Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2005, 23:27
Luego
Luego is offline
Van de ene op de andere dag heeft een van onze konijnen iets heel vreemds gekregen
Het lijkt wel of hij geen controle meer heeft over alles achter zijn voorpoten, hij kan zich alleen nog voortslepen met z'n voorpoten en dan geeft hij af en toe een spastische schop met z'n achterpoten of hij rolt ongecontroleerd op z'n rug.

Dat deed hij gistermiddag tenminste nog, vandaag heeft hij alleen maar in een hoekje gezeten. Ook z'n hoofd beweegt vreemd, hij ziet er wat slaperig uit, en hij eet en drinkt moeilijk maar als je erbij gaat zitten doet hij het wel.
Hij lijkt geen pijn te hebben als ik aan z'n pootjes of rug zit/'m aai, reageert hij tenminste niet op. Op pijnreactie testen nog niet geprobeerd/gedurfd.
Het is zo zielig om te zien!! En we hebben echt geen idee wat het is. Ze (2 mannetjes) zitten met z'n tweeën in een 2-verdiepingen-hok, het kan dat hij verkeerd gevallen is oid, mager en slecht etend is hij altijd al geweest dus een plotselinge verzwakking zou ik vreemd vinden, misschien heeft hij gevochten, maar heeft iemand hier of over iets wat erop lijkt/mee te maken kan hebben gehoord?

Ze zijn eigenlijk van m'n broertje en ik neem aan dat we morgen wel naar de dierenarts gaan ermee....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2005, 08:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ons konijn had ook geen controle meer over zijn poten en zijn evenwicht nadat ie hersenvliesontsteking had gehad. Ik zou er even mee langs de huisarts gaan, met antibiotica kan je misschien nog wel wat beginnen als het door zoiets komt.

Sterkte ermee!
Oud 31-08-2005, 14:12
XQseMe2
XQseMe2 is offline
das niet goed!!!
daar moet je GISTEREN mee naar de d.arts gaan, got my point??!

het klinkt alsof dat konijn een bloedprop in zn hersenen of poten heeft, of een hersentumor *omdat hij ook raar met zn kopje beweegt*.
ik herken dit gedrag, 1 van onze katten had precies hetzelfde, die had een bloedprop in haar achterpoot en sleepte er ook mee over de grond. uiteindelijk is ze er dood aan gegaan omdat het té erg was, er kon nix meer aan gedaan worden.
ook had ze er pijn aan, al kon je dat niet zien zo op het 1e gezicht, maar ze reageerde idd niet als je haar aaide of whatever.

nu kun je zeggen dat konijnen en katten niet hetzelfde zijn, maar als het op dit soort gedrag aankomt, maakt het bar weinig uit wat voor diersoort het is daar het veroorzaakt wordt door hetzelfde.
ik zou nú nog (!!!) naar de d.arts gaan als je dit leest, en dan maar hopen dat er nix ernstigs zoals hierboven beschreven staat gaande is en dat 'ie er levend vanaf komt, & liefst ook nog zonder blijvende schade.

sterkte ermee!!
Oud 31-08-2005, 20:03
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
XQseMe2 schreef op 31-08-2005 @ 15:12 :
das niet goed!!!

het klinkt alsof dat konijn een bloedprop in zn hersenen of poten heeft, of een hersentumor *omdat hij ook raar met zn kopje beweegt*.
ik herken dit gedrag, 1 van onze katten had precies hetzelfde, die had een bloedprop in haar achterpoot en sleepte er ook mee over de grond. uiteindelijk is ze er dood aan gegaan omdat het té erg was, er kon nix meer aan gedaan worden.
ook had ze er pijn aan, al kon je dat niet zien zo op het 1e gezicht, maar ze reageerde idd niet als je haar aaide of whatever.

nu kun je zeggen dat konijnen en katten niet hetzelfde zijn, maar als het op dit soort gedrag aankomt, maakt het bar weinig uit wat voor diersoort het is daar het veroorzaakt wordt door hetzelfde.
ik zou nú nog (!!!) naar de d.arts gaan als je dit leest, en dan maar hopen dat er nix ernstigs zoals hierboven beschreven staat gaande is en dat 'ie er levend vanaf komt, & liefst ook nog zonder blijvende schade.

sterkte ermee!!
Beetje laat, het topic is al van 2 dagen geleden
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 07:02
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Bloem schreef op 31-08-2005 @ 21:03 :
Misschien te laat voor de ts, maar niet voor de mensen die in de toekomst zoiets met hun konijn krijgen
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 14:01
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 31-08-2005 @ 21:03 :
ja duhh, zo slim ben ik ook nog wel he
maar dat krijg je als ik het op die datum pas lees...

het gaat meer om de eigenaar van het konijn zelf.
als die de berichten nú nog leest zonder dat ze al naar de d.arts is geweest...dan is het wel van toepassing dat ik erbij heb gezet dat het dringend is.

en idd,
het is ook handig voor diegenen die ooit dit soort dingen zouden kunnen krijgen met hun konijn in de toekomst.
Oud 02-09-2005, 08:54
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
XQseMe2 schreef op 31-08-2005 @ 15:12 :
das niet goed!!!
De konijn van mijn vriend had dat ook en dat was na een dag weer over. Hij is nog steeds gewoon kerngezond
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 09:46
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 02-09-2005 @ 09:54 :
De konijn van mijn vriend had dat ook en dat was na een dag weer over. Hij is nog steeds gewoon kerngezond
nou,
als er zoiets bijstaat als dit:

Citaat:
Dat deed hij gistermiddag tenminste nog, vandaag heeft hij alleen maar in een hoekje gezeten. Ook z'n hoofd beweegt vreemd, hij ziet er wat slaperig uit, en hij eet en drinkt moeilijk
dan vind ik dat het wel iets meer is dan 1 dag een gekke bui hebben ofzo, dan lijkt het mij wel het meest verstandigst om ermee naar een dierenarts te gaan en niet af te wachten (en ondertussen je vraag op een forum stellen en daarmee nóg langer te wachten eer je naar de d.arts gaat.
hoewel dat niet altijd even slecht is natuurlijk dus begrijp me niet verkeerd)

Citaat:
hij kan zich alleen nog voortslepen met z'n voorpoten en dan geeft hij af en toe een spastische schop met z'n achterpoten of hij rolt ongecontroleerd op z'n rug.
dat lijkt me ook niet echt gezond...
een konijn doet dat niet zomaar, tenzij ze per ongeluk struikelen of schrikken van iets en weg willen springen maar hun sprong niet goed berekend hebben zo snel *door de schrik dus*
maar als ze het vaker dan 1x doen, dan zit dat niet goed.
ik weet niet hoe het met jou konijn zat, maar ik zou het alsnog evt ff navragen bij de d.arts wat dat geweest zou kunnen zijn
Oud 04-09-2005, 14:59
Luego
Luego is offline
Bedankt voor de reacties .
Ik ben nu pas weer bij m'n ouders met internet dus beetje laat dit maarja.

Op het moment dat ik dat typte, konden we er niet echt mee naar de dierenarts. Vrijdag vonden we het raar en dachten we dat het vrij snel fataal zou kunnen zijn, en dat als hij het weekend zou halen we naar de dierenarts zouden gaan.
Mijn ouders willen met huisdieren niet meteen naar de dierenarts (een niet zo heel bekwame maar wel erg dure man).
Maar goed, hij haalde het, wij naar de dierenarts, en het bleek een 'simpele' ontsteking bij z'n middenoor, waar dus z'n evenwicht zit. Spuitje, kuurtje, 50/50.
Hij is inmiddels een stuk opgeknapt en loopt weer aardig, alleen z'n hoofd blijft scheef staan (noemde de dierenarts al meteen als wellicht blijvende 'schade') en dat beweegt hij nog wat schokkerig. Maar verder lijkt alles weer goed te gaan komen met hem !
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 16:20
Poeperd
Poeperd is offline
Pfieuw! Gelukkig maar!

Als mijn konijn zoiets zou hebben zou ik echt METEEN naar de dierenarts gaan joh Al moet ik lopend
Oud 04-09-2005, 23:14
XQseMe2
XQseMe2 is offline
idd!!
voor mijn part moet ik kruipen maar gaan zál ik!

iig blij om te horen dat het niet zoiets ernstigs is geweest waar ik bang voor was dat het zou zijn, en dat alles nu weer in orde is met het beestje.
hou'm maar in de gaten voor me
Oud 05-09-2005, 11:20
juno
juno is offline
Er zijn ook dierenartsen die even goed zijn maar niet zo duur, omdat ze niet een heel dierenziekenhuis met de modernste apparatuur in hun hypermoderne praktijk hebben, die ze namelijk toch niet zo vaak nodig hebben. De meeste klanten komen toch met huis tuin en keuken dingetjes bij de dierenarts.

Diergeneeskunde hebben ze allemaal gestudeerd, dus alleen voor de openhartoperaties en dergelijke moet je naar zo'n luxe dierenarts. Aangezien een open hart operatie eigenlijk iets is wat je je beest niet wilt aandoen, zodat het in dat geval een spuitje wordt, is het van de gekke dat je naar zo'n dure dierenarts gaat, waar je vanwege de hoge kosten nauwelijks nog naar toe durft met een ziek beest dat hulp nodig heeft.

De dierenartstarieven zijn vrij, dus er zijn fikse verschillen in prijs, maar de kwaliteit is altijd goed. In het overgrote gedeelte van de gevallen hebben ze al die fancy stuff niet eens nodig, maar je betaalt er dus wel voor.

Een goede test als je een normaal geprijsde dierenarts zoekt is opbellen en vragen wat een sterilisatie of castratie kost. Een normale prijs is 22.50 voor castratie, 27,50 voor een sterilisatie, van een kat welteverstaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten