Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2005, 08:54
Verwijderd
Ik heb best veel last van eelt. Zeker wanneer ik op leren slippers loop, dan lijkt mijn eelt droog te worden, en gaat het echt irritant voelen.
Gister moest ik lopend naar school (had een lekke band, en er kwam geen bus ), maar ja ik liep dus op slippers.
Nu heb ik het gevoel alsof ik onder een eeltplek een blaar heb. Dit zal wel niet echt zo zijn, want er is niet echt veel te zien, alleen dat het rood is om mijn eeltplek.
Het gaat hierbij om een eeltplek onder de bal van mijn voet, het is nu erg pijnlijk.

Weet iemand wat je het beste kan doen tegen eelt?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 08:59
Verwijderd
Je hebt van die eelt'vijlen'/raspen en puinsteendingen ed waarmee je het (gedeeltelijk?) weg kunt halen. En je kunt ook langs een pedicure gaan, die doen dat ook, volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 16:25
Lotte
Lotte is offline
Ik heb echt blaren onder mijn eelt Toch maar even een keer naar de huisarts aangezien het constant terugkomt...
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 07:36
Schranktür
Schranktür is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-08-2005 @ 09:59 :
puinsteendingem
Puimsteen.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 20:52
Verwijderd
je hebt dat eelt om je voetzool te beschermen. Je kunt het dus wel weghalen, maar dan is je voetzool niet meer beschermd en krijg je blaren.
Om te voorkomen dat het eelt droog wordt kun je er bodylotion op smeren, of voetencreme (even goed zoeken bij de drogist; yves rocher heeft het ook) als bodylotion niet genoeg helpt, of klovenzalf als voetencreme niet genoeg helpt. Je huid blijft dan dikker, maar wordt wel soepeler en zal minder trekkerig zijn en niet breken.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Axilithor schreef op 01-09-2005 @ 23:29 :
Fatsoenlijke schoenen kopen scheelt een hoop. Al die rare hakken en shit (lees: de meeste fancy vrouwenschoenen) kan nooit goed zijn.
Geen domme reactie geven als je er niks van af weet .

Ik heb altijd dure schoenen aan, en nooit hakken altijd platte schoenen! Ik heb namelijk erg onhandige voeten, en kan dus niet al die goedkope shit schoenen aan.

@ Sarah: ik smeer er nu wel altijd bodylotion op (of handencreme), maar dat werkt dus niet optimaal. Ik zal wel eens in de drogist kijken .
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten