Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2005, 22:31
sperzieboon1
sperzieboon1 is offline

Ik vind dit zo'n vreselijk kapitalisch spotje van de KWF kankerbestrijding!!!!! Ik weet dat dit niet de 1e keer is dat ze deze posters gebruiken, dit is nu volgens mij al het 2e jaar dat ze dit doen. Ik word er gewoon ziek van als ik die posters zie!!! Ik weet wel dat je door meer onderzoek te doen een grotere kans hebt om een geneesmiddel te vinden tegen kanker. Maar volgens mij word dat de eerst komende 20 jaar toch niet/nooit gevonden. Het lijkt wel of deze campagne alleen maar om geld draait en niet om mensen!! Mijn oom heeft kanker en is onbehandelbaar verklaard... lekker dan! En dan komen ze met zo'n kutspotje dat als we maar genoeg geld geven we iedereen kunnen genezen!!! AArrgghhh! Kots kots kots!!
Oud 17-09-2005, 22:39
Ieke
Ieke is offline
Naja, er kan redelijk wat genezen worden van kanker op het moment. Helaas nog niet alles. Maar ja, daar is onderzoek voor nodig en voor onderzoek is er veel geld nodig.
Maar zeggen dat er de eerstkomende jaren geen geneesmiddel is is iets kort door de bocht (gelukkig) Er zijn er al wat, maar helaas kunnen we nog niet iedereen genezen.

Ben het met je eens dat ik de spotjes erg vervelend vind. Jammer, dat helpt ook niet echt voor hun doel imo.

Iig heel veel sterkte oom.
Oud 17-09-2005, 22:41
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Citaat:
sperzieboon1 schreef op 17-09-2005 @ 23:31 :
[afbeelding]

Ik vind dit zo'n vreselijk kapitalisch spotje van de KWF kankerbestrijding!!!!! Ik weet dat dit niet de 1e keer is dat ze deze posters gebruiken, dit is nu volgens mij al het 2e jaar dat ze dit doen. Ik word er gewoon ziek van als ik die posters zie!!! Ik weet wel dat je door meer onderzoek te doen een grotere kans hebt om een geneesmiddel te vinden tegen kanker. Maar volgens mij word dat de eerst komende 20 jaar toch niet/nooit gevonden. Het lijkt wel of deze campagne alleen maar om geld draait en niet om mensen!! Mijn oom heeft kanker en is onbehandelbaar verklaard... lekker dan! En dan komen ze met zo'n kutspotje dat als we maar genoeg geld geven we iedereen kunnen genezen!!! AArrgghhh! Kots kots kots!!
jou oom kan idd niet genezen worden omdat ik te gierig ben net als al die andere duizenden mensen om maandelijks geld te storen, waardoor het idd nog 20 jaar zal duren voordat we voor jou oom, een genezend middeltje zullen ontdekken.

jammer
Oud 17-09-2005, 23:06
Chronocide
Chronocide is offline
Citaat:
[afbeelding]

Het spotje is idd kapitalistisch, maar we leven immers in een kapitalistische wereld.

Wat kunnen we anders doen dan geld geven aan het KWF voor onderzoek?

Eeen beetje melodramatisch gaan zitten doen tegen slachtoffers van kanker zal ze dus absoluut niet genezen, onderzoek wel.
Oud 17-09-2005, 23:45
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik ben zelf iemand die meestal niet zo gevoelig is voor dit soort dingen

maar ik vind het inderdaad een vrij repsectloos spotje. Ik weet overigens niet precies waarom
Oud 17-09-2005, 23:52
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik vind dit ook een vreselijk spotje, ik snap wel dat er met meer geld meer kans is op het vinden van een geneesmiddel tegen kanker, maar ga niet zeggen dat 'geld de oplossing is'

kutreclame.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 00:48
Verwijderd
Ik vind het niet respectloos. Ik vind dat je ook moet kunnen uitleggen en interpreteren wat ermee bedoeld wordt, namelijk dat geldelijke donaties aan het kankerbestrijdingsfonds heel erg hard nodig zijn. Natuurlijk claimt men niet een ultiem middel tegen kanker te hebben als er maar geld op tafel komt. Overigens heb ik zelf ook een grootouder aan kanker verloren en ik stoor me niet aan dit spotje. Hell, als ik me daarover al druk zou moeten maken...
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 10:00
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Toch zijn de onderzoeken naar een middel tegen kanker in een ver stadium... Er zijn veel medicijnen die nog niet gebruikt mogen worden en meer onderzoek nodig hebben... Maar wel al veel beloven.

Ik vind er niets respectloos aan. En ja, mijn eigen neef is ook nog niet genezen verklaard van kanker.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 10:54
Verwijderd
Ik vind het niet respectloos, ik vind dat het spotje duidelijk maakt hoe de dingen werken. Geld is gewoon nodig voor onderzoek, hebben ze het niet, dan gebeurt er ook niets, hebben ze het wel, dan kunnen ze vooruit gaan en een middel tegen kanker zoeken. 't Is misschien wat confronterend, 't klinkt namelijk zo makkelijk 'geld lost alles op', lullig genoeg werkt dat met onderzoek vaak ook gewoon zo, alleen ís het niet makkelijk.

Ik vond de reclame eerst echt vervelend, maar nu zie ik in dat het waar is.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 10:57
Verwijderd
Respectloos is een groot woord, maar een beetje idioot vind ik de reclame wel. Het is wel waar enzo, maar toch kan je zoiets ook wel op een andere manier brengen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 11:22
Verwijderd
Citaat:
belleblaasbel schreef op 18-09-2005 @ 11:57 :
Respectloos is een groot woord, maar een beetje idioot vind ik de reclame wel. Het is wel waar enzo, maar toch kan je zoiets ook wel op een andere manier brengen.
Hoe dan? Confronteren lijkt me juist de manier, dan valt de reclame iig op.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 11:46
Bellyn
Bellyn is offline
Je kunt het ookbekijken als een organisatie die eindelijk is gewoon straight to the point is en gewoon werkelijk verteld wat ze willen hebben en waarom.

Niet met een valse reclame in de trend van 'dit is pietje. Pietje is ongeneeslijk ziek. Geef dus voor kinderen zoals pietje, want kinderen hebben recht op een goed leven.'

Hierin zeggen ze ook niet anders dan geef geld. Maar nu trekken ze gewoon een kind erbij om is lekker op je geweten te spelen.
Oud 18-09-2005, 12:19
Balance
Balance is offline
Ik vind het juist een goede reclame. Zoals je kunt zien in dit topic hebben veel mensen er al over nagedacht en is dat niet juist de bedoeling?
Bovendien, zonder geld zal er idd voor veeeeeele jaren geen oplossing zijn tegen kanker. Dan wordt dus niet alleen jouw oom slachtoffer van die ziekte, maar vele, vele, vele andere mensen. Dus ik vind deze reclame een hele goede manier om dit aan mensen duidelijk te maken: er is gewoon echt geld nodig om ooit alle mensen te kunnen genezen van kanker.
Oud 18-09-2005, 12:23
Verwijderd
Natuurlijk is geld zelf niet de oplossing tegen kanker, maar zónder geld gaat er helemaal geen oplossing gevonden worden.
Dat het volgens jou minstens 20 jaar gaat duren voor alle kanker te genezen is: dat zou goed kunnen. Als er geen geld voor onderzoek is, gaat het alleen maar langer duren, dus daar schiet je ook niets mee op. Onderzoek is nu eenmaal niet gratis.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 13:01
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 18-09-2005 @ 12:22 :
Hoe dan? Confronteren lijkt me juist de manier, dan valt de reclame iig op.
Het werkt ook wel het beste vind ik, maar ik denk dat er wel mensen zijn die het niet zo op prijs stellen (mensen die net iemand verloren hebben door kanker ofzo).
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 18-09-2005 @ 13:23 :
Natuurlijk is geld zelf niet de oplossing tegen kanker, maar zónder geld gaat er helemaal geen oplossing gevonden worden.
Precies, daar draait het om. Je kunt het wel in de voorzichtige, zielige sfeer betrekken, van 'oh, kanker is zo vreselijk erg' en proberen sympathie op te wekken voor kankerpatiënten en hun nabestaanden, om op die manier hopelijk geld los te krijgen.

Dit is gewoon puur marketingtechnisch veel beter. Want er staat wel vast dat áls er iets gedaan kan worden aan kanker, dat nóóit zal kunnen gebeuren zonder geld. Er is geld nodig voor onderzoek. Punt. Je kunt het wel mooier verpakken, maar dat is toch waar het om draait.

En dat er mensen zijn die daar dan aanstoot aan nemen...tsja, ik wil niemand tegen het zere been schoppen, maar dan ben je wel behoorlijk gevoelig. Dan kun je ook wel zeggen dat het 'schokkend' is dat er verteld wordt dat Afrika met geld geholpen moet worden (want ontwikkelingsgelden zijn ook niet dé oplossing voor het ontwikkelingsprobleem).
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 13:34
Balance
Balance is offline
Citaat:
belleblaasbel schreef op 18-09-2005 @ 14:01 :
Het werkt ook wel het beste vind ik, maar ik denk dat er wel mensen zijn die het niet zo op prijs stellen (mensen die net iemand verloren hebben door kanker ofzo).
Ik neem aan dat mensen die net iemand hebben verloren aan kanker willen dat er iets wordt uitgevonden tegen kanker, zodat anderen niet door hoeven te maken wat zij door hebben gemaakt.
Oud 18-09-2005, 14:03
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 18-09-2005 @ 14:34 :
Ik neem aan dat mensen die net iemand hebben verloren aan kanker willen dat er iets wordt uitgevonden tegen kanker, zodat anderen niet door hoeven te maken wat zij door hebben gemaakt.
Dat is wel waar, maar ik kan me voorstellen dat het toch een best confronterende reclame kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 14:05
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
belleblaasbel schreef op 18-09-2005 @ 15:03 :
Dat is wel waar, maar ik kan me voorstellen dat het toch een best confronterende reclame kan zijn.
Je kan je kop wel in het zand blijven steken. Met de dood word je geconfronteerd ja. Daar doe je toch vrij weinig aan. Het is de bedoeling dat je met zulke dingen leert om te gaan.

Ik bedoel, een film waarin iemand overlijdt is al confronterend. Zo blijf je bezig.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 18-09-2005 @ 15:05 :
Je kan je kop wel in het zand blijven steken. Met de dood word je geconfronteerd ja. Daar doe je toch vrij weinig aan. Het is de bedoeling dat je met zulke dingen leert om te gaan.

Ik bedoel, een film waarin iemand overlijdt is al confronterend. Zo blijf je bezig.
Idd, ik neem aan dat veel dingen confronterend en pijnlijk kunnen zijn, maar dat wil niet zeggen dat ze maar vermeden moeten worden. Juist confronterende dingen komen aan.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 15:48
fractuur
fractuur is offline
Ben ik de enige die het een goede reclame vindt? Er wordt op een duidelijke manier kenbaar gemaakt dat ze geld nodig hebben, zonder de slachtoffers er zelf bij te halen (dit is Jan, hij heeft kanker blabla, dus geef! Dat zijn pas kutreclames). Het KWF heeft geld nodig voor onderzoek, en dit is een prima manier om mensen te bereiken. Tuurlijk, sommige varianten van kanker zijn niet te genezen, maar misschien wel in de toekomst. En natuurlijk is het KWF hiermee kapitalistisch, wat had je anders verwacht?

Laatst gewijzigd op 18-09-2005 om 18:22.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 16:13
snoopy
snoopy is offline
Ik vind een goede reclame: duidelijk (wat je van de meeste reclame's niet kunt zeggen), orgineel en ook wel mooi gemaakt. Hij valt me ook altijd op.
Neemt natuurlijk niet weg dat het moeilijk is om te zien, als je mensen hebt verloren aan kanker. Ik geloof alleen niet dat dat aan de reclame ligt.
Oud 18-09-2005, 16:16
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
snoopy schreef op 18-09-2005 @ 17:13 :

Neemt natuurlijk niet weg dat het moeilijk is om te zien, als je mensen hebt verloren aan kanker. Ik geloof alleen niet dat dat aan de reclame ligt.
Dat ligt het ook absoluut niet.
Oud 18-09-2005, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 18-09-2005 @ 15:05 :

Natuurlijk, maar als je net iemand aan kanker hebt verloren en er staat midden in beeld: ER IS (G)EEN MIDDEL TEGEN KANKER, kan ik het me voorstellen als je dat niet zo op prijs stelt. wat niet wegneemt dat de reclame erg duidelijk is.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 17:57
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
belleblaasbel schreef op 18-09-2005 @ 18:48 :
Natuurlijk, maar als je net iemand aan kanker hebt verloren en er staat midden in beeld: ER IS (G)EEN MIDDEL TEGEN KANKER, kan ik het me voorstellen als je dat niet zo op prijs stelt. wat niet wegneemt dat de reclame erg duidelijk is.
Het doet je hooguit denken aan de persoon die net overleden is. En dat is misschien niet leuk. Maar om zo'n spotje dan af te keuren, vind ik wat overdreven.

Ik bedoel, je bent toch niet zo stom om te denken dat andere mensen gaan denken dat jouw dierbare voor niets is overleden omdat er wat aan te doen is? Kom op, het is een manier om de aandacht te trekken. Zie het niet zo zwaar.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 18-09-2005 @ 18:57 :
Het doet je hooguit denken aan de persoon die net overleden is. En dat is misschien niet leuk. Maar om zo'n spotje dan af te keuren, vind ik wat overdreven.

Ik bedoel, je bent toch niet zo stom om te denken dat andere mensen gaan denken dat jouw dierbare voor niets is overleden omdat er wat aan te doen is? Kom op, het is een manier om de aandacht te trekken. Zie het niet zo zwaar.
Ik keur het spotje dan dus ook helemaal niet af. En je hebt ook gelijk dat die mensen de dood van die persoon gewoon moeten verwerken. Eigenlijk heb je gewoon gelijk. Maar toch blijf ik het een aparte reclame vinden.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 18:07
Verwijderd
Ik weet zelf nietzo goed wat ik van het spotje vind. natuurlijk moet er onderzoek gedaan kunnen worden, zodat er meer duidelijkheid komt over de ziekte en het genezingsproces. maar aan de andere kant denk ik dat kanker een van de vele ziekten is die we nooit helemaal tegen kunnen gaan. Sommige dingen/krachten zijn nu eenmaal sterker dan de mens. en, of ik het nou leuk vind of niet, daar moet ik me bij neerleggen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 18:17
Verwijderd
Toen mijn oom pas aan de gevolgen van aids was overleden, vond ik het eigenlijk fijn om mensen te zien die bezig waren geld in te zamelen voor onderzoek naar medicijnen tegen hiv en aids. Andere mensen hebben een kans niet te hoeven meemaken wat mijn oom mee heeft gemaakt omdat er betere medicijnen kunnen zijn dankzij inzamelingen. 'k Zou het veel pijnlijker vinden wanneer ik zou wéten dat er geld nodig is, maar dat er gewoon niets voor gedaan wordt om aan dat geld te komen.

Ik denk altijd wanneer ik ook maar íets over hiv of aids lees aan mijn oom, als ik over een nieuw soort medicijn lees, word ik eigenlijk alleen maar blij. Kan me niet voorstellen dat dit bij mensen die iemand aan kanker hebben verloren anders is.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Nattigheid schreef op 18-09-2005 @ 19:07 :
Ik weet zelf nietzo goed wat ik van het spotje vind. natuurlijk moet er onderzoek gedaan kunnen worden, zodat er meer duidelijkheid komt over de ziekte en het genezingsproces. maar aan de andere kant denk ik dat kanker een van de vele ziekten is die we nooit helemaal tegen kunnen gaan. Sommige dingen/krachten zijn nu eenmaal sterker dan de mens. en, of ik het nou leuk vind of niet, daar moet ik me bij neerleggen.
Dan geef je te vroeg op, lijkt me, er worden nu nog zoveel nieuwe dingen ontwikkelt om kanker tegen te gaan. Als je nu stopt met die ontwikkelingen, geef je je over. Wanneer blijkt dat het een strijd is die je niet kan winnen, ok, maar dat is gewoon niet zo bij (veel soorten) kanker. 't Kost alleen tijd (en geld) een oplossing te vinden.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 20:44
Shyra
Shyra is offline
Ik vind deze minder erg dan die van de blinde geleidehonden organisatie.

"Als jullie ons geen geld geven, leren we ze zakkenrollen"
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 21:29
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Shyra schreef op 18-09-2005 @ 21:44 :

die vond ik wel grappig eigelijk
Oud 18-09-2005, 21:34
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-09-2005 @ 01:48 :
Ik vind het niet respectloos. Ik vind dat je ook moet kunnen uitleggen en interpreteren wat ermee bedoeld wordt, namelijk dat geldelijke donaties aan het kankerbestrijdingsfonds heel erg hard nodig zijn. Natuurlijk claimt men niet een ultiem middel tegen kanker te hebben als er maar geld op tafel komt. Overigens ga ik zelf ook een grootouder aan kanker verliezen en ik stoor me niet aan dit spotje. Hell, als ik me daarover al druk zou moeten maken...
Oud 18-09-2005, 23:13
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 18-09-2005 @ 22:29 :
die vond ik wel grappig eigelijk
Die vond ik ook wel leuk eigenlijk. Zit idd beetje in dezelfde sfeer. Nogmaals: wat mij betreft echt niet verkeerd.
Oud 19-09-2005, 00:55
Verwijderd
Precies, die voor het KNGF vond ik ook heel grappig. Mensen kunnen soms echt gruwelijk overdrijven, ik ben ook wel eens (met heel lage snelheid overigens) aangereden door een auto, maar ik ga toch ook niet gillen en mekkeren elke keer als ik een reclame voor een automerk op tv zie?
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 08:46
Qamra
Qamra is offline
Citaat:

Want?

Alleen al het feit dat je z'n geleidehond écht zakken kunt laten rollen is hylarisch.
Oud 19-09-2005, 14:31
Silverchoice
Silverchoice is offline
Dat geld maakt het wel mogelijk om het geneesmiddel binnen nu en 10 jaar te vinden in plaats van 20 jaar.
Oud 19-09-2005, 16:20
Vice
Vice is offline
Citaat:
fractuur schreef op 18-09-2005 @ 16:48 :
Ben ik de enige die het een goede reclame vindt? Er wordt op een duidelijke manier kenbaar gemaakt dat ze geld nodig hebben, zonder de slachtoffers er zelf bij te halen (dit is Jan, hij heeft kanker blabla, dus geef! Dat zijn pas kutreclames). Het KWF heeft geld nodig voor onderzoek, en dit is een prima manier om mensen te bereiken. Tuurlijk, sommige varianten van kanker zijn niet te genezen, maar misschien wel in de toekomst. En natuurlijk is het KWF hiermee kapitalistisch, wat had je anders verwacht?
Ik vind dit anders net zo erg als die reclames met slachtoffer. Het komt eigenlijk gewoon op het zelfde neer. Geef geld, want anders kunnen we geen mensen genezen. Opzich is dit de waarheid, maar op deze manier wordt er bij de mensen wel en soort schuldgevoel gegeven. Dat kan alleen maar een negatief effect hebben. Ze kunnen beter de positieve kant laten zien en vertellen wat het gevolg is van geld doneren. Een voorbeeld:"Tot nu was het moeilijk om kanker te genezen, maar dankzij uw donatie kunnen we verder gaan met onderzoeken naar meer geneesmiddelen." (of zoiets)
Je moet de mensen niet zeggen dat ze iets goed moeten doen, maar iets goed gedaan hebben.

Die van de blinde geleidehonden organisatie vind ik trouwens ook slecht.
Oud 19-09-2005, 16:53
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Vice schreef op 19-09-2005 @ 17:20 :
Ik vind dit anders net zo erg als die reclames met slachtoffer. Het komt eigenlijk gewoon op het zelfde neer. Geef geld, want anders kunnen we geen mensen genezen. Opzich is dit de waarheid, maar op deze manier wordt er bij de mensen wel en soort schuldgevoel gegeven. Dat kan alleen maar een negatief effect hebben. Ze kunnen beter de positieve kant laten zien en vertellen wat het gevolg is van geld doneren. Een voorbeeld:"Tot nu was het moeilijk om kanker te genezen, maar dankzij uw donatie kunnen we verder gaan met onderzoeken naar meer geneesmiddelen." (of zoiets)
Je moet de mensen niet zeggen dat ze iets goed moeten doen, maar iets goed gedaan hebben.

Die van de blinde geleidehonden organisatie vind ik trouwens ook slecht.
Geef je mensen een schuldgevoel door dit spotje? Dat vind ik wel meevallen eigenlijk. Het levert iig minder schuldgevoel op dan die reclames met patiënten, waar je de meeste kijkers achterlaat met de gedacht "Goh, ik niet, en zij wel. Wat zielig. Laat ik maar snel geld storten." Als ze voor die tijd al niet weggezapt zijn omdat ze er niet mee geconfronteerd mee willen worden. Daarnaast zijn mensen niet meer zo gevoelig voor die ellende. Wat dat betreft is dit spotje al beter.
Volgende punt: wat jij zegt in langdradige bewoordingen, heeft het KWF kort en krachtig neergezet. Bovendien is het een snelle, duidelijke reclame. Daar vraagt de huidige maatschappij om met zijn stress en snelheid. Geen lang, sleurend reclamespotje. Komt nog bij dat de reclame niemand belerend toespreekt, zoals jij suggereert. Ze presenteren hun probleem, en de oplossing. Of mensen zelf geld geven hebben ze aan de mensen overgelaten. Er zitten goede reclamemensen achter.

En wat is er volgens jou mis met de reclame van KNGF?
Oud 19-09-2005, 17:44
Roos
Roos is offline
Deze reclame pakt tenminste.

Eerst hadden ze trouwens een prach-ti-ge reclame van een vrouw die uit de polikliniek kwam, huilend, en toen tegen haar vriendin zei: "ik ben schoon...!"
Daar kreeg ik wel kippevel van.

Maar goed, collectes draaien om "geld geven", dus wat is er mis mee als ze keihard zeggen "als je geld geeft, kunnen we verder moet onderzoek!". Zo is het immers.
Oud 19-09-2005, 20:03
Cookie
Cookie is offline
Ik snap niet wat het probleem nu is.
Er is toch gewoon geld nodig om die (vreselijke) ziekte te bestrijden? Waarom is hetkapitalistisch en egoistisch of weet ik veel wat? Die kankerbestrijding gebruikt dat toch niet voor het personeelsuitje of wat? Je geeft toch (in)direct hulp aan mensen met kanker?
Als je weet dat je er iemand mee kan helpen stort je dat toch met plezier.
Ik zie echt het probleem er niet van in!
Oud 19-09-2005, 20:08
Woudschim
Woudschim is offline
ik vind het een geniaal spotje
Oud 19-09-2005, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 18-09-2005 @ 14:34 :
Ja mee eens, ik vind dit dan ook wel een goede reclame. Het is duidelijk, en geen zielig gedoe ofzo.
Ik heb de kankerbestrijding alleen helemaal niet gezien, terwijl ik ze meestal wel wat geef... omdat mijn vader namelijk overleden aan kanker is, en ik dan altijd denk mss hoeft er dan geen jonge vader te sterven, als ik ene beetje geld geef. Lekker naief he, maar ach als ik er gelukkig van word .
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 19-09-2005 @ 18:44 :
Deze reclame pakt tenminste.

Eerst hadden ze trouwens een prach-ti-ge reclame van een vrouw die uit de polikliniek kwam, huilend, en toen tegen haar vriendin zei: "ik ben schoon...!"

Maar goed, collectes draaien om "geld geven", dus wat is er mis mee als ze keihard zeggen "als je geld geeft, kunnen we verder moet onderzoek!". Zo is het immers.
Ja, die was ook erg goed ja.

@Vice: dat schuldgevoel creeer je zelf door er op die manier tegenaan te kijken. In dit topics zie je al veel manieren om er ook anders tegenaan te kijken.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 08:59
Vice
Vice is offline
Citaat:
fractuur schreef op 19-09-2005 @ 17:53 :
En wat is er volgens jou mis met de reclame van KNGF?
Het is wel een leuk idee, maar dat is ook alles. Het is de bedoeling dat ze geld krijgen en ik als kijker heb nou niet het idee, laat ik nou eens geld doneren. Ik weet dat het moeilijk is om een reclamespot te maken en ik vind deze qua originaliteit ook wel geslaagd, maar ik heb het idee dat je hiermee niet zo snel geld binnenkrijgt. Ze moeten mij een goede reden geven om geld te doneren en dat komt bij mij niet goed over.

Overigens ben ik het met je eens dat de reclame tegen kanker beter is dan al die zielige reclamespotjes. Op een gegeven moment werken die gewoon niet.
Oud 20-09-2005, 21:14
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

Het spijt me vreselijk van je oom, echt waar. Leven met kanker is een rotleven. Mijn oma's, mijn moeder en ik hebben allemaal of BRCA-1 of BRCA-2, de meest bekende borstkankergenen. Mijn ene oma en moeder, hebben brca-1, mijn andere oma brca-2 en ik heb ze allebei. Oma-1 leeft nog, ondanks dat ze haar borsten hebben moeten laten amputeren. Mijn moeder ook, maar helaas mist ook zij een borst. Mijn andere oma, is terminaal verklaard. Net als jouw oom. Ik weet dat alle artsen, met alle mogelijke medicijnen en bestralingen, er alles aan hebben gedaan om mijn oma te redden, helaas mocht dat niet baten. Zonder het geld, dat bijmekaar wordt gehaald door de Kankerbestrijding kunnen er niet genoeg laboranten werken om een medicijn te vinden tegen kanker.

Ik ben ervan overtuigd dat de kankerbestrijding en alle doktoren er alles aan hebben gedaan jouw oom te redden, net als mijn oma. Soms is het niet meer te genezen, maar heel veel andere mensen kun je nog wel redden. Ik vind het een goede zaak, dat mensen, zoals de kankerbestrijding, zich daarvoor inzetten. Wat boeit dat kutspotje dan.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 21:17
snoopy
snoopy is offline
Citaat:

Dat vind ik serieus een van de leukste reclames ooit (beetje overdrijven mag).
Ze zeggen juist: we willen hem alles leren, behalve zakkenrollen. Maw: ze willen ze juist niét leren zakkenrollen, maar als niemand geld geeft moeten ze dat geld ergens vandaan halen. Geniaal, juist
Oud 21-09-2005, 17:11
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Roos schreef op 19-09-2005 @ 18:44 :
Ja, die vond ik ook wel goed. Maar ik zie het probleem niet van dit spotje. Beter zo dan dat ze er niks aan doen.
Oud 22-09-2005, 21:08
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik vond die reclame die ze eerst hadden, die van eerst een grote . in beeld, toen werd er op backspace gedrukt, een komma neergezet en toen ging het streepje weer verder. "Kanker betekend lang niet altijd het einde" vind ik wel een stuk hoopgevender dan "er is (g)een middel tegen kanker" en "je kunt (n )iets doen tegen kanker". Ik kan het niet respectloos noemen, maar het is geen goede reclame.

Laatst gewijzigd op 23-09-2005 om 17:07.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten