Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2005, 18:51
Sitroentje
Sitroentje is offline
In het Kruidvat staat deze digitale camera te koop voor 139 euro. Ik was net op zoek naar een goedkope camera, maar die ook een beetje deftige functies heeft. Ik zoek dus niet echt hét van het, maar het moet natuurlijk wel een goede camera zijn.

Olympus C-180:
- 5,1 megapixel
- 4x digitale zoom
- 1,5 inch beeldscherm
- video-opname mogelijkheid
- inclusief: 14 MB intern geheugen (uitbreidbaar), AA penlite batterijen, USB-kabel, videokabel, ...

De vraag is dus of dit een beetje een deftige camera is te oordelen naar de eigenschappen... Heeft iemand er ervaring mee? Ik dacht dat 5,1 megapixels best wel veel is. Hoeveel foto's zouden er ongeveer opkunnen? Of zoek ik beter nog wat verder?

Dankjewel
Oud 29-08-2005, 19:12
J-roenn
J-roenn is offline
hoeveel is optische zoom want digitale zoom heb je niks aan, dat is gewoon softwarematig de foto vergroten waar je totaal niks aan hebt.....

voor de rest lijkt het me wel een mooie camera, en heb ook goede ervaringen met t merk...

aantal foto's dat op die 14 mb past zal rond de 9 zitten op maximale kwaliteit, word dus geheugenkaartje bijkopen...

dat ie op batterijen werkt is mij inziens ook een voordeel, nooit gezeur met een lege accu. heb altijd 4 setjes opladbare batterijen en maak zelf met m'n olympus ongeveer 40 a 50 foto's op 2 batterijen...

Laatst gewijzigd op 29-08-2005 om 19:14.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 19:15
Sitroentje
Sitroentje is offline
Optische zoom staat niet vermeld... Hoeveel ongeveer zou goed zijn?

Ze verkopen erbij nog een geheugenkaart van 128mb, voor 20 euro, dat zou ik er dan kunnen bijkopen
Oud 29-08-2005, 19:16
]{ing
]{ing is offline
Ik heb wel een beetje kennis van zaken (altijd bescheiden blijven). Ik zal niet teveel in details treden maar om te voorkomen dat de camera niet aan je verwachtingen voldoet is wat toelichting wel handig. Het aantal megapixels is minder belangrijk dan de vraag of je er verder tevreden mee zult zijn. Heb je genoeg aan 0mm zoombereik? Want digitale zoom is waardeloos. Verder moet je niet al teveel verwachten van dit toestel, het aantal megapixels lijkt heel redelijk maar de kwaliteit van de CCD sensor (deel vd camera dat het licht dat door de lens komt opvangt) is aan de lage kant. Voor 139 euro lijkt het een goede deal maar ik denk dat je beter wat meer uit kunt geven aan een goed toestel of voor bijvoorbeeld een Canon of Nikon in dezelfde prijsklasse kunt gaan (met zo'n 3 a 4 megapixels maar een betere lens en CCD).

Graag gedaan
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 19:18
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Sitroentje schreef op 29-08-2005 @ 20:15 :
Optische zoom staat niet vermeld... Hoeveel ongeveer zou goed zijn?

Ze verkopen erbij nog een geheugenkaart van 128mb, voor 20 euro, dat zou ik er dan kunnen bijkopen
3x optisch (ca 115mm) is voor de gemiddelde gebruiker voldoende. 128MB voor 20 euro is aan de dure kant, 256MB voor hetzelfde geld is een meer redelijke prijs.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 19:25
Sitroentje
Sitroentje is offline
Geheugen type: Geïntegreerd,xD Picture Kaart, Opslagcapaciteit: 14 MB, Optischer Zoom: 1 x, Sensorresolutie: 5.1 Megapixels, Zoeker Type: Elektronisch, Gewicht: 120 g, Digitale zoom: 4 x

Dit heb ik gevonden. 1x optische zoom is waarschijnlijk wel vrij weinig dan? Wil dit dan zeggen dat ik helemaal niet zou kunnen inzoomen? Dat is niet echt de bedoeling dan... Ik denk dat ik er van ga afzien. Kunnen jullie eventueel een ander toestel aanraden? (Ben hier een beetje een leek in... )
Oud 29-08-2005, 19:36
]{ing
]{ing is offline
Canon of Nikon in dezelfde prijsklasse zou ik niet doen, voor 200 euro koop je wel een mooie met 3x optical zoom. Hier staan de prijzen van zo'n beetje alle toestellen die verkrijgbaar zijn;

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/62/top
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 21:34
MaHo
MaHo is offline
Ik heb een Fujifilm FinePix E500. Fijn toestelletje met 3x optische zoom en 4.1 Megapixel. Maakt naar mijn mening goede foto's . Ik kocht hem 3 maand terug voor E200,- dus die zul je nu mits je goed zoekt wel voor wat minder moeten kunnen krijgen...
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 08:45
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
]{ing schreef op 29-08-2005 @ 20:16 :
Ik heb wel een beetje kennis van zaken (altijd bescheiden blijven). Ik zal niet teveel in details treden maar om te voorkomen dat de camera niet aan je verwachtingen voldoet is wat toelichting wel handig. Het aantal megapixels is minder belangrijk dan de vraag of je er verder tevreden mee zult zijn. Heb je genoeg aan 0mm zoombereik? Want digitale zoom is waardeloos. Verder moet je niet al teveel verwachten van dit toestel, het aantal megapixels lijkt heel redelijk maar de kwaliteit van de CCD sensor (deel vd camera dat het licht dat door de lens komt opvangt) is aan de lage kant. Voor 139 euro lijkt het een goede deal maar ik denk dat je beter wat meer uit kunt geven aan een goed toestel of voor bijvoorbeeld een Canon of Nikon in dezelfde prijsklasse kunt gaan (met zo'n 3 a 4 megapixels maar een betere lens en CCD).

Graag gedaan
Ik kan het niet echt vinden, maar wat is van deze camera de grootte van de CCD sensor?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 11:28
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 30-08-2005 @ 09:45 :
Ik kan het niet echt vinden, maar wat is van deze camera de grootte van de CCD sensor?
Effective pixels 5.1 million
Sensor photo detectors 5.3 million
Sensor size 1/2.5 "
Sensor type CCD
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 12:17
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
]{ing schreef op 30-08-2005 @ 12:28 :
Effective pixels 5.1 million
Sensor photo detectors 5.3 million
Sensor size 1/2.5 "
Sensor type CCD
Zelfde als mijn camera volgens mij (of het was 1/2.4") en die maakt hele mooie foto's hoor
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 12:47
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 30-08-2005 @ 13:17 :
Zelfde als mijn camera volgens mij (of het was 1/2.4") en die maakt hele mooie foto's hoor
Formaat zegt niet alles over kwaliteit bovendien heeft Olympus over het algemeen meer beeldruis. Neem niet aan dat je hetzelfde merk hebt..
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 13:21
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
]{ing schreef op 30-08-2005 @ 13:47 :
Formaat zegt niet alles over kwaliteit bovendien heeft Olympus over het algemeen meer beeldruis. Neem niet aan dat je hetzelfde merk hebt..
Neej, ik heb sony
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten