Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2005, 13:47
Anoukruless
Anoukruless is offline
Haaj!
Ik moet voor Nederlands een sollicitatie brief schrijven, en ik heb nu al dit:

Mijn naam
Mijn Adres
Postcode + Plaats

O’ moda Schoenen
Industrieweg 46
4301 RS Zierikzee

Roosendaal, 2 september 2005

Geachte heer/mevrouw,

Vanmiddag ben ik langs de nieuwe vestiging van O’moda Schoenen geweest in Roosendaal om te informeren of ze daar nog parttimers nodig hadden, en daar vertelde ze me om naar hier een brief te schrijven, dus bij deze.

Ik ben………………… , 15 jaar en woon in………….. Ik zit daar ook op school, op het Norbertuscollege. Ik volg daar 4 vmbo sector economie. Als ik met vmbo klaar ben ga ik een mbo opleiding mode en handel doen. Momenteel bezorg ik een regionaal krantje en breng ik op zondag ochtend de telegraaf rond, maar ik zou heel graag in een winkel willen werken! Mijn hobby’s zijn: streetdance, stijldansen en shoppen.

Ik hoop van harte dat u mij uitnodigt voor een gesprek. Een baan in een winkel zou ik echt geweldig vinden! Niet alleen omdat het bij mijn (toekomstige) vervolgopleiding past.

Hoogachtend,

……………………

Bijlagen:
Pasfoto
Kopie identiteitskaart

Is dat goed? En wat kan eraan verbetert worden? Pfff, kan echt merken dat ik al heel lang geen officiele brieven meer heb geschreven, ben het gewoon verleerd

Kusjes; Anouk
Oud 02-09-2005, 14:01
Verwijderd
Ik vind de eerste alinea heel gek.
Ik zou zoiets doen:
Vanmiddag heb ik in de nieuwe vestiging van O'moda Schoenen te Roosendaal geinformeerd naar een vacature. Men vertelde me daar een brief te schrijven naar dit adres.

Tweede alinea:
Ik ben ...., 15 jaar en ik woon in .... Ik zit ook in ... op school, op het Norbertuscollege. Daar volg ik VMBO sector economie, jaar 4. Na mijn examens wil ik graag een MBO-opleiding Mode en Handel gaan doen. Naastr school bezorg ik een regionale krant en op zondag ochtend bezorg ik de Telegraaf. Maar liever zou ik in een winkel willen werken, omdat ik hier in de toekomst ook graag mee verder wil. In mijn vrije tijd doe ik aan streetdance, stijldansen en hou ik van winkelen.

Laatste alinea:
Dit alles zou ik graag nog eens willen toelichten in een gesprek. U kunt mij bereiken op het bovenstaande adres en telefoonnummer.

In afwachting van uw antwoord verblijf ik,

HANDTEKENING
.......

(Waarom moet er trouwens een pasfoto en een kopie van je id-kaart bij? Ze mogen eigenlijk niet vragen om een pasfoto. Ik zou het niet opsturen, als ze je willen zien, nodigen ze je maar uit voor een gesprek.)
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 14:14
Anoukruless
Anoukruless is offline
Heel erg bedankt
Oud 02-09-2005, 15:45
Belgarath
Belgarath is offline
Ik zou zeker een kopie van je id meesturen. Dat hoort gewoon bij een sollicitatie, althans waar ik woon wel. Ik heb tot nu toe bij al mijn sollicitaties een verzoek om een kopie van mijn paspoort gekregen.
Oud 02-09-2005, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Belgarath schreef op 02-09-2005 @ 16:45 :
Ik zou zeker een kopie van je id meesturen. Dat hoort gewoon bij een sollicitatie, althans waar ik woon wel. Ik heb tot nu toe bij al mijn sollicitaties een verzoek om een kopie van mijn paspoort gekregen.
Dat heb ik nog nooit gehad Wel dat ze er om vroegen toen ik al was aangenomen, maar niet bij de brief zelf. (Ik heb zelfs begrepen dat dat eigenlijk niet mag.)
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 16:18
tweedegast
Citaat:
Andijvie schreef op 02-09-2005 @ 15:01 :
Ik vind de eerste alinea heel gek.
Ik zou zoiets doen:[i]
Vanmiddag heb ik in de nieuwe vestiging van O'moda Schoenen te Roosendaal geinformeerd naar een vacature.
Als je informeert naar een 'vacature', informeer je naar een lege baan....
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 19:26
ratonita7
ratonita7 is offline
1. Zeker een CV bij je brief stoppen dat moet gewoon! (wel, hier in België toch)

2. Probeer een originele openingszin te vinden want dat trekt de aandacht. Vergeet niet dat die mensen van de winkel meerdere sollicitatiebrieven krijgen van kandidaten met hetzelfde profiel. De enige manier om dan op te vallen is origineel zijn.
vb "Bent u op zoek naar jonge en dynamische medewerkers? Dan ben ik uw ideale kandidaat!" Beetje overdreven mss maar je snapt wel welke richting ik uit wil...

3. Geef een aantal argumenten waarom jij een goede verkoopster zou zijn: vb Ik ben vlot in de omgang, ik hou van contact met andere mensen, ik ben commercieel ingesteld, ik ben altijd enthousiast...

4. Je mag je slotzin ook niet te wanhopig laten klinken. Eindig bvb met: Ik ben graag bereid om meer inlichtingen te geven tijdens een gesprek.

Veel succes ermee!

xx
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 19:49
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ratonita7 schreef op 04-09-2005 @ 20:26 :
vb "Bent u op zoek naar jonge en dynamische medewerkers? Dan ben ik uw ideale kandidaat!" Beetje overdreven mss maar je snapt wel welke richting ik uit wil...
Beetje te arrogant, een goeie kans dat dat juist tegen je werkt, iemand die direct een ego op tafel gooit komt niet als iemand over die in een team past.
Oud 08-09-2005, 18:07
ratonita7
ratonita7 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-09-2005 @ 20:49 :
Beetje te arrogant, een goeie kans dat dat juist tegen je werkt, iemand die direct een ego op tafel gooit komt niet als iemand over die in een team past.
Ik wéééét wel dat dat niet de ideale openingszin is maar ik bedoelde gewoon iets origineels en daarom gaf ik dat voorbeeld (ter illustratie). Er zijn nog 1001 andere originele openingszinnen die minder arrogant overkomen maar die moeten bij je persoonlijkheid passen dus die kan ik niet ter plekke verzinnen.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 18:41
Verwijderd
Er is niets mis met een degelijke brief. Je kunt beter je brief in een paarse envelop versturen om op te vallen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten