Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2005, 15:23
dext0r
dext0r is offline
(misschien dat hier al genoeg topics over waren maargoed, geen recnte iig? )

ok, ik ben toch van plan om meer te gaan doen met muziek.
Nu ben ik alleen echt totaal niet op de hoogte van wat ik nu qua instrumenten en computer kan doen.

en dan bedoel ik op opnemen, etc.

ik heb een keyboard, en een los midi keyboard/paneel voor aansluiting op zegge audigy 2, verder heb ik vanaf aankomende week beschikking over mixer, 2 turntables, versterkers, etcetc
ook een pc die het allemaal wel moet trekken en heb evt. beschikking over mac osx..

waar moet ik opletten? wat zijn handige starter software pakketten? etc.

ik wil vooral beginnen met vooral opnemen van mixen van de turntables, later uitgebreid met effecten van bijv korg kaosspad kp2 of de midi apparatuur.

ik begrijp dat er hier genoeg hobbyisten of semi-pro's op dit forum zitten die hier wel kaas van gegeten hebben, daarom dus ook dit topicje ;x
Oud 12-10-2005, 18:13
Verwijderd
ik denk dat je eerst duidelijk moet hebben wat voor muziek je wil gaan maken en wat je doel met deze muziek is. dan gaan we verder praten over hardware en software
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 19:14
dext0r
dext0r is offline
triphop/electro/dnb, remixes van andere tracks etc, beetje in die richting wil ik het zoeken.
Oud 13-10-2005, 09:33
Verwijderd
okay, ga eens via google en via de search van dit forum je wat verdiepen in de verschillende software die veel wordt gebruikt voor dit soort zaken. Bijvoorbeeld: Ableton Live (sequencer - erg goede remix tutorials erbij - goede gratis demo), Reason, Cubase, ReNoise (moderne tracker - gratis!).

met die audigy 2 ben je al een tamelijk eind opweg wat inputs ed betreft, draaitafels ed. betwijfel ik van of je er wat aan hebt als je op de computer mixes/nr's wil gaan maken maargoed wie weet kun jij er wel wat creatiefs mee doen. wat voor midi keyboard heb je precies?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 10:00
dext0r
dext0r is offline
ik heb een gewoon keyboard ter beschikking (een roland, geen idee welk model) en een midi input keyboard, dit zijn dus puur toetsen om een applicatie/midi table mee aan te sturen (creative keyblaster o.i.d?)

ableton live had ik inderdaad al begrepen en cubase ken ik qua naam.
ableton ben ik ook gelijk maar tutorials van aan het downloaden want de interface deed mij wel een beetje schrikken ;-)
Oud 13-10-2005, 10:54
Verwijderd
dan ben je goed opweg, de ableton live tutorials zijn erg goed en duidelijk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten