![]() |
|
![]() |
31 Augustus 2005 17:33
Nieuwe slordigheid minister Veerman DEN HAAG Minister Veerman is nog steeds officieel directeur van vier van zijn Franse bedrijven, blijkt uit stukken die zijn gedateerd op 30 augustus 2005.Zo lijkt de minister nog steeds betrokken bij zijn landbouwbedrijven, terwijl hij dat als minister niet mag. Veerman zegt dat hij het directeurschap via een notaris heeft overgedragen. Om onbekende redenen is dat niet in het Franse handelsregister terechtgekomen. Morgen houdt de Kamer een spoeddebat over de affaire. De minister erkent dat hij "slordig" is geweest, maar spreekt van een storm in een glas water omdat niemand is bevoordeeld. http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005...030060892.html ik vind eigenlijk van wel een minister van land bouw met meerdere europese landbouw bedrijven die allen subsidie ontvangen en die ook nog eens als minister fel tegen het afschaffen van de landbouwsubsidies is mag zich dit soort dingen niet veroorloven |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
en dan is het ook nog eens niet de eerste keer idd |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 31-08-2005 om 20:06. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Onzin om nu aftreden te eisen dunkt me.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ja, jij roept duidelijk aftreden vanwege het aftredn op zich, en niet vanwege het functioneren (en die andere 20 zakkenvulluhs!11) en we hebben aan de SP al genoeg hysterische mensen die er een sport van maken om elke vorm vans landsbestuur te blokkeren. ![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() waar lees je dat nou weer? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zou het trouwens wel op prijs stellen als nu even niet dit hele topic wordt volgespamd met gezeik over 'de instanties' die het leven van de burgers bewust zuur zouden maken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als een medewerker van een bedrijf zich niet aan de regels houdt kan je er ook vergif op innemen dat deze ontslagen wordt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vraag is dus alleen wat er precies fout is gegaan tijdens het inschrijven van die verschillende dingen. Ik denk dat die fout wel aan de kant van Veerman en de door hem beheerste vennootschappen zelf zit, anders had hij wel openlijk gezegd dat hij de notaris de schuld gaf. |
![]() |
|
Ook andere ministers " slordig"
DEN HAAG Naast minister Veerman hebben nog meer ministers "slordigheden" op hun naam staan. Premier Balkenende heeft naar aanleiding van de affaire-Veerman een inventarisatie gemaakt onder de bewindslieden. Vandaag stuurt hij de Kamer daarover een brief. Onbekend is nog wie verzuimd hebben om bijvoorbeeld te vermelden dat ze in een comité van aanbeveling zaten. Gisteren kwam aan het licht dat Veerman in Frankrijk tegen de regels in nog altijd te boek staat als directeur van zijn bedrijven. Later vandaag voelt de Kamer Veerman en Balkenende aan de tand over de affaire. http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005...020060385.html Tja, tenzij het zaken betreft die een verkeerde invloed hebben op zijn beleid zie ik het hele probleem niet echt, nevenfuncies van politieke figuren zijn iets van alle tijden, logisch, aangezien ze over het algemeen type zijn om zo hun geld te verdienen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Natuurlijk kan van een minister niet verwacht worden dat hij zijn hele hebben en houden verkoopt zodra hij minster wordt en als een soort bedelmonnik zijn ambt bekleedt. Er zijn grenzen. Maar het is wel een feit dat je kiest voor een openbare functie met dito verantwoordelijkheid, en daarbij mag best iets van je verwacht worden. Voor een Kamerlid vind ik het dan nog weer anders dan voor een minister. Een minister heeft echt daadwerkelijke uitvoerende macht, de Kamer is toch meer de afspiegeling van het volk. Over de vraag of je kunt/mag toetsen wat een 'verkeerde' invloed van een nevenfunctie op iemands beleid is ga ik maar niet in ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Dat gaat dan weer 3 maanden duren en handen vol geld kosten. Wat wou je eigenlijk onderzoeken? het is al lang duidelijk dat hij fout zit.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|