Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2005, 21:47
Jolt
Jolt is offline
Aangezien F.E.A.R niet al te leuk loopt, en ik nog al veel tegelijk doe sta ik voor een keuze:

Of Dual Core dus X2 3800+ of mijn huidige 2x512 MB te verkopen en 2x 1024 kopen.

Mijn huidige config:
Athlon 64 3200+
1024 mb
X850XT

Tja meestal is het gamen + azureus, slsk, e.d open of dvd branden met reason kloten en internetten.

Zowizo is mijn CPU te langzaam, overlocken gaat ook niet echt je van het aangezien geheugen bout is. Maar ik kan wel eens met dividers gaan kloten, X2 3800+ moet ook behoorlijk hard gaan, maar iemand een idee?

Ik heb gehoord dat 2048 geen overbodige luxe is, ik heb hetzelf ook bij iemand gezien (maar die had ook een FX-55 en 7800GTX)
Oud 05-10-2005, 21:51
M@rco
M@rco is offline
Het is maar net wat je belangrijker vindt, als het je puur en alleen om performance in spellen gaat dan moet je voor het geheugen gaan aangezien de X2 je daar waarschijnlijk niet zoveel voordeel kan bieden, en als je het leuk vindt om veel dingen tegelijk te doen dan is de X2 misschien weer een betere keuze
Oud 06-10-2005, 11:07
J-roenn
J-roenn is offline
ik zal eerst voor geheugen gaan, en dan over een poosje een nieuwe CPU erin gooien.

handig is ook om te kijken wat 2de hands t meest opbrengt, die cpu of je huidige geheugen...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 11:36
Verwijderd
Haha, je gaat toch geen geld uitgeven aan FEAR, maar dat terzijde

Ik weet niet wat jij verstaat onder 'langzaam lopen'. Als ik Azureus in de achtergrond draai, dan vertraagt dat de boel enorm. Als je met hoge snelheid downloadt komt er veel data binnen, en als je Azureus-cache redelijk groot is legt dat veel stress op je geheugen.

Wil je lekker werken met Azureus in de achtergrond, met grote (~5 GB) torrents, dan lijkt me 2 G geen overbodige luxe. Ik ben onlangs van 512 M naar 1 G gegaan, en dat was écht een wereld van verschil. Nu speel ik FEAR niet, maar bijv. Doom 3 loopt bij mij echt prima, vrijwel geen harde schijf-activiteit, ook al heb ik enkele zeer grote batches open.

Maar goed, als het bij jou puur om de framerate draait, dan heeft een snellere CPU misschien meer nut. Ik weet het niet. Ik heb FEAR gespeeld op PCs met 1 G en 2 G intern en ik zag niet veel verschil in harde schijf-activiteit, eigenlijk. Je moet natuulrijk niet proberen ondertussen een full virusscan te doen ofzo, maar als je neit te gekke dingen doet gaat het met 1 G prima.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 12:28
MaHo
MaHo is offline
Jij weet ook nooit wat je wilt.
Bied je eerst je videokaart en geheugen te koop aan, nu wil je mss toch liever je CPU vervangen, make up your mind!

Anywayz...ik denk dat je beter je geheugen uit kan breiden, dat is nu goedkoop en zal niet goedkoper gaan worden in de toekomst. De CPU's gaan echter wel in prijs dalen en kun je later dus een betere krijgen....
Heb je voor hetzelfde bedrag dus uiteindelijk (bv. ik noem maar wat) een X2 4200+ EN 2GIG, terwijl je anders een X2 3800+ zou hebben met 2 GIG, voor heztelfde bedrag. Ik neem tenminste aan dat je je geheugen sowieso nog wel eens naar 2 gig zal opkrikken.
Dit lijkt mij de meest logische volgorde.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 16:04
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
ik zou alles verpatsen en een powerbook kopen...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 16:36
Koning
Koning is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 06-10-2005 @ 17:04 :
ik zou alles verpatsen en een powerbook kopen...
en dan kun je nog niks!
Oud 06-10-2005, 16:59
Verwijderd
Als je echt FEAR echt lekker wilt laten lopen moet je de nieuwe R520 kaart kopen. Check de revieuws maar op het internet, op een Ati kaart loopt die heerlijk vloeiend.

Verder zou ik voor het geheugen gaan en later pas een CPU upgraden.

Succes
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 18:09
Alonso
Alonso is offline
Als je wilt gaan opgraden kan je dat imo het best in de volgende volgorde doen:

geheugen 1024 -> 2048
processor A64 -> X2
Videokaart X850XT -> X1800XT

Want als je alleen het geheugen en de videokaart gaat opgraden, is je processor wel erg de spreekwoordelijke bottleneck. (ook als is hij overclocked.)
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 20:44
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Syphon schreef op 06-10-2005 @ 17:59 :
Als je echt FEAR echt lekker wilt laten lopen moet je de nieuwe R520 kaart kopen. Check de revieuws maar op het internet, op een Ati kaart loopt die heerlijk vloeiend.
Dat extra geheugen heb je wel nodig bij een ATi kaart sinds ze dat vreselijke CCC gebruiken.
Oud 07-10-2005, 08:04
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Syphon schreef op 06-10-2005 @ 17:59 :

Succes
Dat is ook dikke bullshit, aangezien het ten eerste een DEMO is en daarnaast is die X1800XT niet leverbaar, heeft wel zijn voordeel van 512 mb en te duur 600 euro in UK al 700.

Citaat:
Alonso schreef op 06-10-2005 @ 19:09 :
Als je wilt gaan opgraden kan je dat imo het best in de volgende volgorde doen:

geheugen 1024 -> 2048
processor A64 -> X2
Videokaart X850XT -> X1800XT

Want als je alleen het geheugen en de videokaart gaat opgraden, is je processor wel erg de spreekwoordelijke bottleneck. (ook als is hij overclocked.)
Tja ik wil natuurlijk niet te veel uitgeven, een X850XT gaat nog prima mee met de rest. Ik wil niet te veel uitgeven aangezien volgend jaar socket M2 aankomt.

Citaat:
MaHo schreef op 06-10-2005 @ 13:28 :
Jij weet ook nooit wat je wilt.
Bied je eerst je videokaart en geheugen te koop aan, nu wil je mss toch liever je CPU vervangen, make up your mind!

Anywayz...ik denk dat je beter je geheugen uit kan breiden, dat is nu goedkoop en zal niet goedkoper gaan worden in de toekomst. De CPU's gaan echter wel in prijs dalen en kun je later dus een betere krijgen....
Heb je voor hetzelfde bedrag dus uiteindelijk (bv. ik noem maar wat) een X2 4200+ EN 2GIG, terwijl je anders een X2 3800+ zou hebben met 2 GIG, voor heztelfde bedrag. Ik neem tenminste aan dat je je geheugen sowieso nog wel eens naar 2 gig zal opkrikken.
Dit lijkt mij de meest logische volgorde.
Omdat ik nog een Winnie heb, verkoop ik mijn 2x512 en ga voor 2x1024. Videokaart mag altijd weg, zo een 7800GTX TOP is wel sweet.
Oud 08-10-2005, 02:21
Enlightenment
Enlightenment is offline
Je kunt natuurlijk ook overwegen om een goedkope 2e computer te nemen, waar je al het andere (P2P etc) op draait en je je hoofdcomputer exclusief voor games houdt. Als je P2P-programma soms even wat extra performance vraagt kun je dat merken in je spel. Framerate van 40fps is voldoende als dat stabiel is. Maar als je soms haperingen hebt (gedurende hele korte tijd b.v. 2fps) is dat merkbaar en storend. Om die reden draai ik vrijwel niets op de achtergrond op mijn game PC.
Oud 08-10-2005, 10:55
Jolt
Jolt is offline
geen enkele kaart haalt op Quality Settings bij F.E.A.R 40 FPS altijd, altijd drops naar 20
Oud 08-10-2005, 11:26
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Jolt schreef op 08-10-2005 @ 11:55 :
geen enkele kaart haalt op Quality Settings bij F.E.A.R 40 FPS altijd, altijd drops naar 20
Hoe F.E.A.R. draait was niet 't doel van Enlightenment's reply; maar dat het handiger is om een additionele computer te hebben voor je P2P rommel zodat je ongestoord op je hoofdcomputer kan gamen.

Als je toch onderdelen blijft kopen voor je nieuwe computer, kan je de 'oude' onderdelen net zo goed hergebruiken in een tweede systeem.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 11:29
Koning
Koning is offline
Volgens mij ligt dat toch echt aan je cpu, een 3200+ i.c.m. een x850xt?

zou een snellere cpu nemen
Oud 08-10-2005, 11:38
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Marcade schreef op 08-10-2005 @ 12:26 :
Hoe F.E.A.R. draait was niet 't doel van Enlightenment's reply; maar dat het handiger is om een additionele computer te hebben voor je P2P rommel zodat je ongestoord op je hoofdcomputer kan gamen.

Als je toch onderdelen blijft kopen voor je nieuwe computer, kan je de 'oude' onderdelen net zo goed hergebruiken in een tweede systeem.
Oude onderdelen verkoop ik, 1024 mb voor een klein pctje is way to much. Want dan zou ik dus weer een nieuw moederbord moeten kopen, nieuwe HDD, etc. Gaat mij teveel geld kosten , kan ik beter mijn oude hardware doorverkopen en daarvan weer nieuwere kopen

@ Koning, maakt niks uit, als ik mijn CPU nu op 2500 mhz heb lopen of 2000.

Combinatie van geheugen en 3dkaart.
Oud 09-10-2005, 13:54
crazylegs
crazylegs is offline
Ik zou voor meer geheugen gaan en misschien een andere videokaart, ik heb laatst mogen spelen met een 7800GTX kaart dat was echt wel zwaar relaxed. Alleen betaal je voor die kaart wel gemiddeld 540 euro's... 2048mb intern zal ook zeker wel een goeie verbetering op gaan leveren.
Zelf heb ik een AMD64 X2. Ondanks dat het echt een perfecte cpu is heb je dr bij gamen niet veel aan dat ie dual-core is, dit om de simpele reden dat spellen nog geen dual core ondersteunen.
Oud 09-10-2005, 17:20
Enlightenment
Enlightenment is offline
FEAR wel neem ik aan? Maargoed voordat reguliere games 'over' zijn op multithreaded zijn we flink wat jaartjes verder. Alhoewel het aandeel multithreaded-games wel toeneemt natuurlijk, zeker nu intel ook voorzien is in EM64T (Intel's kloon van AMD64).
Oud 10-10-2005, 10:21
Jolt
Jolt is offline
F.E.A.R, AGE Of Empires III, Doom III, en alle toekomstige titels, daarbij zijn alle drivers voor de videokaart ook al multithreaded wat een leuke boost geeft.
Oud 10-10-2005, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 10-10-2005 @ 11:21 :
F.E.A.R, AGE Of Empires III, Doom III, en alle toekomstige titels, daarbij zijn alle drivers voor de videokaart ook al multithreaded wat een leuke boost geeft.
FEAR? Weet je dat wel zeker, ik las gisteren toch echt op GoT dat het gewoon single core wordt.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 12:05
Jolt
Jolt is offline
Ow, maja de grafisch drivers wel weer, en daarnaast is vaak 2 beter dan 1
Oud 10-10-2005, 12:31
Enlightenment
Enlightenment is offline
"en alle toekomstige titels", ik hoop niet dat je daarmee bedoelt dat alle games vanaf nu aan multithreaded worden, want dat betwijfel ik ten zeerste.
Oud 10-10-2005, 12:32
Jolt
Jolt is offline
zullen we het houden op de top titels 50%
Volgend jaar met de Socket M2, komt zelf de High End markt van AMD met een Dual Core FX
Reageren

Regels voor berichten