Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2005, 18:14
Sanctus
Sanctus is offline
Hallo.

Binnenkort heb ik weer eens een proefwerk wiskunde. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik een keer wél een goed cijfer haal?
Oud 09-09-2005, 18:22
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Sanctus schreef op 09-09-2005 @ 19:14 :
Hallo.

Binnenkort heb ik weer eens een proefwerk wiskunde. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik een keer wél een goed cijfer haal?
Wat in ieder geval heel belangrijk is, is dat je, voordat je het proefwerk krijgt, de stof een aantal keer voor jezelf herhaald hebt. Je weet dan wat je wel beheerst en wat nog niet, zodat je daar ruimschoots aandacht aan kunt besteden. Wat je bijvoorbeeld kunt doen is zelf eens een aantal opgaven over de stof opstellen en die uitwerken, of voor jezelf de stof samen te vatten om zo te kijken wat je wel begrijpt en wat eventueel nog niet duidelijk is.
Oud 09-09-2005, 18:56
sdekivit
sdekivit is offline
probeer voor jezelf enige regelmaat in te bouwen voor het oplossen van bepaalde typen vraagstukken. Als je je daaraan vasthoudt, dan zul je zien dat de sommen een stuk eenvoudiger gaan.

Dus: probeer een vaste aanpak te vinden voor een bepaalde type vragen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 19:51
Mother Earth
Mother Earth is offline
En ik weet niet wat voor boek je voor wiskunde hebt maar in mijn boeken (getal&ruimte) zit achter aan het hoofdstuk een D-toets en aan het eind van het boek nog eens extra opgaven, daar kan je ook mee oefenen. Volgens mij staan de uitwerkingen daarvan ook op internet.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 22:13
LiqqY
LiqqY is offline
Citaat:
Sanctus schreef op 09-09-2005 @ 19:14 :
Hallo.

Wat ik heb gedaan bij mijn laatste toets.
Kort gezecht: Herhalen, herhalen en nog eens herhalen
Oud 09-09-2005, 22:13
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Je kan zorgen alles goed bijhouden. Vragen als je niet snapt ( aan een klasgenoot of leraar. Goed nakijken. En snappen wat je fout hebt gedaan
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 22:45
MTpower
MTpower is offline
Om iets goed in je op te nemen kun je vaak beter 4x een half uur eraan zitten dan 1x 2,5 uur
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 13:37
Hanneke
Hanneke is offline
vraag je docent of je een toets van vorig jaar ofzo kan krijgen om te oefenen.
Oud 10-09-2005, 17:05
Verwijderd
Simpel gezegd: opgaven maken tot je erbij neervalt. Wiskunde is net als fietsen, je leert het alleen door het te doen.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 19:09
Verwijderd
En als je te weinig tijd hebt om de opgaven te maken, zorgen dat je de uitwerkingen hebt en weet hoe de sommen moeten
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 19:31
LiqqY
LiqqY is offline
Citaat:
renee182 schreef op 10-09-2005 @ 20:09 :
En als je te weinig tijd hebt om de opgaven te maken, zorgen dat je de uitwerkingen hebt en weet hoe de sommen moeten
Je moet er tijd voor maken, als je het echt wilt.
Ik zelf ben z'n 2 uur per dag met mijn huiswerk bezig waarvan meestal één uur Natuur -en Wiskunde.

Niet dat iemand anders dezelfde doelstellingen als mij heeft, maar als je het echt wilt en je die kans krijgt moet je de kans grijpen!
Oud 11-09-2005, 12:34
~SmG~
~SmG~ is offline
Als je een som niet snapt moet je niet gelijk naar de uitwerkingen kijken, maar eerst alleen het antwoord en dan zelf allemaal dingen proberen om te kijken of je zelf ook op dat antwoord uit kan komen. Als je dat eenmaal lukt moet je goed kijken naar hoe je dat gedaan hebt en dan onthoudt je die dingen veel beter. En als het je helemaal niet lukt, dan moet je natuurlijk wel de uitwerkingen erbij halen en die dan goed bestuderen. Niet gewoon overschrijven, maar echt goed doornemen want dan kom je erachter welke manier hun gebruiken om bij de juiste oplossing te komen en dan kun je die methode zelf weer gebruiken bij de volgende som.
Oud 11-09-2005, 15:11
Verwijderd
Je moet als je wiskunde ingewikkeld vind veel som-kilometers maken. Ze zullen namelijk op een toets echt niet opeens hele andere dingen vragen dan die je hebt geoefend in het boek. Alleen wat andere cijfertjes en een plusje in plaats van een minnetje.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 15:26
TD
TD is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 11-09-2005 @ 16:11 :
Ze zullen namelijk op een toets echt niet opeens hele andere dingen vragen dan die je hebt geoefend in het boek. Alleen wat andere cijfertjes en een plusje in plaats van een minnetje.
Dan heb jij toch een vriendelijke leerkracht gehad, of is dat in Nederland in het algemeen zo?
Oud 11-09-2005, 15:29
Porcelain
Porcelain is offline
Nee, dat doen ze bij mij hooguit in één opgave, de rest is totaal anders dan mijn boek en daar moet je uit komen met inzicht. Helaas, anders haalde ik ook wel eens hoger dan een 5.

Edit: en ik woon in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 15:32
TD
TD is offline
Gelukkig maar
Oud 11-09-2005, 18:18
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Als je een som niet snapt moet je niet gelijk naar de uitwerkingen kijken, maar eerst alleen het antwoord
Ben ik het niet mee eens.
Als je een som (ik hoop dat je bij wiskunde meer leert dan een som maken) niet begrijpt, kan je beter eerst eens in je cursus gaan kijken waar het probleem met die opgave ligt, en welk deel van de leerstof erop van toepassing is.
Belangrijkste reden hiervoor: als je een toets maakt heb je ook geen flauw idee wat het juiste antwoord is, dus dan kan je je daarop ook niet baseren. En dan zou je uiteindelijk nog op een hele andere manier tewerk moeten gaan dan bij het oefenen.

Nog een tip: gooi dat rekenmachinetje ergens verweg, en loop niet als een gek allerlei dingen op het internet op te zoeken. Als je je alleen maar bezighoudt met je boek, een blad papier en een pen ga je veel minder tijd verliezen met dingen die niet belangrijk zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten