Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2001, 20:21
Rhinus
Rhinus is offline
Ik heb hier laatst iets over gehoord, wat is het? Iemand die mij dat kan vertellen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-12-2001, 20:22
punkrock-bastard
punkrock-bastard is offline
Ik heb geen idee... ik denk dat ze op de computer forums hier meer vanaf weten! Ik zou 't niet weten in ieder geval!
Oud 18-12-2001, 20:22
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
-> Software & Multimedia

ik kan je er trouwens wel wat over vertellen
Met citaat reageren
Oud 18-12-2001, 20:23
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
ik kan je er trouwens wel wat over vertellen

DOE DAT!!
Met citaat reageren
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Mp3+ bestaat niet, Mp3 Pro wel
Met citaat reageren
punkrock-bastard
punkrock-bastard is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
Mp3+ bestaat niet, Mp3 Pro wel

Maar wat is dat?

Oud 18-12-2001, 20:25
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Bij Mp3 Pro neemt 128kbit mp3 slechts 64kbit omdat de compressie beter is, dus kan je 2x zoveel muziek op dezelfde ruimte plaatsen. Helaas is er amper ondersteuning voor, alleen Thomson heeft een mp3speler die ermee werkt, en levert ook een decoder voor Winamp en samen met een ander bedrijf een encoder. (ben even kwijt welk dat was)
Met citaat reageren
Oud 18-12-2001, 20:26
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Effe wat opgezocht:

Citaat:
Verbeterde versie van MP3 ziet het daglicht
Gepost door Maarten Wijfjes Donderdag 14 Juni 2001 - 19:17 - bron: Coding Technologies
Duderuud wees ons op de website van het bedrijf Coding Technologies, waarop zij meldt dat het muziekformaat MP3 een opvolger krijgt. Deze nieuwe technologie, die de naam mp3PRO heeft gekregen, zorgt voor betere geluidskwaliteit en een kleinere bestandsgrootte dan zijn voorganger.
Onder het motto "eerst zien en dan geloven", heb ik de gratis mp3PRO encoder/decoder gedownload en daarmee een WAVje die ik van een (legale) CD had geript geconverteerd naar MP3 en mp3PRO. Het resultaat: een WAVje van 35MB is in MP3 3,15MB, en in mp3PRO 1,59MB. Flink wat kleiner dus. Het demo-programma kan alleen nog mp3PRO bestanden coderen op 64kbit/s, wat ongeveer vergelijkbaar is met 128kbit/s bij een normale MP3. Het is de bedoeling dat er in de loop van het jaar op meer bitrates gecodeerd kan worden.

Een nadeel van deze nieuwe technologie is dat programma's als Winamp het nog niet ondersteunen. Als je een mp3PRO-bestand opent in Winamp, is de kwaliteit erg slecht. Dit komt doordat mp3PRO twee datastreams gebruikt en Winamp er maar één kan afspelen. Het bedrijf dat mp3PRO ontwikkelt, biedt de technologie wel te koop aan, dus de kans is groot dat de makers van programma's als Winamp het binnenkort aan hun eigen players zullen toevoegen. Ook voor fabrikanten van draagbare MP3-spelers zou dit interessant kunnen zijn, omdat je meer muziek op een geheugenchip kwijt kunt.

Opvallend is dat in mp3PRO helemaal geen beveiliging is ingebouwd (zoals in WMA wel zit bijvoorbeeld), zodat bestanden onbeperkt gekopieerd kunnen worden. Voor de platenmaatschappijen zal dit weer een zware kluif worden. Op deze pagina kun je meer informatie over mp3PRO vinden. Windows-gebruikers kunnen de encoder/decoder hier downloaden. Linux-gebruikers zullen moeten wachten op de linux-versie die in het 3e kwartaal van dit jaar uitkomt, of de windows-versie onder WINE draaien.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2001, 20:26
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
Bij Mp3 Pro neemt 128kbit mp3 slechts 64kbit omdat de compressie beter is, dus kan je 2x zoveel muziek op dezelfde ruimte plaatsen. Helaas is er amper ondersteuning voor, alleen Thomson heeft een mp3speler die ermee werkt, en levert ook een decoder voor Winamp en samen met een ander bedrijf een encoder. (ben even kwijt welk dat was)

Dus ik met m'n "Yepp YP-E64 draagbare MP3-speler" heb hier geen hol aan?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2001, 20:29
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Nope, misschien dat Samsung er ooit nog een flash/update voor uitbrengt maar ik denk niet dat dat zal gebeuren, het kost per licentie 14 dollar had ik gelezen
Met citaat reageren
Oud 18-12-2001, 20:51
Vork
Vork is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
Effe wat opgezocht:

... Maarten Wijfjes...

Oud 18-12-2001, 21:49
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
-> Software & Multimedia

...

Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 10:17
killer beeb
killer beeb is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:

HEt kost alleen maar meer tijd om de dan te decompressen om ze af te spelen..... ZUIGT!
Oud 20-12-2001, 13:01
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
Vork schreef:

er staat wijf
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten