Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2005, 23:45
Sangria
Sangria is offline
Oké, ik weet niet hoe dit verhaal over komt op andere mensen maar ik zit er nogal mee... Het zit zo.. ik schijn één of andere bepaalde (onbewuste) blik te hebben waardoor mannen denken: "jahaa, beet!" denken als ik ze aankijk..

Nou is dat op zich niet zo erg natuurlijk maar ja.. ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, ik kan wel een voorbeeld geven.

Op mijn vorige baan zat ik in een club met vrijwel alleen gesettelde mannen van gemiddeld veertig. Hartstikke gezellig allemaal, ware het niet dat ze me serieus zo'n btje één voor één hebben geprobeerd te versieren.. En dat zit niet in mijn hoofd, want 5 hebben zelfs geprobeerd me te zoenen door opeens met hun lippen op mn mond af te stevenen en hun tong in mn mond te proppen. Daar ben ik echt niet van gediend, ik heb bovendien een vriend waar ik heel gelukkig mee ben.
Eén van die gesettelde mannen stond zelfs op het punt zn relatie voor me op te geven.. Ik vind dit dus echt niet normaal.. ze wisten het niet eens van elkaar en hielden elkaar voor dat ze allemaal gelukkig getrouwd waren. Het was dus geen strijd: wie pakt haar als eerste.. Maar zo ondertussen voel ik me wél net een lust object. En dit is niet de enige keer dat zoiets gebeurd is, maar het lijkt wel alsof ik het aantrek.. Binnekort ga ik ergens anders werken en ik maak me echt zorgen. Ik heb geen zin in kromme relaties met collega's en wil gewoon lol maken, zonder ongevraagd gezoend te worden.

Daarom mn vraag, herkent iemand dit? Overdrijf ik of is het echt abnormaal?? En heeft iemand een tip voor me? Ik word er namelijk doodziek van telkens aangestaard te worden door hitsige collega's, complimenteuse smsjes te ontvangen tijdens het werk, of loerende blikken te ontmoeten als ik wat om me heen kijk..
Het is echt niet zo dat ik daar in mn bikini rondloop.. laatst besloot ik voor de strenge look te gaan en mn bril op te zetten, maar dat vonden de heren alleen maar geweldig.. En om nou met 3 staartjes bovenop mn hoofd te gaan rondlopen, gaat wel wat ver....
Oud 17-08-2005, 23:49
Verwijderd
't Is ook nooit goed, hè. Dan weer krijgen ze niet genoeg aandacht, en dan hebben ze het, moeten ze er weer over klagen.

Misschien moet je gewoon ultiem bot zijn tegen de sukkels, misschien dat ze het dan doorhebben. Ze niet te lang aankijken. Regelmatig vertellen hoe verliefd je bent op je vriend en hoe je op lange, slanke, gespierde twintigers valt i.p.v. uitgezakte veertigers. Bovendien is het toch écht niet zo moeilijk om minder aantrekkelijk over te komen.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 23:49
Verwijderd
Mannen van midden veertig zitten in hun midlife crisis. Dit hoort daarbij. Verbeeld je niets, het heeft niets met jou te maken.

Serieus: kweet het ook niet, maar het lijkt me sterk dat als het zo is, je er alleen op je werk last van hebt.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 23:52
Sangria
Sangria is offline
Citaat:
Erturkoetjelief schreef op 18-08-2005 @ 00:49 :
Serieus: kweet het ook niet, maar het lijkt me sterk dat als het zo is, je er alleen op je werk last van hebt.
het was dus een voorbeeld..

en @Morgan: ik wil jou nog wel eens horen als je chef je opeens begint te zoenen.... dat is echt niet leuk... en ik hoef geen medelijden/ lonk niet.. ik vraag gewoon om advies/ wil mn verhaal kwijt
Oud 17-08-2005, 23:56
Verwijderd
Ik had 'm geslagen, chef of niet. Is ie wel helemáál. En ik vermoed toch echt dat je niet genoeg je best doet om als niet-te-krijgen over te komen. Je zal wel zoiets hebben als een vriendin van mij - die versiert jongens bij de vleet, maar dan per ongeluk. Ze heeft domweg niet door dat ze zich gedraagt op een manier die mannen laat denken dat ze hen leuk vindt. Een bepaalde manier van kijken, aanraken, lachen om grapjes, etcetera...
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 23:59
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Morgan schreef op 18-08-2005 @ 00:49 :
't Is ook nooit goed, hè. Dan weer krijgen ze niet genoeg aandacht, en dan hebben ze het, moeten ze er weer over klagen.
Draag minder spannende kleren, loop er slonzig bij...

En post hier eens pics, want ik geloof er geen hol van.
Oud 18-08-2005, 00:00
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 18-08-2005 @ 00:59 :

En post hier eens pics, want ik geloof er geen hol van.
Ik wilde al niets zeggen over het gebrek van een fotoboek.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 00:01
Sangria
Sangria is offline
@Morgan
Ja, dat zeg ik ook, ik hoor wel eens dat "mijn grote bruine ogen" dat effect hebben op mannen.. whatever, dat geeft ze nog niet het recht om me half aan te randen.

Kijk, je kent mij niet dus ik begrijp je vooroordeel, maar ik ben vrij sarcastisch en kan nogal bot uit de hoek komen. Ik begrijp dat mannen zichzelf graag wijsmaken dat ik dat niet meen, maar helaas voor hen is dat wel zo. Ik kijk het vijftal mannen inmiddels vol minachting aan - als ik ze al een blik gun - maar liever NEGEER ik ze compleet. Ik groet ze niet, ik kijk niet op als ik langs ze loop, ze bestaan gewoon niet. Als zij dat in hun hoofd vertalen naar 'ze speelt gewoon hard-to-get' dan ligt het probleem dus echt wel bij hun.
Oud 18-08-2005, 00:26
Al Murphy
Al Murphy is offline
Maar dan snap ik er geen hol van. Vijf onafhankelijke mannen, die niet samen een spelletje aan het spelen zijn. Je bent er bot tegen, bekijkt heb minachtend en daarnaast ontwijk je hen, en negeer je hen. Het resultaat is dat ze alle vijf - onafhankelijk - als vliegen voor je vallen en zelfs langdurige relaties met je willen aangaan.

Ofwel hebben ze daar op je werk echt wel een schroef los, ofwel klopt er iets anders niet. Misschien ben je gewoon een beeld van een vrouw, meisje, en kom je een keer of honderd vriendelijker/liever/opener/spontaner over dan je van jezelf denkt. Ik denk ook eerder aan dat laatste. Volgens mij wind jij ook per ongeluk iedereen om je vinger dat het niet mooi meer is om aan te zien. En daar bedoel ik nog niet eens iets slechts mee. Sommige mensen stoten al even per ongeluk iedereen af.

Het werkt trouwens veel beter om gewoon te zeggen dat je die sms'jes niet apprecieert. En voor de rest kan je beter vanaf minuut 1 op je werk zo duidelijk mogelijk communiceren. Botte reacties en sarcasme werken averrechts. Dat maakt je mysterieus en een uitdaging. Zeker als dat mysterie aangenaam verpakt is.

Een sluipende hyena is een veel leukere prooi dan een dooie mus die op je schouder komt zitten.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 11:01
Codaz
Codaz is offline
En dat post je als 30 jarige op SCHOLIEREN.COM ?
Volgens mij ben je zelfs al geen student meer.
Me dunkt dat dit beter past op vrouwonline.nl of iets dergelijks.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 11:18
Poeperd
Poeperd is offline
Als ik iets niet wil, laat ik dat gewoon merken. Doen ze vervelend, kijk ze aan je met je moord blik. Letterlijk bij jezelf denken wat je met hem wilt doen om hem dood te maken (kaasschaaf over bepaalde lichaamsdelen halen), dan krijg je zo'n blik in je ogen. Snappen ze em dan nog niet of zitten ze aan je, gewoon een flinke klap in dr gezicht, of adamsappel beetpakken met je nagels. Dan snappen ze de hint wel.
Oud 19-08-2005, 11:25
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Poeperd schreef op 19-08-2005 @ 12:18 :
Als ik iets niet wil, laat ik dat gewoon merken. Doen ze vervelend, kijk ze aan je met je moord blik. Letterlijk bij jezelf denken wat je met hem wilt doen om hem dood te maken (kaasschaaf over bepaalde lichaamsdelen halen), dan krijg je zo'n blik in je ogen. Snappen ze em dan nog niet of zitten ze aan je, gewoon een flinke klap in dr gezicht, of adamsappel beetpakken met je nagels. Dan snappen ze de hint wel.
Sommige mannen kicken daarop...

Enneuh: you're sick dude.
Oud 19-08-2005, 11:30
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 19-08-2005 @ 12:25 :
Sommige mannen kicken daarop...

Enneuh: you're sick dude.
Nou, uit ervaring kan ik je zeggen dat ze daar niet meer op kicken hoor. Je moet het goed doen en je moet echt laten merken dat je boos bent en geen grapje maakt.

Dude? Laatste keer dat ik keek was dat nog niet het geval.. Maarja, ik heb misschien een beetje zieke geest, maar aan me zitten doet niemand
Oud 19-08-2005, 12:06
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Heb je jou blik op een foto staan?

Als iedereen op jou zit te ''geilen'', dan vind ik dat als persoon niet eens de moeite waard om dat ook te doen. Dan val ik juist op! En dat wordt ook meer gewaardeerd.

Dat overgedreven geflirt hoeft ook niet.

Laatst gewijzigd op 19-08-2005 om 12:29.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 12:35
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
M. Arnoldi schreef op 19-08-2005 @ 13:06 :
Heb je jou blik op een foto staan?

Als iedereen op jou zit te ''geilen'', dan vind ik dat als persoon niet eens de moeite waard om dat ook te doen. Dan val ik juist op! En dat wordt ook meer gewaardeerd.

Dat overgedreven geflirt hoeft ook niet.
Nee helaas niet, maar ik heb het zelf meestal niet eens door Ik hoor het altijd van anderen wanneer ik eng kijk.
Oud 19-08-2005, 12:46
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Citaat:
Poeperd schreef op 19-08-2005 @ 13:35 :
Nee helaas niet, maar ik heb het zelf meestal niet eens door Ik hoor het altijd van anderen wanneer ik eng kijk.
ooh mijn post was meer gericht tegen de topicopener? Maar je hebt er ook last van?!

Sommige vrouwen kijken echt te zwoel, zonder er iets mee te bedoelen!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 12:52
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Sangria schreef op 18-08-2005 @ 00:45 :

laatst besloot ik voor de strenge look te gaan en mn bril op te zetten, maar dat vonden de heren alleen maar geweldig..
Ja maar omg.. dat kan je toch ook weten?! Zo'n secretaresselook.. natuurlijk vinden ze dat geweldig. 't Zijn mannen, kom nou.

En verder, wat boeit het je? Laat ze lekker kijken. Zie het als een compliment.
Oud 19-08-2005, 12:53
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
M. Arnoldi schreef op 19-08-2005 @ 13:46 :
ooh mijn post was meer gericht tegen de topicopener? Maar je hebt er ook last van?!

Sommige vrouwen kijken echt te zwoel, zonder er iets mee te bedoelen!
Dat ging juist weer over of ik het op de foto heb staan. Mijn blik. De blik des doods zeg maar Niet mn zwoele blik. Vraag me af of ik wel een zwoele blik heb
Oud 19-08-2005, 12:53
Verwijderd
as·ser·tief (bn.)
1 mondig
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 13:05
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Citaat:
Poeperd schreef op 19-08-2005 @ 13:53 :
Dat ging juist weer over of ik het op de foto heb staan. Mijn blik. De blik des doods zeg maar Niet mn zwoele blik. Vraag me af of ik wel een zwoele blik heb
Misschien ben je wel mooi als je die doodse blik hebt!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 13:33
Verwijderd
Maar enfin, er hebben er dus een paar gewoon hun tong in je mond gedrukt tegen je zin en dat nota bene op de werkvloer? Ik neem aan dat je daar toch wel wat stappen tegen hebt ondernomen, of vond je het wel oké zo?
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 13:40
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
M. Arnoldi schreef op 19-08-2005 @ 14:05 :
Misschien ben je wel mooi als je die doodse blik hebt!
Wie weet

Maar ik vind inderdaad dat de TS er iets aan moet doen. Dit moet gewoon niet kunnen. Iedereen, waar dan ook, hoort van je af te blijven. Ongeacht hoe je kijkt of hoe je je kleedt.
Oud 19-08-2005, 13:41
mara18
mara18 is offline
Citaat:
Poeperd schreef op 19-08-2005 @ 12:18 :
anders kan je ook even overdrijven

on topic: ik vind het nogal raar dat toevallig al die collega's zulke onderontwikkelde oerapen blijken te zijn die alleen hun lul achtervolgen. Een vriendin van mij is ook zo, iedereen valt in bosjes voor haar, maar ze lokt het dan ook uit. Dat heeft ze zelf echter niet door. Onbewust stelt ze zich nogal 'verleidbaar' op. Dat zal misschien bij jou ook wel zo zijn. Kan je dat niet even vragen aan een goede vriendin ofzo, iemand die jou irl kent?
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 13:41
Grimmetje
Grimmetje is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-08-2005 @ 14:33 :
Maar enfin, er hebben er dus een paar gewoon hun tong in je mond gedrukt tegen je zin en dat nota bene op de werkvloer? Ik neem aan dat je daar toch wel wat stappen tegen hebt ondernomen, of vond je het wel oké zo?
Uhmm..hoort dat niet dan?

Maar inderdaad, dat ze daar nog werken...
Oud 19-08-2005, 17:31
Sangria
Sangria is offline
@Codaz:
natuurlijk ben ik geen 30.. trek er elf jaar vanaf en je komt in de buurt

@grl:
starende mannen kan ik wel handelen, het wordt iets anders als ze me onaangekondigd en vooral ongevraagd bespringen.

@Mephostophilis:
Mooie toevoeging, maar daar heb ik niks aan. Ik ben assertief genoeg en ik bijt heus wel van me af. Het heeft niks met assersiviteit te maken overigens of versier jij louter onzekere meisjes?

@nare man:
zoals wat? ik ben niet minderjarig ofzo.. ik kan wel naar de bedrijfsarts gaan of dat meldpunt voor ongewenste intimidatie maar ze hebben allemaal hun excuses aangeboden nadat ik ze van me af duwde.. waar ik natuurlijk weinig aan heb want de relatie is daardoor wel verstoord..
En ik vraag me af of ze er wel wat mee zouden doen. Of dat ze het wel zullen geloven. Heb geen zin om met de nek aangekeken te worden.. Eén van het heerschap is ook nog eens mn baas. Ik heb dus een beetje het gevoel dat ik klem zit en niks kan beginnen..
Oud 19-08-2005, 17:43
Estar
Estar is offline
Ik herken het wel minimaal niet zo overdreven als wat jij zegt, maar ik ben weleens op de vingers getikt dat mannen die getrouwd waren te leuk naar me keken zelfs waar hun vrouw bij zaten.

Zoals jij het omschrijft is het te erg, of je overdrijft de dingen erg en weet je niet hoe het van de mannen kant in elkaar steekt, misschien dat ze het wel van elkaar wisten dat het een concurentiestrijd werdt, maar je hebt ook domme dingen gedaan zoals extra sexy gaan doen met die secretaresse look, helemaal als je al een leuke/ mooie meid bent van tegen de 20 met alleen maar mannen in een midlife crisis.

Ik heb het idee dat het op het werk aan de sectoren ligt waar je werkt, je zou kunnen overwegen om een wat vrouwelijkere beroep te kiezen of tijdelijk uit te voeren, waarin de meeste mannen homo sexueel zijn, of een beroep waar het echt te druk is waardoor zulke dingen niet voor kunnen komen.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Sangria schreef op 19-08-2005 @ 18:31 :
@nare man:
zoals wat? ik ben niet minderjarig ofzo.. ik kan wel naar de bedrijfsarts gaan of dat meldpunt voor ongewenste intimidatie maar ze hebben allemaal hun excuses aangeboden nadat ik ze van me af duwde.. waar ik natuurlijk weinig aan heb want de relatie is daardoor wel verstoord..
En ik vraag me af of ze er wel wat mee zouden doen. Of dat ze het wel zullen geloven. Heb geen zin om met de nek aangekeken te worden.. Eén van het heerschap is ook nog eens mn baas. Ik heb dus een beetje het gevoel dat ik klem zit en niks kan beginnen..
Wat heeft minderjarigheid hiermee te maken? Of denk je soms ook dat verkrachting alleen strafbaar is als het slachtoffer een minderjarige was? Dat slaat nergens op. Dit is niet eens seksuele intimidatie meer, dit is gewoon je reinste aanranding. Helemaal dat je baas zelf een van die figuren is zegt al genoeg, wat is dat eigenlijk voor werkplek?

Als er zoiets is voorgevallen zou ik daar niet eens meer willen werken. Dat kost je dan wel je baan, maar het gaat hier om je waardigheid. What's next? Nu is het blijkbaar zoenen, maar wat doe je als er in de kopieërruimte aan je borsten of tussen je benen wordt gezeten? Verzwijg je dat dan ook maar voor de goede arbeidsvrede? Een tongzoen tegen iemands zin is in de ogen van rechters gewoon verkrachting, hoor.

Helemaal met de nieuwe regels omtrent seksuele intimidatie, waarin de bewijslast dat er niet iets is gebeurd vrijwel volledig op de schouders van de beschuldigde persoon is, kun je hier donders goed iets tegen ondernemen, mits je dat zelf wilt natuurlijk - maar ik ga ervan uit dat elk redelijk denkend mens dit niet over haar kant laat gaan.

Ik zou er werk van maken. Desnoods neem je eerst contact op met een rechtswinkel of een advocaat, als je het gevoel hebt dat je klemzit.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 18:29
juno
juno is offline
Je kunt ze ook gaan chanteren, door te dreigen hun vrouw in te lichten als ze nog een keer naar je zitten te loeren.

Vieze mannetjes zitten vaak erg onder de plak bij hun vrouw.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 23:16
Sangria
Sangria is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-08-2005 @ 19:20 :
Als er zoiets is voorgevallen zou ik daar niet eens meer willen werken. Dat kost je dan wel je baan, maar het gaat hier om je waardigheid. What's next?
dankje, aan serieuze reactie heb ik iig iets... maarja, twee van hen hebben wel (uiteindelijk) excuses aangeboden toen ze door hadden dat ik niet wilde, maakt dat het niet minder erg??

en het was niet echt mn baan.. ik doe een duale opleiding en werk daar als een soort stage.. en ik weet wel dat het dan nog geen excuus is om het te pikken, maar als stagair ben je toch niet een volwaardige werknemer en ligt alles wat gecompliceerder.. denk ik...
Oud 19-08-2005, 23:19
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Morgan schreef op 18-08-2005 @ 00:49 :
Bovendien is het toch écht niet zo moeilijk om minder aantrekkelijk over te komen.
Nee. Sangria is wel heel erg tevreden met zichzelf. Ze schreeuwt eenvoudigweg om aandacht.

En dan maar doen alsof ze het niet leuk vindt...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 00:01
Verwijderd
Citaat:
Sangria schreef op 20-08-2005 @ 00:16 :
dankje, aan serieuze reactie heb ik iig iets... maarja, twee van hen hebben wel (uiteindelijk) excuses aangeboden toen ze door hadden dat ik niet wilde, maakt dat het niet minder erg??
Vind jij dat het dat minder erg maakt? Ik niet. Als iemand welbewust iets lomps doet, dan maakt het feit dat achteraf excuses worden aangeboden het niet minder erg. Het verzacht de ellende misschien wel iets als iemand zegt dat hij spijt heeft, maar je kunt niet controleren of dat gemeend is, en bovendien maakt dat de daad zélf niet minder fout.

Bovendien, ik vind het sowieso nogal vreemd dat je als man eerst een meisje zomaar tongzoent en dan achteraf je excuses aanbiedt als blijkt dat ze het niet leuk vond. Lijkt me dat je dat vantevoren even bekijkt, da's wel zo handig he. Wat is dat voor stelletje 'volwassenen'? Meisjes zomaar zoenen doe je al niet meer in groep zes.

Citaat:
en het was niet echt mn baan.. ik doe een duale opleiding en werk daar als een soort stage.. en ik weet wel dat het dan nog geen excuus is om het te pikken, maar als stagair ben je toch niet een volwaardige werknemer en ligt alles wat gecompliceerder.. denk ik...
Nou, ik denk het niet. Het heeft namelijk helemaal niets te maken met het feit of je ergens werkt of niet. Je zoent iemand gewoon niet zomaar op die manier, of het nu een werknemer, een ondergeschikte, een stagiair of whatever is. Ook al heb je geen enkele relatie met elkaar, je tongt een meid toch ook niet zomaar bij de bushalte?

Met alle respect, maar ik sta eigenlijk een beetje te kijken dat je er nogal vergoeilijkend over doet. Dat is op zichzelf wel begrijpelijk, maar je snapt zelf denk ik ook wel dat die manen gewoon fout zaten, hoe ze het ook wenden of keren.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 01:50
Verwijderd
Citaat:
Sangria schreef op 20-08-2005 @ 00:16 :
Elke opleiding kent een speciaal stagereglement waarin staat dat ongewenste intimiteiten in het stagebedrijf gemeld kunnen (of moeten) worden bij de stagecommissie, waarna er maatregelen kunnen worden genomen. Je hoeft níks te pikken, ook niet als stagiair.

Laatst gewijzigd op 20-08-2005 om 01:58.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 11:44
Verwijderd
Toen ik stage liep heb ik voor een aantal ondernemingen een klachtenreglement seksuele intimidatie geschreven. De eisen waar een onderneming aan moet voldoen vanuit Arbo-perspectief zijn echt streng op dat gebied. Het is absoluut niet zo dat je machteloos staat als je lastiggevallen wordt (als je het mij vraagt gaat het tegenwoordig vaak zelfs te ver, als je ziet hoe makkelijk bijv. naar een middel als omkering van de bewijslast gegrepen wordt).

Zoals hier meermaals gezegd, je hoeft niets te pikken, niet op de werkvloer en niet daarbuiten. Als je op je werk of stage al niet eens meer gerust kunt zijn op je eigen lichaam...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 13:46
Sangria
Sangria is offline
Ik weet dat ze van me af moeten blijven, zeker ook omdat ik heel duidelijk naar ze toe communiceer..

Maar ik weet ook dat je gelijk hebt.. tis heel dubbel.. Ik zit nu op een site over seksuele intimidatie op de werkvloer te kijken..

Als ik het zelf niet was geweest had ik ws net als jullie gereageerd, maar nu ik het wél zelf ben, is dit verhaal een stuk herkenbaarder voor me:
Citaat:
Mensen laten de intimidatie vaak over zich heen komen, omdat ze bang zijn voor het verliezen van hun werk of andere vervelende consequenties, zoals het mislopen van een promotie of het toegeschoven krijgen van vervelende klussen. Het typerende van seksuele intimidatie is dat het meestal plaats vindt op het werk, tussen collega’s of tussen een baas en een ondergeschikte. Seksuele intimidatie zien we vooral in bedrijven waar de traditionele mannen- en vrouwenrollen doorbroken worden.
Slachtoffers proberen meestal wel op een indirecte manier aan de betrokkene te laten blijken dat ze niet van zijn gedrag gediend zijn, maar ronduit zeggen gebeurt niet zo gauw. Ze willen de werkrelatie niet nog meer verstoren en zullen daarom ook niet gauw naar hun chef of de directie stappen om hun verhaal te doen. Meestal zijn slachtoffers bovendien bang dat ze óf niet serieus worden genomen óf helemaal niet geloofd worden als ze met hun verhaal komen. Die angst is ook terecht, want vaak wordt er negatief gereageerd op meldingen van seksuele intimidatie. Er wordt gauw gezegd dat er tegenwoordig niets meer mag en dat je er niet eens meer een grapje over mag maken.
Het slachtoffer krijgt vaak te horen dat ze overdrijft, zeurt of aandacht wil trekken. De reacties kunnen zelfs ronduit agressief zijn, het slachtoffer wordt gezien als een vervelende onrust stookster. Veel mannen zien het ook als een soort spel, ze nemen het verzet van de vrouw niet serieus en denken dat zij het eigenlijk wel leuk vindt. Zo leidt seksuele intimidatie tot steeds meer stress, met als gevolg klachten als concentratiestoornissen, hoofdpijn, buikpijn etc. Voor het slachtoffer is de sfeer op het werk verpest, ze functioneert niet goed meer en is vaak en lang ziek.
bron

Laatst gewijzigd op 20-08-2005 om 13:49.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 15:21
Verwijderd
Ik weet het. Het is ook heel lastig. Dat neemt niet weg dat je je de vraag kunt en misschien wel moet stellen of je die situatie wilt laten voortduren.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 19:48
Roos
Roos is offline
Ik snap het wel hoor. Ten eerste is het moeilijk om een grens te leggen van wat "wel kan" en wat te ver gaat. Ten tweede is het een vrij grote stap om bij overschrijden van die grens, actie te ondernemen. Je wilt natuurlijk van het probleem afkomen, maar daarin wel serieus genomen worden en niet het lachtertje van de zaak worden o.i.d.

Als iemand nog eens zoiets probeert, bijvoorbeeld zoenen, zou ik die man (ruw) van mij afduwen, hopelijk probeert hij het dan niet nog een keer.

En als jij het idee hebt dat je een stuk minder functioneert op je werk door deze issues, is het misschien toch een goed idee om het er eens over te hebben met een persoon op je werk die je vertrouwt. Iemand die daarvoor aangesteld is.

Misschien kan diegene dan een algemeen praatje houden op een maandelijkse vergadering ofzo, zelfs zonder jouw naam te noemen, hopelijk pikken ze die hint op.

Dit zijn maar wat gedachten van mij hoor: in ieder geval succes ermee.

Overigens vind ik het onzin dat er gelijk gesuggereerd wordt dat Sangria maar minder aantrekkelijk moet overkomen. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre Sangria zelf verantwoordelijk is voor hun gedrag, maar ik neem aan dat zij zich normaal gedraagt op het werk. In dat geval is dit probleem niet haar schuld.
Oud 20-08-2005, 22:15
Manuzhai
Manuzhai is offline
Haai! *zwaait*

Hm, je zegt dat je bot bent tegen de mannen die iets geprobeerd hebben, maar ben je wel (minstens) net zo bot tegen mannen die (nog) niets geprobeerd hebben? Anders wordt het er natuurlijk niet beter op.

Verder ben ik het geheel met anderen eens dat je het beter kan melden.
Oud 21-08-2005, 10:39
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Gewoon recht in hun gezicht zeggen dat je er niet van gedient bent! En ik zou die chef aanklagen als ik jou was.
Oud 23-08-2005, 00:57
vampire_esje
vampire_esje is offline
Citaat:
Sangria schreef op 18-08-2005 @ 01:01 :

Kijk, je kent mij niet dus ik begrijp je vooroordeel, maar ik ben vrij sarcastisch en kan nogal bot uit de hoek komen.
zo versier ik mannen.. ontzettend hard en gemeen tegen ze doen.. mijn huidige vriend vind het alleen maar leuk..

FF ontopic..zoals ik het hoor, komt bij mij gelijk dat verhaal van Herman Pieter de Boer naar boven.
Over een mooie dame die zo kap was dat alle mannen achter haar aanliepen zelfs toen ze getrouwd was, ging het nog door.. Haar man vroeg haar of ze haar haren niet meer wilde wassen. Dit deed zij, maar er bleven mannen achter haar aanlopen.. Daarna vroeg hij of ze geen schone kleding meer wilde dragen en mank wilde lopen.. Er liepen minder mannen achter haar aan, maar toch nog wel wat. Tensloote vroeg de man aan zijn vrouw of zij wilde praten als een raar oud en wijf, scheel ging kijken en af en toe ging schelden, midden in een gesprek. Dat lukte, er liep geen vent meer achter har aan. En die man was opeens getrouwd met een raar wijf, wat mank liep, geen persoonlijke hiegyene kende en scheel keek etc...

Wat IK zou doen? het zooitje en de opmerkingen negeren en slaan als die mannen mij aanraken. Ze hebben met hun poten van je af te blijven en dan kan je het wel hard maken dat je niet van die dingen houdt en dat het wel degelijk sexuele intimidatie is!

Vampire_esje

Laatst gewijzigd op 23-08-2005 om 01:04.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 12:46
vampire_esje
vampire_esje is offline
en? heb je nou al stappen ondernomen, Sangria?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten