Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2005, 14:54
ziglietje
ziglietje is offline
Of ben ik de enigste die er last van heeft
Mijn vraag is dus......WAT KAN JE ER TEGEN DOEN?
Ik werk namelijk in winkel en wordt verschrikkelijk rap blozen...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 14:56
Mango_Fresh
Mango_Fresh is offline
Waarom zou je er iets aan doen ?
Het komt wel lief over hoor
Oud 15-08-2005, 15:04
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
ziglietje schreef op 15-08-2005 @ 15:54 :
Uiteraard ben je niet de enige die bloost
Je kunt een zelfhulpboek lezen (bijv. "pak je klachten aan met EFT - Jan Heering"). Als het je heel erg belemmerd kun je overwegen er met een therapeut over te praten.
Oud 15-08-2005, 15:45
Flowerless
Flowerless is offline
make-up?, helpt bij mij in ieder geval wel
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 15:49
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
het niet erg vinden is volgens mij het enige dat echt helpt
Oud 15-08-2005, 15:56
Heksjuh
Heksjuh is offline
Je moet iig niet denken: hepl, ik word rood of iets in die richting, want dat maakt het meestal alleen maar erger.

Citaat:
het niet erg vinden is volgens mij het enige dat echt helpt
Oud 15-08-2005, 16:08
Yaris
Yaris is offline
Citaat:
Mango_Fresh schreef op 15-08-2005 @ 15:56 :
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 16:21
Yoni
Yoni is offline
Doen alsof je het niet door hebt. Doe ik ook altijd.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 16:25
Verwijderd
voor werk in een winkel is dat toch niet erg? klanten zullen hoogstens denken dat je ze stiekem leuk vindt... komen ze sneller terug
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 16:25
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Doen alsof je het niet door hebt. Doe ik ook altijd.
Als ik het in de klas heb maken mensen er soms een opmerking over. Dan is het moeilijk om te doen alsof je het niet doorheb (en het gevolg: nog roder )

Maar in een winkel zullen de klanten er niet zo snel een opmerking over maken, denk ik.
Oud 15-08-2005, 16:29
Verwijderd
als mensen tegen je zeggen van "goh wat ben je rood", dan zeg je gewoon "ja ik word erg snel rood" en dan denken ze 'ohja oke' en houden er over op.

behalve als het vervelende mensen zijn, dan zeggen ze "oooooh echt waaaar? wat vervelend voor je!! hoe komt dat dan??". Maar de meeste mensen zijn niet vervelend.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 17:37
Verwijderd
das echt erg he! haha
ik ook wel eens en dan zegge ze zo wat ben je rood
word je nog roder

maar op het moment gewoon ff aan iets anders denke ofzo
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 17:52
jet
jet is offline
dat iedereen dat zegt ' het staat wel schattig'
ik heb het zelf ook, en ik vind het bloedirritant. ik vind het zo naar om zo snel rood te worden! ik word namelijk niet rood uit onzekerheid, maar ik word onzeker omdat ik rood wordt.. maargoed echt hulp heb ik niet, sorry
Oud 15-08-2005, 18:10
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mango_Fresh schreef op 15-08-2005 @ 15:56 :
Waarom zou je er iets aan doen ?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 18:15
kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
Had ik vroeger ook, nu na 3 jaar in een winkel te staan en 2 jaar op een terras is het over
Oud 15-08-2005, 18:17
Raven
Raven is offline
Citaat:
da's lief
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 18:22
Mara
Mara is offline
Ach, ik krijg als ik bang/zenuwachtig ben overal rode vlekken, ook in m'n hals enzo, dat is veel opvallender
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 18:40
Boychatten
Boychatten is offline
Ik had op basischool ook vet erg. Steeds als de juf me bv aansprak,werd ik helemaal rood.Het gaat gewoon over, door veel te oefenen. Ik heb het nu niet meer ( ook niet meer bv met spreekbeurten) door gewoon te praten bv in een groepsbespreking en dus niet achterin gaan zitten en je mondje dichthouden,
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 19:03
Silent Moon
Silent Moon is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 15-08-2005 @ 18:37 :
ik ook wel eens en dan zegge ze zo wat ben je rood
word je nog roder
Ja precies.
Veel jongens zeggen dat het lief is, maar is het dan nog steeds lief als je iets heel voorluls hebt gedaan?
Oud 15-08-2005, 20:47
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ik heb het ook en je kan er weinig aandoe, gewoon er proberen niet aan te denken, want ja dan word het idd alleen maar erger. Veel jongens vinden het wel schattig ja, bluhh .
Oud 15-08-2005, 22:42
Skilly
Skilly is offline
Ik heb het ook. Vroeger had ik het als een docent me aansprak. Maar door een hele jaar lang helemaal vooraan te zitten. Is het weggegaan Ik vond het zo riitant weet niet waar het vandana kom.

Ik heb het wel nog steeds. Als vreemden tegen me praten. Dus mensen die me plotseling wat vragen. Ik heb het niet als ik naar een vreemde toeloop en wat vraag. Alleen als een vreemde me iets vraag zonder dat ik het zie aankomen . Dat vindt ik echt gênant van mezelf. Soms lijkt het alsof ik die persoon l;euk vindt maar dat is nooit zo.

Hoe ik er vanaf kom? Dus dat ik ervoor zorgt dat ik niet bloos. Bewegen met me vingers. Of me tanden op me tong zetten. Bijten erop. Niet opvallend. Of me hele gewicht op 1 been zetten.

Soms wilde ik dat ik heel erg bruin was, want dan zie je niet dat je bloos. Helaas ben ik lichtbruin en zie je het wel.

Op school kreeg ik altijd opmerkingen naar me hoofd etc. Maar het wordt steeds minder.

Ga veel op straat lopen dan zie je veel vreemden en gata het langzaam weg.

Groetjes een andere rode wangetjes slachtoffer.
Oud 16-08-2005, 03:37
Hulk
Hulk is offline
had ik vroeger ook elke dag wel een keer, nu noooooit meer

je moet je er gewoon niet druk om maken, is een reflex wat je niet zomaar kunt laten verdwijnen. het maakt namelijk helemaal níets uit als je bloost. gewoon net doen of je niet bloost, ook als andere mensen erop reageren.
maar niet naar de grond kijken of je gezicht verbergen ofzo, dan denken mensen dat je je schaamt terwijl dat vaak nergens voor nodig is.
Oud 16-08-2005, 10:18
Verwijderd
Citaat:
Girl1990 schreef op 15-08-2005 @ 16:45 :
make-up?, helpt bij mij in ieder geval wel
Jaaaa, lekker je hoofd dichtplamuren

Nah, zoals gezegd kun je je er beter gewoon niks van aantrekken. Ik word ook vrij snel rood (dat krijg je als je zo'n lichte huid hebt), maar ondertussen is dat ook wel minder geworden. Het maakt toch echt niet zoveel uit. Je moet jezelf niet zo serieus nemen dat je niet meer om jezelf kunt lachen.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 11:23
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik heb het soms ook hoor! Ik trek me er gewoon weinig van aan.
Oud 17-08-2005, 18:28
steefos
steefos is offline
dat heb ik ook een tijdje gehad, een keer was ik tijdens een presentatie zo neveus om rood aan te slaan (nouja van die vlekken in je nek en hals) dat ik zelfs ging trillen en nadat niemand daar echt wat naars over had gezegd ben ik eigenlijk in verdere presentaties ook niet meer rood geworden
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Silent Moon schreef op 15-08-2005 @ 20:03 :
Ja precies.
Veel jongens zeggen dat het lief is, maar is het dan nog steeds lief als je iets heel voorluls hebt gedaan?
ja idd haha
niet echt nee
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 20:59
Kitaantjuh
Kitaantjuh is offline
Oh ik word ook altijd vet snel rood... Maarja ben het inmiddels wel gewend en iedereen weet het van me dus het boeit niet zo veel meer... Maar je kunt je er aan laten opereren. Een soort zenuwbaan wordt dan afgesloten waardoor je niet meer snel rood word. Klein nadeel is wel dat je plotseling rood kunt worden, dus zonder reden. Maar dat gebeurt maar zelden.
Oud 21-08-2005, 21:08
Verwijderd
Ik word ook snel rood, als mensen er iets over zeggen ('Jeetje, jij bent rood!') dan reageer ik zo normaal mogelijk ('Ja, ik voel het, word ik snel..'). Meestal helpt dat wel en zakt het dan snel weg (voor mijn gevoel word ik altijd rood omdat ik heel nerveus word en niet rood wil worden, wanneer ik rood mag zijn, is die angst weg).

(De meeste mensen, vooral vrouwen, reageren altijd heel makkelijk wanneer ik zeg dat ik snel rood word;'Oh ja, heb ik ook!' of 'Staat wel lief!' of 'Je hoeft niet nerveus te zijn hoor!', altijd wel fijn )

Gewoon zeggen dus, het beste middel Na een tijdje vergeet je het zelf en is het weg.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 22:03
Anaïs
Anaïs is offline
Heb ik ook... Iemand moet nog maar onverwacht iets tegen me zeggen, en mijn gezicht is zo rood als een tomaat...

Gewoon anders laten merken dat het niet is omdat je beschaamd bent, door gewoon te babbelen en zo.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 22:36
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
doe er maar niks aan
ik vindt dat echt zo vreselijk schattig als een meisje bloost

maar ontopic volgensmij is er niks aan te doen
je moet je iig niet zorgen gaan maken dat je gaat blozen want daardoor doe je het wel eerder
Oud 26-08-2005, 19:16
l{us
l{us is offline
hey ik herken dit precies..ik heb dit ook.
Op school heb ik dit ook erg snel,vooral als ik presentaties moet houden.heel irritant.
Hoe je eraf kunt komen ben ik ook nog niet achter.
maar als ik het voel opkomen pak ik mn mp3 speler en ga ik muziek luisteren.helpt wel.
Oud 27-08-2005, 10:13
Verwijderd
Citaat:
l{us schreef op 26-08-2005 @ 20:16 :
hey ik herken dit precies..ik heb dit ook.
Op school heb ik dit ook erg snel,vooral als ik presentaties moet houden.heel irritant.
Hoe je eraf kunt komen ben ik ook nog niet achter.
maar als ik het voel opkomen pak ik mn mp3 speler en ga ik muziek luisteren.helpt wel.
Want als je met iemand staat te praten en je pakt dan je mp3-speler en gaat muziek luisteren, is dat heel normaal? Op momenten dat ik rood wordt, is het niet mogelijk ineens muziek te gaan luisteren...
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 11:24
Lieved
Lieved is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 22-08-2005 @ 23:03 :
Heb ik ook... Iemand moet nog maar onverwacht iets tegen me zeggen, en mijn gezicht is zo rood als een tomaat...

Gewoon anders laten merken dat het niet is omdat je beschaamd bent, door gewoon te babbelen en zo.

Jaa idd..heb ik ook vreemden die me aanspreken of mensen die expres iets zeggen dat "beschamend" voor mij is dan hoppa wordt ik vet rood..echt klote
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 19:29
Skilly
Skilly is offline
Citaat:
Lieved schreef op 27-08-2005 @ 12:24 :
Jaa idd..heb ik ook vreemden die me aanspreken of mensen die expres iets zeggen dat "beschamend" voor mij is dan hoppa wordt ik vet rood..echt klote
Ja idd. Gister moest ik wat presenteren voor de klas stonden nog 9 mensen voor me. Maar ik moest praten. Dus ik hoorde van me vriendin dus dat ik wel wat roze wangetjes kreeg.
Nee niet rood maar roze.

Maar zelf had ik het niet door.
Oud 28-08-2005, 10:34
Fainne
Fainne is offline
hm ik word door van alles snel rood, door de minste inspanning( ff zwoegen om beveiliging eraf te krijgen in de winkel, effe hard lachen..), en als mensen me een compliment geven ofzo. Misschien wordt het wel schattig gevonden, maar als ik nu bloos bij iemand en die persoon denkt dat ik hem leuk vind, terwijl dat niet zo is, is wel irritant. Gisteren nog gebeurd.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten