Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2005, 15:22
Verwijderd
Zoo wat een titel. Maar goed. Ken je dat? Dat je een gedicht hebt waar eigenlijk een foto bij hoort, of een foto die gewoon schreeuwt om poëzie? Of vind je het gewoon leuk om gedichten te combineren met foto's/plaatjes? Zo ja, doe daar wat mee en plaats uw creaties hier.

Misschien is zoiets er al (ik kon niets vinden) of is hier totaal geen animo voor, maar dat merk ik dan wel.

Edit: Ooo ja TS begint:

Laatst gewijzigd op 02-09-2005 om 15:25.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2005, 19:25
xineof
xineof is offline
Ik vind jouw gedicht inderdaad geschikt voor zoiets, maar ik zie er een hele andere foto bij. De knuffel op zolder is leuk, maar volgens mij kun je er nog veel meer mee. Het is een beetje fragmentarisch en daardoor zou ik kiezen voor verschillende foto's.

Ik heb geprobeerd een gedicht te vinden waarbij ik mooi een foto kan plaatsen maar dan heb ik weer zoiets van 'ja dat is te nietszeggend', ik moet iets over de foto schrijven. En het wil niet echt lukken vandaag... dus ik zal eens kijken of er nog wat uitkomt de komende tijd.

Iig leuk idee.
Oud 02-09-2005, 22:27
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Ja ik heb wel zoiets. Het gedicht zelf is van een tijdje geleden, maar ik weet nog dat ik, toen ik het schreef, er zo'n beeld bij had van een meisje op het strand. Die foto kon ik met Google niet vinden, dus heb ik maar iets in mekaar geknutseld. (ja, ik ben het zelf )

Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 13:27
Porcelain
Porcelain is offline
Wow, Limaon, wat mooi! Foto en gedicht beide!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 14:34
Lalala1111
Lalala1111 is offline

Onee, nu spam ik. Nou ja, dankje.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 19:48
marrel
marrel is offline
ik heb er een paar

http://upload.talk2.nl/files/124031g...e5%20klein.JPG
http://upload.talk2.nl/files/993596g...e3%20klein.jpg
http://upload.talk2.nl/files/946256g...e1%20klein.JPG
http://upload.talk2.nl/files/787904g...e2%20klein.JPG
http://upload.talk2.nl/files/860064g...e4%20klein.JPG

maar ze zijn niet echt van hoge waarde. De foto's heb ik ook zelf gemaakt, die vond ik vaak beter dan het gedicht maar goed :

Laatst gewijzigd op 03-09-2005 om 19:51.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 19:51
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Leuk topic .

Ik zou mijn gedicht(en) met plaatje(s) opnieuw kunnen posten, maar dat is natuurlijk een beetje flauw. Ik zal is kijken of ik een mooi plaatje kan vinden/maken waarbij ik een (mooi) gedicht kan schrijven.

Trouwens, ik weet niet of iemand daar verstand van heeft, maar met welk programma en hoe kan je twee net iets verschillende foto's over elkaar kan zetten zodat je de verschillen wat vager ziet? Zoals in het plaatje van Limaon bijvoorbeeld.
Daar kan je echt enorm gave effecten mee maken, en je hebt meerdere situaties in een, wat natuurlijk gaaf is.
Oud 06-09-2005, 19:59
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 06-09-2005 @ 20:51 :
Trouwens, ik weet niet of iemand daar verstand van heeft, maar met welk programma en hoe kan je twee net iets verschillende foto's over elkaar kan zetten zodat je de verschillen wat vager ziet? Zoals in het plaatje van Limaon bijvoorbeeld.
Daar kan je echt enorm gave effecten mee maken, en je hebt meerdere situaties in een, wat natuurlijk gaaf is.
Dat kan geloof ik wel met photoshop.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 20:24
CSN
CSN is offline
Ja, maar ook met Jasc Paintshop Pro en met nog heel veel andere programma's want zo'n opacity tool is één van de meest standaard dingen die een foto-bewerkings programma heeft (adobe photoshop is trouwens wel de bekendste ja en ik vind het ook de beste).
Oud 08-09-2005, 11:53
Verwijderd
Ik heb dat meer met schilderijen dan met foto's
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 13:00
marrel
marrel is offline
Citaat:
Mutant schreef op 08-09-2005 @ 12:53 :
Ik heb dat meer met schilderijen dan met foto's
maak een foto van je schilderijen
Oud 08-09-2005, 18:24
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
bij sommige gedichten horen gewoon bepaalde beelden. hoewel, ik vind fotogedichten soms wat zinnelooselijk, in principe moet de foto niet ondersteunend worden voor het gedicht; dan zeg je blijkbaar met je gedicht niet genoeg. foto's die schreeuwen om poezie is wel herkenbaarder, omdat een goede foto altijd een verhaal met zich meedraagt. bij ave heb ik trouwens wel andere beelden. welke leuke foto trouwens (zelfgemaakt?).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten