Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2005, 20:43
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
ik heb een paar vraagjes:

- geloven jullie dat Allah heilig is?
- geloven jullie dat de mens zondig/niet heilig is?
- kunnen volgens jullie heiligheid en zonde samengaan?

als een paar van jullie hier antwoord op gegeven hebben wil ik nog ff een vraag stellen.
Oud 06-09-2005, 21:12
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 06-09-2005 @ 21:43 :

- geloven jullie dat de mens zondig/niet heilig is?
- kunnen volgens jullie heiligheid en zonde samengaan?

als een paar van jullie hier antwoord op gegeven hebben wil ik nog ff een vraag stellen.
- Euh, hoeveel geloven ken je, die hun God niet heilig vinden?
- De mens begaat zondes (elke mens begaat zondes,behalve de profeten), en het is Allahs barmhartigheid die je de hemel zal doen betreden.
- Ik snap de vraag niet?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 21:20
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 06-09-2005 @ 22:12 :
- Euh, hoeveel geloven ken je, die hun God niet heilig vinden?
- De mens begaat zondes (elke mens begaat zondes,behalve de profeten), en het is Allahs barmhartigheid die je de hemel zal doen betreden.
- Ik snap de vraag niet?
kan zonde heiligheid ontmoeten, kunnen zonde en heiligheid samen gaan? Ja ik weet niet hoe ik de vraag anders kan stellen. Kunnen zonde en heiligheid bij elkaar komen zeg maar?

Edit: heilig betekent btw zondeloos
Oud 06-09-2005, 21:22
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 06-09-2005 @ 22:20 :
kan zonde heiligheid ontmoeten, kunnen zonde en heiligheid samen gaan? Ja ik weet niet hoe ik de vraag anders kan stellen. Kunnen zonde en heiligheid bij elkaar komen zeg maar?

Edit: heilig betekent btw zondeloos
De profeten zijn heilig.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 21:28
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 06-09-2005 @ 22:22 :
De profeten zijn heilig.
dit is niet echt antwoord op mijn vraag Ik vroeg me af of zondeloosheid zonde kan ontmoeten, of een zondeloos wezen zondeloosheid kan verdragen en andersom.
Oud 06-09-2005, 21:29
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 06-09-2005 @ 22:28 :
dit is niet echt antwoord op mijn vraag Ik vroeg me af of zondeloosheid zonde kan ontmoeten, of een zondeloos wezen zondeloosheid kan verdragen en andersom.
Mensen zijn niet heilig, omdat mensen altijd wel zondes begaan
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 21:31
Rohit
Rohit is offline
ehm, best wel domme vragen eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 19:56
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 06-09-2005 @ 22:29 :
ja ok, dat weet ik, maar denk jij dat een zondeloos wezen een zondig wezen kan ontmoeten/verdragen?

en ja, de eerste twee vragen zijn ook niet echt mn vragen maar meer een inleiding op mn uiteindelijke vraag.
Oud 07-09-2005, 20:01
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 07-09-2005 @ 20:56 :
ja ok, dat weet ik, maar denk jij dat een zondeloos wezen een zondig wezen kan ontmoeten/verdragen?

en ja, de eerste twee vragen zijn ook niet echt mn vragen maar meer een inleiding op mn uiteindelijke vraag.
In de hemel, is het de gelovigen hun beloning om Allah te zien. daar zijn ze dus van al hun zondes vergeven.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 20:09
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
ok, dus zodra gelovigen in de hemel komen worden hun zonden vergeven en zijn ze weer rein?

Maar Allah is toch rechtvaardig? Zonden moeten toch bestraft worden? Allah kan toch niet zomaar met zijn hand over zijn hart strijken want dat zou onrechtvaardig zijn. Hoe zit dat dan?

(dit bedoel ik btw helemaal niet als een aanval op de Islam, maar ik wil gewoon weten hoe jullie er over denken)
Oud 07-09-2005, 20:12
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 07-09-2005 @ 21:09 :
ok, dus zodra gelovigen in de hemel komen worden hun zonden vergeven en zijn ze weer rein?

Maar Allah is toch rechtvaardig? Zonden moeten toch bestraft worden? Allah kan toch niet zomaar met zijn hand over zijn hart strijken want dat zou onrechtvaardig zijn. Hoe zit dat dan?

(dit bedoel ik btw helemaal niet als een aanval op de Islam, maar ik wil gewoon weten hoe jullie er over denken)
Een mens, komt alleen de hemel in, met Allahs barmhartigheid. Niemand is goed genoeg voor de hemel. Nouja sommige moslims komen ook eerst de hel in, en mogen vervolgens naar de hemel, omdat de profeet Mohammed voor alle gelovigen bidt, die in de hel zijn. En hij hun vrijpleit.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 20:25
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 07-09-2005 @ 21:12 :
Een mens, komt alleen de hemel in, met Allahs barmhartigheid. Niemand is goed genoeg voor de hemel. Nouja sommige moslims komen ook eerst de hel in, en mogen vervolgens naar de hemel, omdat de profeet Mohammed voor alle gelovigen bidt, die in de hel zijn. En hij hun vrijpleit.
ja ok, maar goed, dan gaan we weer even stap voor stap.
Allah is rechtvaardig.
Wat houd dat volgens jou in?
Oud 07-09-2005, 20:27
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 07-09-2005 @ 21:25 :
ja ok, maar goed, dan gaan we weer even stap voor stap.
Allah is rechtvaardig.
Wat houd dat volgens jou in?
Dat iedereen krijgt dat ie verdiend
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 20:35
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 07-09-2005 @ 21:27 :
Dat iedereen krijgt dat ie verdiend
ok, elk mens (muv de profeten) is zondig, elk mens verdient dus te branden in de hel. Allah kan hier niet onderuit want hij is rechtvaardig, als hij ze toch in de hemel laat komen is hij niet meer rechtvaardig. Ben je het hier mee eens?
Oud 07-09-2005, 20:37
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 07-09-2005 @ 21:35 :
ok, elk mens (muv de profeten) is zondig, elk mens verdient dus te branden in de hel. Allah kan hier niet onderuit want hij is rechtvaardig, als hij ze toch in de hemel laat komen is hij niet meer rechtvaardig. Ben je het hier mee eens?
Barmhartigheid sluit rechtvaardigheid niet uit. Minder streng zijn, wilt niet zeggen dat je onrechtvaardig bent.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 21:03
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 07-09-2005 @ 21:37 :
Barmhartigheid sluit rechtvaardigheid niet uit. Minder streng zijn, wilt niet zeggen dat je onrechtvaardig bent.
als een rechter zegt, nou jij hebt een moord gepleegd, je verdiend dus vijftien jaar celstraf, maar ik houd van je, dus krijg je maar twee jaar.

is de rechter rechtvaardig? Nee, want volgens jou betekende rechtvaardigheid dat je krijgt wat je verdiend. En deze moordenaar krijgt minder dan hij verdiend.

Allah zegt: jij bent zondig, je verdient het om in de hel te komen, maar ik houd van je, dus hoef je maar één jaar in de hel te zitten, en daarna mag je naar de hemel.

is Allah rechtvaardig? Nee, want volgens jou betekent rechtvaardigheid dat je krijgt wat je verdiend. En deze zondaar krijgt minder dan hij verdiend.

Ik wil niet zeggen dat Allah onrechtvaardig is, maar er moet dus iets zijn dat de straf krijgt, en wie of wat krijgt dat? de zondaren niet, de straf moet uitgedeeld worden, anders zou Allah niet rechtvaardig zijn, als de zondaren de straf niet krijgen, wie dan wel?
Oud 07-09-2005, 21:13
Rohit
Rohit is offline
Ik snap je probleem eerlijk gezegd niet. Mensen komen in de hemel door Allahs barmhartigheid. Of ze iets verdienen of niet, bepaald Allah. Hoe kun je stellen dat iemand iets hoort te krijgen? Dat is volstrekt onmogelijk.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 21:21
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 07-09-2005 @ 22:13 :
Ik snap je probleem eerlijk gezegd niet. Mensen komen in de hemel door Allahs barmhartigheid. Of ze iets verdienen of niet, bepaald Allah. Hoe kun je stellen dat iemand iets hoort te krijgen? Dat is volstrekt onmogelijk.
nog een vraagje dan, wat is de straf op de zonde?
Oud 07-09-2005, 21:24
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 07-09-2005 @ 22:21 :
nog een vraagje dan, wat is de straf op de zonde?
hernuel fan, wij mens, zijn veel te nietig, om te oordelen, over wat iemand wel of niet verdiend. Een kleine zonde kan voor iemand fataal zijn, en een grote zonde kan vergeven worden. Dat ligt aan verschillende factoren, die wij als mens niet kunnen beoordelen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 21:26
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 07-09-2005 @ 22:24 :
hernuel fan, wij mens, zijn veel te nietig, om te oordelen, over wat iemand wel of niet verdiend. Een kleine zonde kan voor iemand fataal zijn, en een grote zonde kan vergeven worden. Dat ligt aan verschillende factoren, die wij als mens niet kunnen beoordelen.
dus jij gelooft niet dat de hel de straf op de zonde is?
Oud 07-09-2005, 21:36
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 07-09-2005 @ 22:26 :
dus jij gelooft niet dat de hel de straf op de zonde is?
Ik vind dit een te zwart-wit vraag. Want wat versta jij onder zonde?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 06:37
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 06-09-2005 @ 22:31 :
ehm, best wel domme vragen eigenlijk
Dat jij ze niet snapt wil niet zeggen dat ze dom zijn.
Oud 08-09-2005, 07:32
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 08-09-2005 @ 07:37 :
Dat jij ze niet snapt wil niet zeggen dat ze dom zijn.
vragen als: geloof jij dat Allah heilig is, aan een moslim, is wel heel vanzelfsprekend, denk je ook niet?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 08:23
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 06-09-2005 @ 22:29 :
en profeten zijn zondeloos? Waren zij geen mensen dan?
Oud 08-09-2005, 13:10
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 08-09-2005 @ 08:32 :
vragen als: geloof jij dat Allah heilig is, aan een moslim, is wel heel vanzelfsprekend, denk je ook niet?
Zie je nou wel dat je t niet snapt.
Oud 08-09-2005, 15:45
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 08-09-2005 @ 14:10 :
Zie je nou wel dat je t niet snapt.
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 06-09-2005 @ 21:43 :

Tstaat er letterlijk hoor

Laatst gewijzigd op 08-09-2005 om 16:07.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 15:46
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-09-2005 @ 09:23 :
en profeten zijn zondeloos? Waren zij geen mensen dan?
Zij zijn wel mensen, maar de boodschappers van Allah. Tis de bedoeling dat je alles doet dat de profeten ook doen, als zij zondig waren, moesten wij dan ook hun zondes begaan?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 16:14
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 08-09-2005 @ 16:46 :
Zij zijn wel mensen, maar de boodschappers van Allah. Tis de bedoeling dat je alles doet dat de profeten ook doen, als zij zondig waren, moesten wij dan ook hun zondes begaan?
Denk je dat ALLES wat mohammed en andere profeten hebben gedaan volledig zijn genoteerd en opgeschreven? De enige profeet binnen de islam waar nog enigszins veel over geschreven is, is Mohammed. Je hebt geen flauw benul wat hij en andere profeten naast dat wat opgeschreven is, nog meer heeft gedaan. De geschriften zijn geen to the minute documenten van het leven van persoon X.
Oud 08-09-2005, 17:46
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-09-2005 @ 17:14 :
Denk je dat ALLES wat mohammed en andere profeten hebben gedaan volledig zijn genoteerd en opgeschreven? De enige profeet binnen de islam waar nog enigszins veel over geschreven is, is Mohammed. Je hebt geen flauw benul wat hij en andere profeten naast dat wat opgeschreven is, nog meer heeft gedaan. De geschriften zijn geen to the minute documenten van het leven van persoon X.
liever hier niet het waarheidsgehalte van de Islam aan de kaak stellen, ik verplaats me hier even in een moslim, (ik bedoel dat ik even doe alsof ik geloof wat zij geloven) zodat ik mss hun religie zou kunnen begrijpen.
Oud 08-09-2005, 17:46
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 07-09-2005 @ 22:36 :
Ik vind dit een te zwart-wit vraag. Want wat versta jij onder zonde?
zonde = alles wat Allah verboden heeft.
Oud 08-09-2005, 19:10
Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 07-09-2005 @ 22:24 :
Kan een moslim door goede daden te doen barmhartigheid afsmeken bij Allah?
Oud 08-09-2005, 20:21
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 08-09-2005 @ 18:46 :
liever hier niet het waarheidsgehalte van de Islam aan de kaak stellen, ik verplaats me hier even in een moslim, (ik bedoel dat ik even doe alsof ik geloof wat zij geloven) zodat ik mss hun religie zou kunnen begrijpen.
het gaat me niet om het waarheidsgehalte? Ik zou het alleen vreemd vinden dat een profeet zondeloos is want hij/zij (in de islam alleen hij) is ook een mens.

Oud 08-09-2005, 20:27
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-09-2005 @ 21:21 :
het gaat me niet om het waarheidsgehalte? Ik zou het alleen vreemd vinden dat een profeet zondeloos is want hij/zij (in de islam alleen hij) is ook een mens.

jamaar goed, moslims geloven dat nou eenmaal
Oud 08-09-2005, 20:42
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 08-09-2005 @ 21:27 :
jamaar goed, moslims geloven dat nou eenmaal
Nouja, zeg. Zo kan ik elke discussie ook gewoon afdoen met: zo geloven ze dat nu eenmaal.

Ik vraag of me of dat ook zo is en of daar over nagedacht is. Vast wel, dus daarom stel ik de vraag ook.

In de Koran zou direct aangegeven worden dat Jezus (Isa) zondeloos is. Alle andere profeten worden niet beschreven als zijnde zondeloos.
Integendeel:

Sura 47:19
So know (O Muhammad) that there is no God save Allah, and ask forgiveness for thy sin and for believing men and believing women. Allah knoweth (both) your place of turmoil and your place of rest.

Waarom is dat?

Kom op. Het zijn mensen geweest! Geen goden.
Oud 08-09-2005, 20:53
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Denk je dat ALLES wat mohammed en andere profeten hebben gedaan volledig zijn genoteerd en opgeschreven?
Nee. Het is dan ook niet door mensen gecheckt of al die profeten zich wel aan alle regels hielden ( wat natuurlijk niet kan, daar je intentie binnen de Islam heel erg belangrijk is), maar is het een goddelijk gegeven dat of in de Kuran staat, of dmv Muhammed is geopenbaard.

Alle profeten hebben 5 eigenschappen, deze zijn kortweg;

1. (sidk) Hun woorden en daden zijn altijd goed.
2. (emanet) Dat ze betrouwbaar zijn.
3. (fetanet) Dat ze intelligent en wijs zijn.
4. (ismet) Dat ze zondeloos zijn. Ze zijn tegen het begaan van alle soorten zondes beschermd, zelfs voordat ze de goddelijke ingeving kregen om de rol van zijn boodschapper te spelen. ( naar ik weet werd er niemand als profeet geboren)
5. (teblig) Ze brengen de boodschap die ze van god hebben gekregen exact over aan de mens.

Overigens zijn er 124.000 profeten geweest ( volgens de Islam ), die allen herinnerden en bevestigden wat door de voorgaande profeten is gezegd ( dat er 1 god is die niemand naast zich heeft ), rechtzetten wat door menselijke tussenkomst in de voorafgaande openbaringen is vergeten, gewijzigd of soms verdraaid, en ten slotte om de nieuwe rituelen te openbaren die voortaan door de gelovige zou beoefend dienen te worden ( tussen mens-god [zowel lichamelijk als geestelijk] en mens-mens ).

Vragen ?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 20:59
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 08-09-2005 @ 20:10 :
In soera 99 zegt God:
7. Wie ter grootte van een atoom goed deed, zal dit aanschouwen.

8. En wie ter grootte van een atoom kwaad deed, zal ook dat aanschouwen.

Ik weet niet wat je precies met barmhartigheid bedoelt, maar je goede daden zullen net als je slechte worden beloond/bestraft.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 21:00
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 08-09-2005 @ 21:53 :

4. (ismet) Dat ze zondeloos zijn. Ze zijn tegen het begaan van alle soorten zondes beschermd, zelfs voordat ze de goddelijke ingeving kregen om de rol van zijn boodschapper te spelen. ( naar ik weet werd er niemand als profeet geboren)
So know (O Muhammad) that there is no God save Allah, and ask forgiveness for thy sin and for believing men and believing women. Allah knoweth (both) your place of turmoil and your place of rest.

I rest my case
Oud 08-09-2005, 21:04
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-09-2005 @ 22:00 :

I rest my case
Andere vertaling in het Nederlands:
19. Weet, dat er buiten Allah geen God bestaat en vraag bescherming voor uw tekortkoming en voor die van gelovige mannen en vrouwen. Allah kent de plaats uwer handelingen en uw rustplaats.

(...)
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 21:12
Mujahideen
Mujahideen is offline
Ik zie dat Gatara weer eens anti-islamitische sites heeft bezocht en hier weer onwaarheden loopt te verkondigen. Dus hierbij een rechtzetting van de stand van zaken.

Title:
Are Prophets Sinless?

Question:

Our belief is that ALL Prophets are sinless. I have been asked if there is any proof from the Quran for this.

Do you know of any relevant verses?

Answer:

Prophets of God, according to the Muslim faith, are people selected by God Himself to deliver His message to mankind. The Muslim belief that Prophets are sinless primarily relates to the fact that the Prophets of God delivered His message in its purest form. They did not add anything to it, on their own, and neither did they hold anything back from it. The Qur'an says that because Muhammad (pbuh) is a true Prophet of God, therefore, if this true Prophet falsely ascribes something to God, he shall then be punished like no other individual. The Qur'an says:

Had he invented lies concerning Us, We would have seized him by the right hand and severed his heart's vein; and no one from amongst you could have protected him (from Us). (Al-Haaqqah 69: 44 - 47)

The Qur'an also tells us that to supervise the unadulterated deliverance of the message, the prophets are closely observed by God. It says:

As for the messengers whom He has chosen, He guards them from the front and from behind to make sure that they have delivered the messages of their Lord. (Al-Jinn 72: 27 - 28)

Besides this, Muslims also believe that because God Himself, on the basis of His all encompassing knowledge, selected these prophets for delivering His message and to become a model for their followers, therefore these prophets must have been the best of mankind living in their particular times and societies. But this does not mean that the prophets do not commit any mistakes. Mistake, as we know is not synonymous with sin. These prophets may commit mistakes, which are corrected by God, but these mistakes are not sins. Even these mistakes are in the way of righteousness.

bron

Title:
Only Jesus was Sinless...

Question/Comments:

I am not a Muslim but most definitely a born again Christian according to the writings of the new covenant delivered to humanity from Jehovah by the Lord Jesus Christ (feel free to read the third chapter of the book of St. John in the new testament).

According to your response, to the question: "Are Prophets Sinless?", it is your estimation that they are not. However, according to the Koran, the only one born of a woman without sin was Jesus the Christ (Jesus son of Mary).

The writings of the Torah at the mouths of the prophets, and the meanings behind the Hebrew temple and its numerous sacrifices and instruments confirm that the Messiah of the Jews and of the world would be most holy.

Moreover, according to the Koran, Mohammed prayed towards the shrine/temple while it was filled with 360 or more gods.

He also encouraged others to pray as he did while it was infested with the same idols.

According to the definition of a sin and that of a mistake, this action by Mohammed and his encouraging others to do the same does not constitute a mistake but a sin.

The prophet Mohammed committed the gravest of sins known to mankind next to murder.

He committed the sin of idolatry.

He then smashed the 360 gods and directed the people to continue praying towards the shrine.

Moreover, it is stated in the Koran that Mohammed prayed for the forgiveness of his own sins.

He is, therefore, excluded from the class of the sinless ones.

Moreover, the torah makes it clear that all of our righteousness is as filthy rags before the Most High God.

The Torah makes it clear that some of Jehovah's prophets sinned against him.

Adam was a prophet. He sinned and got us into all this mess.

King David was also a prophet and he also sinned against God.

There were many more.

In addition Mohammed noted in the koran that he himself was unsure of how Allah would deal with him on the day of judgment.

If you are unsure of where to find those scriptures in either the Koran or the Hadiths including the Torah, the Zabur or Injil, please let me know.

The point is, if Mohammed knew for sure that he was sinless before his god and that his place in paradise was secure he would make that clear during his lifetime including in his conversations with his followers at the point of his death.

The only sinless prophet was Jesus Christ who was more than a prophet.

He is also the Lamb of God that takes away the sins of the whole world and gives us the righteousness of God Himself.

We are only righteous because God makes us righteous.

And by making us righteous he also guarantees us the certainty of eternal life while we are still living in the earth.

He wants the believers to know beforehand where they stand with him so he gives us the guarantee in the person of the Lord Jesus Christ who rose from the dead on the third day and is now in heaven before Almighty God.

Feel free to read the book of John chapters 5-8.

I hope this was of use to you.

Answer:

Thank you for writing to me.

You write:

According to your response, to the question: "Are Prophets Sinless?", it is your estimation that they are not.

This is not what I have written, please check again. I have mentioned in my referred response that a prophet of God may commit a mistake, but is never guilty of, knowingly, disobeying God, which is a 'sin'.

You write:

However, according to the Koran, the only one born of a woman without sin was Jesus the Christ (Jesus son of Mary).

I am not aware of the verse of the Qur'an, which implies the above. I would appreciate if you would cite a complete reference to the verse.

You write:

Moreover, according to the Koran, Mohammed prayed towards the shrine/temple, while it was filled with 360 or more gods.

He also encouraged others to pray as he did while it was infested with the same idols.

According to the definition of a sin and that of a mistake, this action by Mohammed and his encouraging others to do the same does not constitute a mistake but a sin.

The prophet Mohammed committed the gravest of sins known to mankind next to murder.

He committed the sin of idolatry.

He then smashed the 360 gods and directed the people to continue praying towards the shrine.

All that I can say about your statements cited above is that you have very successfully criticized your own interpretation of the referred incident. However, a more honest and a more academic approach of criticizing Islam, in my opinion, would rather have been to first understand the implication of facing the Ka`bah (with or without the idols) according to the Muslim mind, and then to criticize that implication. Nevertheless, rather than going through this academic exercise, you have ascribed a certain implication to the act of facing the Ka`bah during the Muslim prayers and have criticized that implication, as if it were the real implication held and ascribed to by the Muslims as well as promoted by the Prophet (pbuh). Do you consider this as being intellectually honest?

Idolatry, I am sure you know, is to worship idols. Had Mohammed (pbuh) been so fond of worshiping idols, as you have implied in your comments, he would have made the necessary adjustments and compromises in his message, while he was still in Mekkah, and thereby avoided his own and his family's persecution, when the time was right for it. After all, what benefits would now have accrued of worshiping idols, when he had already enflamed the enmity and hatred of all of the Arab nations against himself, in particular, and his followers, in general.

If your interpretation of the incident is held to be correct, then facing the Ka`bah, with or without the idols, is itself idolatry. However, contrary to what you have interpreted from the incident, when Muslims offer their prayers facing the Ka`bah, it is not the Ka`bah that they worship, but the one God. Facing the Ka`bah symbolizes a number of things, but worshiping the Ka`bah is definitely not one of them, just as the Jews did not worship the Ark, when they turned toward it, during Amidah[1]. In exactly the same manner, when the Prophet (pbuh), according to the directives of the Qur'an, turned toward the Ka`bah in his prayers, even while it was filled with idols, it did not signify worshiping or paying homage to the idols. It only signified worshiping the one God, facing the direction ordained by Him.

You write:

Moreover, it is stated in the Koran that Mohammed prayed for the forgiveness of his own sins.

I really do not know which verses of the Qur'an are you referring to. Nevertheless, it should be remembered that in the Arabic language, the words "Khata" and "Zanb" are well known to imply both a mistake as well as a sin.

You write:

He [i.e. Mohammed (pbuh)] is, therefore, excluded from the class of the sinless ones.

The arguments that you have presented to establish your contention are not sufficient.

You write:

Adam was a prophet. He sinned and got us into all this mess.

King David was also a prophet and he also sinned against God.

The above statements represent the Christian theology. The Qur'an does not support these statements.

You write:

In addition Mohammed noted in the koran that he himself was unsure of how Allah would deal with him on the day of judgment.

If you are referring to Al-Ahqaaf 46: 9, then it may be noted that it does not refer to the Day of Judgment.

Nevertheless, it may be noted that the Prophet (pbuh) promoted the general attitude of humility and humbleness. This attitude of humbleness and humility is, in fact, the same, which you have cited from the Torah as 'all of our righteousness is like filthy rags before the Most High God'. The lack of this attitude is likely to inculcate arrogance in a person, which is considered a condemnable attitude in Islam. Unlike the worldly teachers and orators, the Prophet (pbuh) was himself a personification of the values that he propagated to others. The Prophet's (pbuh) invocations for his forgiveness are, in fact, a manifestation of his humility and humbleness toward God. Such invocations and supplications, according to the Muslim interpretation, do not necessitate the precedence of grave sins.

You write:

The only sinless prophet was Jesus Christ who was more than a prophet.

God, with His absolute knowledge, selected only those people as His prophets, who were actually capable of fulfilling the duties that God's prophethood imposed upon them. Muslims believe that Jesus (pbuh), like all other prophets of God did not commit any sin. Nevertheless, the Muslims do not ascribe to the point of view that Jesus (pbuh) was more than a prophet.

You write:

He is also the Lamb of God that takes away the sins of the whole world and gives us the righteousness of God Himself.

According to the Muslim faith, every prophet of God is appointed to do exactly what you have mentioned in the above statement for Jesus (pbuh).

May God guide us all to the truth and give us the desire and the courage to accept it and submit to it.

bron
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 21:13
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 08-09-2005 @ 22:04 :
Andere vertaling in het Nederlands:
19. Weet, dat er buiten Allah geen God bestaat en vraag bescherming voor uw tekortkoming en voor die van gelovige mannen en vrouwen. Allah kent de plaats uwer handelingen en uw rustplaats.

(...)
surah 47 gaat helemaal over Mohammed
Maar ik snap je punt. Het zou ook als een boodschap aan de mensheid zijn, maar hoe verklaar je dan dit uit de Hadith (Bukhari):

Volume 8, Book 75, Number 379:

Narrated 'Aisha:

The Prophet used to say, "O Allah! I seek refuge with You from laziness and geriatric old age, from all kinds of sins and from being in debt; from the affliction of the Fire and from the punishment of the Fire and from the evil of the affliction of wealth; and I seek refuge with You from the affliction of poverty, and I seek refuge with You from the affliction of Al-Mesiah Ad-Dajjal. O Allah! Wash away my sins with the water of snow and hail, and cleanse my heart from all the sins as a white garment is cleansed from the filth, and let there be a long distance between me and my sins, as You made East and West far from each other."

Laatst gewijzigd op 08-09-2005 om 21:17.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 21:15
Gatara
Gatara is offline
Affijn, buiten de vraag of Mohammed nu wel of niet zonde heeft begaan en laat ik aannemen dat hij dit niet heeft begaan.

Wat is hij dan? Zijn profeten geen mensen?
Oud 08-09-2005, 21:16
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 08-09-2005 @ 22:12 :
Ik zie dat Gatara weer eens anti-islamitische sites heeft bezocht en hier weer onwaarheden loopt te verkondigen. Dus hierbij een rechtzetting van de stand van zaken.[/URL]
je hebt alle recht om misverstanden recht te zetten, dus zeik niet zoveel.
Oud 08-09-2005, 21:20
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-09-2005 @ 22:15 :
Affijn, buiten de vraag of Mohammed nu wel of niet zonde heeft begaan en laat ik aannemen dat hij dit niet heeft begaan.

Profeten zijn boodschappers van God.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 21:21
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-09-2005 @ 22:13 :
surah 47 gaat helemaal over Mohammed
Maar ik snap je punt. Het zou ook als een boodschap aan de mensheid zijn, maar hoe verklaar je dan dit uit de Hadith (Bukhari):

Volume 8, Book 75, Number 379:

Narrated 'Aisha:

The Prophet used to say, "O Allah! I seek refuge with You from laziness and geriatric old age, from all kinds of sins and from being in debt; from the affliction of the Fire and from the punishment of the Fire and from the evil of the affliction of wealth; and I seek refuge with You from the affliction of poverty, and I seek refuge with You from the affliction of Al-Mesiah Ad-Dajjal. O Allah! Wash away my sins with the water of snow and hail, and cleanse my heart from all the sins as a white garment is cleansed from the filth, and let there be a long distance between me and my sins, as You made East and West far from each other."
Nu is het de bedoeling voor ons moslims, dit gebed, op te lezen. Wij volgen immers de profeet zijn voorbeeld
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 21:23
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-09-2005 @ 22:16 :
je hebt alle recht om misverstanden recht te zetten, dus zeik niet zoveel.
Dat in "jouw" joodse geloof een gewone sterveling met God debateert en wint en zelfs worstelt met God en hem in WWE-styling verslaat, betekent niet dat je de Islam deze onwaarheden moet toedichten en gaan lopen janken als iemand je corrigeert vanwege je vooringenomenheid en bekrompenheid.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 21:24
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Boodschappers van God zijn ervoor, om mensen naar het rechte weg te leiden. Als iemand zich niet helemaal op het rechte weg bevind, zullen zijn volgelingen dat toch helemaal niet zijn? Dus waar maak je je druk om?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 21:25
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 08-09-2005 @ 18:46 :
zonde = alles wat Allah verboden heeft.
Iemand kan vergiffenis om zn zondes vragen.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 21:27
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 08-09-2005 @ 20:10 :
Allah is voor iedereen barmhartig. Maar je moet sowieso oprecht spijt hebben van je zondes. En soms (nouja altijd), is het bij het vergiffenis vragen, verstandig juist dan extra veel goede daden omwille van Allah te doen.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 21:32
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-09-2005 @ 22:15 :

Citaat:
Profeten zijn boodschappers van God.
Dat is toch geen antwoord op haar vraag ?

Citaat:
Dat in "jouw" joodse geloof een gewone sterveling met God debateert en wint en zelfs worstelt met God en hem in WWE-styling verslaat,
leg uit?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 21:36
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 08-09-2005 @ 22:32 :
leg uit?
Het staat zo beschreven in de Talmoed. Een of andere rabbi debatteert en worstelt met God en wint de strijd zelfs.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten