Goed.. Ten eerste moet ik je waarschuwen; als je met een 'home cam' gaat filmen wordt het nooit erg geloofwaardig, zeker niet als je met special effects gaat werken. Dat wordt altijd (om het maar even hard te zeggen) bagger. Als je met een niet-digitale camara gaat werken kun je het idee beter vergeten.
Je hebt geen inspiratie/vrienden met inspiratie/geen verstand van films; daar is in vorige posts al genoeg over gezegd..
Ik vraag me af waarom je die film dan gaat maken. (Voor de lol ja, maar meestal gaat dat gepaard met tenminste enige inspi..)
Als je wél een digitale camara hebt zijn er mogelijkheden. Ik heb een digitaal fototoestel waarmee je ook op kunt nemen, de beelden zijn zo slecht dat ze weer ontzettend geschikt worden voor een bizarre horrorfilm. Vooral als je ze op de computer bewerkt.
Als je over een digitale camara beschikt die ook echt is bedoeld om langer te filmen is dat natuurlijk helemaal mooi
De locatie: Houd rekening met achtergrondgeluiden. Die hoor je op film altijd veel harder en lelijker dan je ze op het opname moment hoort. Niks is zo killing als snelweg-geluiden tijdens een spannende scéne.
Bedenk iets origineels, met (zoals al eerder aangegeven) weinig ongewenste figuranten. Mensen gaan zich vaak raar gedragen als ze weten dat er een film te verpesten valt
Bedenk dat je al amateuristisch bezig bent qua filmen, houd daarom je 'grime' zo natuurlijk mogelijk. Een echte dooddoener is bijv. ketchup als bloed. Of ook erg: iemand met een wit geschminkt gezicht die zich dan omdraait en een ongeschminkte nek heeft.
Als je geen zin hebt in al die moeite kun je natuurlijk ook alles in zwart-wit filmen, dan vallen bepaalde dingen minder op.
Zoek gemotiveerde en overtuigende acteurs, die ook over een kleín beetje talent beschikken.
Zoek ook een gemotiveerd en geïnspireerd iemand om je script/scenario te maken, aangezien je dat zelf niet bent. Zonder script loopt een film niet goed, behalve als je acteurs goed op elkaar ingespeeld zijn.
Mocht je hele film een groot drama worden, dan is er altijd nog het laatste redmiddel; de videoclip.
Bewerk je beelden zo dat het tenenkrommende camarawerk of wat dan ook, ontzettend kunstig en creatief lijkt. Met harde muziek eronder zal het weinig mensen opvallen dat dit ooit een mislukte film was
Veel succes!!