Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2005, 22:16
Verwijderd
Hallo,

Ik zie wel eens dat mensen kunnen SMS-en naar een bepaald nummer, en dat deze SMS-jes dan automatisch op hun site komen.

Meestal gebruiken ze daarvoor een bepaalde dienst op het internet die dat voor hun doet. Maar ik wou graag weten of dat zelf te doen is. Hebben ze bijv. een mobieltje die ze aangesloten hebben op hun computer, en waar ze dan elk ontvangen SMS-je uit opvragen en deze plaatsen op internet, of is er een andere manier?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2005, 23:13
Verwijderd
Werkt via een SMS dienst, je kunt een gratis dienst nemen waarbij je reclame of een duur nummer krijgt.

Je kunt een eigen (short)nummer via een SMS dienst nemen, dit kost ongeveer 1500,- p/m.
Of je neemt een shortcode en gebruikt een globaal nummer, dit kost rond de 50,- p/m.

Het wordt overigens gedaan met servers die speciale hardware bevatten met een speciaal nummer.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 23:41
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 16-08-2005 @ 00:13 :
Werkt via een SMS dienst, je kunt een gratis dienst nemen waarbij je reclame of een duur nummer krijgt.

Je kunt een eigen (short)nummer via een SMS dienst nemen, dit kost ongeveer 1500,- p/m.
Of je neemt een shortcode en gebruikt een globaal nummer, dit kost rond de 50,- p/m.

Het wordt overigens gedaan met servers die speciale hardware bevatten met een speciaal nummer.
Wat jij zegt, is dus een beetje zoals ik al gedacht had. Er wordt dus niet echt een mobieltje gebruikt en aangesloten op een computer, maar wat onderdelen die anders in een mobieltje zitten, zitten dan in de server zelf. Of begrijp ik het niet helemaal?

Zou je met een Java enabled mobieltje trouwens SMS-jes op kunnen vragen en versturen naar 't internet?

Er zitten dus eigenlijk altijd nogal wat kosten aan verbonden. Wel jammer.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 07:59
TouchOfDarkness
TouchOfDarkness is offline
Citaat:
12Trix schreef op 16-08-2005 @ 00:41 :
Wat jij zegt, is dus een beetje zoals ik al gedacht had. Er wordt dus niet echt een mobieltje gebruikt en aangesloten op een computer, maar wat onderdelen die anders in een mobieltje zitten, zitten dan in de server zelf. Of begrijp ik het niet helemaal?
De simpelste versie ervan is gewoon een soort van GSM modem waar een SIM kaart in gaat. Die modem is dan weer aan een PC aangesloten waarmee je middels bepaalde software die SIM kaart weer kan uitlezen.

Aan die SIM kaart is natuurlijk gewoon een nummer gekoppeld, dus je kan berichten naar dat nummer verzenden of weer berichten versturen.

Verder kan je inderdaad, zoals ********** zegt, een shortcode nemen bij een partij. Kosten zijn dan wel wat hoger

Laatst gewijzigd op 16-08-2005 om 08:02.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 11:14
Verwijderd
Citaat:
12Trix schreef op 16-08-2005 @ 00:41 :

Zou je met een Java enabled mobieltje trouwens SMS-jes op kunnen vragen en versturen naar 't internet?

Er zitten dus eigenlijk altijd nogal wat kosten aan verbonden. Wel jammer.
Bijna alle GSM's zijn aan de PC te koppelen en meestal kun je dan met software via de PC SMS versturen.
In princiepe is het dus ook wel te maken met een normale GSM, je moet alleen uitvinden hoe je dat kunt automatiseren
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 15:25
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
********** schreef op 16-08-2005 @ 12:14 :
Bijna alle GSM's zijn aan de PC te koppelen en meestal kun je dan met software via de PC SMS versturen.
In princiepe is het dus ook wel te maken met een normale GSM, je moet alleen uitvinden hoe je dat kunt automatiseren
Lijkt me ook; als je bijvoorbeeld van plan zou zijn om een SonyEricsson aan je pc te hangen en dan zelf software te schrijven, dan kun je best FloAt's Mobile Agent(=open source/GPL, daarmee) als basis gebruiken (die kan van veel SE gsm's nogal wat data uitlezen/wegschrijven en de gsm besturen). Maar natuurlijk moet je daar gigantisch veel tijd in steken om het werkend te krijgen.

Het voordeel is wel dat andere mensen goedkoop naar je site een sms kunnen sturen, nadeel is dat je alles zelf moet doen (server on-line houden en dergelijke).
Reageren

Regels voor berichten