![]() |
|
![]() |
Hoezo dan stopt het bloeden? Zijn zoveel mensen dan zo erg ongesteld? Ik kan me daar echt niets bij voorstellen. Ik heb paar keer per dag een beetje een bloeding, maar nog nooit zo erg dat ik ben doorgelekt ofzo... Ik krijg steeds meer het idee dat ik het absoluut niet zwaar ben ofzo vergeleken met anderen?
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik was voor ik de pil slikte ook heel zwaar ongesteld, moest ik zeker wel om de twee uur verwisselen anders lekte ik door. Toen ik microgynon slikte was ik in het begin licht maar later weer even zwaar. Nu met Yasmin ben ik meestal heel licht ongesteld.
||
Citaat:
![]() superdikkeknuf: Succes morgen met zwemmen en veel plezier
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Herkenbaar verhaal, maar ik heb wedstrijdgezwommen, dus dan moet je wel.
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het wordt wel minder als je ligt, dus in bad kan ik me nog wel voorstellen. Maar @TS: kun je geen grotere maat tampon nemen?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Zwemmen met een tampon kan heel goed; doe voor je het bad in gaat een nieuwe in (niet te groot, niet te klein maar precies goed) en wanneer je er uit komt, meteen weer verwisselen. Als je vaak doorlekt met tampons, kan het zijn dat je tampon te klein is; neem dan een iets grote maat. Ga niet meteen aan de super, die kunnen best te groot zijn, waardoor ze niets absorberen (het bloed lekt er dan gewoon door ipv dat het opgezogen wordt). Het kan ook zijn dat je al een te grote tampon gebruikt en juist een kleinere moet gebruiken; wanneer je tampons normaal helemaal verzadigd raakt (en dus geen witte vlekken aan de rand heeft), dan draag je iig geen te kleine tampon. Laatst gewijzigd op 10-08-2005 om 19:44. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ontopic; zoals gezegd kun je prima zwemmen met tampons.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
als het doorlekt moet je proberen in het begin elke 2 uur te wisselen van tampon. In het begin had ik ze de eerste 3 dagen wel 6 uur in, en dat lekt dus inderdaad door als je het zwaar bent. Verder neemt de tampon ook water op, waardoor hij eerder verzadigd is. Maar 2 uur zwemmen moet gerust lukken!
|
![]() |
|
Ik ben ook altijd SUPER erg ongesteld... Zelfs met pil.
Ik heb hetzelfde probleem als Coopergirl. Vandaar dat ik de pil zo vaak mogelijk doorslik, zodat ik zo min mogelijk ongesteld hoef te worden. Zwemmen met tampon gaat trouwens goed. In het water verlies je idd veel minder bloed, dus kans op doorlekken is erg klein.
|
Kan het kwaad om steeds in en uit het water te gaan? dus 15 minuten zwemmen, half uurtje zonnen, weer 15 minuten zwemmen enz. Of moet je dan elke keer als je het water uitkomt de tampon verwisselen?
Ik dacht trouwens dat je vagina zich 'afsloot' onder water, en dat er dus geen water inloopt en ook geen bloed uitloopt. Want als ik gewoon ga zwemmen (niet ongesteld, geen tampon), en ik ga het water uit, dan komt er ook niet ineens een golf water uitlopen...
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ik zwem eigenlijk nooit als ik ongesteld ben, 1x gedaan maar toen zwom ik niet fijn (maar dat was omdat het de eerste keer was dat ik dat deed en ik was nogal zwaar ongesteld).. Maar achteraf was er idd nauwelijks wat gebeurd, dus het gaat gewoon prima met tampon. Ik weet nog hoe blij ik was dat ik de tampons ontdekt het. Eerst gebruikte ik altijd maandverband en zodra ik opstond na even zitten voelde ik er echt zo'n golf uit komen en moest ik meteen naar de wc (staat een beetje stom als je op school na elke les en elke pauze meteen naar de wc rent).. Nu vind ik ongesteld zijn niet erg meer, zeker niet nu ik aan de pil ben, waardoor het ook wel wat minder is geworden. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|