Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2005, 12:10
looneylover
looneylover is offline
nou ik heb zo van da ik er gewoon geen zin meer in heb in dat gezeik van de psycholoog... ik moet allemaal opdrachten make terwijl ik daar helemaal geen zin in heb...
en ik wil er gewoon niet te veel over nadenken.. want als ik daar dan mee bezig ben dan worden de gedachtes juist erger op dat moment.. en dat wil ik juist nou niet..

ze zegge dat het heel moeilijk in het begin is... maar ik heb er gewoon geen zin meer in...
nou dadelijk de school weer begint wil ik gewoon met school bezig zijn en niet ook daarmee...

ik heb de hele vakantie die psycholoog niet gesproken... volgende week vrijdag weer.. en ik weet niet goed wat ik moet zegge.. ik voel me nou denk ik toch niet helemaal fijn daar..

wat zal ik doen??
het gewoon zegge dat ik er geen zin meer in heb ofzo ik weet het niet..
want ik ben ook al een keer bijna in het crisis nog iets geweest omdat het heel erg was...

ik weet het gewoon niet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-08-2005, 12:15
coopergirl
coopergirl is offline
Dat zul je toch het beste met je therapeut kunnen overleggen. Kaart aan dat je er tegenop ziet, dat je het gevoel hebt dat 'je gedachten' erger worden. Je kunt zeggen dat je in je achterhoofd weet dat door therapie in het begin een 'verslechtering' kan optreden, maar je nu toch al verbetering had willen zien...

Vertel hem wat je dwarszit, daarvoor ga je perslot van rekening toch ook naar hem toe?
Oud 17-08-2005, 12:17
looneylover
looneylover is offline
ja das waar... maar ik vind het toch moeilijk om het erover te hebben.. ik weet dat hij me uiteindelijk helpt maar dan toch...
ik ga nu naar havo4 en ik heb geen zin om dan ook nog die probleme te hebbe...
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 12:33
Marcade
Marcade is offline
Tjah 't zou wel makkelijk zijn om je problemen tijdelijk weg te toveren met een toverstokje .. maar helaas werkt 't niet zo ..

Denk dat je voor jezelf moet kiezen wat je wilt .. of wel, of niet door gaan met die psycholoog. En als je dan voor wel kiest, dat je er dan ook echt voor gaat .. anders is 't verspilde moeite. En als je voor niet kiest, bij jezelf ten rade gaat of 't wel realistisch is dat je dan iig. havo4 op een goede manier behaalt?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 12:37
looneylover
looneylover is offline
ja ik moet maar kijke..
maar ik ga naar havo 4... maar havo 3 was al lastig met mijn problemen maar de gene die mij op school hielp heeft mij ook wel geholpe..
maar nou heb ik het profiel natuur & gezondheid gepakt.. en daar ben ik dan ook weer niet zeker van... elke leraar zegt dat ik het wel kan halen als ik mijn best doe.. maar ik ben heel vaak met mijn gedachte ergens anders in de les en dan doe ik thuis alles maken enzo.,. maar ik denk dat het in havo4 toch niet zo makkelijk zou gaan...

maar ik denk dat ik het nog even aan kijk en dan wel een besluit neem..

ik wil jullie tog bedanke.. ik had gedacht dat het niks zou oplevere om zo over je probleme te schrijve.. maar het helpt toch wel... tanx
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 12:39
light fighter
light fighter is offline
als je nu doorgaat hoef je later wss niet meer naar een psycholoog. Zelf heb ik er onwijze spijt van dat ik niet eerder hulp heb gevraagd want daardoor voel ik me veel langer slecht.

Dat gedachten door opdrachten erger worden is opzich niet zo vreemd je bent er dan op een intensieve manier mee bezig. Misschien moet je het overleggen met je psycholoog dat je liever thuis geen opdrachten maakt maar dat hij of zij ze tijdens een gesprek met je maakt? dan heb je er wat meer begeleiding bij enzo.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 12:40
looneylover
looneylover is offline
ja da vind ik wel een goeie.. want ik vind het zelf ook nog al moeilijk om de opdrachten thuis te maken.. en dan zit ik er weer zolang over...
zou ik wel eens vrage ja!!
tanx
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 12:48
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
looneylover schreef op 17-08-2005 @ 13:40 :
ja da vind ik wel een goeie.. want ik vind het zelf ook nog al moeilijk om de opdrachten thuis te maken.. en dan zit ik er weer zolang over...
zou ik wel eens vrage ja!!
tanx
kweet niet wat voor opdrachten het zijn maar ik neem aan dat ze wel besproken worden tijdens gesprekken?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 12:50
looneylover
looneylover is offline
het zijn opdrachten waar ik mijn gedachtes op met zetten enzo en op wat voor momenten ik ze denk enzo...
maar dat is juist het moeilijkste dat weet ik zo niet en als ik daar dan mee bezig ben dan denk ik ze juist ook dus ik vind het maar moeilijk
ze worden dan ook besproken ja.. maar ik ben nou pas met mijn 2de opdracht bezig (dat wat ik net beschreef) en dat is ech wel moeilijik
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 12:52
light fighter
light fighter is offline
kan me voorstellen dat het moeilijk is. (gelukkig hoef ik nooit opdrachten te maken ) maar maak het bespreek baar dat is ook niet het gemakkelijkste maar daar mee kan je zoveel winnen. Wss als je een beetje een goede/leuke psych hebt vind hij/zij het alleen maar goed als je dat soort dingen aankaart dat je het moeilijk vind enzo
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 12:55
looneylover
looneylover is offline
ja hij vind al dat ik niet veel zeg enzo.. ik wacht meestal gewoon dat hij iets vraagt of zegt... zelf kom ik meestal niet met iets...
maar ik zal het wel zegge!!
ik hoop dat het allemaal beter wordt
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 13:29
WolterB
WolterB is offline
Ermee stoppen omdat op dat moment de gedachten juist te erg worden, is niet echt handig.

Je gaat juist daarheen om geconfronteerd te worden emt de dingen waarmee je problemen hebt, zodat je ze later beter kunt accepteren en er mee om kunt gaan, zonder dat ze je belemmeren.
Nu je bij een psycholoog bent, is hij/zij degene die die dingen bewust bij je naar boven haalt en je weet ook dat ze gaan komen als jij daar bent, want daarvoor ben je er.

Je zegt nu dat je niet wilt dat die problemen je in de weg staan om havo 4 te gaan halen, maar denk je dat je zonder hulp niet nogsteds met die problemen blijft zitten, maar dat je ze dan mss weg zult drukken om ze maar te 'vergeten'? Als ze dan weer bij je naar boven komen, is er veel kans dat het alleen maar erger wordt en dan is er niemand om je te helpen.

Het is best lastig om elke keer weer een confrontatie (met je zelf) aan te moeten gaan, maar ondanks dat is het het best waard
Oud 17-08-2005, 13:56
looneylover
looneylover is offline
ja daar zit wel wat in.. zo had ik het nog niet echt bekeken...
ik denk dat je wel gelijk zal hebben...
ik ga er gewoon mee door...

bedankt!! (H)
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 17:15
Al Murphy
Al Murphy is offline
Het feit dat je opdrachten krijgt om thuis te maken, is een belangrijk onderdeel van een therapie. Zo'n therapie kan heus niet alleen lopen op - ik zeg maar iets - woensdag van twee tot half drie. Het lijkt me dus een enorm slecht idee om met die opdrachten te stoppen, of die alleen maar in een beschermde situatie te maken.

Maar wat natuurlijk altijd kan, is een andere psycholoog zoeken. Het is heel normaal dat je niet met iedereen die zo belangrijke klik kan maken. Laat je doorverwijzen naar een collega, en dan lukt het misschien veel beter. Het gaat immers allemaal om jou, en niet om je psycholoog.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 17:24
looneylover
looneylover is offline
nou het zit me niet echt in de psycholoog zelf...
ik ben vanmezelf al iemand die niet snel iets zal zegge enzo..
ik kan best wel goed met hem prate...
volgens mij ligt het niet aan hem zelf... maar ik denk dat ik zelf nog niet helemaal weet wat ik wil zegge of duidelijk wil maken..

ik probeer de opdrachten wel te maken.. gewoon thuis.. misschien dat het toch nog op een ofandere manier lukt...
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 19:07
DP17
DP17 is offline
Om één of andere reden heb ik dat soort mensen nooit gemogen, zelf zijn ze meestal de hele wereld! en jij bent de eenzame sterveling ik zou er nooit heen gaan!!

Ik heb de afgelopen 1,5 á 2 jaar heel intensief contact gehad met een lerares van me, zij leek wel de enige die me begreep!! Nu is zij naar Gabon verhuisd voor zeker 3 jaar

Maar we houden contact, en als er iets is met mij of haar we zijn er toch voor elkaar en dat is beter dan zo'n psyc die denkt dat hij alles van je weet!!!!!!!!!!!!!!

Je moet gewoon doen wat jij wil het gaat om jou, en als je iets niet wil dan doe je het toch niet!
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 20:27
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
DP17 schreef op 17-08-2005 @ 20:07 :
Om één of andere reden heb ik dat soort mensen nooit gemogen, zelf zijn ze meestal de hele wereld! en jij bent de eenzame sterveling ik zou er nooit heen gaan!!

Ik heb de afgelopen 1,5 á 2 jaar heel intensief contact gehad met een lerares van me, zij leek wel de enige die me begreep!! Nu is zij naar Gabon verhuisd voor zeker 3 jaar

Maar we houden contact, en als er iets is met mij of haar we zijn er toch voor elkaar en dat is beter dan zo'n psyc die denkt dat hij alles van je weet!!!!!!!!!!!!!!

Je moet gewoon doen wat jij wil het gaat om jou, en als je iets niet wil dan doe je het toch niet!
Wat een geweldig leuk en fijn verhaal, maar een ander heeft hier niets aan. Wat jij zocht was blijkbaar een goede vriendin, maar sommige mensen hebben voor hun problemen veel meer aan professionele hulp.

Zeker die letters in het vet en schuin zijn dus ongelooflijke bullshit. Hou ze dus best gewoon voor jezelf en je lerares in Gabon.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 20:50
Tieneke
Tieneke is offline
Nou k moet zeggen ik zag het ook niet zitten zo'n mensje
maar ik moet zeggen het valt mee...
Ondanks dat het moeilijkis
ik vindt het ook raar erg raar en vreemd dat je deze persoon betaalt voor diensten die je nodig hebt
bijvoorbeeld je wilt iemand hebben die je begrijpt
en steunt
Normaal vindt je dat toch bij vriendne je hoeft het toch niet te kopen of wel ?
Oud 17-08-2005, 21:29
Shitonya
Shitonya is offline
gewoon zeggen wat je denkt zonder na te denken
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 22:30
looneylover
looneylover is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 17-08-2005 @ 22:29 :
gewoon zeggen wat je denkt zonder na te denken

ja dat zal ik dan ook maar doen
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 22:31
looneylover
looneylover is offline
Citaat:
Tieneke schreef op 17-08-2005 @ 21:50 :
Nou k moet zeggen ik zag het ook niet zitten zo'n mensje
maar ik moet zeggen het valt mee...
Ondanks dat het moeilijkis
ik vindt het ook raar erg raar en vreemd dat je deze persoon betaalt voor diensten die je nodig hebt
bijvoorbeeld je wilt iemand hebben die je begrijpt
en steunt
Normaal vindt je dat toch bij vriendne je hoeft het toch niet te kopen of wel ?

ja daar ben ik het wel mee eens
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 22:32
looneylover
looneylover is offline
Citaat:
DP17 schreef op 17-08-2005 @ 20:07 :

ja ik heb ook een lerares die mij heel goed helpt.. maar die volgend jaar naar een andere school gaat... maar zij zei zelf dat ik het beste er naar toe kon gaan... en haar vertrouw ik dus doe ik dat toch
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 17:08
Tieneke
Tieneke is offline
Citaat:
looneylover schreef op 17-08-2005 @ 23:31 :
ja daar ben ik het wel mee eens
Jammer genoeg vindt ik die niet in mijn eigen omgeving...
zo'n vriend of vriendin
Oud 19-08-2005, 17:36
DP17
DP17 is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 17-08-2005 @ 21:27 :
Wat een geweldig leuk en fijn verhaal, maar een ander heeft hier niets aan. Wat jij zocht was blijkbaar een goede vriendin, maar sommige mensen hebben voor hun problemen veel meer aan professionele hulp.
Ik wou geen professionele hulp want daar had ik slechte ervaringen mee! Hoe kun je nu een leraar als vriend of vriendin zien??? Zij was 1e lijnsbegeleider bij ons op school ze wist echt wel waar ze over praatte!!!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 18:16
Verwijderd
Citaat:
looneylover schreef op 17-08-2005 @ 13:10 :
nou ik heb zo van da ik er gewoon geen zin meer in heb in dat gezeik van de psycholoog... ik moet allemaal opdrachten make terwijl ik daar helemaal geen zin in heb...
en ik wil er gewoon niet te veel over nadenken.. want als ik daar dan mee bezig ben dan worden de gedachtes juist erger op dat moment.. en dat wil ik juist nou niet..

ze zegge dat het heel moeilijk in het begin is... maar ik heb er gewoon geen zin meer in...
nou dadelijk de school weer begint wil ik gewoon met school bezig zijn en niet ook daarmee...

ik heb de hele vakantie die psycholoog niet gesproken... volgende week vrijdag weer.. en ik weet niet goed wat ik moet zegge.. ik voel me nou denk ik toch niet helemaal fijn daar..

wat zal ik doen??
het gewoon zegge dat ik er geen zin meer in heb ofzo ik weet het niet..
want ik ben ook al een keer bijna in het crisis nog iets geweest omdat het heel erg was...

ik weet het gewoon niet
misschien is het moeilijk om nu over dingen na te denken die zijn gebeurd of die er in je hoofd omgaan.. maar door er zelf mee bezig te zijn kun je dingen verwerken en een plaats geven.. het voor jezelf relativeren.. en als je dat kunt.. dan heb je later minder last van deze dingen.. als je alles nu wegstopt ben je nu misschien ff beter af.. maar het komt later tien keer zo hard terug.. dus het is misschien nu wel zwaar, maar het is een investering in je eigen geluk als het ware.. je zult door de zure appel heen moeten bijten..

maar misschien ligt het niet alleen aan het verwerken van je problemen maar ook aan de manier waarop je therapeut dit wil bereiken.. misschien dat je met een andere methode minder moeite hebt je problemen te verwerken..

anyway.. sterkte dermee..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2005, 20:43
looneylover
looneylover is offline
Citaat:
slobowicz schreef op 19-08-2005 @ 19:16 :
misschien is het moeilijk om nu over dingen na te denken die zijn gebeurd of die er in je hoofd omgaan.. maar door er zelf mee bezig te zijn kun je dingen verwerken en een plaats geven.. het voor jezelf relativeren.. en als je dat kunt.. dan heb je later minder last van deze dingen.. als je alles nu wegstopt ben je nu misschien ff beter af.. maar het komt later tien keer zo hard terug.. dus het is misschien nu wel zwaar, maar het is een investering in je eigen geluk als het ware.. je zult door de zure appel heen moeten bijten..

maar misschien ligt het niet alleen aan het verwerken van je problemen maar ook aan de manier waarop je therapeut dit wil bereiken.. misschien dat je met een andere methode minder moeite hebt je problemen te verwerken..

anyway.. sterkte dermee..

ja ik denk dat je gelijk hebt... ik ga er gewoon mee door en als het echt aan de manier ligt hoe hij het doet dan doe ik daar ook wel iets mee...
tanx
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 17:55
Nienna*
Nienna* is offline
Ik zit zelf ook bij een psycholoog van het GGZ, ben vorig jaar in vier VWO compleet ingestord. Maar het helpt wel. Ik moet dingen opschrijven over mijn slaap, dag enzovoorts, en dat helpt me analyseren en dingen overzien. Ik zie nu meer het totaalplaatje en niet alleen maar de problemen.
Mij helpt het dus juist minder aan die problemen te denken! Ik heb ongeveer een uurtje in de week contact. In dat uurtje probeer ik alles eruit te gooien, zodat ik me daarna weer kan opladen voor de rest van de week. Probeer dus juist tijdens de week niet te denken aan het depressief zijn, maar tijdens dat uurtje wel!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 16:21
looneylover
looneylover is offline
Citaat:
Nienna* schreef op 25-08-2005 @ 18:55 :
Ik zit zelf ook bij een psycholoog van het GGZ, ben vorig jaar in vier VWO compleet ingestord. Maar het helpt wel. Ik moet dingen opschrijven over mijn slaap, dag enzovoorts, en dat helpt me analyseren en dingen overzien. Ik zie nu meer het totaalplaatje en niet alleen maar de problemen.
Mij helpt het dus juist minder aan die problemen te denken! Ik heb ongeveer een uurtje in de week contact. In dat uurtje probeer ik alles eruit te gooien, zodat ik me daarna weer kan opladen voor de rest van de week. Probeer dus juist tijdens de week niet te denken aan het depressief zijn, maar tijdens dat uurtje wel!

ja dat ga ik nou ook proberen anders ben ik er gewoon te veel mee bezig...
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 19:36
x_knorretje_x
x_knorretje_x is offline
Moeilijk om hier iets over te zeggen...Zelf heb ik ook bij een psycholoog gelopen, 3 keer geweest in totaal, hield het ook niet vol. Het was gewoon n complete angst erbij, dat ik me er voor in moest zetten, ik 'moest' bepaalde dingen doen, zoals n hobby zoeken...Daar werd k al panisch van, aangezien ik er jusit doorheen zat omdat k teveel 'moest' vanuit mij gezien....Maarja, ik weet verder ook niet wat 'slim' is om te doen...Ik hoop dat je voor jezelf de juiste keuze kunt (hebt kunnen) maken, sterkte ermee...
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 19:47
looneylover
looneylover is offline
Citaat:
x_knorretje_x schreef op 26-08-2005 @ 20:36 :
Moeilijk om hier iets over te zeggen...Zelf heb ik ook bij een psycholoog gelopen, 3 keer geweest in totaal, hield het ook niet vol. Het was gewoon n complete angst erbij, dat ik me er voor in moest zetten, ik 'moest' bepaalde dingen doen, zoals n hobby zoeken...Daar werd k al panisch van, aangezien ik er jusit doorheen zat omdat k teveel 'moest' vanuit mij gezien....Maarja, ik weet verder ook niet wat 'slim' is om te doen...Ik hoop dat je voor jezelf de juiste keuze kunt (hebt kunnen) maken, sterkte ermee...

ja ik moet ook best veel doen maar ik denk dat ik het er wel voor over heb.. iedereen zegt dat ik er later toch veel aan zal hebben..
danke... jij ook nog sterkte...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten