Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2005, 12:36
Gothic
Gothic is offline
Ik heb straks een internetverbinding nodig. Wat heb ik dan nodig? Moet het via een telefoonabonnement?

Ik wil liever geen telefoon verder, alleen snel internet. Welke opties heb ik? Via de kabel, is dat goedkoper? Het hoeft niet perse adsl te zijn...

dus welk abonnement is het goedkoopste?
Oud 29-08-2005, 13:16
ganralph
ganralph is offline
waar woon je/ ga je wonen?
(niet alle plaatsen in Nederland kunnen alle verbindingen aanbieden)
Oud 29-08-2005, 13:20
Verwijderd
Als je snelheid wilt zul je altijd wel iets moeten betalen, je kunt niet met een redelijke snelheid surfen voor maar vijf euro per maand bijvoorbeeld. Demon heeft nu 1536 kbit/sec down (~150 kilobyte/sec) voor vijfentwintig euro per maand met vijfendertig euro aansluitkosten. Dat is een speciale actie met een minimale contractsduur van maar drie maanden, dus je kunt er vrij snel weer vanaf als het niet bevalt. Zie http://www.dslexpress.nl/

Andere providers zoals Wanadoo en Versatel vertrouw ik niet echt. Die hanteren te vaak in mijn ogen smerige trucjes als 'de eerste drie maanden gratis' en daarna ineens een torenhoog bedrag en een lange contractsduur.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 13:24
Hakuna
Hakuna is offline
Ik heb gehoord dat Scarlet goedkope abonnementen heeft van 40 € per maand, daar zit in...

Onbeperkt bellen naar alle vaste nummers binnen Nederland.
Snel adsl internet (sneller dan mijn dure Planet abo! )
Gratis mobiel abo (goedkope belminuten).
Een factuur (zonder KPN)
Nummer behoud.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 14:30
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
de consumentenbond gaat een actie tegen scarlet beginnen wegens ont-zet-tend lange wachttijden. en inderdaad heeft een vriendin van me 3 maanden moeten wachten op t internet en 5 maanden op de telefoon. dat zou ik dus niet doen.

wanadoo family werkt overigens prima, maar dan is het wel handig om er een 'livebox' bij te nemen als het om meer dan 1 pc gaat en/of je ook wil bellen. anders kun je volstaan met een standaard usb-modem.

voordeel van wanadoo family is dat er geen 'kpn-deel' betaald hoeft te worden, dat moet bij de meeste adsl-abbo's wel.

@nare : bij wanadoo valt t reuze mee, je moet alleen wel even de aanbieding lezen. Maar ik dacht dat juist jij het wel met me eens zou zijn dat mensen gewoon een contract moeten lezen voordat ze tekenen, en dan zijn dr ook geen onverwachte 'verrassingen'.
Oud 29-08-2005, 14:32
Verwijderd
Voor adsl heb je meestal ook een telefoonaansluiting van KPN nodig (en dat is vaak niet de goedkoopste), al begint daar tegenwoordig, geloof ik, wel verandering in te komen.

Maar goed, dat hebben er al meer gezegd.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 14:36
Verwijderd
Voor ADSL zonder telefoon kun je bij KPN terecht voor een Direct-ADSL abbonnement. Verder is kabel handig als je geen telefoon wilt, dat had ik ook en dat werkt prima. Kabelaansluitingen kunnen bijvoorbeeld bij Chello / UPC en Essent @ home. Verder heb je dan nog Casema ook geloof ik, maar meer weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 14:56
Gothic
Gothic is offline
het gaat om r'dam.

Heeft er iemand ervaring met de kabel? En hoe duur is dat ongeveer per maand?

Ik hoorde laatste iemand over internet voor 15 euro per maand ...
Oud 29-08-2005, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 29-08-2005 @ 15:56 :
Vind je dat veel of weinig? Je zult toch moeten denken aan een paar tientjes. Maar waarom kijk je niet eens op de sites van kabel en adsl aanbieders?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 14:59
ganralph
ganralph is offline
en studeer je? veel universiteiten bieden korting op verbindingen voor studenten.
Oud 29-08-2005, 15:44
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ganralph schreef op 29-08-2005 @ 15:59 :
en studeer je? veel universiteiten bieden korting op verbindingen voor studenten.
ga studeren bij de erasmus...

@ Krummeltje, 15 euro vond ik prima, daar rekende ik eigenlijk een beetje op, maar ik kan nu niets meer vinden van 15 euro...
Oud 29-08-2005, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 29-08-2005 @ 15:56 :
(Was ik die iemand? Zo ja, vergeet dat bedrag dan meteen maar, tenzij je in het huis van mijn zusje gaat wonen. )
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 16:17
Verwijderd
Hoe duur kabel is zou je even moeten bekijken op de site van bv. Chello. Zelf zou ik eerder voor ADSL kiezen, ook al is dat duurder. Het is vaak een heel stuk sneller en beter dan kabel is mijn ervaring (al wisselt het natuurlijk ook wel erg per adsl-aanbieder hoe goed het is ed).
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 17:11
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
adsl is lang niet altijd duurder dan kabel volgens mij. in elk geval kun je met adsl goedkoper uit zijn dan met kabel. (dwz het goedkoopste adsl-abbo is goedkoper dan de goedkoopste kabel-abbo; maar dat wil niet zeggen dat voor dezelfde snelheid adsl goedkoper is)
Oud 29-08-2005, 17:16
Gothic
Gothic is offline
adsl van upc/chello, goedkoopste is 14,95... maar ik hoor eigenlijk altijd alleen maar slechte dingen over chello...
Oud 29-08-2005, 17:17
Verwijderd
Je zou gewoon eens op een aantal sites wat prijzen en snelheden ed op moeten zoeken en wat er eventueel verder bij komt kijken (KPN-aansluiting, hoge aansluitkosten, dure modem, ...), die vergelijken en dan kijken welke aanbieder de beste prijs-kwaliteitverhouding heeft.

Wij gaan waarschijnlijk Wanadoo nemen, ivm draadloos internet aan (het is alleen niet heel erg stabiel, zegt CJ, daarom twijfelt hij nog) en ze zijn niet zo heel duur.

Laatst gewijzigd op 29-08-2005 om 17:19.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 17:25
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-08-2005 @ 18:17 :
Je zou gewoon eens op een aantal sites wat prijzen en snelheden ed op moeten zoeken en wat er eventueel verder bij komt kijken (KPN-aansluiting, hoge aansluitkosten, dure modem, ...), die vergelijken en dan kijken welke aanbieder de beste prijs-kwaliteitverhouding heeft.

Wij gaan waarschijnlijk Wanadoo nemen, ivm draadloos internet aan (het is alleen niet heel erg stabiel, zegt CJ, daarom twijfelt hij nog) en ze zijn niet zo heel duur.
heb beetje rondgekeken al, maar ik heb er gewoon totaal geen verstand van al die snelheden ed. Verder hoop ik dat mensen ergens ervaring mee hebben en een kant-en-klaar goedkoop antwoord hebben
Oud 29-08-2005, 17:28
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-08-2005 @ 15:32 :
Voor adsl heb je meestal ook een telefoonaansluiting van KPN nodig (en dat is vaak niet de goedkoopste), al begint daar tegenwoordig, geloof ik, wel verandering in te komen.

Maar goed, dat hebben er al meer gezegd.
Dat hoef sinds kort niet meer, je kunt nu bellen en internetten (op vaste telefoonaansluiting) ZONDER dat je via KPN belt of facturen van hun ontvangt!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 18:56
Roos
Roos is offline
Wij hebben een abbonement van Chello van een paar tientjes en dat gaat echt snel (heb heel vaak bijna 150 kb/s, nou ja ik vind dat snel ).

Eigenlijk heb ik hier nooit gezeik met chello (Rotterdam) maar bij mn ouders wel eens.
Oud 29-08-2005, 19:29
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Roos schreef op 29-08-2005 @ 19:56 :
Wij hebben een abbonement van Chello van een paar tientjes en dat gaat echt snel (heb heel vaak bijna 150 kb/s, nou ja ik vind dat snel ).

Eigenlijk heb ik hier nooit gezeik met chello (Rotterdam) maar bij mn ouders wel eens.
welke van chello? starter (14,95), easy (22,95), light (32,95), classic (49,95)?
Oud 29-08-2005, 19:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik had in Leuven ook UPC en daar nooit gekloot mee maar ja dat is en Leuven en Belgie dus Rotterdam en Nederland kan heel anders zijn.
Oud 29-08-2005, 19:49
Roos
Roos is offline
Citaat:
Gothic schreef op 29-08-2005 @ 20:29 :
welke van chello? starter (14,95), easy (22,95), light (32,95), classic (49,95)?
Ikweet het niet zeker, ik geloof light, kan ook easy zijn.
We hadden eerst dan classic, maar Chello heeft alle snelheden verhoogd,dus zijn we eentje lager gaan zitten.

Trouwens je kunt ook eerst de goedkoopste nemen, dan kan je altijd nog omhoog schuiven (gaat best makkelijk zei mn huisgenoot).
Oud 29-08-2005, 20:02
@Moon
@Moon is offline
Wanadoo ADSL Family 4 Mbit/s / 640 Kbit/s voor € 22,50 inclusief gebruik Livebox. Goede snelheid voor een zacht prijsje Zelf ga ik binnenkort ook naar deze abbo overstappen.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 21:23
Fleur
Fleur is offline
Hmm ik ben zelf pas overgestapt van Wanadoo Lite naar Wanadoo Family, maar het gaat de laatste tijd alles behalve sneller (en het ging al niet zo snel).
Geen idee waar het aan ligt, maar dit kan de beloofde snelheid echt niet zijn die ik nu heb
Dus een echte aanrader is het niet wat mij betreft.
Oud 30-08-2005, 08:48
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
hier werkt t anders uitstekend. maar met zo'n dom usb-modempje werkte t hier inderdaad ook niet lekker, maar met de livebox werkt t prima.
Oud 30-08-2005, 08:48
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gothic schreef op 29-08-2005 @ 18:16 :
adsl van upc/chello, goedkoopste is 14,95... maar ik hoor eigenlijk altijd alleen maar slechte dingen over chello...
adsl van upc....
upc = kabel, geen adsl.
Oud 30-08-2005, 09:12
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 30-08-2005 @ 09:48 :
adsl van upc....
upc = kabel, geen adsl.
laat maar weer goed zien hoe weinig verstand ik hierover heb
Oud 30-08-2005, 10:27
Verwijderd
UPC-kabel vind ik erg goed qua betrouwbaarheid en snelheid e.d. Tiscali ADSL (wat ik bij mn ouders heb) ligt er veel vaker uit.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 12:42
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
tiscali lag dr hier (vroeger, toen we dat nog hadden) ook erg vaak uit.
Oud 30-08-2005, 14:22
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Gothic schreef op 29-08-2005 @ 16:44 :
ga studeren bij de erasmus...
hm, zou ik even navragen als ik jou was. bij de UvA heb je goede adsl-aansluiting voor +/- 30,- per maand (althans 2 jaar geleden toen ik het navroeg).
voordeel is dat Universiteiten niet het winstoogmerk hebben van andere aanbieders. de service is stukken beter. daarnaast beschikken ze vaak (iig in A'dam) over de snelste internetverbinding - hier wordt vermeld dat de afstand tot het computercentrum zelfs van invloed is op je thuisverbinding...
Oud 30-08-2005, 15:53
Biertank 52
Biertank 52 is offline
ik hoor anderen over "1536 kbit/sec", "heb heel vaak bijna 150 kb/s", "Wanadoo ADSL Family 4 Mbit/s / 640 Kbit/s".

ligt het aan mij of heb ik dan een extreem snelle internetverbinding (100.0 Mbps)?? Het is van @home, en ik betaal er 49.95 voor p/m.

Ben ik dan supersnel of zie ik iets over het hoofd??
Oud 30-08-2005, 15:55
Jades
Jades is offline
Citaat:
Biertank 52 schreef op 30-08-2005 @ 16:53 :
ik hoor anderen over "1536 kbit/sec", "heb heel vaak bijna 150 kb/s", "Wanadoo ADSL Family 4 Mbit/s / 640 Kbit/s".

ligt het aan mij of heb ik dan een extreem snelle internetverbinding (100.0 Mbps)?? Het is van @home, en ik betaal er 49.95 voor p/m.

Waarschijnlijk heb jij het over de snelheid van je netwerkkaart, niet van de internetverbinding zelf.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 15:58
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Biertank 52 schreef op 30-08-2005 @ 16:53 :

je ziet iets over het hoofd.
Oud 30-08-2005, 16:01
Biertank 52
Biertank 52 is offline
waar kan ik zien hoe snel mijn internetverbinding is dan??
Oud 30-08-2005, 21:34
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Je zou natuurlijk internet kunnen delen met een huisgenoot.
Wifi gaat dwars door muren.

Chello heeft internet vanaf 15,- per maand, waarschijnlijk percies wat jij zoekt.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 21:52
koelieboelie
koelieboelie is offline
http://www.speedxs.nl/index/products...detail?pid=169

12.95 ik heb nog niet heel goed gekeken maar het lijkt wel serieus..
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 09:07
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Biertank 52 schreef op 30-08-2005 @ 17:01 :
waar kan ik zien hoe snel mijn internetverbinding is dan??
Ga naar www.startpagina.nl daar staan van die testen op waarmee je je snelheid kan testen (in de linkerkolom dacht ik)
Oud 31-08-2005, 09:43
Verwijderd
Citaat:
koelieboelie schreef op 30-08-2005 @ 22:52 :
http://www.speedxs.nl/index/products...detail?pid=169

12.95 ik heb nog niet heel goed gekeken maar het lijkt wel serieus..
Dat vind ik dus echt een ongelooflijk naar uitziend abonnement. Het kost de eerste drie maanden 9,95 en daarna 14,95, maar dat geldt blijkbaar alleen voor 'leden'. 'Niet-leden' betalen 10 euro per maand meer (dus 19,95 en daarna 24,95) en bovendien ook nog eens 99,95 'lidmaatschap per jaar'. Verder zijn de aansluitkosten hoog (49,95).

Lijkt me een heel slechte zaak: duur, provider waar ik nog nooit van gehoord heb en een zeer matige snelheid (512/256 is echt verschrikkelijk weinig).
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 11:07
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Download 739.1 KByte/sec (=5913 kbps)
Upload 76.8 KByte/sec (=614 kbps)
Connection 1135.0 Conn/min

bij speedtest.nl dus
Oud 31-08-2005, 11:58
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Biertank 52 schreef op 31-08-2005 @ 12:07 :
Download 739.1 KByte/sec (=5913 kbps)
Upload 76.8 KByte/sec (=614 kbps)
Connection 1135.0 Conn/min

bij speedtest.nl dus
kerel, wat moeten wij hier nou weer mee ?
Reageren

Regels voor berichten