Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2005, 11:41
The Holy Terror
The Holy Terror is offline
Ik ben een jaar samen en mijn vriendin en alles gaat zeer goed.

Gisteren is ze 3 maanden naar Ghana vertrokken om in een weeshuis vrijwilligerswerk te gaan verrichten. Ik heb er geen enkel probleem mee om 3 maanden te wachten, maar ik vraag me af hoe ik dit moet doen. De tijd lijkt verdacht traag voorbij te gaan..Ik weet ook dat ze pas gisteren is vertrokken, maar ik vroeg me af of iemand dit ook heeft moeten doorgaan en hoe je dit het beste kunt doen. Tips, enzo.

Dankjewel.

Nils
Oud 22-08-2005, 11:45
U*NiQ
U*NiQ is offline
Mijn vriend vertrekt over een paar maandjes voor een half jaar naar Cyprus en ik zit er nu al tegen aan te hikken Tegen die tijd is jouw vriendin al terug, als jij mij dan wil vertellen hoe jij de tijd bent doorgekomen? Ik kan je niet echt helpen ben ik bang. Ik denk dat ik tegen die tijd veel met mijn vrienden optrek en extra veel ga werken En natuurlijk met de vakantie het vriendje vervelen in Cyprus
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 11:48
The Holy Terror
The Holy Terror is offline
Wat ik wel heb gemerkt heb, is dat de tijd voor dat ze vertrok vrij vervelend is, dan zit je zo af te tellen. Het enige voordeel dat ik zie is dat ik naar iets kan uitkijken.
Ik zou me moeten bezighouden, maar terwijl ik bezig ben, voelt het alsof ik me aan het bezighouden ben. Snap je? Zeer vervelend.
Oud 22-08-2005, 11:54
Thee Muts
Thee Muts is offline
Voordat je partner voor lange tijd vertrekt, zit je idd in die vervelende periode van aftellen. Maar het voordeel daarvan is, dat als je partner eenmaal weg je, je de tijd tot zij terugkomt ook weer af kunt gaan tellen

En zeker als je in het vooruitzicht hebt staan dat je elkaar in de tussentijd nog gaat zien, dan kun je daar alvast naar uit kijken En verder gewoon lekker verder gaan met je eigen dingetjes, school, werk, studie, vrienden, hobby's, En natuurlijk veel contact met elkaar houden als jullie dat allebei willen. Tuurlijk is het moeilijk om je partner zo'n tijd te moeten missen, maar probeer je daar niet op te focussen. Zoek afleiding in leuke dingen en zorg dat je veel andere mensen om je heen hebt.
Oud 22-08-2005, 16:59
Verwijderd
Mijn vriend is 10 dagen geleden voor 4 maand vertrokken. Ik probeer me idd zoals al eerder gezegd zoveel mogelijk bezig te houden en er niet te veel aan te denken.
Ik ben meer gaan werken en zit meer op de pc, maar t'heeft tot noch toe niet superveel geholpen helaas
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 18:29
masterdj
masterdj is offline
Zorg voor afleiding ga lekker wat leuks met vrienden doen en zorg dat je vooral in de eerste weken "volgeboekt" zit
Oud 22-08-2005, 18:32
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Je bent al de derde deze week diek over werken in Ghana hoor.
Mja, ik zou me zorgen maken als ik jou was, met zo'n continent vol geyle negerts

Tip: Mario 1 & 3 oldskool op de snes.
Oud 22-08-2005, 18:40
I C U
I C U is offline
Tjah, beetje standaard antwoord, maar blijf bezig! Zoek je vrienden op, die je wellicht een beetje verwaarloosd hebt, stort je op je werk, ga een nieuwe hobby zoeken... En kijk zo min mogelijk op de klok. Sterkte!
Oud 22-08-2005, 20:49
Tolchok
Tolchok is offline
* Ga veel werken.

* Stort je op dat ene waar je nooit echt veel tijd voor had, maar wat je wel nog wilt doen (iedereen heeft wel eens zoiets)

* Steek veel tijd in het bedenken (of zelfs voorbereiden ) van een vette verrassing voor als ze terugkomt.
Oud 22-08-2005, 23:41
Optima
Optima is offline
ik heb iets soortgelijks meegemaakt, alleen was hij toen 3 maanden naar Nieuw Zeeland.

In het begin mailde ik hem iedere dag, met een proza verhaaltje over mijn dagelijkse beslommeringen. Niet zozeer om hem op de hoogte te houden, maar meer om mezelf afleiding te bieden. Daarnaast leerde ik daardoor de andere dingen in mijn leven meer waarderen, waardoor ik hem ook minder miste.

De weekenden waren toch het zwaarst. Meestal heb ik me uitgeleefd op een hobby: piano spelen, naaien( ik had mezelf voorgenomen om een rok helemaal met pailletten te borduren en dat het voordat hij terug kwam af moest zijn).

Verder heb ik me er aardig doorheen weten te slepen. Ik moet je wel waarschuwen: hoe dichter het eind in zicht komt, hoe meer je je gaat verheugen. Maar op het moment supreme kan het helemaal omslaan, dat wat de climax had moeten zijn een beetje een anticlimax is. Mijn gevoel was helemaal numd, de spanning had aan mij gevreten en ik voelde me heel ongemakkelijk (ik dacht telkens 'dit hort niet, ik moet blij zijn etc etc' Het was gewoon allemaal teveel waardoor ik emotioneel flatlinede.
Oud 23-08-2005, 09:16
Verwijderd
Een vriendin van mij heeft dit gehad. Alleen ging haar vriend volgens mij 6 maanden weg.

Het was echt rot voor haar, en dat is begrijpelijk. Zij had toen pas 3 maandjes ofzo iets met die jongen, dat is ook wel anders natuurlijk.

Ik denk dat het meeste al hierboven is gezegd, maar ga leuke dingen doen, leef verder. Stop veel aandacht in je studie, ga met vrienden op stap, leef je uit op je hobby .
Niet teveel piekeren over dat het zo erg is dat ze weg is, daar schiet je weinig mee op (maar ja dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan).

Heeft je vriendin internet daar? Dan zou je haar (lange) mailtjes kunnen sturen, en ontvangen mailtjes van haar lezen.

Succes iig
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 12:05
Verwijderd
Ik vind het altijd al moeilijk om een weekje op vakantie te gaan en hem dan te moeten missen.

Maar probeer iig contact te houden over internet. Vraag haar om mss foto's te maken van wat ze doet en die te mailen/op internet te zetten. Dan kan je ook een beetje meeleven.

En voor de rest gewoon lekker de leventje leven en denken aan het moment dat je haar weer in je armen kan sluiten.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 12:19
Verwijderd
We zijn wel eens een paar weken zonder elkaar geweest, de eerste paar dagen zijn altijd wat moeilijk, omdat je een beetje moet wennen aan het alleenzijn, maar daarna gaat 't wel vanzelf en vind je een beetje een routine samen en alleen. (Toen mijn vriend in Florida zat, mailde ik hem iedere ochtend en mailde hij iedere avond terug, bellen was te duur om zomaar even te doen.)
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 12:53
brynn
brynn is offline
Mijn vriend is vandaag voor 5 maanden naar Zweden vertrokken. Ik herken het mezelf bezighouden erg goed, zeker nu in de zomer waardoor me richten op mijn studie niet echt een oplossing is. En de tijd voor vertrek vond ik inderdaad ook erg vervelend, en ik voel me nu eigenlijk beter dan de afgelopen dagen.

Goede tips heb ik niet, alleen herkenning.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 13:49
Sangria
Sangria is offline
Mijn vriend woont 730km bij me vandaan dus ik begrijp precies wat jullie bedoelen.. we zijn allebei studenten dus niet echt rijk en kunnen dus niet ieder weekend naar elkaars land vliegen ofzo.. (was het maar feest..)

Ik heb hem nu bijna een maand niet gezien en volgende week ga ik naar hem toe.. normaal vliegt de tijd (als ik bij hem ben uiteraard) maar het kruipt nu echt voorbij. Overdag gaat het wel omdat ik deze vakantie fulltime heb gewerkt, maar s' avonds is er tijd voor allerlei gedachten en is het echt moeilijk. Gelukkig kun je via www.telestunt.nl goedkoop naar het buitenland bellen en smsen is ook altijd een mooie manier om contact te houden.. Voor de overige tijd; stort je op je vrienden, haal oude vriendschappen op zoek een hobby.. weetikveel... ik ben nu een week bezig met een boekje voor hem wat ik helemaal volkalk net van alles, het klinkt misschien triest, maar zo ben je met hem bezig en tis ook leuk om um te verrassen succes iig!
Oud 23-08-2005, 17:08
Built to last
Built to last is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 22-08-2005 @ 19:32 :

Tip: Mario 1 & 3 oldskool op de snes.
Dat is een half uur...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten