Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-12-2001, 22:04
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Ik hoor hier in mijn omgeving wat verschillende meningen. Sommigen zeggen dat Win XP erg goed/snel/functioneel is. Terwijl anderen zeggen dat het het zoveelste brakke besturingssysteem van Microsoft is.

Ikzelf ben erg blij met Win XP. Het feit dat de wat oudere spellen het niet doen is een nadeel, maar verder ben ik errrrrug tevreden.

En nu ben ik suppaduppa benieuwd wat jullie ervan vinden....
Oud 23-12-2001, 23:32
Undeclinable
Undeclinable is offline
Me vind het lekker werken, behalve dat irritante gezeur wat ik steeds heb over schijfruimte.. jah ik weet dat ik maar 200mb vrij heb op een bepaalde schijf... maar die kutmessages blijven maar komen..OPZOUTEN..iemand enig idee hoe ik dit uit zet?

Verder start ie soms niet helemaal lekker op, blijft gewoon hangen bij het bootscherm ?

OS zelf neemt aso veel ruimte in, m'n 2.5 gig c partitie word alleen gebruikt door windows zelf, alle overbodige zooi uit (system recovery enzow..) maar nog heb ik amper schijfruimte.....

Positief is dat het vrijwel nooit crashed, lekker snel werkt, simpelere interface, program groups in je startbalk...thats about it ..draai het sinds 1ste final release, das al tijdje dus (devils0wn)..
Oud 24-12-2001, 08:11
Cybernetic Joosie
Cybernetic Joosie is offline
Er is trouwens een mogelijkheid om álle ballonnetjes uit te zetten, (dus ook die van die HD vrije ruimte) maar ik weet alleen niet meer hoe .

Verder vindt ik XP echt heerschen, echt álle hardware pakt 'ie gelijk zonder dat ik ook maar 1 cdrom of diskette nodig heb . mn netwerk, geluids en videokaart vindt ie gelijk, en ook zo'n memory-card-reader heeft ie gelijk geinstalleerd zonder driver-diskettes. Heerlijk gewoon.

Verder dat 'ie gwoon bijna nóóit crasht is ook geweldig.!

Oud 24-12-2001, 10:52
Harrie
Harrie is offline
Hiero ook win xp home .. werkt als een treintje .. nu zit ik ook nog nergens aan te kloten..
maar alle randapparatuur herkende hij als vis en water..
En het belangrijkste.. :
In kladblok wordt het regelnummer weergegeven!!!
Met citaat reageren
Oud 24-12-2001, 10:55
W1ZZ
W1ZZ is offline
alles wat jullie als positiefs opnoemen zit ook in win2k, en die crasht al helemaal nooit =)

(bovendien is win2k door VNU als snelste platform voor alle soorten games getest in tegenstelling tot wat iedereen altijd denkt)
Oud 24-12-2001, 11:14
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
XP maakt mijn systeem langzamer dus niet lief ik heb Win2k weer draaiend
Met citaat reageren
Oud 24-12-2001, 11:44
Verwijderd
Ik gebruik het niet. Ik werk al jaren met 98 en dat blijf ik doen ook.

Ik snap ook niet dat die friekjes altijd zo snel naar een nieuw OS upgraden. Dat is toch nutteloos, je moet pas naar een nieuws OS gaan als er in je huidige OS duidelijke tekortkomingen zitten waardoor je je dagelijkse bezigheden niet of niet goed meer kunt beoefenen
Met citaat reageren
Oud 24-12-2001, 14:13
Chimera
Chimera is offline
Precies. Tot voor kort gebruikte ik ook Win98. De reden dat ik overgestapt ben, is dat ik regelmatig veel grote programma's open heb staan (Java IDE, Homesite, etc), en Win98 steeds met de melding kwam dat er niet genoeg 'Bronnen' vrij waren. Dat is een MS-DOS ervenis.

Verder wou 98 nog wel eens crashen. Ben dus overgestapt op 2k (half jaar terug ofzo) omdat ik bijna niet anders kon.

Moet wel zeggen dat 2k t.o.v. 98 een grote verbetering is.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2001, 15:24
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
XP maakt mijn systeem langzamer dus niet lief ik heb Win2k weer draaiend
Whaha

Lijkt me ook logisch... Windows 2000 is een heel stuk sneller dan XP, in tegenstelling wat iedereen steeds beweert...

Windows 2000 is het enigste Windows waar ik blij mee ben
Met citaat reageren
Oud 24-12-2001, 15:26
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Harrie schreef:
En het belangrijkste.. :
In kladblok wordt het regelnummer weergegeven!!!
www.scintilla.org

SciTE heeft ook nog syntax-highlighting en werkt onder alle versies van Windows. Kladblok zuigt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten