Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2005, 19:39
Gadje
Gadje is offline
Ik ga een kamer huren in Utrecht, vandaag zou ik het contract ondertekenen en de borg en de eerste maand huur betalen (125+250). Maar de verhuurder zei dat hij was vergeten de gemeentebelastingen erbij te rekenen. De 250 euro is inclusief gas water licht. Maar nu wil hij er 30 euro in de maand extra bij doen omdat hij dus die gemeentebelastingen was vergeten. Ik heb gezegd dat ik dit met mn ouders moest overleggen, dus ik heb het nog niet betaald. De andere 5 bewoners betalen ook iedere maand 30 euro zei hij.

Ik heb op de site van de gemeente Utrecht gekeken en (als ik het goed heb gezien) kom ik op ongeveer 500 euro per jaar uit.
http://www.utrecht.nl/smartsite.dws?...10&infFrom=210

Ook heeft hij bij het eerste gesprek waarbij ik de helft van de borg heb betaald dat de huur all in 250 is.

Is 30 euro in de maand nou niet veel te veel voor gemeentebelastingen per maand voor een studentenhuis met 6 personen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2005, 19:41
Verwijderd
Sinds wanneer betaal je als student gemeentebelastingen

Daarnaast is 30 euro pmpp idd te veel, dit zou betekenen dat je 2160 euro per jaar daaraan kwijt bent...

Laatst gewijzigd op 01-09-2005 om 19:43.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 19:47
Gadje
Gadje is offline
We zouden een deel moeten betalen en dat mag ook, maar het deel wat ik (en de anderen) in totaal zouden moeten betalen lijkt mij absurd hoog als ik die site van de gemeente zie.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 20:01
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 01-09-2005 @ 20:41 :
Sinds wanneer betaal je als student gemeentebelastingen

Daarnaast is 30 euro pmpp idd te veel, dit zou betekenen dat je 2160 euro per jaar daaraan kwijt bent...
Daarom worden huisbazen ook huisjesmelkers genoemd!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Gadje schreef op 01-09-2005 @ 20:47 :
We zouden een deel moeten betalen en dat mag ook, maar het deel wat ik (en de anderen) in totaal zouden moeten betalen lijkt mij absurd hoog als ik die site van de gemeente zie.
Je kan bij de gemeente een boekje aanvragen/halen over gemeentebelastingen. Daar staat ook in dat je in aanmerking kan komen voor kwijtschelding als je aan bepaalde criteria voldoet. De meeste studenten voldoen hier aan.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 22:03
PV
PV is offline
Dat is veel te veel idd. Ik moet het dit jaar helaas ook betalen, omdat de 'oudste' bewoner niet meer studeert maar werkt, bij ons komt het neer op ongeveer 60 euro per persoon per jaar.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 22:32
Hakuna
Hakuna is offline
Gelukkig is er goed nieuws op komst, medio begin 2006 zou de overheid het ''gebruikers'' (huurders) deel van de ontroerendgoedbelasting afschaffen. Maar dit zouden ze al dit jaar ingevoerd wiilen hebben, nu maar hopen dat het volgend jaar echt door gaat, dan zijn de studenten en uitkeringgerechtigden eindelijk eens...
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 09:30
Gadje
Gadje is offline
IS het eigenlijk wel gebruikelijk dat de studenten dit mee moeten betalen? Ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord...
En heb ik nou eigenlijk de goede site van de gemeente Utrecht?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 09:42
Verwijderd
Citaat:
Gadje schreef op 02-09-2005 @ 10:30 :
IS het eigenlijk wel gebruikelijk dat de studenten dit mee moeten betalen? Ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord...
En heb ik nou eigenlijk de goede site van de gemeente Utrecht?
nee het is niet gebruikelijk. Maar als je even langs het gemeentehuis gaat kan je een boekje halen en dan kan je zien aan welke voorwaarde je moet voldoen voor kwijtschelding.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 10:17
ganralph
ganralph is offline
het is idd niet gebruikelijk.

heb echter ook bij mn vorige kamer 38euro/maand betaald aan belastingen (gemeente Haarlemmermeer). dit was oa gemeentebelasting, maar er zat nog weet-ik-veel-wat allemaal in. heb er nooit echt over gezeikt, want het was een korte, tijdelijke kamer (heb er 2 maanden gewoond en was blij dat ik iets had). maar als ik er langer had gewoond, had ik het idd wel wat beter uitgezocht.

wat betreft die kwijtschelding: geldt dat ook als je particulier huurt? dan is de eigenaar/verhuurder toch degene die de belastingen moet betalen en hij zal niet aan de kwijtscheldingscriteria voldoen (en gewoon moeten betalen). het feit dat hij het bedrag aan jullie doorspeelt, is natuurlijk niet het probleem van de gemeente (die moet beoordelen of je recht hebt op kwijtschelding).
lijkt mij dan...
Oud 02-09-2005, 21:32
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
ganralph schreef op 02-09-2005 @ 11:17 :
het is idd niet gebruikelijk.

heb echter ook bij mn vorige kamer 38euro/maand betaald aan belastingen (gemeente Haarlemmermeer). dit was oa gemeentebelasting, maar er zat nog weet-ik-veel-wat allemaal in. heb er nooit echt over gezeikt, want het was een korte, tijdelijke kamer (heb er 2 maanden gewoond en was blij dat ik iets had). maar als ik er langer had gewoond, had ik het idd wel wat beter uitgezocht.

wat betreft die kwijtschelding: geldt dat ook als je particulier huurt? dan is de eigenaar/verhuurder toch degene die de belastingen moet betalen en hij zal niet aan de kwijtscheldingscriteria voldoen (en gewoon moeten betalen). het feit dat hij het bedrag aan jullie doorspeelt, is natuurlijk niet het probleem van de gemeente (die moet beoordelen of je recht hebt op kwijtschelding).
lijkt mij dan...
Toen jij dat moest betalen, wat zat er dan allemaal nog meer in dan alleen gemeentebelasting?
Want ik zou 30 euro puur voor de gemeentebelasting moeten betalen, de rest is all in.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 20:19
Nobucta
Nobucta is offline
Citaat:
PV schreef op 01-09-2005 @ 23:03 :
Dat is veel te veel idd. Ik moet het dit jaar helaas ook betalen, omdat de 'oudste' bewoner niet meer studeert maar werkt, bij ons komt het neer op ongeveer 60 euro per persoon per jaar.
Hoeveel is het normaal dan, wanneer iedereen nog studeert?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 10:22
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Gadje schreef op 02-09-2005 @ 22:32 :
Toen jij dat moest betalen, wat zat er dan allemaal nog meer in dan alleen gemeentebelasting?
Want ik zou 30 euro puur voor de gemeentebelasting moeten betalen, de rest is all in.
volgens mij zei die gast toen iets van rioolheffing, ozb, afvalheffing enz. allemaal gemeentelijke kosten iig. de kamerhuur was verder incl (g/w/l)
Reageren

Regels voor berichten