Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2005, 15:04
joes
joes is offline
Hoe werkt het leven nou eigenlijk, hoe steekt het in elkaar en wat maak je ervan mee en wat niet. Ik heb namelijk gelezen dat wat wij zien/ horen/ ruiken maar een miloenste van de echte realiteit is. Een vriendin zegt dat zij gelooft dat er geen begin en eind bestaat, voor jou leven wel maar in het grote geheel niet. Mensen gebruiken ook maar een heel klein deel van hun hersencapaciteit. Eigenlijk zijn wij nog 'dom'.

Sommige mensen geloven in andere dimensies, dat er zegmaar door ons heen ook nog, op een ander niveau, mensen wonen/ leven. Misschien lopen die nog achter, of lopen zij al voor. Maar dat wij in contact daarmee staan. Via je onderbewustzijn en dat je daarom eigenlijk al weet welke keuzes je moet maken. En hoe meer ik daar over gingen denken hoe meer logisch het werd. Alle grote keuzes die je maakt, de beslissingen in je onderbewustzijn zijn al bekend. Daar weet jij al van wat de juiste keuze is. Dat het zo zou kunnen zijn dat je telkens op nieuw leeft, en dat jou onderbewustzijn zich telkens op al die andere niveau's ontwikkelt en dat jij zo opden duur groeit. Dat betekent dat sommige paranormaal begaafde mensen al verder zijn, en meer in contact staan met hun andere 'ikken'.

Ik geloof wel in je onderbewustzijn, dat je gewoon zonder dat je het weet je eigen leven leeft, en keuzes al weet te maken. Dat betekent ook dat je je eigen leven helemaal zelf kan bepalen en dat jij, en jij alleen in diepte en hoogte punten kunt zeggen van hee, stop. Waar ben ik nu mee bezig? Dat je heel diep moet graven om de oplossing voor diepe of grote problemen te vinden, maar het kán wel. Ook hadden we (die vriendin en ik) het erover dat je eigenlijk jezelf moet accepteren voor wie je bent, maar dat dat zo moeilijk is. Maar als je je zelf accepteerd kom je misschien wel dichter bij je onderbewustzijn te staan, waardoor je vervolgens weer jezelf beter zult snappen.

Als ik hier steeds meer over nadenk, word ik duizeliger en duizeliger en val ik straks. Ongetwijfeld. Maar toch zit er een bepaalde logica in. Er is echt geen begin en eind want elk begin moet een ander begin hebben.. Toch?
Oud 24-08-2005, 18:26
mathfreak
mathfreak is offline
1 topic lijkt me wel voldoende: http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1252347
Oud 06-09-2005, 19:17
Gendra
Gendra is offline
Ik heb gehoord dat als je door een wormgat heen gaat je dan in een andere tijd en dimensie terechtkomt. Hierdoor is het mogelijk om door tijd te reizen en grote afstanden te bereiken (miljarden lichtjaren) in slecht paar seconden. Een zwartegat is bijvoorbeeld een wormgat, toch?
Oud 07-09-2005, 20:04
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Gendra schreef op 06-09-2005 @ 20:17 :
Ik heb gehoord dat als je door een wormgat heen gaat je dan in een andere tijd en dimensie terechtkomt. Hierdoor is het mogelijk om door tijd te reizen en grote afstanden te bereiken (miljarden lichtjaren) in slecht paar seconden. Een zwart gat is bijvoorbeeld een wormgat, toch?
Nee, een zwart gat is iets anders dan een wormgat. Een wormgat verbindt 2 ver afgelegen gebieden van de ruimtetijd met elkaar, terwijl een zwart gat ontstaat doordat een ster onder zijn eigen zwaartekracht instort, waardoor de massa van die ster wordt samengeperst in 1 enkel punt, dat we een singulariteit noemen en dat we niet kunnen waarnemen. Wel is het zo dat de termen zwart gat en wormgat allebei door de natuurkundige John Wheeler zijn geďntroduceerd.
Oud 07-09-2005, 20:07
Moustache
Moustache is offline
waarom is dit topic opnieuw gepost?
Reageren

Regels voor berichten