Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2005, 22:57
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
tja, de welbekende graancirkels zijn de laatste tijd niet echt meer onderwerpen die vaak besproken worden, maar hoe denk jij daar nou over?

hier een voorbeeld van een verklaring:

Een groep Russische onderzoekers claimen dat ze het graancirkelmysterie hebben opgelost. Volgens hen buigen de planten als gevolg van elektromagnetische microgolven uitgestraald door bliksemschichten.

Wetenschapper Stanislav Smirnov plaatste een aantal verse halmen met een glas water in een magnetron. De halmen bleken na het experiment op dezelfde manier met dezelfde afwijkingen gebogen te zijn als de gebogen halmen in graancirkels. Dit toont volgens hem aan dat de cirkels door hoogfrequente elektromagnetische straling als magnetronstraling blootgesteld zijn. Smirnov denkt dat de straling vanuit de grond komt, alleen hij kan dit nog niet bewijzen.

vertel het ons !
Oud 18-08-2005, 00:44
Metal
Metal is offline
ik zag het toevallig op discovery 2 weken geleden ofzo, was wel interessant.
Oud 18-08-2005, 09:50
Al Murphy
Al Murphy is offline
Het kan nog veel gemakkelijker (en dit is al onomstotelijk bewezen) met een paar mensen, heel wat koord, een riek en goed wat geduld.
Oud 18-08-2005, 12:31
Andr01d
Andr01d is offline
Ja.. Veel mensen hebben al lang verteld dat zij de graancirkels hebben gebouwd..

Het is nu meer een sport geworden om de meest mooie ontwerpen in het graan te zetten..

Ik vind het altijd prachtig om te zien.
Oud 18-08-2005, 16:47
JCG
JCG is offline
ik vind ze ook prachtig, maar volgens mij hebben ze veelste veel tijd over. Het lijken wel onzinners, maar dan spammen ze een graanveld onder
Oud 18-08-2005, 17:43
siese
siese is offline
Ze tekenen dat eerst uit met koorden, en dan duwen een aantal mensen dat plat met een grote rol.
Oud 20-08-2005, 12:07
bij
bij is offline
maar bij de planten zijn bepaalde afwijkingen zoals knopen van graan die heel erg gezwollen zijn / geexplodeert. Er zijn moleculaire veranderingen tussen de welgewalste-granen en degenen die nog overeind stonden.
De platte plantjes groeien bijv. langzamer of de zaden zijn uit de aren

|| dat bolletje is zegmaar een knoop in een graanspriet.
||
( )
||

En de vormen zijn heel complex
dus ik denk niet dat mensen dat voor de lol doen..

er was toch ook bij stonehenge een formatie ontstaan in een paar minuten ?

Dit volg ik nog wel uit het biebboek waar het in stond, maar een paar bladzijdes verder gaan ze het over 'lichtbollen' hebben die boven de velden zweven , dat lijkt me wel onzin.
Oud 20-08-2005, 17:42
one.
one. is offline
Citaat:
bij schreef op 20-08-2005 @ 13:07 :

En de vormen zijn heel complex
dus ik denk niet dat mensen dat voor de lol doen..
Is al bewezen.
Citaat:
bij schreef op 20-08-2005 @ 13:07 :

er was toch ook bij stonehenge een formatie ontstaan in een paar minuten ?
Was er iemand bij die het zag gebeuren?
Oud 21-08-2005, 00:18
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
het is ook bewezen dat sommige vormen niet in zulke kleine tijden gemaakt kunnen worden, en dat er inderdaad verandereingen in moleculen zijn aangetroffen.

morgen zal k nog wat erover opzoeken.
Oud 21-08-2005, 01:02
DMC
DMC is offline
damn... check even de discovery aflevering, daar wijzen ze dat die bolletje gedoe onzin is.
Oud 21-08-2005, 09:29
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
DMC schreef op 21-08-2005 @ 02:02 :
damn... check even de discovery aflevering, daar wijzen ze dat die bolletje gedoe onzin is.
kom zelf met een stuk tekst of iets waar het in staat, dan kunnen we zelf oordelen

hier:
Graancirkelonderzoeker Colin Andrews sprak voor de BBC. Andrews (zie Skepter, maart 1990 en december 1991) heeft het fenomeen inmiddels zeventien jaar bestudeerd en kwam met een nieuwe verklaring. Tachtig procent van de cirkels was mensenwerk, zo onthulde hij, de overige twintig procent, schreef het Utrechts Nieuwsblad (10 augustus) 'wordt gevormd onder invloed van verschuivende magnetische velden. De onderzoeker is van mening dat de verschuiving een elektrische stroom teweegbrengt die de planten plat op de grond drukt.' Skepter-lezers die dit fenomeen in de vensterbank kunnen nabootsen kunnen in Stockholm hun Nobelprijs op gaan halen. Bron
Oud 21-08-2005, 11:16
Apomes
Apomes is offline
Bullshit, Elk jaar is er hier rond dezelfde tijd een graancirkel in de buurt! Prachtige ontwerpen, en ik ken de mensen die ze maken . 4 uur de tijd, met een groep van 6 mensen

Citaat:
Titel : Mysterieuze graancirkel opgedoken in Heers
In het Zuid-Limburgse Heers is precies één jaar nadat er in de naburige gemeente Gingelom een geheimzinnige cirkel in een veld opgemerkt werd, opnieuw een mysterieuze cirkel opgedoken. De cirkel ligt schuin tegen de helling van een tarweveld en heeft een doormeter van bijna 100 meter.

De ontdekking zorgde in de loop van de namiddag al voor heel wat kijklustigen. Vorig jaar zakten er duizenden nieuwsgierigen naar Gingelom af om de graancirkel te bewonderen.

Burgemeester Gerald Kindermans (CD&V) van Heers begaf zich maandag naar het tarweveld waar de cirkel ontdekt werd. "Hoewel ik altijd gelachen heb met beweringen als zouden graancirkels het werk van buitenlandse wezens zijn, ben ik nu beginnen te twijfelen. Ik heb werkelijk geen verklaring voor het fenomeen", zo luidde het.
Het gaat dus allemaal veel gemakkelijker als je denkt, dat zijn maar 6 "onervaren" mannen die dat maken. Dus als je een heel team hebt kan je dat gemakkelijk in een uurtje maken!
Oud 21-08-2005, 13:42
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
DMC schreef op 21-08-2005 @ 02:02 :
Dat jij je meteen van alles op de mouw laat spelden door Discovery, wil toch niet zeggen dat iedereen dat maar moet doen?!
Oud 21-08-2005, 13:50
Fortuynist
Fortuynist is offline
Graancirkels zijn in het bijzijn van mensen ontstaan die het zagen als een waaier die zich uitvouwde, vaak ook tegelijkertijd met de welbekende lichtbollen.

Bij sommige graancirkels is er geen spoor van mensenwerk te bekennen, het lijkt er veeleer op dat het niet door mensen is gedaan, omdat er nog klonten grond liggen, geen voetstappen te vinden zijn.

Dan zijn er nog de uitwerking van zo'n graancirkel die mensen opeens van stemming kan doen omslaan, horloges komen stil te staan, wat volgens sommigen te maken heeft met een energieveld.

Verder hebben we nog te maken met de intense hitte waarmee het moet zijn gebeurd. Vliegen die vast zijn blijven kleven aan de grassprieten. Dood, of verdoofd en later weer wegvliegend.

Ook is er in graancirkels een onbetaalbaar zuivere stof gevonden (naam weet ik zo gauw niet). Wie zou dat er dan ingegooid hebben?
Oud 21-08-2005, 14:05
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
graancirkels moet je gewoon zien als een soort van kunst, althans daarom doen de meeste het, de boer is er niet blij mee.

en dat elektriciteit gedoe, op tv lieten ze zien dat planten voor graan soorten elektriciteit kunnen geleiden ofzo.
Oud 21-08-2005, 15:01
bij
bij is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 20-08-2005 @ 18:42 :
Is al bewezen.
Was er iemand bij die het zag gebeuren?
nee niemand die het gemaakt zag worden , maar er vloog een helicopter overheen en die zag om een bepaalde tijd nog niets vreemd s - maar tot hoever kun je die gozer vertrouwen ?

ik heb geen zin meer om erover te praten, al is het mijn achterbuurman , nu zal het me even een worst wezen.
Oud 21-08-2005, 19:58
Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Hmm nou ik denk niet dat dat door buitenaardse UFOs komt. Waarom zouden buitenaardse wezens zich op die manier kenbaar laten willen maken? Mooie plaatjes btw!

Citaat:
wordt gevormd onder invloed van verschuivende magnetische velden.
Maar waarom en waardoor ontstaan deze? Weet iemand dat?
Oud 25-08-2005, 19:24
Ostentation
Ostentation is offline
Shit hee... wat een prachtige dingen! Die kunnen hoe dan ook niet in een nacht gemaakt worden! Ik vind die verklaring heel goed eigenlijk!
Oud 26-08-2005, 10:53
siese
siese is offline
Citaat:
Ostentation schreef op 25-08-2005 @ 20:24 :
Shit hee... wat een prachtige dingen! Die kunnen hoe dan ook niet in een nacht gemaakt worden! Ik vind die verklaring heel goed eigenlijk!
Kan wel in één nacht gemaakt worden: dat hebben ze eens indertijd gedaan in het programma "Schalkse Ruiters".
Oud 26-08-2005, 17:58
Slaughter
Slaughter is offline
Maar sommige zijn zo perfect, precies en groot dat ze onmogelijk (vind ik) door mensen in 1 nacht gemaakt kunnen zijn.

Soms zijn er ook mysterieuze lichtbollen boven graanvelden gezien en vlak daarna was er een graancirkel.

Alleen geloof ik dit en dat met die bliksemschichten en verschuiven van magnetische velden niet echt, want het zou dan raar wezen dat er zo'n mooie complexe maar perfecte afbeelding ontstaat.

Maar ja, sommige zijn dus wel door mensen gemaakt, anderen kunnen haast onmogelijk door mensen gemaakt zijn, maar hoe dan wel weet ik ook niet helaas.
Oud 26-08-2005, 21:19
siese
siese is offline
En waarom denk je dat het precies graanvelden zijn?
Oud 26-08-2005, 21:22
Slaughter
Slaughter is offline
Citaat:
siese schreef op 26-08-2005 @ 22:19 :
En waarom denk je dat het precies graanvelden zijn?
Het zijn niet altijd graanvelden hoor. Maar wel het vaakst.
Oud 26-08-2005, 22:05
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
Vanima Estel schreef op 21-08-2005 @ 20:58 :
Hmm nou ik denk niet dat dat door buitenaardse UFOs komt. Waarom zouden buitenaardse wezens zich op die manier kenbaar laten willen maken? Mooie plaatjes btw!

Maar waarom en waardoor ontstaan deze? Weet iemand dat?
k zou het eigenlijk niet weten, beetje hetzelfde als dat je op sommige plekken een hogere straling heb wat je op kan meten enzo. denk ik hoor.
Oud 28-08-2005, 14:39
Pr0f
Pr0f is offline
Citaat:
JCG schreef op 18-08-2005 @ 17:47 :
ik vind ze ook prachtig, maar volgens mij hebben ze veelste veel tijd over. Het lijken wel onzinners, maar dan spammen ze een graanveld onder

tis wel een nuttigere hobby
Oud 04-09-2005, 18:48
MikeyMo
MikeyMo is offline
hier nog een vette

"Single White Female. Got to love farming"
Oud 04-09-2005, 19:56
Raven
Raven is offline
het wachten is op de 1e graancirkel met de kop van George W. Bush erop

( blijft een boer he die kerel)
Advertentie