Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2005, 14:24
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
aangezien ik de komende tijd redelijk 'inkomensloos' ben (ik leef een tijdje van mn spaarcentjes; als het goed is duurt die situatie hooguit een jaar, en ben ik vanaf september volgend jaar maar weer 's student. momenteel verdien ik wel af en toe wat bij overigens, maar dat is nogal variabel.) vroeg ik mij af hoe dat gaat werken met de nieuwe ziektekostenverzekering.

momenteel kan ik me vrij simpel particulier verzekeren, kost iets, maar dan heb je ook wat, moet je maar denken.
maar met de nieuwe zkverz., hoe zit t dan ? krijg ik dan ook een inkomensafhankelijke toeslag oid ? of mag ik lekker t volle pond gaan betalen elke maand ?

(overigens, voordat iemand begint over uitkeringen waar ik recht op heb; dat weet ik wel, maar ik red me nu prima, en ik heb niet zo'n trek in dat hele circus rond sollicitatie-verplichtingen, strookjes inleveren etc. )
Oud 31-08-2005, 14:53
Verwijderd
Ik dacht dat de zorgtoeslag gewoon afhangt van je inkomen. Staat het niet op www.denieuwezorgverzekering.nl ?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 15:29
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
... ik heb dus momenteel geen inkomen, vandaar de vraag...
Oud 31-08-2005, 15:43
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 31-08-2005 @ 16:29 :
... ik heb dus momenteel geen inkomen, vandaar de vraag...
Kan je denk ik alsnog gewoon http://www.denieuwezorgverzekering.nl door spitten en anders eventueel bellen naar 't nummer wat er op die site staat .. Weet je 't iig. zeker. (0800 - 8051)
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 18:42
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Denk dat je dan gewoon de maximale zorgtoeslag ontvangt. Ik heb die berekening ingevuld en ik ontvang alleen stufi en ouderbijdrage wat beide niet gezien wordt als inkomen dus mijn inkomen is in principe ook nul.
Oud 01-09-2005, 10:09
hurricane
hurricane is offline
Je komt gewoon in aanmerking voor de zorgtoeslag, maar voor het restant zijn er in de nieuwe situatie geen andere regelingen meer.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten