Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2005, 13:16
Jolt
Jolt is offline
Naja na aankoop van mijn X850XT, begint me dat gezoem me al de keel uit te hangen, zo een lichte zoem.

Nou heb ik hier nog een VF700AlCu liggen, nadeel is alleen zou hij beter koelen dan de stock koeler en hij blaast de lucht er niet uit.
Iemand ervaring ermee, aangezien hij toch een redelijke heethoofd is 70ºC onder load op XT PE speeds .

Nu heb ik dus 3 keuzes:

Ik laat hem met deze koeler:

Of ik zet er mijn VF700 op:

Of ik koop me een ATi Silencer 5 Rev 2:

Die VF700 hield mijn 6600 GT erg stil en koel, maar werd toch nog 60ºC onder load, Ati Silencer heb ik geen ervaring mee, alleen de VGA Silencer en die was wel redelijk.
Wat ook nog een pluspunt is, geheugen word altijd gekoeld, doormiddel van een kleine metalen plaat:

Iemand enig idee welke het koelste en stilste is, waarbij eigenlijk stilheid voorop gaat, liefst zonder dat ik daarbij mijn O.C mogelijkheden verlies
Oud 27-08-2005, 13:23
M@rco
M@rco is offline
Arctic Silencer, die blaast de hete lucht tenminste uit de kast. Op 12V zou ie al stil moeten zijn, zo niet dan kun je hem ook best op 5V laten lopen.
Oud 27-08-2005, 13:24
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
De silencer, zonder twijfel. Hij is stil en geeft gewoon de beste koeling voor je kaart van deze drie.

De VF700 is ook een prima koeler, alleen moet je wel wat meer koelkracht hebben als je echt wilt gaan overclocken.
Oud 27-08-2005, 13:26
Jolt
Jolt is offline
Tja heb 2x 120 mm, een als intake, andere outtake, dus zoveel maakt dat niet uit.

Zal wel eens kijken voor die Silencer, weet wel dat een VF700 ook goed je ram koelt, aangezien hij eroverheen blaast, deed hij bij mijn 6600 GT ook
Oud 27-08-2005, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 27-08-2005 @ 14:24 :
De silencer, zonder twijfel. Hij is stil en geeft gewoon de beste koeling voor je kaart van deze drie.
Lijkt me duidelijk. De enige reden dat niet veel meer fabrikanten dat systeem gebruiken is dat Arctic het aan alle kanten dichtgetimmerd heeft met octrooien.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 19:57
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ik heb zelf goede ervaringen met de Arctic NV Silencers. De ATi Silencer zal denk ik dezelfde kwaliteit leveren. Erg stil en de warme lucht gaat direct je kast uit. Ik ben er erg tevreden over.
Oud 27-08-2005, 20:36
M@rco
M@rco is offline
Ook erg leuk, trouwens: Thermalright V-1.

http://www.systemcooling.com/thermalright_v1-01.html

Koelt beter dan de Arctic Silencers, en beter nog: je kunt er zelf een nieuwe (lees: stille ) fan opzetten.
Oud 27-08-2005, 21:09
Verwijderd
Uh, uit de review: 'The fan that comes with the V1 is an eleven-blade 80mm x 15mm unit that is rated to move 24cfm of air at a modest 31 dbA noise level.' 31 dB(A) modest? Dat is teringlawaai voor een al stille PC. <20 doet niemand het meer voor tegenwoordig.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 22:18
Jolt
Jolt is offline
Maja, de VF700AlCu heeft natuurlijk weer betere koelprestatie's, ik zou gewoon eerst wel eens die VF700 erop zetten, en als ik niet tevreden ben bestel ik een Ati Silencer 5, aangezien ik toch nog een nieuwe voeding moest hebben.
Reageren

Regels voor berichten