Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Wat een handiger programmaatje zou zijn, is iets in je system tray dat om de x seconden/minuten je private messages checked en beheert. Dat je via dat programmaatje ook pm's kan sturen en die ze queued en de flood control bijhoud ed. Tenminste zoiets wilde ik ooit is maken maar geen tijd voor gehad nog. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder heb ik een voorbeel gezien van een client-server applicatie die ze hebben omgezet naar een 'webapplicatie'. Resultaat: het client-side gedeelte hebben ze omgeschreven naar een Java-applet, welke geladen wordt in de browser :X Citaat:
Het lezen kan ook een stuk makkelijker. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van 'quickfilters' of een 'Relevantielijst' (posts met bepaalde in te stellen steekwoordekomen in een apart scherm). Ik zie wel mogelijkheden voor gebruiksvriendelijkheid. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar het was inderdaad mijn gedachte op zoiets in Java te gaan doen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
(2) Ik vrees dat ik ook hier wat dingen mis. Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn toetsenbord als ik eender welke browser gebruik. Maar als je daar zelf problemen mee hebt... tja, dan zal dat wel een pro-argument zijn, dat voor mij eventueel niet telt. (3) Voor zover ik hier begrijp waarover je het precies hebt: ik denk dat jij en ik dit forum op een heel andere manier gebruiken. Msschien vandaar dat jij bepaalde zaken vanzelfsprekend vind in het forumgebruik waar ik zelfs nooit van gehoord heb, en dat problemen daarmee via een apart programma voor jou gemakkelijker op te lossen zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2: Waarschijnlijk ben jij dan niet een toetsenbord gebruikers ![]() 3: dat zou kunnen. ik kom maar op bepaalde, voor mij interessante, delen van een forum. Graag wil ik dan alleen deze delen zien (bij React is dit, beperkt, instelbaar). Verder wil ik gewoon snel kunnen zoeken (CTRL+F, en dan niet in de huidige pagina), makkelijk filteren (bijv. alle posts van Enlightenment, of waar het woord 'Enlightenment' in voorkomt), etc. Het internet ontwikkeld zich razendsnel, maar fora blijven naar mijn idee achter met dergelijke functionaliteit. Verder is het erg moeilijk om het eenvoudig cross-browser in te bouwen (op een uniforme manier dus; niet voor elke browser een apart javascript). In een aparte app gaat zoiets vele male makkelijker. |
![]() |
||
Citaat:
Ik bedoel dat betekent dat 't voor gewone windows gebruikers dus niet interessant is want dan moeten ze alsnog een JRE gaan installeren. ![]() En voor C# moeten we framework installeren. Als je een desktop applicatie maakt; maak dan gewoon gelijk een normale executable die door iedereen uitgevoerd kan worden? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ten eerste zal bijna iedereen al wel Java hebben. Daarnaast heb ik het idee om gebruik te maken van 'Java Web Start' (hoe en wat moet ik nog uitzoeken, maar het idee is iig goed). Ten tweede heeft ook bijna iedereen al het .NET Framework (remember, Windows Update?) Ten derde: Denk jij dat die 'normale executable' geen runtime dll's nodig heeft? Ow, wacht, die zijn ook al bij bijna iedereen geinstalleerd. Verder kosten 'normale executables' veel meer tijd om te ontwikkelen. C++ en snel een werkend scherm inclusief grid gevuld met xml data? Of wou je VB gaan gebruiken? .NET zou ook kunnen; het draait dan ook onder *nix (het MONO project). Maar Java lijkt mij beter (beter != makkelijker). |
![]() |
||
Citaat:
Maar zou het dan niet nog (idd, kut-tags) gemakkelijker zijn als je die dingen gewoon in je browser kan doen? Op het internet ben ik inderdaad geen toetsenbord-gebruiker. (Omdat ik tot nu toe tijdens het surfen daar het nut nooit van heb ingezien. ctrl+f... ok, maar dan inderdaad om dingen te gaan zoeken. Maar binnen firefox ben ik zo ontzettend gewend aan mijn mouse gestures. Binnen andere programma's die ik vaak gebruik (tekstverwerking + spreadsheets en geluidsbewerking vooral) heb ik het gemak van het toetsenbord wel al ontdekt. Maar als ik probeer te begrijpen welke functionaliteiten je wil winnen in een aparte applicatie: binnen webmailapplicaties heb je die functionaliteiten wel al voor een heel gedeelte. Toch op de manier waarop ik gmail gebruik. Een mailtje dat ik een jaar geleden heb geschreven aan iemand waarvan ik me de naam niet meer herinner vind ik gemakkelijker terug dan een post op het forum van gisteren. Een mail degelijk opmaken (met alle blabla) gaat eenvoudiger dan duidelijk maken in een post op het forum welke tekst van jou is, welke tekst gequote is, en welk gedeelte wat minder belangrijk is. Mja... Verder heb ik geen idee of gmail-functionaliteit (en gelijkaardige dingen) gemakkelijk op andere dingen toe te passen zijn. Maar om dat gemak te winnen zou ik toch niet graag een extra programma moeten downloaden. Er staat zo al zoveel rotzooi op mijn pc, en ik gebruik niet altijd dezelfde computer. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Echt, 1 minuut werk:
![]() Direct van http://www.vbulletin.com/forum/ (eigenlijk http://www.vbulletin.com/forum/external.php?type=xml) Laatst gewijzigd op 20-09-2005 om 18:48. |
![]() |
||
Citaat:
Microsoft Framework is idd. beschikbaar via Windows Update; maar is optional .. zeker nu XP met automatische updates werkt verwacht ik niet dat veel mensen framework installeren via windows update .. Beide Java en .NET starten enorm traag op. .net heeft 't voordeel als 't eenmaal opgestart is dat 't dan redelijk gaat .. Executables hebben ook DLL's nodig ja, maar die ship je doodmakkelijk mee met je programma. Als ze alleen al in dezelfde directory als je programma staan is 't goed. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
DLL meeleveren? Nee, lekker. Zit er een bug in gdiplus.dll... Microsoft wil af van de 'DLL-hell'. Daarom hebben ze het .NET geintroduceerd. |
![]() |
||
Citaat:
|
Ach je kan er altijd andere leuke dingen mee doen, zoals bv. een koppeling met MSN's SMS dienst maken om maar even iets raars te noemen.
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat zijn de urls waarmee je de gegevens ophaald? Ik kan ze niet vinden ![]() Laatst gewijzigd op 21-09-2005 om 07:31. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar gebruik maken van xml is een stuk makkelijker. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hij heeft gen reden om het beschikbaar te stellen, het kan alleen voor inkomsten derving zorgen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||