Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2005, 20:20
cherrie
cherrie is offline
Hoi ik woon in een leefgroep dat is met 9 man maar er zijn zulke nare dingen daar aan de hand er wordt veel geroddelt overelkaar. ook over mij. zo is er gezegd. 1dag voor dat ik trug kwam van vakantie jah zullen we die cherrie treiteren net zolang ,tot dat zeh het niet meer aan kan en weg gaat!!.

hoe moet ik hier meej omgaan iemdn ervaring groetjes en veel liefs cherrie
Advertentie
Oud 06-08-2005, 20:51
Verwijderd
Ik weet niet zo goed wat je met zo'n leefgroep bedoeld, maar ik zou weggaan als dat mogelijk is. Waarom zou jeje leven laten vergallen door een stel sloebers.
Oud 06-08-2005, 20:56
Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik zou het er met je begeleiding over hebben, zodat zij ook weten wat er in de groep gebeurd. Al neem ik aan dat zij toch ook wel veel toezicht houden, dus misschien hebben zij het zelf ook al een beetje opgemerkt? En ik zou het er een keer met z'n allen over hebben. Of breng het in tijdens de kringbespreking (als jullie die hebben). Dan zit er begeleiding bij en voelen de anderen zich waarschijnlijk voor het blok gezet, waardoor zij er waarschijnlijk anders op zullen reageren.

Belangrijkste is iig dat je het bespreekbaar maakt.
Oud 06-08-2005, 21:12
cherrie
cherrie is offline
jah ik heb het bespreekbaar gemaakt .ik heb er met de leiding over gepraat en die jongen die dat heeft gezegd is er op aangesproken maar dan kom tie trug in de groep en dan zeg tie je mag nog geen eens een beetje plagen.

weggaan ken ook niet want waar moet ik naar toe ik mag niet thuis wonen van me ouders zelfs niet in deze situatie als ik er over blijf vragen aan me ouders mag ik niet op weekend verlof.

maar jah ik zit er tog maar meej in me maag wat er gebeur op die groep iedergeval bedankt xxxjes cher
Oud 07-08-2005, 08:20
Verwijderd
Ik zou het steeds weer bespreken met de leiding. En eventueel kijken wie er de aanstoker is van het gepest en wie er mee loopt, misschien zijn er van de groep meelopers mensen 'om te praten' zodat ze iig niet meer mee doen met het pesten. En het idd misschien een keer met de leiding in/met de hele groep bespreken.
Oud 07-08-2005, 09:39
Mrs Mojo Risin
Mrs Mojo Risin is offline
Pff wat is dat voor groep zijn ze allemaal in de 20 of wat?
Wat een stel kinderachtige kleuters.
Ik zou niet eens de moeite nemen om het bespreekbaar te maken, zou liever naar een andere groep gaan.
Oud 07-08-2005, 15:03
cherrie
cherrie is offline
Degene die dat doe is 18 jah het is echt een kleuter maar zo erg in de pubertijd.maar bedankt xxxcher
Oud 08-08-2005, 13:38
mara18
mara18 is offline
Wat voor leefgroep is dat dan?Je woont met negen mensen samen? Om een bepaalde reden?

Begrijp me niet verkeerd, maar de situatie kan misschien het gedrag van sommige mensen verklaren?
Oud 15-08-2005, 22:59
Flshman
Flshman is offline
Zit je op een clusterX school oid?
Oud 16-08-2005, 00:03
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Ik zou keihard de confrontatie aangaan en een verbale slachting aanrichten denk ik. Ik kan niet zo goed tegen oneerlijk. Als het onleefbaar word kan je altijd nog weg gaan.
Oud 16-08-2005, 21:41
Nona
Nona is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 16-08-2005 @ 01:03 :
Ik zou keihard de confrontatie aangaan en een verbale slachting aanrichten denk ik. Ik kan niet zo goed tegen oneerlijk. Als het onleefbaar word kan je altijd nog weg gaan.
Ik vraag me af of dat verstandig is. Compleet stoïcijns lopen doen met een stevig slot op je kamerdeur haalt de lol er vaak sneller vanaf.
Oud 16-08-2005, 22:16
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 16-08-2005 @ 22:41 :
Ik vraag me af of dat verstandig is. Compleet stoïcijns lopen doen met een stevig slot op je kamerdeur haalt de lol er vaak sneller vanaf.
Misschien wel, maar het is niet mijn stijl en lang zo leuk niet
Bovendien geloof ik in conflict en confrontatie.
Oud 17-08-2005, 18:38
cherrie
cherrie is offline
waar moet ik heen ik mag niet meer bij me ouders wonen en als ik over thuis wonen begint mag ik niet meer op weekendverlof
Oud 28-08-2005, 10:05
Verwijderd
Citaat:
cherrie schreef op 17-08-2005 @ 19:38 :
waar moet ik heen ik mag niet meer bij me ouders wonen en als ik over thuis wonen begint mag ik niet meer op weekendverlof
goeie genade, je bent 22, oud genoeg om grenzen te stellen, en te vertrekken als het je niet aanstaat, tenzij je een gestrafte bent, natuurlijk......
Oud 28-08-2005, 14:32
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik vind dit echt ziek, hoeveel topics jij in een korte tijd over jezelf opent Plaats gewoon even 1 topic... En ga een leven beginnen... Ga doelen zoeken, ga hobby's verzinnen, etc. Doe iets! Ga weg uit die leefgroep die jou duidelijk niet beter maken dan je bent.
Oud 28-08-2005, 14:39
akumabito
akumabito is offline
Cherrie, wat voor een soort leefgroep is het eigenlijk? Ik bedoel dus: wat is de reden dat je in een leefgroep woont, en wat is het doel van die groep? Als we dat weten, weten we al veel meer van jouw situatie af, en kunnen we je misschien beter advies geven.
Oud 28-08-2005, 14:59
cherrie
cherrie is offline
jah wat moet ik dan de straat op
Oud 28-08-2005, 15:08
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
cherrie schreef op 28-08-2005 @ 15:59 :
jah wat moet ik dan de straat op
De straat op? Je kunt een uitkering krijgen. Waarom ga je niet werken? Mag je dat niet? Ben je afgekeurd? En waarom zit je nou in zo'n groep??
Oud 28-08-2005, 15:17
Halflight
Halflight is offline
Ik denk dat het wel bruikbaar is dat je wat meer over jezelf vertelt, want die vage schreeuwen om aandacht stemmen de mensen sowieso niet echt milder..
Oud 28-08-2005, 16:44
cherrie
cherrie is offline
ik zit in zo groep omdat ik alles in me leven ben kwijtgeraakt me woning me katten allles.ik heb een huisontruiming meegemaakt. me uitkering was stopgezet en zo onstond er huurschuld dusz toen ben ik uit huisgezet,vandaar die woongroep.en nou het doel is weer om zelfstandig de maatschapij trug in te keren zonder dat het fout gaat. xxxcher
Oud 28-08-2005, 17:28
akumabito
akumabito is offline
Waarom was je uitkering stopgezet? Dat gebeurt toch ook niet zomaar lijkt me?
Oud 28-08-2005, 17:30
cherrie
cherrie is offline
omdat ik een brief vergeten was intevullen
Oud 28-08-2005, 17:32
Halflight
Halflight is offline
Het lijkt mij dat het feit dat het niet goed gaat in die leefgroep een extra stimulans is je er uit te vechten.

Ik ben niet echt thuis in dit onderwerp maar wat moet er gebeuren voor je weer op jezelf kan wonen en weer 'terug kan keren in de maatschappij'?
Oud 28-08-2005, 18:04
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
cherrie schreef op 28-08-2005 @ 18:30 :
omdat ik een brief vergeten was intevullen
Da's niet zo handig natuurlijk..
Maar als ik vragen mag, waarom had je eigenlijk een uitkering? Was/ben je arbeidsongeschikt, of kon je geen baan vinden?
Oud 28-08-2005, 18:21
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Je huis uit zetten doen ze niet na 1 maand niets betaald te hebben. Misschien ben jij wat te laks geweest om achter je uitkering aan te gaan? Als je 1 maand niets krijgt, neem ik aan dat je belt en dingen regelt. Maar goed, laat het een les zijn voor de volgende keer...

Ik heb het idee dat je niet echt zelfstandig bent en niet echt goed voor jezelf kunt zorgen. Probeer daar wat aan te doen. Ik vermoed dat je zwakzinnig bent...? Ik heb niet echt "ervaring" met zulke mensen en weet ook niet hoe zulke mensen hun leven op de rails kunnen krijgen... Je hebt wel duidelijk iemand nodig die jou stuurt als jij op jezelf woont zodat je niet nog eens dingen vergeet.
Advertentie
Oud 28-08-2005, 19:34
cherrie
cherrie is offline
ik ben niet zwakzinnig!!weet je wel wat je zeg!oeh laat ook maar je zal maar is in zo situatie als ik komen meis ciao
Oud 28-08-2005, 19:35
cherrie
cherrie is offline
neej maar jij woon nog bij je mammie je onbezorgde leventjeh!
Oud 28-08-2005, 19:42
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
cherrie schreef op 28-08-2005 @ 20:34 :
ik ben niet zwakzinnig!!weet je wel wat je zeg!oeh laat ook maar je zal maar is in zo situatie als ik komen meis ciao
Aangezien jij nog steeds niet heel duidelijk bent over je situatie, kunnen wij die ook niet helemaal goed inschatten natuurlijk. Zoals je ziet zijn er best mensen hier die je willen helpen, maar daar hebben ze wel wat meer informatie voor nodig waar ze dus naar vragen. Als je die informatie niet wil of kan geven, kunnen wij ons ook niet een compleet beeld van de situatie vormen en kunnen we je dus ook niet goed helpen. Zo'n aanvallende reactie was dus ook niet helemaal nodig
Oud 28-08-2005, 19:45
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
cherrie schreef op 28-08-2005 @ 20:35 :
neej maar jij woon nog bij je mammie je onbezorgde leventjeh!
Je hebt in ieder geval geen mensenkennis. Ook al heb je zelf nog zoveel meegemaakt, je snapt er vrij weinig van volgens mij. Alsof jij de enige bent in deze wereld die wat heeft meegemaakt.

En ja, je komt zwakzinnig over want je kan geen normale zinnen formuleren, je kunt niet voor jezelf zorgen en je snapt er helemaal niets van wat mensen hier zeggen.
Oud 28-08-2005, 20:16
Verwijderd
Laten we woorden als 'zwakzinnig' niet de arena ingooien.
Oud 28-08-2005, 20:19
Verwijderd
jij bent inderdaad een slachtoffer, maar wel van jezelf.

Je doet griezelig geheimzinnig over wat je overkomen is, en ik heb het idee dat je maar wat roept, en vervolgens wil je wel behulpzaamheid. Dat klopt van geen kant.
Oud 28-08-2005, 20:20
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Sylph schreef op 28-08-2005 @ 21:16 :
Ze vraagt er zelf om hoor. Misschien is het helemaal niet zo, maar dan doet ze alsof ofzo?
Oud 29-08-2005, 08:26
ratsja
ratsja is offline
ik voel me slachtoffer door de door jouw geopende topics
Oud 29-08-2005, 10:01
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 28-08-2005 @ 15:32 :
Ik vind dit echt ziek, hoeveel topics jij in een korte tijd over jezelf opent Plaats gewoon even 1 topic... En ga een leven beginnen... Ga doelen zoeken, ga hobby's verzinnen, etc. Doe iets! Ga weg uit die leefgroep die jou duidelijk niet beter maken dan je bent.
Had er ook bij gezegd dat ze een cursus Nederlands moet nemen.
Oud 29-08-2005, 12:05
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Sylph schreef op 28-08-2005 @ 21:16 :
dom volstaat ook wel denk ik
Oud 29-08-2005, 12:08
Verwijderd
Aan de reacties die mensen nu geven heeft niemand wat, TS nog het minst. Het lijkt mij daarom weinig zin hebben om het topic nog open te laten.

@cherrie: je mag een nieuwe topic openen, maar dan één met meer informatie en liefst ook met het gebruik van hoofdletters, leestekens, enz.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten