Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2005, 18:05
Verwijderd
15 Oktober ga ik met school op werkweek naar Istanbul, nu heb ik nog wel wat vragen omtrent kleding/weer en vlieg ervaring.

We vliegen met Fly Air, kent iemand dat?

En wat zijn de gebruikelijke kleding regels? Ik bedoel, mag je een moskee in met onbedekte knieën en/of schouders of moet je hele lichaam bedekt zijn en mag een drie kwarts broek dus ook niet?

Daarnaast, wat voor temperatuur is het half oktober in Istanbul? Moet ik mijn regenjas mee of niet?

Ik hoop dat iemand mij een beetje op weg kan helpen
Advertentie
Oud 03-10-2005, 18:14
Hawahaai
Hawahaai is offline
In de meeste moskees moet je je schoenen uit doen en als vrouw moeten je bovenarmen en je hoofd compleet bedekt zijn. Soms hebben ze daar van die grote doeken die én je haren én je bovenarmen kunnen bedekken, maar het is wel handiger zelf een doekje mee te nemen voor over je haren en een vest ofzo aan te doen. Volgens mij mocht een driekwartbroek wel op de meeste plaatsen (maar dat weet ik niet meer zeker).
Oud 03-10-2005, 19:58
Miracle
Miracle is offline
Uhhm, topic's over Turkije stonden normaal op Verre Bestemmingen. Daar schop ik hem nu maar heen.
Oud 03-10-2005, 21:00
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 03-10-2005 @ 19:05 :

En wat zijn de gebruikelijke kleding regels? Ik bedoel, mag je een moskee in met onbedekte knieën en/of schouders of moet je hele lichaam bedekt zijn en mag een drie kwarts broek dus ook niet?
Daarnaast, wat voor temperatuur is het half oktober in Istanbul? Moet ik mijn regenjas mee of niet?
Bedek zeker je haar en schouders, knieën is niet zo nodig, toch niet in Instanbul. Het kan (een pak) regenen in oktober dus een jasje is zeker nodig en ook een warme trui kan handig zijn.
Oud 07-10-2005, 13:22
Verwijderd
Iemand ervaring met Onur Air? Vandaag heb ik een brief gekregen dat opeens de vluchttijden veranderd zijn en dat we dus met Onur Air vliegen..

Ik ben er enorm huiverig voor eigenlijk..
Oud 07-10-2005, 15:01
Nyawa
Een kennis van mij vloog ook met Onur Air en dat verliep allemaal prima. Je weet uit de verhalen uit de kranten wel dat het ook mis kan gaan, maar dat zijn natuurlijk maar een aantal gevallen. De kans dat het allemaal goed verloopt is groter.
Oud 07-10-2005, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Nyawa schreef op 07-10-2005 @ 16:01 :
Een kennis van mij vloog ook met Onur Air en dat verliep allemaal prima. Je weet uit de verhalen uit de kranten wel dat het ook mis kan gaan, maar dat zijn natuurlijk maar een aantal gevallen. De kans dat het allemaal goed verloopt is groter.
Ja, dat klopt maargoed die hele reis is bagger georganiseerd want we schijnen ook in één van de crimineelste buurten van istanbul te zitten.

Ach, ik weet de ambassade wel te vinden als het nodig moet zijn
Oud 07-10-2005, 17:29
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 07-10-2005 @ 14:22 :
Iemand ervaring met Onur Air? Vandaag heb ik een brief gekregen dat opeens de vluchttijden veranderd zijn en dat we dus met Onur Air vliegen..

Ik ben er enorm huiverig voor eigenlijk..
M'n oom,tante,neefje,nichtje hebben het overleefd en de vriend van m'n tante zit momenteel in Turkijke, hij moet nog veilig terug komen.

Maar serieus, het zit wel goed hoor. Ze controleren nu zo streng, ze moeten wel.
Oud 23-10-2005, 14:39
Subject
Subject is offline
Ik ben vorig jaar begin oktober geweest met school. Toen was het gewoon aangenaam weer. Ik heb bijna elka dag met een spijkerbroek gelopen en daarop een t-shirt. Wel had ik steeds een vest bij me, omdat het soms ook wel eens koud kon worden. Verder moet je in de meeste moskeeen een hoofddoek hebben (ik had gewoon zo'n grote shawl mee van de markt). Ons werd ook geadviseerd geen shirtjes te dragen met blote schouders en zeker geen naveltruitjes.

edit: Ik zie nu dat je er waarschijnlijk al bent, of zelfs alweer terug bent.
Oud 23-10-2005, 15:30
Miracle
Miracle is offline
Ze is alweer terug inderdaad. Maar voor anderen kan deze informatie nog wel nuttig zijn.
Oud 25-10-2005, 12:42
Nyawa
Ik wil misschien met vrienden naar Istanbul deze zomer (begin juni, tussen het eind van de examens en de examenuitslag), heeft iemand nog tips voor een goed maar niet al te duur hotel? En heeft er toevallig iemand ervaring met Corendon?
Oud 25-10-2005, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Subject schreef op 23-10-2005 @ 15:39 :
Ik ben vorig jaar begin oktober geweest met school. Toen was het gewoon aangenaam weer. Ik heb bijna elka dag met een spijkerbroek gelopen en daarop een t-shirt. Wel had ik steeds een vest bij me, omdat het soms ook wel eens koud kon worden. Verder moet je in de meeste moskeeen een hoofddoek hebben (ik had gewoon zo'n grote shawl mee van de markt). Ons werd ook geadviseerd geen shirtjes te dragen met blote schouders en zeker geen naveltruitjes.

edit: Ik zie nu dat je er waarschijnlijk al bent, of zelfs alweer terug bent.
Offtopic : scherm je?

Ontopic :

Het was opzich wel weer wat te doen was, 's avonds was het gewoon trui-koud en we hebben alleen op woensdag regen gehad. Verder was het donderdag en vrijdag inderdaad van dat weer van t-shirts met lange of korte mouwen en een vestje mee.

Wij hoefde in de moskee geen hoofddoek op, maar natuurlijk wel onze schoenen uit.

Oh en we waren in de bazaar steeds "The Spice Gďrls"
Oud 25-10-2005, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Nyawa schreef op 25-10-2005 @ 13:42 :
Ik wil misschien met vrienden naar Istanbul deze zomer (begin juni, tussen het eind van de examens en de examenuitslag), heeft iemand nog tips voor een goed maar niet al te duur hotel? En heeft er toevallig iemand ervaring met Corendon?
Geen ervaring met Corendon. Wij zaten in een vrij duur hotel geloof ik. Hotel Tayhan, nouja het scheen 3 sterren te zijn ofzo.

Let wel bij je hotel keuze op de ligging. Wij zaten op ongeveer 15-20 minuutjes lopen van de blauwe moskee, maar hou er rekening mee dat je veel omhoog en naar beneden moet lopen en dat de taxi nemen langer duurt vanwege de verkeersopstoppingen.

De jeugdherberg daar schijnt best oké te zijn
Oud 25-10-2005, 21:42
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Nyawa schreef op 25-10-2005 @ 13:42 :
Ik ben twee jaar geleden ook in juni naar Istanbul geweest, met Corendon. Dat ging prima, niks mis mee.
Oud 29-10-2005, 00:51
Subject
Subject is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 25-10-2005 @ 20:21 :
Offtopic : scherm je?
Nee, en het duurde aardig lang voordat ik door had waarom je dat vroeg.
Ik vond het plaatje gewoon wel grappig, zomaar.

Regels voor berichten