Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2005, 14:26
Snakeboy
Snakeboy is offline
ik weet niet of deze topic hier hoort..
maar ik dacht van wel.

Ik wil samen met wat vrienden en de buurt
een Horrorfilm maken..
en hun zijn niet echt creatief want zij weten niks,
en ik ook niet.... ben echt inspiratieloos...

maar hebben julli misschien ingrediënten voor een horror film?

ik bedoel een soort verhaal,
hoe we dat moeten doen, etc,

ik weet echt niks, ik ga wel filmen denk ik
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2005, 14:39
Captain N
Captain N is offline
Zolang jij maar niet voor de ondertiteling gaat zorgen.
Oud 01-09-2005, 14:47
Nietzman
Nietzman is offline
Doe iets over een groep mensen waardoor er iets gebeurd en de groep uit elkaar valt en er allemaal dingen gebeuren waarna het allemaal weer goedkomt.

En oh, stop er flink wat tetten in.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 15:09
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Nietzman schreef op 01-09-2005 @ 15:47 :
Doe iets over een groep mensen waardoor er iets gebeurd en de groep uit elkaar valt en er allemaal dingen gebeuren waarna het allemaal weer goedkomt.

En oh, stop er flink wat tetten in.
Wat Nietzman zegt
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 16:20
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Als je niet creatief bent, geen kennis heb van het maken van films, geen doorzettingsvermogen hebt en dus eigenlijk gewoon amateur bent zou ik nog maar eens goed gaan nadenken wat je nou precies wilt bereiken en hoe je dat gaat doen.

Bedenk eerst eens een verhaal, ga daarna bedenken hoe lang het moet duren, waar je wilt filmen, wat voor muziek je wilt gebruiken, storyboards, camerapunten etc.

Ik heb vorig jaar voor school een kort filmpje moeten maken, dat was niet zo makkelijk als ik dacht dat het zou zijn. Je moet goed nadenken om geen fouten te maken. Film is meer dan opnemen alleen. Hoe vaak zie je niet dat amateurs slecht iets in elkaar zetten? Zoomfuncties moet je gewoon niet gebruiken, en over de as filmen gebeurd ook echt zo vaak, het staat echt amateuristisch. Gebruik een statief, en doe aan kleurcorrectie. DVpal cams zijn echt eigenlijk echt té crappy voor een goed resultaat.

Als je niet de beschikking hebt over apparatuur om effecten te maken en geen kostuums hebt vraag ik me af hoe zinvol het maken van een horrorfilm is...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 16:30
Sketch
Sketch is offline
Je kan altijd een remake van the blair witch project maken
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 16:39
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
kijk een keer naar Peter Jackson's Bad Taste.
Oud 01-09-2005, 16:41
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Als ik een film zou maken dan zou ik iets doen in de trant van slapstick (bennie hill oid) aangezien je met goedkope materialen naar mijn mening weinig enge films zal maken. Humor en actie lukt nog wel. En romantische films natuurlijk ook.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 16:42
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
KrizzZzZZzzjE schreef op 01-09-2005 @ 17:39 :
kijk een keer naar Peter Jackson's Bad Taste.
Jackson was wel erg druk bezig in zijn pubertijd, en hij had erg veel ideeën, maakte zelf zijn props etc.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 16:53
Disintegration
Disintegration is offline
MMM, en hoe dacht je die film dan te maken, met de hulp van die goedgelachse rondbuikige kerstman en de immer jolige paashaas dan?

Je zegt zelf al dat jullie zonder inspiratie zitten en helemaal niet creatief zijn, misschien beter eens een stel films bekijken?

Je begint doorgaans met een GOED verhaal in korte lijnen op te schrijven, nadien maak je daar een mooi scenario/ script van , zoek je de nodige mensen, en pas dan grijp je naar je camera.

edit: eerst koop je in jouw geval misschien toch best een goed woordenboek
Oud 01-09-2005, 16:56
Anoniem
Citaat:
Snakeboy schreef op 01-09-2005 @ 15:26 :
\

dat is het enige wat ik heb te zeggen, succes verder!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 17:28
hmhm
hmhm is offline
Doe maar wat met geesten, iets met veel bloed is namelijk moeilijk na te maken.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 17:43
Pay Per View
Pay Per View is offline
Kijk een keer naar Peter Jackson's Braindead.

En zorg voor een huge bitch. Echt fucking huge... Ik bedoel een wijf van 300 kilo's. Dat schrikt wel af en er komt veel bloed uit.

En een heuvel met een alleenstaande boom.

Een kerel die gestalkt word door een dik wijf. Die kerel word paranoïa en hoort overal dingen. Terwijl hij een wijf neukt vervormt dat wijf en word ze die dikke troela. Nog wat van die scènes... Op den duur hangt hij zichzelf op aan een alleenstaande boom op een heuvel en word hij 's morgens gevonden door spelende kinderen. En de clou van het verhaal is dat die kerel zo'n dik ego had dat hij dacht dat hij gestalkt werd door dat wijf en zen eigen ego heeft em zo gek gemaakt.

Ik copyright deze shit...

Edit: Hij vermoord eerst nog veel vette troela's... Veel bloed... En bijvoorbeeld door een doorgesneden benji-elastiek. Bang, krater in de grond en veel bloed!
Oud 01-09-2005, 17:48
Zyh
Zyh is offline
mail meteen het leger even of je wat tanks mag gebruiken ofzo
Oud 01-09-2005, 18:00
Verwijderd
Tja, als je zelf al geen inspiratie hebt...

Maar als je weinig middelen hebt, kom je al een heel eind met suggestie. Al zou ik eerst er flink over nadenken wat je wil gaan doen.

Donkere bossen doen het overigens altijd wel goed ivm sfeer.

Je zou ook de traditionele horrorfilm kunnen namaken, de groep die opsplitst, de blondine die geen maagd meer is, de gesloten deur die toch geopend wordt, kijk wat oudere films en je weet wat ik bedoel, denk aan de regels in Scream bv. En dan overdrijven, maar ook dat is al gedaan.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 19:17
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
in een horrorfilm zit nooit een verhaal.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 01-09-2005 @ 17:20 :
...en over de as filmen gebeurd ook echt zo vaak, het staat echt amateuristisch. Gebruik een statief, en doe aan kleurcorrectie. DVpal cams zijn echt eigenlijk echt té crappy voor een goed resultaat.
...
Wat is over de as filmen en wat zijn DVpal cams?
Ik heb nl. het idee om ooit ook eens een (kort)film te maken, maar gelukkig was ik al wel van plan om eerst een scenario te schrijven. Alleen van het technische gedoe weet ik niks af en ik heb ook geen camera dus dat zal ik aan iemand anders moeten overlaten
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 19:49
Flshman
Flshman is offline
Citaat:
doezel schreef op 01-09-2005 @ 20:34 :
DVpal cams?
Als ik het goed heb de standaard camera's die ieder gezin gebruikt om de hele vakantie vast te leggen, om hem daarna aan alle visite op te dringen. Maar dat laaste kan natuurlijk ook met een duurdere camera.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 19:53
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
doezel schreef op 01-09-2005 @ 20:34 :
Wat is over de as filmen en wat zijn DVpal cams?
Ik heb nl. het idee om ooit ook eens een (kort)film te maken, maar gelukkig was ik al wel van plan om eerst een scenario te schrijven. Alleen van het technische gedoe weet ik niks af en ik heb ook geen camera dus dat zal ik aan iemand anders moeten overlaten
Bij amateurfilms zie je soms dat in het ene shot iemand van links naar rechts loopt, en bij het volgende shot de persoon weer van rechts naar links loopt. Dit kan natuurlijk variëren met andere camerastandpunten etc.

En in principe zijn duurdere camera's meestal ook gewoon nog met DVtapes, alleen hebben die camera's meer ccd's, dus echtere kleuren.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 22:18
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 01-09-2005 @ 17:20 :
DVpal cams zijn echt eigenlijk echt té crappy voor een goed resultaat.
Waarmee je dus eigenlijk gewoon zegt dat je geen digitale videocamera mag gebruiken en dat die camera ook nog eens niet de Europeese PAL videostandaard mag gebruiken.

Chapeau knul, leuk dat je met je "DVpal" moeilijk-woord interessant probeert over te komen, maar het slaat als Jaap op Dirk. (En dan neem ik voor het gemak zelfs nog aan dat je het niet eens alleen maar over de codec hebt.)

Als je niet wilt dat mensen met cheap-ass rommel gaan filmen moet je dat gewoon zeggen, en geen belachelijke termen gaan gebruiken. Typisch gevalletje klok-klepel dit. Wat je doet is net zoiets als zeggen dat je vooral maar geen camera moet kopen die JPEGjes op een flashkaartje zet.

Verder is de kwaliteit van je beelden slechts één van de factoren die de kwaliteit van van je filmpje beïnvloed, en het is ook nog eens een ondergeschikte. Het gaat er om wat je er mee doet.

Laatst gewijzigd op 01-09-2005 om 22:34.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 22:45
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Nietzman schreef op 01-09-2005 @ 23:18 :
Waarmee je dus eigenlijk gewoon zegt dat je geen digitale videocamera mag gebruiken en dat die camera ook nog eens niet de Europeese PAL videostandaard mag gebruiken.

Chapeau knul, leuk dat je met je "DVpal" moeilijk-woord interessant probeert over te komen, maar het slaat als Jaap op Dirk. (En dan neem ik voor het gemak zelfs nog aan dat je het niet eens alleen maar over de codec hebt.)

Als je niet wilt dat mensen met cheap-ass rommel gaan filmen moet je dat gewoon zeggen, en geen belachelijke termen gaan gebruiken. Typisch gevalletje klok-klepel dit. Wat je doet is net zoiets als zeggen dat je vooral maar geen camera moet kopen die JPEGjes op een flashkaartje zet.

Verder is de kwaliteit van je beelden slechts één van de factoren die de kwaliteit van van je filmpje beïnvloed, en het is ook nog eens een ondergeschikte. Het gaat er om wat je er mee doet.
Ik zeg gewoon dat die consumentencamcordertjes crappy zijn. Dat ik ze DVpal cammetjes noem moet ik zelf weten. Digital video in Phase Alternating Line, je doet moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 09:46
Wenomic
Wenomic is offline
Wijven met dikke tieten in strakke truitjes die door het bos rennen omdat ze achterna worden gezeten door een psychopaat net nadat ze zijn schuilplaats hebben ontdekt in de grot waar allemaal lijken lagen.

Ik haat horrorfilms, het is alleen lachwekkend
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Wenomic schreef op 05-09-2005 @ 10:46 :
Wijven met dikke tieten in strakke truitjes die door het bos rennen omdat ze achterna worden gezeten door een psychopaat net nadat ze zijn schuilplaats hebben ontdekt in de grot waar allemaal lijken lagen.

Ik haat horrorfilms, het is alleen lachwekkend
Horor gaat over spoken, monsters en doem. Niet over pshycho's en pedo's Das een thriller
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 19:00
hmhm
hmhm is offline
Veel gebruik maken van ongewone plekken, probeer een slager te vragen of je in zijn opslagplaats mag filmen (naam van het bedrijf in de film noemen, ''met dank aan'' helpt voor het overhalen) , en film vooral als het donker is of mist (s'ochtends vaak), kies als hoofdpersoon iemand die goed hard kan gillen en veel uitdrukking.
Kies als "slechterik'' een potje boze geesten dat de hoofdpersoon om de een of andere manier heeft boos gemaakt of iets dergelijk.
Maak gebruik van openbare gelegenheden (pas op voor zwaaiende mensen) en plekken waar je veel moeite moet doen om te komen of met sfeer, maak het eng voor je acteurs dan lijkt het echter.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 21:31
Boate Bob
Boate Bob is offline
Goed.. Ten eerste moet ik je waarschuwen; als je met een 'home cam' gaat filmen wordt het nooit erg geloofwaardig, zeker niet als je met special effects gaat werken. Dat wordt altijd (om het maar even hard te zeggen) bagger. Als je met een niet-digitale camara gaat werken kun je het idee beter vergeten.

Je hebt geen inspiratie/vrienden met inspiratie/geen verstand van films; daar is in vorige posts al genoeg over gezegd..
Ik vraag me af waarom je die film dan gaat maken. (Voor de lol ja, maar meestal gaat dat gepaard met tenminste enige inspi..)

Als je wél een digitale camara hebt zijn er mogelijkheden. Ik heb een digitaal fototoestel waarmee je ook op kunt nemen, de beelden zijn zo slecht dat ze weer ontzettend geschikt worden voor een bizarre horrorfilm. Vooral als je ze op de computer bewerkt.
Als je over een digitale camara beschikt die ook echt is bedoeld om langer te filmen is dat natuurlijk helemaal mooi

De locatie: Houd rekening met achtergrondgeluiden. Die hoor je op film altijd veel harder en lelijker dan je ze op het opname moment hoort. Niks is zo killing als snelweg-geluiden tijdens een spannende scéne.
Bedenk iets origineels, met (zoals al eerder aangegeven) weinig ongewenste figuranten. Mensen gaan zich vaak raar gedragen als ze weten dat er een film te verpesten valt

Bedenk dat je al amateuristisch bezig bent qua filmen, houd daarom je 'grime' zo natuurlijk mogelijk. Een echte dooddoener is bijv. ketchup als bloed. Of ook erg: iemand met een wit geschminkt gezicht die zich dan omdraait en een ongeschminkte nek heeft.
Als je geen zin hebt in al die moeite kun je natuurlijk ook alles in zwart-wit filmen, dan vallen bepaalde dingen minder op.

Zoek gemotiveerde en overtuigende acteurs, die ook over een kleín beetje talent beschikken.

Zoek ook een gemotiveerd en geïnspireerd iemand om je script/scenario te maken, aangezien je dat zelf niet bent. Zonder script loopt een film niet goed, behalve als je acteurs goed op elkaar ingespeeld zijn.

Mocht je hele film een groot drama worden, dan is er altijd nog het laatste redmiddel; de videoclip.
Bewerk je beelden zo dat het tenenkrommende camarawerk of wat dan ook, ontzettend kunstig en creatief lijkt. Met harde muziek eronder zal het weinig mensen opvallen dat dit ooit een mislukte film was

Veel succes!!
Oud 10-09-2005, 09:58
Verwijderd
doe een japanse stijl erin met veel stille stukken
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 10:33
Wenomic
Wenomic is offline
Eerst een opleiding
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 10:50
Verwijderd
ja doe eerst een opleiding van 4 tot 6 jaar om een gewoon zomaar een filmpje te maken
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 11:08
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
heliosuperjos schreef op 10-09-2005 @ 11:50 :
ja doe eerst een opleiding van 4 tot 6 jaar om een gewoon zomaar een filmpje te maken
Maar dat is hetzelfde gezeik als dat je maar niet met een homecamera moet gaan filmen, en dat die homecamera dan vooral maar niet analoog moet zijn. Wat een non-advies, zelfs met die oude 8mmcameras zijn toffe filmpjes te maken. . Sterker nog, zo'n oude vintage-look zou het waarschijnlijk erg goed doen bij een beetje cheesy horrorfilm. Alsof er ook maar iemand is die van een stel "vrienden en de buurt" verwacht dat er een professionele Hollywood-horrorfilm uit komt rollen.

Een leuk filmpje leer je maken door leuke filmpjes te maken. Het is veel belangrijker dat je gewoon lol in het filmen hebt, en die lol is vele malen belangrijker dan de geliktheid van je eindproduct. Gaandeweg leer je vanzelf wel meer over de technieken en kunstjes die er bij het filmen komen kijken.

Dus pak die camera, verzin een verhaal, en ga gewoon schieten. Storyboards zijn leuk en handig, maar dat vooral als je met een tijdschema en budget gaat werken. Als beginner zul je je negen van de tien keren toch nooit aan een draaiboek of een storyboard houden, dus vergeet dat maar lekker.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 11:55
Boate Bob
Boate Bob is offline
In home camara opnamen kun je niet knippen als je daar geen speciale apparatuur voor hebt. Een aangezien er nogal eens iets misgaat tijdens het filmen is dat ontzettend irritant

En idd, 8mm filmpjes zijn dan wel weer oké..
Ik heb het over de generatie camara vlak vóór de digitale.
Die zijn in mijn ogen ongeschikt om een film mee te maken. Ik heb het meerdere malen geprobeerd namelijk.
Oud 10-09-2005, 16:32
Magican
Magican is offline
Citaat:
Snakeboy schreef op 01-09-2005 @ 15:26 :
ik weet niet of deze topic hier hoort..
maar ik dacht van wel.

Ik wil samen met wat vrienden en de buurt
een Horrorfilm maken..
en ik ook niet.... ben echt inspiratieloos...

maar hebben julli misschien ingrediënten voor een horror film?

ik bedoel een soort verhaal,
hoe we dat moeten doen, etc,

ik weet echt niks, ik ga wel filmen denk ik
Ik weet wel wat, doe het niet.

Of ga je vrienden naakt filmen terwijl zij met mekaar aan het spelen zijn. Vast wel een groep zieke mensen die het geweldig vinden. Zij blij jij blij.
Oud 10-09-2005, 21:42
Verwijderd
Mijn tip is: bedenk eerst wat je wil vertellen en haal er daarna pas horror dingen bij. Een horror film maken die alleen maar over horror gaat is bijna altijd poep.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 09:41
Wenomic
Wenomic is offline
Ik snap niet dat mensen hier ook serieus hun best doen om echt goede tips te geven. Het is leuk om te denken: ik ga een film maken, maar dat is net zoiets als: ik ga een boek schrijven. 9 van de 10 keer gaat dit niet bepaald makkelijk (of 10 vd 10 )
Je moet er eerst verstand van hebben, weten wa je wilt, weten hoe je het gaat doen, genoeg apparatuur hebben, locaties uitzoeken, mensen hebben die mee willen spelen, etc, etc,etc!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 10:45
Boate Bob
Boate Bob is offline
Citaat:
Je moet er eerst verstand van hebben, weten wa je wilt, weten hoe je het gaat doen, genoeg apparatuur hebben, locaties uitzoeken, mensen hebben die mee willen spelen, etc, etc,etc!
En daar heb je dus kort samengevat wat hier al meerdere keren is uitgelegd
Reageren

Regels voor berichten