Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2005, 15:38
Muchacha
Muchacha is offline
Als ik uitga met mijn beste vriendin, merk ik dat zij altijd alle aandacht krijgt. Ik gun het haar wel, maar soms vind ik het echt niet leuk meer dat alle jongens rond haar komen draaien en zelfs aan mij komen zeggen dat ik een knappe vriendin heb. Het lijkt me fijn om ook eens iemand te leren kennen, maar als er iemand naar ons kijkt, ga ik er toch al van uit dat het wel naar mijn vriendin zal zijn (meestal krijg ik ook gelijk) en durf ik gelijk geen contact meer te zoeken.
Wat vinden jullie hiervan? Moet ik het zo laten? Ze heeft al een vriend, dus het is niet dat ze jongens 'afsnoept' van me. Is het zielig van me om er zo mee te zitten? Hoe zouden jullie hierop reageren? En hebben jullie dit ook al meegemaakt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2005, 15:40
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
(ik zou flauw kunnen doen en om een leuke foto kunnen vragen... denk dat je best een leuke meid bent hoor.)

maar je zou t eens tegen je vriendin kunnen zeggen. als zij dan zoveel aandacht krijgt kan ze die jongens misschien eens aan jou voorstellen.
Oud 27-08-2005, 15:42
Fuzzly
Fuzzly is offline
Als ik op straat zou lopen en zou je tegenkomen zou je mijn aandacht wel hebben.
Oud 27-08-2005, 15:45
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Farin schreef op 27-08-2005 @ 16:42 :
Als ik op straat zou lopen en zou je tegenkomen zou je mijn aandacht wel hebben.
Dank je
Het is ook alleen met haar dat ik dat heb. Als ik ff alleen naar de toilet ga of een drankje ga halen kijken er heus wel jongens naar me Maar als ik in haar buurt sta, garanti dat ze allemaal langlopen en naar haar kijken, lachen en haar zelfs aanspreken. Gevolg: zij gaat met enkele telefoonnummers naar huis waar ze praktisch niets mee is, en ik blijf weer zielig achter Het is alsof ik in haar schaduw loop, en ik vind het niet meer leuk...

Ik heb er al met haar over gepraat, ze kan er niet veel aan doen he, ze begrijpt het zelf ook niet, zegt ze.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 16:17
Verwijderd
Sommige meisjes zijn nou eenmaal zó mooi, dat je zelf nog zo knap kunt zijn, maar dan kijken ze toch naar haar. Helemaal als ze ook nog eens een echt mooie, vrolijke uitstraling heeft. Heel irritant, maar er valt weinig aan te doen.

Maar goed, aan de andere kant kun jij ook wel vrij automatisch haar al alle ruimte geven, dat jij al een stap terug doet voordat jongens doorhebben dat jij er ook bent. Dat maakt ook nogal een verschil. Een vriendin van mij is vrij duidelijk aanwezig tijdens het uitgaan en trekt dus ook altijd alle aandacht, maar als ik dat 'toelaat', me zelf terugtrek en aan de kant houd, kijkt er inderdaad niemand naar mij. Als ik meedoe of mezelf duidelijk laat zien, verandert dat direct.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 17:01
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Morgan schreef op 27-08-2005 @ 17:17 :
Sommige meisjes zijn nou eenmaal zó mooi, dat je zelf nog zo knap kunt zijn, maar dan kijken ze toch naar haar. Helemaal als ze ook nog eens een echt mooie, vrolijke uitstraling heeft. Heel irritant, maar er valt weinig aan te doen.

Maar goed, aan de andere kant kun jij ook wel vrij automatisch haar al alle ruimte geven, dat jij al een stap terug doet voordat jongens doorhebben dat jij er ook bent. Dat maakt ook nogal een verschil. Een vriendin van mij is vrij duidelijk aanwezig tijdens het uitgaan en trekt dus ook altijd alle aandacht, maar als ik dat 'toelaat', me zelf terugtrek en aan de kant houd, kijkt er inderdaad niemand naar mij. Als ik meedoe of mezelf duidelijk laat zien, verandert dat direct.
Waarschijnlijk ben ik, een beetje uit onzekerheid ook, dan geneigd om haar inderdaad alle aandacht te laten krijgen. Ik ga er ook sowieso van uit dat ze in haar geinteresseerd zijn, en niet in mij.
Ik zie er overigens veel liever en vrolijker uit dan haar, maar zij lijkt ouder en is sexier. Ze kleedt zich uitdagender en kan ook supergoed dansen. Dus ja...
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 17:22
mara18
mara18 is offline
Jep, ik heb net hetzelfde.

Vroeger had ik daar enorm veel last van. Toen dacht ik: zij is mooi en ik ben niets waard. Hoe denk je zoal als je in de puberteit zit hé. Maar ik bezie het ook langs de positieve kant. Dankzij haar heb ik veel nieuwe mensen leren kennen (jongens dus vooral ).

Nu heb ik er geen last meer van. Ik heb een lieve vriend en die zou me nooit met haar bedriegen ofzo. Daarin vertrouw ik hen allebei 100 procent. Ze zijn zelf heel goede vrienden en zijn weleens uitgeweest zonder mij. Geen problemen mee
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 17:45
Iduna
Iduna is offline
Het is best wel vervelend als de een alle aandacht krijgt en ander er maar wat bij hangt. Praat ook met die mannen, het hoeft niet altijd met bijbedoelingen.
Zij kan er natuurlijk ook niks aan doen, maar wil jij ook eens opvallen? Doe dan eens wat anders met je haar of kleding.
Misschien een keer uitgaan met een andere vriendin (erbij)?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 17:59
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Met flirten, en vooral ook tijdens het uitgaan, is het actie reactie. Het gaat er net om hoe je erop reageert. Toen ik deze zomer in turkije was , waar je constant wordt aansproken door jongens/mannen, was het ook heel duidelijk dat ze vooral naar degene toegingen die ze al aandacht had gegeven. Ongeacht wie ze het leukst vonden merkten ze bij wie ze het makkelijkst konden "scoren". Nou is dat hier natuurlijk minder, maar als je erop let zie je wel terug. Als jij met niemand oogcontact zoekt dan komt er ook niemand, terwijl als je vriendin met iedereen oogcontact zoekt dan zullen er automatisch mensen op haar afkomen bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 09:40
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Jaa, het is maar net hoe jij reageert. Als je bijv. oogcontact hebt en je bent te bang dat zij weer de aandacht krijgt, moet jij gewoon je charmes in de strijd gooien.
Oud 28-08-2005, 09:55
Verwijderd
Tis idd nogal lastig... Probeer jezelf ook eens in een gesprek te mengen, en niet automatisch jezelf terug te trekken. Je vriendin mag er zijn, maar jij net zo goed!

offtopic: t valt wel op dat hier alleen maar meiden op reageren.... Of nja, bijna alleen maar
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 09:59
Methuselah
Methuselah is offline
En waar in A'pen gaan jullie zoal uit, dan kom ik misschien eens langs om te vergelijken.
Oud 28-08-2005, 10:11
zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
Morgan schreef op 27-08-2005 @ 17:17 :

Hier ben ik het mee eens! Uit eigen ervaring moet ik zeggen; sla je niet uit het veld! Ik had een beste vriendin die dat ook altijd had.
Af en toe ergerde ik me er dood aan; in de zin van, zie ik een leuke jongen, gaat hij er met haar vandoor. Maar ik bleef gewoon spontaan en gezellig en deed leuk mee en dan kijken er vanzelf wel mensen verder naar jouw.

Het kan af en toe gewoon irritant zijn, maar niet meer dan dat.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 10:12
yapo
yapo is offline
Jongens zoeken (net zoals meiden trouwens) nu eenmaal de persoon op die in hun ogen de leukste lijkt. In eerste instantie is dat vaak degene die het knapst is, maar als het op gesprekken aankomt is het nog vaker degene die het spontaanst is. We zijn nu eenmaal op reacties uit en dus praten we met die meiden die makkelijk te benaderen zijn. Dat lijkt nogal oppervlakkig, maar doorgaans durven we diegenen die zich wat terugtrekken niet aan te spreken, juist omdat zij zich op de achtergrond begeven.
Met andere woorden: ga gezellig met je vriendin op stap, en spring rustig in op de gesprekken die zij met die jongens voert. Zodoende kan je een aantal gesprekken van 'r 'overnemen' en dan leren die jongens jou ook kennen. Je mag best wel gebruik maken van de aandacht die zij krijgt.

afgaande op je fotoboek had ik eigenlijk verwacht dat jij wel een spontaan typ zou zijn, maar dat is dus 'maar' een eerste indruk.
Oud 28-08-2005, 10:14
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 28-08-2005 @ 10:59 :
En waar in A'pen gaan jullie zoal uit, dan kom ik misschien eens langs om te vergelijken.
Om er vervolgens ook met haar vriendin vandoor te gaan?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 10:25
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Marcade schreef op 28-08-2005 @ 11:14 :
Om er vervolgens ook met haar vriendin vandoor te gaan?
Ik dacht easy te scoren door er met haar vandoor te gaan, moet te doen zijn als je als enige aandacht geeft aan haar.

Just kidding eh S.
Oud 28-08-2005, 10:41
Nephtys
Nephtys is offline
Ik heb een 'mooier' gezicht dan mijn beste vriendin, maar zij heeft gigantisch sex-appeal waardoor het op de een of andere manier nooit problemen qua jongens voor beiden oplevert.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 12:12
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 27-08-2005 @ 18:01 :
Waarschijnlijk ben ik, een beetje uit onzekerheid ook, dan geneigd om haar inderdaad alle aandacht te laten krijgen. Ik ga er ook sowieso van uit dat ze in haar geinteresseerd zijn, en niet in mij.
Ik zie er overigens veel liever en vrolijker uit dan haar, maar zij lijkt ouder en is sexier. Ze kleedt zich uitdagender en kan ook supergoed dansen. Dus ja...
Probeer jezelf dan zekerder op te stellen. Plaats je niet automatisch in de schaduw van die vriendin, want dan hou je die situatie dus in feite zelf in stand. Probeer lekker met haar mee te gaan, of ga gewoon lekker je eigen gang, laat jezelf zien en weet van jezelf wat je waard bent.

Soms krijgt de een nou eenmaal meer aandacht dan de ander, maar door je eigen houding daar in te veranderen kun je die situaties ook veranderen, ookal zal zij evengoed net zoveel aandacht blijven krijgen. Maar zorg dan dat jij die aandacht ook op de een of andere manier op je gevestigd kan krijgen
Oud 28-08-2005, 12:27
Nephtys
Nephtys is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 28-08-2005 @ 13:12 :
Probeer jezelf dan zekerder op te stellen. Plaats je niet automatisch in de schaduw van die vriendin, want dan hou je die situatie dus in feite zelf in stand. Probeer lekker met haar mee te gaan, of ga gewoon lekker je eigen gang, laat jezelf zien en weet van jezelf wat je waard bent.

Soms krijgt de een nou eenmaal meer aandacht dan de ander, maar door je eigen houding daar in te veranderen kun je die situaties ook veranderen, ookal zal zij evengoed net zoveel aandacht blijven krijgen. Maar zorg dan dat jij die aandacht ook op de een of andere manier op je gevestigd kan krijgen
Eh dat probeerde ik dus ook te zeggen. Jij doet het beter.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 12:37
Roos
Roos is offline
Je kunt er ook juist je voordeel uit halen. Reken maar dat jullie samen meer aandacht trekken, dan jij een een lelijke vriendin.
Zij is misschien mooier, maar door jullie verschijning samen, komen er toch ook wel jongens met jou praten? Sla daar je voordeel uit: stel je open op en dan moet 't goedkomen
Oud 28-08-2005, 13:51
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
yapo schreef op 28-08-2005 @ 11:12 :
afgaande op je fotoboek had ik eigenlijk verwacht dat jij wel een spontaan typ zou zijn, maar dat is dus 'maar' een eerste indruk.
Offtopic: Ben ik ook! Maar zij is dat ook, en ze is uitdagender gekleed en straalt meer sex uit... en dat heb ik niet zo...

Citaat:
Methuselah schreef op 28-08-2005 @ 11:25 :
Ik dacht easy te scoren door er met haar vandoor te gaan, moet te doen zijn als je als enige aandacht geeft aan haar.

Just kidding eh S.
Hehe Ja, zo hopeloos ga ik nog worden Juih, iemand geeft aandacht aan me en niet aan mijn vriendin, gaan met die banaan

Ik zal het eens proberen. Me uit die schaduw van haar zetten... Gaat niet makkelijk zijn, want hoe spontaan ik ook kan zijn, ik ben ook heel verlegen als het op jongens aankomt En ik heb vaak al zoiets van: als ze in haar geinteresseerd zijn, het stoute, uitdagende meisje, gaan ze zeker niet in mij geinteresseerd zijn, het klein, lief ding
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 14:00
snoopy
snoopy is offline
Het zou ook kunnen dat je helemaal niet doorhebt dat ze jou net zo goed leuk vinden. Sommige mensen zien dat gewoon niet. Is juist een goed teken: je bent niet arrogant .
Kijk eens heel eerlijk rond en bekijk hoeveel jongens naar JOU kijken.
Oud 28-08-2005, 14:03
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
snoopy schreef op 28-08-2005 @ 15:00 :
Het zou ook kunnen dat je helemaal niet doorhebt dat ze jou net zo goed leuk vinden. Sommige mensen zien dat gewoon niet. Is juist een goed teken: je bent niet arrogant .
Kijk eens heel eerlijk rond en bekijk hoeveel jongens naar JOU kijken.
Mja, soms denk ik dat een jongen kijkt naar me. Zoals vorige keer, had ik een leuke jongen op het oog (écht een leuke ), hij stond achter een vriend van me, ik praatte met die vriend en keek over zijn schouder naar hem en we hadden oogcontact. Mijn vriendin stond naast die vriend van me en ik zei dat ie had gekeken naar me () en zij zei "ja, ik voel zijn ogen heel de tijd prikken naar me...". En inderdaad, paar minuutjes later lachte hij naar HAAR ipv naar mij Grrrr, oppervlakkige jongens soms die altijd naar de onbereikbare vampen kijken ipv naar de lieve meisjes
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 14:13
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 28-08-2005 @ 15:03 :
Mja, soms denk ik dat een jongen kijkt naar me. Zoals vorige keer, had ik een leuke jongen op het oog (écht een leuke ), hij stond achter een vriend van me, ik praatte met die vriend en keek over zijn schouder naar hem en we hadden oogcontact. Mijn vriendin stond naast die vriend van me en ik zei dat ie had gekeken naar me () en zij zei "ja, ik voel zijn ogen heel de tijd prikken naar me...". En inderdaad, paar minuutjes later lachte hij naar HAAR ipv naar mij Grrrr, oppervlakkige jongens soms die altijd naar de onbereikbare vampen kijken ipv naar de lieve meisjes
mwah... t klinkt een beetje alsof die vriendin van je graag aandacht wil. Alsof ie eerst naar jou keek, je vriendin vond dat niet zo leuk en ging met m flirten. Tsja... dan kijkt ie daarna naar haar...
als jij zegt: er kijkt een leuke jongen naar me, en zij zegt: 'ja, ik merkte het al de hele tijd dat ie naar me keek'... tsja... ik vind dat een big nono, eigenlijk
Oud 28-08-2005, 14:34
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
snoopy schreef op 28-08-2005 @ 15:13 :
mwah... t klinkt een beetje alsof die vriendin van je graag aandacht wil. Alsof ie eerst naar jou keek, je vriendin vond dat niet zo leuk en ging met m flirten. Tsja... dan kijkt ie daarna naar haar...
als jij zegt: er kijkt een leuke jongen naar me, en zij zegt: 'ja, ik merkte het al de hele tijd dat ie naar me keek'... tsja... ik vind dat een big nono, eigenlijk
Ja, zo kwam het op mij ook over idd... Lijkt me nou niet echt leuk als dat dan zo elke keer gaat. Gaan jullie altijd met z'n 2en stappen, of gaan er ook wel eens anderen mee? Misschien dat je dat eens moet proberen, kijken hoe het dan gaat.
Oud 28-08-2005, 15:38
Pletterprater
Pletterprater is offline
Stap1. Als je haar kleren sexier vind dan je eigensten en het ook eens wilt uitproberen... vraag haar dan eens in haar garderobe te kijken of samen te gaan shoppen.

Stap2. Iedereen kan dansen, op zijn of haar eigen manier. Als zij op dit moment blijkbaar beter kan dansen, moet je wellicht op een andere manier gaan dansen ... zodat het toch opvalt of in ieder geval weinig met elkaar te vergelijken is (vaag wellicht, maar is zo)

Als je wilt kan ik je wel wat dans-pasjes bijleren

Maar naar wat voor soort tenten ga je eigenlijk, dat jongens juist op haar afstappen omdat ze ouder lijkt?

Ow... en stap3. Waarom laat je het aan de jongens over? Als jij die mooie of leuke jongen ziet staan, ga er op af, dans wat, praat wat, of waar je jezelf ook prettig bij voelt. (ik ben zelf namelijk ook niet echt een prater, dus komt het er bij mij op neer, dat ik dan wat ga dansen, praten kan later ook nog )
Oud 28-08-2005, 16:16
Muchacha
Muchacha is offline
@ Snoopy en Thee Muts:
Ik begrijp jullie reactie wel, dat dacht ik op die moment ook. Als ie dan toch kijkt naar haar, gewoon omdat hij liever naar haar kijkt dan naar mij, dan hoeft ze het nog steeds niet zo te zeggen. Jaloers zal ze niet zijn, ze zou niet liever willen dat ik wat aandacht krijg en als ik met een jongen ga praten (wat dus amper gebeurd omdat ik daar te schijtig voor ben ) gaat ze zo uit de weg om niet zijn aandacht van mij af te leiden.

@ Pletterprater:
Stap 1 zie ik niet zitten. Ik ben geen vamp (of toch niet naar de buitenwereld toe ) en ga echt geen diepe decoltés dragen want daar heb ik de boezem niet voor, zij wel...
Stap 2 valt ook niet veel aan te doen. Ik dans al veel beter als vroeger maar zij heeft gewoon meer gevoel voor ritme.
Stap 3 ben ik mee bezig Ik heb me voorgenomen om minder schijtig te zijn en gewoon een jongen aan te spreken als ik hem leuk vindt. Ik ben alleen 'bang' dat ie toch meer naar mijn vriendin gaat kijken dan naar mij

Wij gaan uit in een discotheek waar eigenlijk ook jonger volk komt, vanaf 18 jaar tot ongeveer 25.
Met meerdere mensen uitgaan doen we ook soms, maar dan nog krijgt ze veel aandacht. Zoveel dat het de jongens die bij ons zijn al opvalt (en met het opmerkingsvermogen van mannen is dat een mirakel )
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 16:31
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 28-08-2005 @ 14:51 :
Hehe Ja, zo hopeloos ga ik nog worden Juih, iemand geeft aandacht aan me en niet aan mijn vriendin, gaan met die banaan

Ik zal het eens proberen. Me uit die schaduw van haar zetten... Gaat niet makkelijk zijn, want hoe spontaan ik ook kan zijn, ik ben ook heel verlegen als het op jongens aankomt En ik heb vaak al zoiets van: als ze in haar geinteresseerd zijn, het stoute, uitdagende meisje, gaan ze zeker niet in mij geinteresseerd zijn, het klein, lief ding
Half september ga ik nog eens in Antwerpen uitgaan denk ik, moet nog eens afspreken met m'n neef, watch out.

Nu, genoeg jongens vallen voor 't kleine lieve ding hoor, don't worry. Je moet je gewoon niet in de schaduw laten zetten door haar, hoe onbewust zij dat ook doet en hoe onbewust jij dat ook meespeelt... Enneuh, eens verlegen lachen naar de juiste jongen kan al wonderen doen hoor.
Oud 28-08-2005, 16:37
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 28-08-2005 @ 17:31 :
Half september ga ik nog eens in Antwerpen uitgaan denk ik, moet nog eens afspreken met m'n neef, watch out.
Vanaf half september zit ik in Gent
En met de rest van je post geef ik je groot gelijk, ik zal er maar eens aan werken of ik word nog een ouwe vrijtster

Nog mensen die dit herkennen en mogelijke reacties daarop?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 16:46
Magican
Magican is offline
Mooie vriendin heb je, doe je der de groeten van me?

O en als je der erg mee zit ga je toch met andere mensen of alleen uit.
Oud 28-08-2005, 16:53
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 28-08-2005 @ 17:37 :
Vanaf half september zit ik in Gent
En met de rest van je post geef ik je groot gelijk, ik zal er maar eens aan werken of ik word nog een ouwe vrijtster

Nog mensen die dit herkennen en mogelijke reacties daarop?
Rond 11-12 september dan?
Ach, je hebt nog tijd genoeg, zo oud ben je nu ook weer niet. Ik heb hetzelfde probleem, maar dan aan andere kant (maten die altijd meer aandacht krijgen ).
Oud 28-08-2005, 18:43
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 28-08-2005 @ 17:16 :
@ Snoopy en Thee Muts:
Ik begrijp jullie reactie wel, dat dacht ik op die moment ook. Als ie dan toch kijkt naar haar, gewoon omdat hij liever naar haar kijkt dan naar mij, dan hoeft ze het nog steeds niet zo te zeggen. Jaloers zal ze niet zijn, ze zou niet liever willen dat ik wat aandacht krijg en als ik met een jongen ga praten (wat dus amper gebeurd omdat ik daar te schijtig voor ben ) gaat ze zo uit de weg om niet zijn aandacht van mij af te leiden.
Hmm, oke. Dus opzich krijg je wel het idee van haar dat zij jou daar de ruimte in geeft. Dus dat is wel goed Nu alleen nog zorgen dat jij nog wat vaker die ruimte neemt, maar daar ga je aan werken zo te lezen, dus dan komt dat ook wel goed
Oud 28-08-2005, 19:06
Optima
Optima is offline
Probeer ZELF eruit te springen met spontaniteit, veel lachen, leuk dansen, gewoon een vlotte verschijning. Ik ben van nature ook geen absolute beauty, maar dat maak ik dan op andere manieren weer goed: UITSTRALING. Je moet niet bij de pakken neer gaan zitten, want dan blijven die jongen met je vriendin praten.
Reageren

Regels voor berichten