Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2005, 19:45
steeldevil
steeldevil is offline
Hey ik moet voor school een leesportfolio maken over het boek Vluchten kan niet meer van Nigel Hinton. Een onderdeel van een taak is een biografie opstellen van de schrijver. Nu was ik dus op zoek naar een biografie maar de grootste biografie (in het nederlands) dat ik tegen ben gekomen is dit:

http://www.clavis.be/auteur.asp?id=490

Ja das niet veel zeker niet genoeg. Dan ben ik ook maar eens op sites gaan kijken in het engels omdat het ook een engelse schrijver is... maar kheb het liever in het nederlands omdat ik niet al te goed engels kan.

Toen kwam ik op de officiele site van Nigel Hinton terecht:

http://www.nigelhinton.net/mybooks.htm

Maar het boek wat ik gelezen heb : Vluchten kan niet meer
zie ik er niet tussen staan veel informatie via google vind ik ook niet weet iemand me soms raad te geven waarom ik mijn boek er niet zie tussen staan? het lijkt wel of hij het niet geschreven heeft....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2005, 19:57
T_ID
T_ID is offline
Kijk voorin het kaft of de titel is aangepast vanaf de vertaling, als het goed staat is de originele titel aangegeven.

Als hij het echt niet heeft geschreven (lijkt me sterk, het staat toch immers op het kaft?) dan boeit de biografie van de auteur niet zoveel denk ik, voor een goed boekverslag zijn andere dingen belangrijk.

Nu ziet die Nigel er ook niet echt uit als een schrijver waar erg veel over te vertellen is.
Oud 27-11-2005, 14:41
steeldevil
steeldevil is offline
bedankt sorry dat ik hiervoor een topic opende maar ik had over de oorspronkelijke naam van het boek gekeken op de eerste pagina's

Maar een andere taak is dat ik een andere naam moet verzinnen voor het boek maar ik kom niet zo direct op de naam ? heeft iemand het boek al gezelen? en miscien ideeen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten