelekt ofzo... Ik krijg steeds meer het idee dat ik het absoluut niet zwaar ben ofzo vergeleken met anderen?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 18:12
Heksjuh
Heksjuh is offline
Ik heb het soms heel erg, dan weer bijna niks. Maar slik je de pil, want daardoor kan het toch ook komen dat je het niet zo erg hebt?
Oud 10-08-2005, 18:16
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Heksjuh schreef op 10-08-2005 @ 19:12 :
Ik heb het soms heel erg, dan weer bijna niks. Maar slik je de pil, want daardoor kan het toch ook komen dat je het niet zo erg hebt?
Ja klopt, toen is het nog minder geworden. Maar daarvoor was het ook al niet zo erg. Ik heb heel erg geluk denk ik Ik ben t ook maar 3 dagen en de vierde dag een beetje "na-weeen".
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 18:17
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 10-08-2005 @ 19:10 :
Hoezo dan stopt het bloeden? Zijn zoveel mensen dan zo erg ongesteld? Ik kan me daar echt niets bij voorstellen. Ik heb paar keer per dag een beetje een bloeding, maar nog nooit zo erg dat ik ben doorgelekt ofzo... Ik krijg steeds meer het idee dat ik het absoluut niet zwaar ben ofzo vergeleken met anderen?
Door de opwaartse druk van het water stopt het bloeden.

Ik was voor ik de pil slikte ook heel zwaar ongesteld, moest ik zeker wel om de twee uur verwisselen anders lekte ik door. Toen ik microgynon slikte was ik in het begin licht maar later weer even zwaar. Nu met Yasmin ben ik meestal heel licht ongesteld.
Oud 10-08-2005, 18:19
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Ja klopt, toen is het nog minder geworden. Maar daarvoor was het ook al niet zo erg. Ik heb heel erg geluk denk ik Ik ben t ook maar 3 dagen en de vierde dag een beetje "na-weeen".
Mazzel

superdikkeknuf: Succes morgen met zwemmen en veel plezier
Oud 10-08-2005, 18:28
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-08-2005 @ 19:17 :
Door de opwaartse druk van het water stopt het bloeden.
Ik bedoelde meer dat ik zo vaak niet bloed Dus dat het me niet opvalt dat ik tijdens het douchen ook niet bloed.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 18:33
Morri
Morri is offline
Herkenbaar verhaal, maar ik heb wedstrijdgezwommen, dus dan moet je wel. Mijn ervaring is dan ook dat dat echt gewoon makkelijk gaat, omdat je idd niet echt bloed volgens mij. Wel zodra je echt voor langere tijd uit het water gaat even je tampon verwisselen. Sowieso geen zes uur op een tampon gaan zwemmen ofzo, maar dat snap je zelf ook wel.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 19:41
ekki
ekki is offline
Citaat:
Heksjuh schreef op 10-08-2005 @ 19:07 :
Volgens mij stopt het bloeden zodra je het water ingaat. Je kan dus gewoon zwemmen als je je maandstonden hebt. Misschien is stom voorbeeld, maar als ik douche/een bad neem dan stopt het ook altijd bloeden tot ik het water uitga.
Je kan bijvoorbeeld ook nog een kort broekje over je zwemkleding dragen, en daarmee het water ingaan. Mocht het dan toch doorlekken, dan valt het veel minder op.
Ik vind dit wel een raar verhaal. Stoppen met bloeden als je in de douche gaat? Dus als je huid water voelt, dan stopt je baarmoeder met bloeden (om het maar wazig te zeggen)? Lijkt me nogal raar moet ik zeggen.

Het wordt wel minder als je ligt, dus in bad kan ik me nog wel voorstellen.

Maar @TS: kun je geen grotere maat tampon nemen?
Oud 10-08-2005, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 10-08-2005 @ 19:28 :
Ik bedoelde meer dat ik zo vaak niet bloed Dus dat het me niet opvalt dat ik tijdens het douchen ook niet bloed.
Als ik geen tampons draag, en met maandverband rondwandel, dan voel ik om de zoveel minuten een golf... Helemaal vreselijk wanneer ik een tijdje gezeten heb en weer opsta, dan is het een énorme golf Onder de douche heb ik dat ook gewoon, in bad ga ik niet zonder tampon, dus ik weet niet of ik dan ook stop (ik kan het me eigenlijk niet voorstellen).

Zwemmen met een tampon kan heel goed; doe voor je het bad in gaat een nieuwe in (niet te groot, niet te klein maar precies goed) en wanneer je er uit komt, meteen weer verwisselen.
Als je vaak doorlekt met tampons, kan het zijn dat je tampon te klein is; neem dan een iets grote maat. Ga niet meteen aan de super, die kunnen best te groot zijn, waardoor ze niets absorberen (het bloed lekt er dan gewoon door ipv dat het opgezogen wordt). Het kan ook zijn dat je al een te grote tampon gebruikt en juist een kleinere moet gebruiken; wanneer je tampons normaal helemaal verzadigd raakt (en dus geen witte vlekken aan de rand heeft), dan draag je iig geen te kleine tampon.

Laatst gewijzigd op 10-08-2005 om 19:44.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 19:54
pyres
pyres is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-08-2005 @ 19:06 :
Zwemmen met tampons kan prima. Ik weet niet of je heel erg ongesteld bent op de dag dat je moet gaan zwemmen? Als je eraan denkt dat je iedere keer dat je uit het water gaat een nieuwe tampon indoet dan moet het goedkomen. In het water verlies je door de opwaartse druk toch bijna geen bloed maar als je er dan uitkomt dan zakt je volgezogen tampon eruit.
ehmm dat laatste is niet waar
Oud 10-08-2005, 19:55
Verwijderd
Citaat:
pyres schreef op 10-08-2005 @ 20:54 :
ehmm dat laatste is niet waar
Idd, als je tampon gewoon goed zit, dan komt het water van buiten af er niet echt bij.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 01:41
Verwijderd
nou echt wel he da heb ik een keer gehad
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 09:23
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 10-08-2005 @ 19:10 :
Lucky bastard! Ik moet elke drie uur verwisselen en dan nog ben ik wel eens te laat.. Formaat; super plus
Ontopic; zoals gezegd kun je prima zwemmen met tampons.
Oud 11-08-2005, 09:33
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 11-08-2005 @ 10:23 :
Lucky bastard! Ik moet elke drie uur verwisselen en dan nog ben ik wel eens te laat.. Formaat; super plus
Ontopic; zoals gezegd kun je prima zwemmen met tampons.
Super plus is toch doorgaands alleen voor vrouwen na hun zwangerschap? Is hij niet gewoon te groot voor je (dat je daarom zo snel doorlekt?)?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 09:44
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-08-2005 @ 10:33 :
Super plus is toch doorgaands alleen voor vrouwen na hun zwangerschap? Is hij niet gewoon te groot voor je (dat je daarom zo snel doorlekt?)?
Het is gewoon binnen drie uur helemaal verzadigd Een gewone super gebruik ik sporadisch, maar die houdt nog minder lang vol..
Oud 11-08-2005, 09:46
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 11-08-2005 @ 10:44 :
Het is gewoon binnen drie uur helemaal verzadigd Een gewone super gebruik ik sporadisch, maar die houdt nog minder lang vol..
Heb je dan geen vreselijk last van bloedarmoede? (Had ik voor ik aan de pil was, altijd duizelig tijdens m'n menstruatie van al dat bloedverlies )
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 09:49
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-08-2005 @ 10:46 :
Heb je dan geen vreselijk last van bloedarmoede? (Had ik voor ik aan de pil was, altijd duizelig tijdens m'n menstruatie van al dat bloedverlies )
Ja, daarom ben ik 3 weken geleden aan de pil gegaan
Oud 11-08-2005, 09:56
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Ik vind dit wel een raar verhaal. Stoppen met bloeden als je in de douche gaat? Dus als je huid water voelt, dan stopt je baarmoeder met bloeden (om het maar wazig te zeggen)? Lijkt me nogal raar moet ik zeggen.

Het wordt wel minder als je ligt, dus in bad kan ik me nog wel voorstellen.
In bad stopt het iig wel, dat ik het (bijna) nooit heb onder de douche kan ook gewoon toeval zijn.
Oud 11-08-2005, 11:12
Morri
Morri is offline
Citaat:
Heksjuh schreef op 11-08-2005 @ 10:56 :
In bad stopt het iig wel, dat ik het (bijna) nooit heb onder de douche kan ook gewoon toeval zijn.
Bij mij stopt het niet onder de douche hoor.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 15:03
Verwijderd
Een vriendin van me ging overigens altijd met maandverband zwemmen, ik was er gelukkig nooit bij, want dat lijkt me echt vies
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 15:20
Verwijderd
als het doorlekt moet je proberen in het begin elke 2 uur te wisselen van tampon. In het begin had ik ze de eerste 3 dagen wel 6 uur in, en dat lekt dus inderdaad door als je het zwaar bent. Verder neemt de tampon ook water op, waardoor hij eerder verzadigd is. Maar 2 uur zwemmen moet gerust lukken!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 16:26
Loezzel
Loezzel is offline
Ik ben ook altijd SUPER erg ongesteld... Zelfs met pil.
Ik heb hetzelfde probleem als Coopergirl.
Vandaar dat ik de pil zo vaak mogelijk doorslik, zodat ik zo min mogelijk ongesteld hoef te worden.

Zwemmen met tampon gaat trouwens goed.
In het water verlies je idd veel minder bloed, dus kans op doorlekken is erg klein.
Oud 11-08-2005, 16:27
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Je kunt gewoon gaan zwemmen met tampons hoor. Je moet er alleen wel rekening mee houden hoe hevig je ongesteld bent. Je moet het natuurlijk wel op tijd verwisselen.
Oud 11-08-2005, 18:01
zus en zo
zus en zo is offline
Kan het kwaad om steeds in en uit het water te gaan? dus 15 minuten zwemmen, half uurtje zonnen, weer 15 minuten zwemmen enz. Of moet je dan elke keer als je het water uitkomt de tampon verwisselen?

Ik dacht trouwens dat je vagina zich 'afsloot' onder water, en dat er dus geen water inloopt en ook geen bloed uitloopt.
Want als ik gewoon ga zwemmen (niet ongesteld, geen tampon), en ik ga het water uit, dan komt er ook niet ineens een golf water uitlopen...
Oud 11-08-2005, 18:46
snoopy
snoopy is offline
Als je je tampon vaak genoeg verwisselt moet het veilig zijn. Als je heel erg ongesteld bent zou ik ze om het uur verwisselen ofzo.
Oud 12-08-2005, 08:46
ekki
ekki is offline
Citaat:
zus en zo schreef op 11-08-2005 @ 19:01 :
Want als ik gewoon ga zwemmen (niet ongesteld, geen tampon), en ik ga het water uit, dan komt er ook niet ineens een golf water uitlopen...
Ik kan me nog wel herinneren dat als ik ging zwemmen, er juist wel water uit kwam lopen. Vond ik vroeger altijd zo'n rotgevoel (nu ik ongesteld ben, ben ik er wat meer aan gewend , bovendien zwem ik eigenlijk nooit meer).
Oud 12-08-2005, 16:17
ssjpan
ssjpan is offline
Citaat:
Morri schreef op 11-08-2005 @ 12:12 :
Bij mij ook niet, en in bad ook niet..
Oud 13-08-2005, 15:55
pyres
pyres is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-08-2005 @ 16:03 :
Een vriendin van me ging overigens altijd met maandverband zwemmen, ik was er gelukkig nooit bij, want dat lijkt me echt vies
omfg
Oud 14-08-2005, 11:45
Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
zus en zo schreef op 11-08-2005 @ 19:01 :

ik zwem eigenlijk nooit als ik ongesteld ben, 1x gedaan maar toen zwom ik niet fijn (maar dat was omdat het de eerste keer was dat ik dat deed en ik was nogal zwaar ongesteld).. Maar achteraf was er idd nauwelijks wat gebeurd, dus het gaat gewoon prima met tampon.

Ik weet nog hoe blij ik was dat ik de tampons ontdekt het. Eerst gebruikte ik altijd maandverband en zodra ik opstond na even zitten voelde ik er echt zo'n golf uit komen en moest ik meteen naar de wc (staat een beetje stom als je op school na elke les en elke pauze meteen naar de wc rent).. Nu vind ik ongesteld zijn niet erg meer, zeker niet nu ik aan de pil ben, waardoor het ook wel wat minder is geworden.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 22:05
waves
waves is offline
Citaat:
Morri schreef op 11-08-2005 @ 12:12 :
maar zwemmen met tampon kan goed

Regels voor berichten