Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
De paus, die, als hij op bezoek ging naar brave katholieke landen, met zijn pausmobiel altijd op volle straten kon rekenen, ondervond, toen hij dezelfde act alhier uitvoerde, dat de straten hoofdzakelijk door een enkele toevallige Duitse toerist en een paar niet al te katholiek gezinde tegenstanders van de pauselijke leer bevolkt werden. ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Wat belangrijker is, hij heeft iets te zeggen. Zijn uitspraak over de knutseljezus gisteren in Keulen is typerend voor de manier waarop mensen tegen Jezus aan zijn gaan kijken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Niet alleen op het gebied van retro, maar ook op het gebied van de toekomst. Hij gaat niet terug naar de jaren dertig, maar naar de tijd waarin Jezus op aarde was. Hij is op dit moment het eindpunt van een lange reeks handopleggingen die de band met het verleden verbeelden. In het verleden was niet álles slecht. Het besef een schakel te zijn in de keten van verleden naar toekomst maakt een mens heel wat realistischer dan de overtuiging dat hij een individu is dat de hele wereld naar zijn hand kan zetten. Om zijn streven zijn verzet tegen de individualiseringstendens tegen de verdrukking in gestalte te blijven geven verdient de paus bewondering. Wat je ook van zijn uiterlijke verschijning mag vinden. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() maaruh och die kerel mag hier best komen vind ik, dan kunnen alle katholieken ook weer ff flippen op een kerel met achterhaalde iedeën. de paus vind ik persoonlijk de grootste schurk in het geloof. zijn ze ook altijd geweest
||
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
"door mijn stem spreekt god dus luister naar mij" doen ze nu nog hetzij in een ietsje nieuwerwets jasje
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nou ja, hij mag komen als hij wil. Ik zal absoluut geen relschopper zijn of in het openbaar kritiek gaan uiten... ieder z'n ding ![]() En ik vond het inderdaad ook opvallend.. de paus zn naam scanderen. Maar als je echt gelooft dat de paus de plaatsvervanger van God op aarde is.. tsja. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar inderdaad, mensen vinden het hier soms leuk om tegen elkaar op te boksen..wie kan de hardste, grofste opmerking maken en zo de meerderheid (="tegen" of iig niet voor de paus) aan het lachen krijgen.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Daarom is de kerk tegen anti-conceptiemiddelen. Anti-conceptiemiddelen, homoseksualiteit en abortus houden het ontstaan of de instandhouding van het leven tegen en gaan zodoende tegen alle wetten van de natuur (die bedoeld zijn om de mensheid te laten voortbestaan) in. |
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast zijn er ook homoseksuele artsen, psychiaters, maatschappelijk werkers etc. die ook een steentje bijdragen aan het voortbestaan van de maatschappij en mensheid. Je hoef niet perse kinderen te krijgen om het voortbestaan van de mensheid te waarborgen. Zolang er maar net zoveel kinderen bij komen als dat er mensen sterven zit dat wel goed.
||
![]() |
Citaat:
2) Ze dragen professioneel misschien wel hun steentjes bij aan het voortbestaan van de samenleving, maar zeker niet aan het voortbestaan van de mensheid. 3) In het kader van het voortbestaan van de mensheid mogen mensen hun verantwoordelijkheden niet ontlopen. Alleen maar voor (veel) geld zorgen is in feite je verantwoordelijkheid afkopen, al profiteren er ook nog zoveel mensen van. |
![]() |
||
Citaat:
een condoom werkt helemaal niet jeweettoch, alle afrikaners lijden aan aids, maar van god zouden ze geen condoom mogen gebruiken. o btw ook de bovenstaande redenen erook nog ff bij he, dat homo's fout zijn etc etc en ik praat gewoon hoor, als ik schreeuw ben ik nog minder subtiel ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Tegenwoordig is de mensheid er beter bij gebaat als de rem wordt gegooid op de bevolkingsgroei. Wanneer er meer mensen zijn dan dat er middelen zijn om deze allemaal in stand te houden leidt dit hongersnood, ziekten, oorlog en de vernietiging van de eigen leefomgeving. Het is niet voor niets dat landen als China doormiddel van wetten proberen de bevolkingsgroei te remmen. Een beetje fokken als konijnen ongeacht de consequenties ervan lijkt me toch niet echt iets wat in een 'goddelijk plan' zou passen. Het blijkt maar weer eens dat een dogma al lang niet meer past of toepasbaar is op de hedendaags maatschappij.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
White Trash vs. Steve Busaaimi #1274 Trimm Trabb | 500 | 10-01-2011 23:42 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Opvallend nieuws #1 Kitten | 500 | 22-04-2010 19:07 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 500 | 25-02-2006 22:17 |