Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2005, 10:02
mrhanky
mrhanky is offline
Aangezien er telkens geruchten en nieuws in een los onderdeel per race ook werd geplakt leek het me verstandiger om hier de losse nieuws en geruchten te posten ipv op de racetopics

Als de moderator(s) het geen goed plan vinden dan sluiten ze deze maar
Oud 02-08-2005, 11:05
McDuck
McDuck is offline
Ok dus even alle geruchten en/of feiten op een rijtje:

Citaat:
Barrichello van Ferrari naar BAR
Albers van Minardi naar BAR
Sato weg bij BAR

Button van BAR misschien naar Williams
Button van BAR blijft misschien bij BAR

Massa van Sauber naar Ferrari
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 17:14
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Formule 1: Barrichello weg bij Ferrari

Gepubliceerd op dinsdag 02 augustus 2005

ROME (ANP) - Rubens Barrichello vertrekt na dit seizoen bij de Italiaanse formule-1-renstal Ferrari. De Braziliaanse autocoureur Felipe Massa (24) vervangt zijn landgenoot. Barrichello rijdt samen met de Duitse wereldkampioen Michael Schumacher voor Ferrari.

Barrichello heeft zes jaar lang bij de Italiaanse formatie gereden. Hij zou overstappen naar een ander team, naar verluidt heeft Barrichello al een akkoord bereikt met BAR-Honda. De 33-jarige coureur won negen grands prix. Massa is voormalig testrijder van Ferrari, zijn huidige contract met Sauber loopt na dit seizoen af.

bron: www.planet.nl
Oud 02-08-2005, 17:44
Ketjing
Ketjing is offline
Button is gek als hij naar Williams gaat, had hij dat contract maar nooit getekend
Oud 02-08-2005, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Ketjing schreef op 02-08-2005 @ 18:44 :
Button is gek als hij naar Williams gaat, had hij dat contract maar nooit getekend
Mee eens, BAR is een veel beter team en zal ook veel beter worden.
En als ik het zo zie met Williams dan wordt die elk jaar slechter dus is het een slechte keuze om naar Williams te gaan.
Button hoort gewoon bij BAR hij voelt zich daar thuis dat kan je gewoon aan hem merken.

Ik weet niet wat ik van Massa moet vinden.
Heeft nog niet echt heel veel dingen laten zien in de F1.
In 2002 vond ik em echt cool door zijn aggresieve rijstijl die hij had en toen vond ik em eigenlijk veel beter omdat hij ook meer te zien was.
Dit jaar zie ik hem niet zo heel vaak meer, maar dat komt waarschijnlijk omdat Sauber het ook zo slecht doet.
Verder vind ik Massa opzich wel bij Ferrari passen maar ik ben een Ferrari hater dus zal ik em niet zo gauw steunen
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 22:24
Moonspell
Moonspell is offline
Idd, Massa @ ferrari?

Vraag dan Fisichella ofzo..
Oud 03-08-2005, 08:52
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Moonspell schreef op 02-08-2005 @ 23:24 :
Idd, Massa @ ferrari?

Vraag dan Fisichella ofzo..
Massa is op dit moment even wat beter dan Fisichella volgens mij. Misschien niet puur kwa scores en uitslagen, maar kwa ontwikkeling enzo wel. Fisichella heeft de laatste tijd niet heel geweldig gepresreerd. Mij hij rijdt wel in een Renault, het team dat aan de leiding gaat in het constructeurs-kampioenschap.
Toch maar even de resultaten erbij:
Australie Fisichella 1e Massa 10e
Maleisie Fisichella DNF Massa 10e
Barhain Fisichella DNF Massa 7e
San Marino Fisichella DNF Massa 10e
Spanje Fisichalla 5e Massa 11e
Monaco Fisichella 12e Massa 9e
Europa Fisichella 6e Massa 14e
Canada Fisichella DNF Massa 4e
VS Fisichella DNF Massa DNF
Frankrijk Fisichella 6e Massa DNF
Groot-Brittannie Fisichella 4e Massa 10e
Duitsland Fisichella 4e Massa 8e
Hongarije Fisichella 9e Massa 14e

Van de 13 races heeft Massa 5 keer beter gepresteerd dan Fisichella 7 keer beter dan Massa.
En Fisichella heef dus een Renault en Massa een Sauber.
Massa is veel betrouwbaarder. Buiten VS bekeken is Massa maar 1 keer uitgevallen. Tegenover 4 keer van Fisichella.

Volgens mij is Massa echt de perfecte keuze voor Ferreri. Hij past gewoon bij Ferrari. Hij is echt wel een goede coureur. Ik denk dat als Ferrari weer terug is, dat Massa echt zeker overwinningen kan behalen. En misschien wordt hij straks wel 1e coureur als Schumacher weg gaat..
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 11:34
Moonspell
Moonspell is offline
Citaat:
McDuck schreef op 03-08-2005 @ 09:52 :
Massa is op dit moment even wat beter dan Fisichella volgens mij. Misschien niet puur kwa scores en uitslagen, maar kwa ontwikkeling enzo wel. Fisichella heeft de laatste tijd niet heel geweldig gepresreerd. Mij hij rijdt wel in een Renault, het team dat aan de leiding gaat in het constructeurs-kampioenschap.

Van de 13 races heeft Massa 5 keer beter gepresteerd dan Fisichella 7 keer beter dan Massa.
Massa is veel betrouwbaarder. Buiten VS bekeken is Massa maar 1 keer uitgevallen. Tegenover 4 keer van Fisichella.

Volgens mij is Massa echt de perfecte keuze voor Ferreri. Hij past gewoon bij Ferrari. Hij is echt wel een goede coureur. Ik denk dat als Ferrari weer terug is, dat Massa echt zeker overwinningen kan behalen. En misschien wordt hij straks wel 1e coureur als Schumacher weg gaat..
Nice overzicht Ehhm, mjah misschien heb je gelijk.
Toch zie ik niet zo erg veel in Massa. (Massa het woord zegt het al, gewicht)

Nee maar misschien komt zijn tijd nog?
Wieweet.

Voorlopig zie ik Schumacher nog niet weggaan bij Ferrari, dus ik denk dat schumacher een nieuw slaafje heeft gevonden.

(^& Massa denkt dat hij net zon goede auto als schumi krijgt?)
Oud 03-08-2005, 12:05
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Moonspell schreef op 03-08-2005 @ 12:34 :
Nice overzicht Ehhm, mjah misschien heb je gelijk.
Toch zie ik niet zo erg veel in Massa. (Massa het woord zegt het al, gewicht)

Nee maar misschien komt zijn tijd nog?
Wieweet.

Voorlopig zie ik Schumacher nog niet weggaan bij Ferrari, dus ik denk dat schumacher een nieuw slaafje heeft gevonden.

(^& Massa denkt dat hij net zon goede auto als schumi krijgt?)
Thanks
Maar als ik me niet vergis was Massa in 2004 de coureur met de minste massa van allemaal Dus dat klopt ook niet.

En ik denk ook wel dat Massa voorlopig maar een slaaf wordt inderdaad, maar het zou me ook niks verbazen als ze hem daar langzaam 'opleiden' tot de opvolger van Schumacher. Hij moet toch oooit weg. En Massa is een stuk jonger nog.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 12:22
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Is er al meer nieuws over de 'zeer eventuele' transfer van Albers?
Oud 03-08-2005, 12:48
Nick-Name
Nick-Name is offline
Citaat:

Ik heb ff gekeken wat de oorzaken van het uitvallen waren:

Maleisie Fisichella DNF (ongeluk met Webber) Massa 10e
Barhain Fisichella DNF (motorproblemen) Massa 7e
San Marino Fisichella DNF (crash) Massa 10e
Canada Fisichella DNF (hyraulica) Massa 4e
VS Fisichella DNF (banden) Massa DNF (banden)
Frankrijk Fisichella 6e Massa DNF (hyraulica)

Dus maar 2 van de 5 uitvalbeurten lag aan Fisichella zelf (ik dacht overigens ook dat San Marino een kapotte aandrijfas ofzo was maar kan het nergens terugvinden..)

Kijk dan naar vorig jaar zou ik zeggen, toen reden ze allebei voor Sauber:
Fisichella 22 punten, Massa slechts 12

Neemt overigens niet weg dat Fisichella wel wat beter mag presteren in z'n Renault
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 15:00
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
NickB schreef op 03-08-2005 @ 13:48 :
Ik heb ff gekeken wat de oorzaken van het uitvallen waren:

Maleisie Fisichella DNF (ongeluk met Webber) Massa 10e
Barhain Fisichella DNF (motorproblemen) Massa 7e
San Marino Fisichella DNF (crash) Massa 10e
Canada Fisichella DNF (hyraulica) Massa 4e
VS Fisichella DNF (banden) Massa DNF (banden)
Frankrijk Fisichella 6e Massa DNF (hyraulica)

1 Dus maar 2 van de 5 uitvalbeurten lag aan Fisichella zelf (ik dacht overigens ook dat San Marino een kapotte aandrijfas ofzo was maar kan het nergens terugvinden..)

2 Kijk dan naar vorig jaar zou ik zeggen, toen reden ze allebei voor Sauber:
Fisichella 22 punten, Massa slechts 12

3 Neemt overigens niet weg dat Fisichella wel wat beter mag presteren in z'n Renault
1 Maar kijk naar Massa, van de twee keer dat hij is uitgevallen is het nooit zijn eigen schuld geweest. (Hydraulica en banden)
Alsnog een beter resultaat.

2 We kunnen wel de hele carriere van de twee coureurs bekijken, maar toen ik zei dat Massa het beter deed had ik het eigenlijk alleen over dit jaar. Over alle jaren heeft Fisichella wel beter gepresteerd ja. Maar dit jaar... Het het gaat ook niet alleen om presteren, maar ook om hoe ze zich ontwikkelen. En als je dan naar de laatste jaren kijkt, heeft Massa zich meer ontwikkeld denk ik.

3 Hehe daar heb je gelijk in
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 21:23
mrhanky
mrhanky is offline
ik weet niet of ik nu ergens overheen heb gelezen. Maar vergeet ook niet het feit dat Massa testrijder al was bij Ferrari Dat is in mijn ogen op zich ook wel een klein punt wat meewerkt in zo'n besluit
Oud 03-08-2005, 21:36
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Mavie©2004 schreef op 03-08-2005 @ 13:22 :
Is er al meer nieuws over de 'zeer eventuele' transfer van Albers?
Ik weet van niks. Het enige dat ik heb gelezen was dat er bij BAR drie mogelijkheden waren: Button, Davidson en Albers.
Maar ach je weet hoe dat gaat. Ik weet nog hoe dat met 'de zaak-Button' ging toen. Maandag mocht Button naar Williams, dinsdag moest hij bij BAR blijven, woensdag dreigte hij zijn superlicentie kwijt te raken, donderdag mocht hij naar Williams en zaterdag moest hij toch bij BAR blijven.
De media overdrijft altijd alles. Als een dronkelap in de kroeg roept dat Albers naar BAR gaat zijn ze in staat dat de volgende dag op het internet te zetten.
Of als er uit bepaalde bronnen is vernomen dat de naam Albers in het motorhome van BAR is gevallen zijn ze in staat de volgende dag te roepen: 'ALBERS GAAT NAAR BAR!'

Zo ben ik nog eens helemaal gek geworden van de idiote media toen Verstappen wel of niet ging rijden een paar jaar geleden...

Volgens mij is het pas straks in Melbourne duidelijk wie waar rijdt, als de lichten uit gaan.

Laatst gewijzigd op 03-08-2005 om 21:41.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 21:38
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
McDuck schreef op 03-08-2005 @ 22:36 :
Volgens mij is het pas straks in Melbourne duidelijk wie waar rijdt, als je lichten uit gaan.
Precies, het zou zeker niet de eerste keer zijn dat pas een paar dagen voor de start van een race de definitieve rijders bekend zijn.
Oud 03-08-2005, 21:40
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Rubens Barrichello zal binnenkort een contract tekenen bij BAR, terwijl ook Jenson Button, Anthony Davidson en Christijan Albers kans maken op een racecontract bij het Britse team.
Dit staat op f1racing.nl btw
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 20:35
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Ja maar ik vind Fisico best wel tegenvallen in de Renault dit seizoen. Als je ziet dat Alonso op "wereldkampioenschapkoers" ligt, dan val je als teamgenoot best wel tegen.
Massa rijdt inderdaad een superseizoen. Hij haalt alles uit de Sauber wat er in zit. Als je de VS ff wegneemt uit je rijtje, dan zie je dat hij maar 1 keer niet gefinisht is!
Oud 04-08-2005, 21:02
Sandersss
Sandersss is offline
Een aantal jaren geleden was Massa nog een rookie, of een "standaard" nieuwkomer. Nu zie je dat hij elk jaar volwassener wordt en harder kan rijden zonder fouten te maken. Dit maakt hem (of gaat hem maken) denk ik wel tot een top rijder.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 23:16
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 04-08-2005 @ 22:02 :
Een aantal jaren geleden was Massa nog een rookie, of een "standaard" nieuwkomer. Nu zie je dat hij elk jaar volwassener wordt en harder kan rijden zonder fouten te maken. Dit maakt hem (of gaat hem maken) denk ik wel tot een top rijder.
Mwa, het is een goed coureur, maar absoluut geen absolute top coureur. Hij is niet van het caliber Raikkonen, Alonso, Button... Hij is meer een Ralf Schumacher, Barrichello, Trulli. Een net niet top dus eigenlijk... Als 2e rijder is ie bruikbaar voor Ferrari, en daar hebben ze hem ook voor gehaald. Echt als vervanger van Barri.
Ik denk niet dat hij ooit 1e rijder van Ferrari wordt. Als Schumacher stopt zal Ferrari er alles aan doen om 1 van die absolute top coureurs binnen te halen.
Oud 05-08-2005, 08:50
Verwijderd
Citaat:
McDuck schreef op 03-08-2005 @ 22:36 :

Volgens mij is het pas straks in Melbourne duidelijk wie waar rijdt, als de lichten uit gaan.
Melbourne pas?
Dat is wel erg laat dan.
Volgend jaar is Melbourne later omdat ze een 1 of ander feest hebben in maart dus komt Melbourne pas ergens in april.
Waarschijnlijk wordt er in Bahrein volgend jaar dus de eerste race gereden.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 08:54
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
MightyDuck1 schreef op 05-08-2005 @ 09:50 :
Melbourne pas?
Dat is wel erg laat dan.
Volgend jaar is Melbourne later omdat ze een 1 of ander feest hebben in maart dus komt Melbourne pas ergens in april.
Waarschijnlijk wordt er in Bahrein volgend jaar dus de eerste race gereden.
Ooohja inderdaad ja.. Ik had Mol daar ooit iets over horen zeggen maar dat was ik weer vergete..

Ah dat vind ik wel vervelend. Want het 'romantische' zeg maar van het nieuwe begin van een seizoen is dat de eerste race s'nachts is. Dat heeft iets bijzonders wat ik niet echt kan beschrijven. Het hoort nou eenmaal zo denk ik. Sinds ik Formule 1 kijk is de eerste race s'nachts.
Jammer jammer jammer
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Valentino Rossi officieel testrijder bij Ferrari F1 11-8-2005

Het laatste gerucht dat nu weer de kop op steek rond de Rossi - Ferrari affaire is dat de zesvoudig motorrace wereldkampioen wel eens officieel testrijder kan gaan worden van Ferrari.

Het Italiaanse motorsportmagazine "Autosprint" meldt dat Rossi tijdens zijn laatste rit in de Ferrari, enkele weken geleden op het circuit van Fiorano, slechts 1,5 seconden langzamer heeft gereden dan het huidige baanrecord op Fiorano van Formule 1 wereldkampioen Michael Schumacher.

Rossi heeft tijdens zijn laatste Ferrari avontuur in de tweedaagse test ruim 375 kilometer afgelegd in de Ferrari. Dat is 75 kilometer meer dan het minimum van 300 kilometer dat nodig is voor de F1 superlicentie.

Ferrari heeft momenteel Marc Gene en Luca Badoer als officieel testrijders onder contract en als invaller voor Rubens Barrichello heeft de Italiaanse renstal de Braziliaan Felipe Massa naast Schumacher op de baan rijden. Valentino Rossi heeft onlangs zijn contract met Yamaha verlengt om in 2006 weer in het zadel te zitten van de M1, doch na deze tijd is hij vogelvrij. Een testcontract lijkt in het verschiet te liggen, want dat is voor vele F1 coureur vaak de springplank gebleken naar een "vaste" plaats binnen een team in de Formule 1 races.

Het zal voorlopig, indien Rossi zal besluiten om als testrijder te fungeren bij Ferrari, zeker een jaar duren, want rijden in de MotoGP en als testrijder in de F1 zou wel eens de nodige sponsorconflicten kunnen opleveren.

bron:http://www.wegrace.info/

Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 20:12
Verwijderd
Citaat:
McDuck schreef op 05-08-2005 @ 09:54 :
Ooohja inderdaad ja.. Ik had Mol daar ooit iets over horen zeggen maar dat was ik weer vergete..

Ah dat vind ik wel vervelend. Want het 'romantische' zeg maar van het nieuwe begin van een seizoen is dat de eerste race s'nachts is. Dat heeft iets bijzonders wat ik niet echt kan beschrijven. Het hoort nou eenmaal zo denk ik. Sinds ik Formule 1 kijk is de eerste race s'nachts.
Jammer jammer jammer
Ik denk er precies zo over, het heeft iets die eerste race in de nacht, zo is het altijd al geweest en dan is het heel jammer dat het inneens overdag is.
De eerste race hoort idd gewoon snachts, heel misschien dat ze nog een ander iets kunnen bedenken.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 00:31
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Olav Mol als bron gebruiken is uberhaupt niet slim.

Race Report (= Olav Mol) heeft wel vaker journalistieke blunders gemaakt waar je u tegen zegt. Volgens het blad gaat Barrichello naar BAR. Maar er blijkt nergens uit dat het daadwerkelijk zo is, want de geruchten gaan ook te ronde dat Heidfeld kandidaat is daar.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 21:50
Verwijderd
Er is een 3e rijder van Minardi:
Citaat:
Minardi heeft de Italiaan Enrico Toccacelo bevestigd als 3e rijder voor de rest van het seizoen. Toccacelo werd vorig jaar 2e in de F3000 tussen de Arden-rijders Liuzzi en Doornbos die ondertussen allebij al in de Formule 1 rijden.
En Williams rijd volgend seizoen niet op een BMW motor maar op een Cosworth:
Citaat:
Frank Williams is natuurlijk erg blij dat hij een nieuwe motordeal heeft voor zijn team. Hij meldt dat volgend jaar een nieuwe start zal zijn omdat de teams na 16 jaar V10 overstappen naar de V8's en dat Cosworth daarbij een voordeel heeft omdat zij al successen hebben geboekt met de V8, en de andere teams nog geen of weining ervaring hebben met de V8's.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-08-2005, 12:04
Verwijderd
Rubens Barrichello heeft een nieuw team gevonden voor volgend seizoen. De Braziliaan verlaat Ferrari voor BAR-Honda.

Barrichello tekende een contract bij BAR-Honda. (foto photonews)
De Brits-Japanse renstal maakte zelf bekend dat de 33-jarige Rubens Barrichello een meerjarig contract ondertekende. De Braziliaan is erg tevreden met zijn overstap: "Ik kan me niets opwindender voorstellen, dan met het team en Honda samen te werken om onze doelen te bereiken."

Rubens Barrichello, die in 1993 debuteerde in de Formule 1, was zes jaar aan de slag bij het Italiaanse Ferrari. In 2002 en 2004 werd hij vice-wereldkampioen. In totaal won Barrichello negen Grote Prijzen. Momenteel staat Barrichello na dertien Grote Prijzen op de zevende plaats.

Wie bij BAR-Honda plaats zal maken voor de Braziliaan is nog onduidelijk. Jenson Button moet normaal terugkeren naar Williams, maar heeft daar geen oren naar. Bovendien wil BAR-Honda de Brit graag houden. Wellicht zal Takuma Sato dus andere oorden moeten opzoeken.

Bron: www.sport.be
Ik weet niet of het hier al officieel bevestigd was, vandaar dat ik het even plaats.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 21:46
Verwijderd
Ben even te moe om het verder uit te zoeken, maar nederlandse banken hebben serieuze interesse in de overname van Minardi. Weet ook niet wat ik ervan moet vinden of in hoeverre het waar is, het was op talpa en die Beaumo zei het dus of je dat moet geloven .
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 22:04
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Bossen schreef op 24-08-2005 @ 22:46 :
Ben even te moe om het verder uit te zoeken, maar nederlandse banken hebben serieuze interesse in de overname van Minardi. Weet ook niet wat ik ervan moet vinden of in hoeverre het waar is, het was op talpa en die Beaumo zei het dus of je dat moet geloven .
Klopt, is een verhaal uit het algemeen dagblad...
Op grandprix.com (HIER) maken ze ook melding van dit verhaal, net als meer buitenlandse sites. Het is dus een verhaal die best serieus genomen kan worden...
Oud 25-08-2005, 11:34
one.
one. is offline
Geruchten gaan dat Raikkonen naar Ferrari wil en Schumacher naar McLaren.
Oud 25-08-2005, 11:48
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 25-08-2005 @ 12:34 :
Geruchten gaan dat Raikkonen naar Ferrari wil en Schumacher naar McLaren.
M. Schumachter stopt toch na dit seizoen?
Oud 25-08-2005, 13:14
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 25-08-2005 @ 12:48 :
M. Schumachter stopt toch na dit seizoen?
Zijn contract bij Ferrari loopt tot en met seizoen 2006... Er is nog geen sprake van dat Schumacher zou stoppen. Hij zou inderdaad met McLaren in gesprek zijn voor een zitje in 2007, evenals met zijn huidige team Ferrari.
Oud 26-08-2005, 12:46
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 25-08-2005 @ 14:14 :
Zijn contract bij Ferrari loopt tot en met seizoen 2006... Er is nog geen sprake van dat Schumacher zou stoppen. Hij zou inderdaad met McLaren in gesprek zijn voor een zitje in 2007, evenals met zijn huidige team Ferrari.
wie heeft mij dan toen die hoop gegeven
Oud 27-08-2005, 19:14
mrhanky
mrhanky is offline
geloof je het zelf, schumacher naar mclaren en kimi naar ferrari Das net zoiets als dat van persie naar ajax gaat of vd vaart naar feyenoord. Als dat gebeurt zal ik met de grootste verbazing staan te kijken
Reageren

Regels voor berichten