Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2005, 19:44
Ayana
Ayana is offline
Hallo,
Misschien een beetje vroeg nog voor deze vraag, aangezien ik pas net met mbo ben begonnen, maar ik wil dus even wat vragen: Weten jullie of er talenstudies zijn waar je veel talen krijgt zoals spaans, chinees, turks, latijns en whatever? Ik wil namelijk graag een hbostudie spaans doen na m'n mbo, maar ik wil graag wat meer talen, omdat talen toch wel een beetje mijn ding is zeg maar, en 1 taal vind ik wel wat weinig..
Groetjes Ayaan
Oud 01-09-2005, 19:46
Verwijderd
Één taal is niet écht weinig, zeker niet als je niet veel theoretische stof gewend bent (ik neem aan dat je vmbo-tl hebt gevolgd?).
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 19:52
Ayana
Ayana is offline
Nee vmbo bl
Maar het liefst wil ik zoveel mogelijk talen tegelijk leren
Oud 01-09-2005, 19:53
Verwijderd
Tja, je had natuurlijk ook havo gevolgd kunnen hebben...

Wat wil je dan precies met al die talen?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 19:58
Ayana
Ayana is offline
Helaas ben ik niet zo slim
Mjah ik weet eigenlijk niet wat ik ermee wil..
Ik vind het gewoon gaaf..
Het enige waarin ik goed ben op school..
Oud 01-09-2005, 20:14
Verwijderd
Met alle respect, maar bijv. een 9 voor Duits bij het vmbo is waarschijnlijk hooguit een zeven op vwo-niveau, dat is eigenlijk niet zo heel hoog. Dus misschien doe je er goed aan eerst eens één taal goed onder de knie proberen te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 20:14
Verwijderd
Als je een taal goed wil leren, moet je je daar helemaal op richten. Meer talen tegelijkertijd is alleen enorm verwarrend en maakt het moeilijker. (*ervaring*)
Ga lekker HBO Spaans doen, als je dat leuk vindt, en als je dat af hebt, kijk je lekker verder
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 20:16
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 01-09-2005 @ 21:14 :
Met alle respect, maar bijv. een 9 voor Duits bij het vmbo is waarschijnlijk hooguit een zeven op vwo-niveau, dat is eigenlijk niet zo heel hoog. Dus misschien doe je er goed aan eerst eens één taal goed onder de knie proberen te krijgen.
Taal op HBO is wel anders dan op de middelbare school, is mijn ervaring. Veel leuker vooral. Ik was op de middelbare school niet super goed in Frans of Duits (ik kon het wel, maar 'k vond het vooral saai), HBO Japans ging me heel goed af altijd.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 20:19
I love stars
I love stars is offline
Wat voor mbo opleiding doe je nu? MBO spaans?
Oud 01-09-2005, 21:19
Ayana
Ayana is offline
Ik doe nu mbo toerisme, en heb dus spaans, duits, engels en nederlands.. Is er een mbo opleiding spaans? Ik heb er nog nooit van gehoord namelijk..
Oud 01-09-2005, 21:40
Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Volgens mij is er in Maastricht een vertaalacademie waar je les krijgt in Engels en Frans/Duits/Spaans (1 taal van de 3), maar dat is volgens mij wel HBO.

Zijn er geen talencursussen bij je in de buurt?

Verder denk ik dat je er ook wat te licht over denkt; ik bedoel latijn leer je niet zomaar even en chinees is al helemaal moeilijk. Dat is niet voor niets een universitaire studie. Ik denk dat je beter met talen uit Europa kunt beginnen (Frans, Spaans, Italiaans, Duits bedoel ik dan meer) want die schijnen gewoon een stuk makkelijker te zijn. Ik denk dat je daar ook meer aan hebt in combinatie met je opleiding.
Oud 01-09-2005, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Sylver-Myst schreef op 01-09-2005 @ 22:40 :
Volgens mij is er in Maastricht een vertaalacademie waar je les krijgt in Engels en Frans/Duits/Spaans (1 taal van de 3), maar dat is volgens mij wel HBO.

Zijn er geen talencursussen bij je in de buurt?

Verder denk ik dat je er ook wat te licht over denkt; ik bedoel latijn leer je niet zomaar even en chinees is al helemaal moeilijk. Dat is niet voor niets een universitaire studie. Ik denk dat je beter met talen uit Europa kunt beginnen (Frans, Spaans, Italiaans, Duits bedoel ik dan meer) want die schijnen gewoon een stuk makkelijker te zijn. Ik denk dat je daar ook meer aan hebt in combinatie met je opleiding.
Chinees kan je ook in Maastricht doen, ook HBO.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Ayana schreef op 01-09-2005 @ 20:44 :
latijns
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 22:33
Estar
Estar is offline
Ik vind dit voor mezelf ook wel een interessante vraag, ik wil namelijk ook een aantal taalcursussen doen en het liefst bij dezelfde instelling, dus als iemand iets weet brand los!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Estar schreef op 01-09-2005 @ 23:33 :
Ik vind dit voor mezelf ook wel een interessante vraag, ik wil namelijk ook een aantal taalcursussen doen en het liefst bij dezelfde instelling, dus als iemand iets weet brand los!
De meeste Volksuniversiteiten bieden talencursussen aan. Sommige (echte) universiteiten hebben ook zoiets.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 07:27
Verwijderd
Citaat:
iemand of niemand schreef op 01-09-2005 @ 23:10 :
idd
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 08:26
Miracle
Miracle is offline
Volgens mij kun je op HBO een opleiding doen tot internationale secretaresse ofzoiets. Ik weet het niet meer zo goed, het is 3 jaar geleden dat een vriendin van mij erover dacht om dat misschien te gaan doen. Dan moest je ook erg veel talen leren.

Ik zou als ik jou was niet alleen een taal studeren, tenzij je echt zeker weet dat de economische of toeristische kant je niet ligt. Op die manier ben je breder opgeleid en heb je minder kans dat je het te eenzijdig vindt.
Oud 02-09-2005, 08:48
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
perseus schreef op 01-09-2005 @ 21:14 :
Zeg maar gerust een 6.

Doe je nu mbo op niveau 4 dan? Omdat je geen vmbo tl hebt...? Want alleen daarmee kun je toch doorstromen naar het hbo?

Maar inderdaad, doe wat cursussen ed... Een vriendin van mij is afgelopen zomer naar Spanje geweest om Spaans te leren.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 09:48
Ayana
Ayana is offline
Ik doe niveau 3, en na niv 3 (wat in principe hetzelfde als niv 4 is alleen een jaar korter) ga ik niv 4 nog doen in 1 jaar..
Mjah bedankt voor de reacties enzo.
Reageren

Regels voor berichten