Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2005, 18:22
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Deze dag was zo mooi,
vol wonderschone natuur
met zilveren linten
die hun weg zochten
over stijle bergwanden.

Veel gemaakt van weinig.
Wit ontstaan uit blauw
opspattend water.
Beter dan een fantasie,
perfecter dan kan zijn.

Zodat ik 's avonds
mezelf voorstel
hoe mijn dromen
naar hun vanger
zweven en

Ach, ik wil zo graag dichten... En DoD vindt altijd dat je punten achter de zinnen moet zetten, maar vinden jullie dat niet raar staan?
Oud 24-08-2005, 19:26
Verwijderd
Waarom wil je zo graag dichten? Niet dat dat erg is, het is fijn En punten horen er, dat vind ik ook.

Wow, ik vind dit een goed gedicht van jou, één van de fijnere die ik van je gelezen heb, geloof ik. Al vind ik de middelste strofe wat minder in vergelijking met de rest, ik weet niet echt waarom, maar dat was de vorige keer ook al
Bij de eerste strofe kan ik me echt een beeld vormen. En de laatste strofe vind ik geweldig, dromerig <3
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 20:46
Flower_4_u
Flower_4_u is offline
punten vind ik ook altijd zeer raar staan in gedichten, ik heb het soms al moeilijk met komma's ook enzo. Je bent dus niet de enige. Ik vind punten de vrijheid van de woorden wegnemen, alsof je alle woorden opsluit in een zin, achter een tralies van leesteken.

Op het gedicht reageer ik later, bedtijd voor mij
Oud 24-08-2005, 22:09
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Citaat:
Flower_4_u schreef op 24-08-2005 @ 21:46 :
punten vind ik ook altijd zeer raar staan in gedichten, ik heb het soms al moeilijk met komma's ook enzo. Je bent dus niet de enige. Ik vind punten de vrijheid van de woorden wegnemen, alsof je alle woorden opsluit in een zin, achter een tralies van leesteken.

Dit vind ik dus ook. Verder vind ik het fijn lezen. Dit gedicht is echt mijn stijl. Je 1e strofe vind ik mooi. De 2e strofe wat minder. Ik vind opspattend water niet echt mooi. Maar de 3e strofe vind ik, zoals Thoughtful al zei: dromerig .

Als je zo graag wil dichten doe dat dan. Ik wil ook dichten weer, maar ik heb geen tijd . Morgen ga ik waarschijnlijk weer aan de slag .
Oud 25-08-2005, 08:47
Verleden Tijd
Verleden Tijd is offline
Er is een tijd van kritiek en er is een tijd van:

Prachtig.
Oud 25-08-2005, 09:06
Vogelvrij
Vogelvrij is offline

Bedankt allemaal, zeg!

Flower: dat gevoel heb ik dus ook met punten, dat je de woorden dan gaat opsluiten. Maar aan de andere kant is het wel weer logisch dat je punten gebruikt, geloof ik. Lastig

Dark*dizzie*: dat opspattend water heb ik gebruikt omdat het over watervallen gaat. Oeh, ik verlang terug naar Noorwegen<3
En ik wacht op jouw komende gedicht
Oud 25-08-2005, 10:36
Reem
Reem is offline
Om eerlijk te zijn vind ik de eerste twee strofes niet echt bijzonder. Vooral
Deze dag was zo mooi,
vol wonderschone natuur
klinkt mij iets te alledaags in de oren, maar ook de rest doet me niet echt iets. De laatste strofe daarentegen vind ik heel heel leuk, origineel ook, zoals je ineens stopt en de punt natuurlijk achterwege laat. Het is echt heel dromerig. Mooi.
Oud 25-08-2005, 11:05
Not for Sale
Not for Sale is offline
Naar mijn ervaring geldt dat hoe mooier de belevenis die je bedichten wilt, hoe sneller je verzandt in clichées. Ik ben bang dat het voor jou ook geldt want zoals Re3m al zei "Deze dag was zo mooi, vol wonderschone natuur" maar ook "Beter dan een fantasie, perfecter dan kan zijn" liggen nogal voor de hand. Dat is jammer want het doet afbreuk aan een gedicht dat verder toch echt heel mooi is. Ik hou van de zilveren linten en al helemaal van de laatste strofe. Bij Thoughtful's "Dromen bij paal 28" vroeg ik me tijden () verwoed af wat er moest staan op de plek van de puntjes. Zoiets heb ik ook bij het eind van dit gedicht, ik wil heel graag weten wat je je nou verder voorstelt. Dat is dus goed
Oud 25-08-2005, 16:30
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 25-08-2005 @ 10:06 :

Dark*dizzie*: dat opspattend water heb ik gebruikt omdat het over watervallen gaat. Oeh, ik verlang terug naar Noorwegen<3
En ik wacht op jouw komende gedicht
Zo ver was ik net Maar ik vind opspattend geen mooi woord (is totaal mijn mening natuurlijk).

Ik denk dat je nog even moet wachten. Ik moet er helemaal weer inkomen en vanochtend zat ik helemaal opslot. Ik kon niet beginnen. Je moet dus niet veel van mij verwachten
Oud 26-08-2005, 12:48
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Not for Sale: Ja, ik denk dat je gelijk hebt. Ik probeer iets te beschrijven dat zo mooi is, dan kom je al snel uit in clichés. Gelukkig maakt de laatste strofe dat dan een beetje goed, hè Hm, eigenlijk gaat het hele gedicht er misschien ook wel over dat je eigenlijk nooit zo goed weet wat je aanmoet met zoiets moois.

Dark*dizzie*: Die psp staat mij ook een beetje tegen... Ik kan ook neervallend doen?
Oud 26-08-2005, 21:25
Porcelain
Porcelain is offline
Fijn gedicht, ik vind het ook één van je betere. Je zou kunnen zeggen: een beetje saai, maar eigenlijk.. nee, ik vind het niet saai.
Het is een hulpje bij het wegdromen, dit gedicht. Vooral dat open einde, dat doe je geweldig, ik begrijp -denk ik- hoe je dit schreef en je neemt anderen -naja, in ieder geval mij- mee in je sfeertje.
Mooi, dus. De punten stoor ik me absoluut niet aan, die vind ik juist goed.

Edit: trouwens, pluimpje voor je titel. Daar had je toch altijd moeite mee? Deze is goed.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 09:19
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Bedankt

En ja, ik was zelf ook nogal tevreden met de titel
Reageren

Regels voor berichten