Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
aha bedankt alles wordt al duidelijker het was mijn eigen schuld
![]() goed dat dit net voor me studiejaar is begonnen zal wel voorbestemd zijn. ![]() ik zal me er nu beter voor zorgen, er zit nu alumium koelhoes die had ik eigenlijk al voor de hitachi maar daar zat zo'n dom gat (dont cover this hole) dus kon ik die koelhoes er niet omzetten. Hdd draait nu netjes op 36 granden ![]() |
![]() |
||
Citaat:
'k heb er in de tussentijd 4 gehad, waarvan nog twee levenden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn 60 GXP is ook dood, maar na ruim twee jaar en acht maanden, een respectabele termijn waarbinnen elke schijf kapot kan gaan. Ook een Diamondmax is niet bedoeld voor 24/7, een Seagate 7200.8 niet, een Deskstar niet, een Samsung Spinpoint niet. |
![]() |
|
Bij mij is nog nooit een HDD kapot gegaan. Ik vervang ze om de 2 jaar, maar daarna leven ze in de PC van m'n broertje nog flinke tijd verder.
Mijn PC staat veel aan, in werkweken soms wel 24/5, maar problemen met de HDD ken ik niet.
|
Verwijderd
|
Het is ook niet zo dat ze het niet kunnen, die standaard desktopschijven. Er speelt denk ik ook voor een belangrijk deel angst mee, de angst om een beschuldigende vinger naar zich toe gewezen te krijgen als schijven van die fabrikant verhoudingsgewijs veel vaker overlijden (zie IBM, waar nota bene een 'class action lawsuit' tegen werd aangespannen door alle mensen die door Deathstar-crashes data waren verloren).
|
![]() |
|
Het voordeel van die Deskstars was altijd wel dat ze eerst nog een paar maanden moeilijk gingen doen voor ze dood gingen. Ruim tijd om alle data over te zetten. Al die quantums/maxtors die ik gezien heb in m'n leven hielden er over het algemeen gewoon gelijk mee op.
Edit: de mijne na drie jaar en twee maanden, net buiten de garantie ...
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Geen probleem
![]() Er zijn ook, dat moet ik wel zeggen, mensen die beweren dat het niets meer is dan een marketingtruuc. Dit omdat Maxtor feitelijk de enige is die dergelijke drives als zodanig levert, terwijl toch heel veel mensen een server draaien die prima 24/7 loopt met schijven van een ander merk. |
![]() |
|
Ik heb meerdere fileservers waarbij zo'n 14 Hitachi schijven continu aanstaan, 24/7 eigenlijk al anderhalf tot 3 jaar: geen problemen mee. Maar daarbij moet ik wel vermelden dat ik ze goed koel. De oudere IBM schijven (120GXP en daarvoor) zijn minder veilig als je ze lang aanlaat en met name de temperatuur is belangrijk). Maar Hitachi heeft ook niet stilgezeten.
![]() Verder is Samsung een mooi merk, stil, energiezuinig, 3 jaar garantie en lage prijs. Super. Qua performance een middenmoter maar toch vrij goed.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
externe hardeschijven reddragon | 2 | 07-03-2010 11:17 | |
Software & Hardware |
PC Kapot, hardeschijf lezen? Verwijderd | 3 | 15-09-2007 21:22 | |
Software & Hardware |