Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2005, 14:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ga dit jaar Biologie en medisch laboratoriumonderzoek doen aan de Hogeschool Rotterdam. Dit is een HBO opleiding maar hiervoor heb ik vwo gedaan. Nu is het mogelijk om de opleiding in drie jaar te doen ipv vier jaar. Nou heb ik afgelopen jaar mijn studie biomedische wetenschappen aan de uni niet gehaald en daardoor ben ik erg onzeker geworden over wat ik wel en niet kan (vandaar dat ik nu ook HBO ga doen). Ik twijfel dan ook erg of ik die versnelde route wel aan kan. Zijn er mensen die ook zo'n vwo-stroom hebben gedaan van een HBO-opleiding die me kunnen vertellen of het erg zwaar is of niet? Alle ervaringen hiermee zijn welkom
Oud 30-08-2005, 14:29
Wawl
Wawl is offline
Je krijgt waarschijnlijk een aantal vrijstellingen dus je opleiding wordt niet zwaarder. Wel kan het zo zijn dat je niet beschikt over enige voorkennis die wel verondersteld wordt, maar over het algemeen valt dat heel erg mee.
Oud 30-08-2005, 15:13
$un$hine
$un$hine is offline
Vraag eens na of het niet altijd mogelijk is om weer terug te stappen naar de vierjarige opleiding als de driejarige je niet lukt. Als ze je die garantie kunnen geven kun je het altijd proberen.
Oud 30-08-2005, 15:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
$un$hine schreef op 30-08-2005 @ 16:13 :
Vraag eens na of het niet altijd mogelijk is om weer terug te stappen naar de vierjarige opleiding als de driejarige je niet lukt. Als ze je die garantie kunnen geven kun je het altijd proberen.
Het is wel mogelijk maar niet na bijvoorbeeld een jaar nog omdat je dan de vakken gemist hebt waar je bij de vwo-stroom voor vrijgesteld was.
Oud 30-08-2005, 15:21
$un$hine
$un$hine is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 30-08-2005 @ 16:16 :
Het is wel mogelijk maar niet na bijvoorbeeld een jaar nog omdat je dan de vakken gemist hebt waar je bij de vwo-stroom voor vrijgesteld was.
Oh oke, nee dan heb je daar ook vrij weinig aan.
Oud 30-08-2005, 15:25
Verwijderd
Ik weet niets over die versnelde route maar wat ik zoals van jou heb gelezen over je jaar in Leuven en hoe dat ging en hoe lastig dat af en toe was en hoe gefrustreerd je soms raakte van sommige dingen zou ik in jouw situatie gewoon de 4 jarige opleiding doen. Ik bedoel het geeft je wel wat veiligheid, en sommige dingen krijgen die je al gehad hebt is niet zo erg toch? Het geeft je misschien ook wel meer zelfverzekerderheid over je kunnen als je dat mist na het jaar Leuven.

Kan je trouwens niet eerst een maandje gewoon de 4jarige variant doen en als dat gemakkelijk gaat de VWO variant doen?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 15:51
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Een vriendin van mij zou de versnelde route communicatie doen aan de hvu (ook 3 jaar ipv 4) met alle vwo'ers van die opleiding. Maar daarmee zijn ze heel snel gestopt omdat het niet echt haalbaar bleek te zijn. Het was gewoon te veel werk in een korte tijd. En dan is dat nog maar communicatie...
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 19:35
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het is al zeker dat ik met die versnelde route ga beginnen, zit al ingedeeld in zo'n klas en heb mijn boeken al binnen. Op de Hogeschool Rotterdam is de vwo-stroom ook half gecombineerd met de MBO-stroom en half met een tweedejaars klas omdat het anders niet haalbaar is.

Ik zie in de studiegids zo gauw geen tweedejaars klas met vwo stroom dus ik weet niet of dit het eerste jaar is dat ze zoiets introducen en of ze al ervaring hebben maar dat merk ik snel genoeg.
Oud 30-08-2005, 19:37
Morri
Morri is offline
Bovendien lijkt het me dat je door je jaar in Leuven al meer voorkennis hebt dan de meeste anderen? Dan moet dat vast wel goed komen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 19:50
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Morri schreef op 30-08-2005 @ 20:37 :
Bovendien lijkt het me dat je door je jaar in Leuven al meer voorkennis hebt dan de meeste anderen? Dan moet dat vast wel goed komen.
Ja, dat misschien ook. Ik heb mijn boeken zo eens doorgebladerd en het meeste komt me wel al bekend voor dus dat is al heel wat. Bovendien ben ik al gewend aan het studeren enzo dus het zal minder wennen zijn.
Oud 30-08-2005, 21:21
Stepsje
Stepsje is offline
Ik heb ook vwo gedaan en kon daarna de pabo ook in 3 jaar doen. Ben daar ook aan begonnen, maar voor mij bleek dat wel te zwaar. Je moest heel veel zelf uitzoeken en dat was niet echt wat voor mij. Ik vind wat meer structuur wel fijner. Bij ons werden een aantal vakken geclusterd en had je per cluster 3 uur les, terwijl bij regulier je voor elk vak meestal 6 uur les hebt. Er was dus veel zelfstudie.
Ik moest en kon toen in december overstappen naar het reguliere traject. En dat bevalt mij een stuk beter.
Reageren

Regels voor berichten