Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2005, 19:05
Verwijderd
Misschien een leuk topic, misschien ook wel niet.

De mijne was echt super! Ik had veel minder verwacht maar het was echt heel leuk. Alles zat mee, zelfs het weer!

Ook een hele leuke gezellige maar toch ook serieuze klas. Ik zit trouwens in het 1e jaar op de IS (instituut sportstudies) in Groningen op de Hanzehogeschool
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2005, 19:11
Verwijderd
Ik heb het grootste deel van de intro niet gelopen, alleen twee opleidingsdagen, en die waren wel leuk. Kleine groep, vooral meisjes, allerlei leeftijden. Leuke docenten ook, fijne sfeer.
Ik ben nu eerste jaars Taalwetenschap aan de Radboud Universiteit in Nijmegen.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 19:28
Wawl
Wawl is offline
Ik heb slechts een introdag gehad en die beviel me goed.
Oud 01-09-2005, 21:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb twee introdagen gehad en die waren leuk. We hebben leuke dingen gedaan. Ik had een leuke groep en al snel contact. De docenten enzo waren ook leuk en gezellig en ik heb een leuk beeld gekregen van de Hogeschool

Ik heb er zin in dit jaar
Oud 01-09-2005, 23:22
Barry K
Barry K is offline
Wij waren 3 dagen naar de Ardennen.

Jammer genoeg erg weinig mensen uit me klas ontmoet aangezien bijna alle buitenlanders (de hele klas zowat) nog niet in Nederland waren of te laat waren geinformeerd etc etc

Activiteiten waren bagger, eigenlijk was niets echt leuk.

TOT de donderdag avond aanbrak en het kapot gezellig werd; helemaal kapot gegaan maar wel enorm gelachen.
Leuke mensen leren kennen uit andere klassen welliswaar maar wel verschrikkelijk veel lol gemaakt.

Dag erna was zoals de andere dagen; niet echt leuk.
Oud 02-09-2005, 09:59
Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Ik heb de Intro van de RU gedaan, 10 dagen en het was echt super Ik vind het echt een aanrader, het is zoveel fijner als je de stad, de uni en al wat mensen kent.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 10:26
zeep007
zeep007 is offline
Ik ben net terug van 4 dagen kamp.
Zag er tegenop want ik ben niet zon fan van dit soort dingen. Had een paar mensen waar ik goed mee overweg kon, 4 dagen vond ik echter te lang. Heb wel leuke dingen gedaan, maar ook heel veel niet.

Ik vond het een: Mwoah
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 11:13
kalinho
kalinho is offline
ubersexy

3 dagen stadcamping r'dam, voor hes. Wel beter dat je gelijk mensen leert kennen, hoeewl der dan ook gelijk van die simpeles tussen zitten. verder: week gejhad
Oud 02-09-2005, 14:14
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Geen ruk aan, omdat ik dat vorig jaar hetzelfde heb gehad.
Oud 02-09-2005, 14:15
Verwijderd
Ben niet geweest. Rondleiding in A'dam. Heb ik niet nodig.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 19:00
Femic
Femic is offline
Die begint maandag..
Oud 03-09-2005, 20:14
Erbenda
Erbenda is offline
Was super gezellig . Heb veel mensen leren kennen, en veel leuke dingen gedaan.
Oud 03-09-2005, 21:09
mira_love
mira_love is offline
Die van mij begint ook maandag, eerst twee dagen intro in groningen zelf en dan drie daagjes na appelscha
Oud 04-09-2005, 10:08
MazeMouse
MazeMouse is offline
Intro van de HU Amersfoort vond ik persoonlijk niet goed.

Eerste dag was wel leuk. Standaard info dag en daarna wat dingen zoals monitors stapelen en dan daar in kleuren het HU logo op spuiten (das kunst), jongleren en een of andere computergame waarbij je moest racen door de stad. Wel leuk om te doen allemaal.
's avonds afgesloten door een kroegentocht.

En toen begon het gekloot.

1uur allemaal verzamelen op het grote plein.
half2 was grotendeels iedereen er.
2uur waren we eindelijk bij de sporthal die moest dienen als slaapplaats.
kwart over 2 was ik gelukkig al binnen en had ik mijn spullen en half3 lag mijn hele spul klaar en kroop ik in de slaapzak.
Door de teringherrie in de zaal sliep ik rond half4 eindelijk....
Tussendoor nog een keer wakker geworden. Weet niet waarom en hoe laat. En om half6 stond er een eikel met een megafoon naast me en alle lichten aan omdat we voor 7uur allemaal weer UIT de sporthal moesten zijn....

(jaja, lekker geregeld. REGEL DAN GEWOON GEEN SLAAPPLAATS IN PLAATS VAN ONS SLECHTS ZO KORT SLAAP TE GEVEN! )

Geen ontbijt, geen douche, geen koffie (nog helemaal niks, daarvoor moesten we weer een halfuur lopen naar de school toe) komt die kwal van een hoofd organisator dat het wel eens leuk is om alvast een testdraai te houden voor zijn actie van die middag....
Heel verstandig om 300 studenten die slecht geslapen hadden, nog niet ontbeten, kut gedouched (voor hen die in een uur tijd de douche wisten te bereiken) en nog zelfs niet eens UBERHAUPT iets gedronken om die te dwingen mee te doen aan zulke kutzooi. Dan probeer je je ook echt in te leven in anderen... verrekte asociale klootzak dat het was. Alleen maar bezig met zijn eigen kutactiviteiten.
2e dag na het ontbijt van die zoals wij het omschreven "EO-Jongerendag" activiteiten die we uit pure dufheid maar oversloegen (kranten artikel schrijven en het "omarmen van de binnenstad".... serieus, wat snoven hun terwijl ze dat bedachten....)
En dan zodra we toestemming kregen om eindelijk eens terug te gaan naar de sporthal (zo rond 12uur) zijn we ook maar meteen gegaan. En dan niet kunnen slapen van zo'n 200 laatkomers die met een bak herrie de sportzaal in komen stormen zo rond half3....
En de volgende ochtend WEER die klote megafoon en WEER om half6...
Kheb mijn spullen gepakt en ben voor het ontbijt nog op de trein gestapt (na weer een halfuur lopen naar station)

Afgekeurd, NOOIT MEER.
Mijn tip aan die organisatie. Als je de slaapplaatsen niet goed geregeld krijgt, regel dan geen introductiedagen.
Oud 04-09-2005, 10:45
Verwijderd
Ging wel, het was wel ronduit kut georganiseerd. Maar op een gegeven moment zijn we van het vaste programma afgestapt en zijn we gewoon dingen gaan doen die wel leuk waren. Het weer was wel geweldig.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 10:49
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
@MazeMouse

Ok dat klinkt idd heel erg kut...
Voor zover ik weet zijn er (iig in sommige steden) regels waarin staat dat een student minstens 6 (en misschien wel meer) uur moet slapen. Ook bij ontgroeningen van het corps is dat zo (dan heb ik t over de algemene dingen van de vereniging, vaak gaat het in de huizen wel mis).
Als ik jou was dan zou ik gewoon een brief schrijven ofzo, want zoiets kunnen ze niet maken, slaap is erg belangerijk. Misschien maken ze dan volgend jaar niet die fout, jij hebt er niks meer aan, maar anderen wel.
Oud 04-09-2005, 11:23
Patrick_vN
Patrick_vN is offline
Citaat:
kalinho schreef op 02-09-2005 @ 12:13 :
ubersexy

3 dagen stadcamping r'dam, voor hes. Wel beter dat je gelijk mensen leert kennen, hoeewl der dan ook gelijk van die simpeles tussen zitten. verder: week gejhad
Ey man jij had 416 op je t-shirt staan Ik heb nog effe met je staan praten HAHAHAHA.

Was zeker gave intro week!

Laterz Patrick
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 17:59
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Patrick_vN schreef op 04-09-2005 @ 12:23 :
Ey man jij had 416 op je t-shirt staan Ik heb nog effe met je staan praten HAHAHAHA.

Was zeker gave intro week!

Laterz Patrick
ach dat kan best, ik heb geloofk wel met iedereen staan te praten die 3 avonden
Oud 04-09-2005, 19:21
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 04-09-2005 @ 11:49 :
@MazeMouse

Ok dat klinkt idd heel erg kut...
Voor zover ik weet zijn er (iig in sommige steden) regels waarin staat dat een student minstens 6 (en misschien wel meer) uur moet slapen. Ook bij ontgroeningen van het corps is dat zo (dan heb ik t over de algemene dingen van de vereniging, vaak gaat het in de huizen wel mis).
Als ik jou was dan zou ik gewoon een brief schrijven ofzo, want zoiets kunnen ze niet maken, slaap is erg belangerijk. Misschien maken ze dan volgend jaar niet die fout, jij hebt er niks meer aan, maar anderen wel.
Stomme is dat er weinig te beginnen valt. "dit was het beste wat we konden krijgen" anders hadden ze weer zonder douches gezeten.
Persoonlijk zit ik liever zonder douches dan dat ik slechts 2uur slaap per nacht krijg.

Zotter vind ik het dat er dan ook van die mensen zijn die vinden dat je jezelf niet moet aanstellen en dat je zoiets kon verwachten.
IMO is het vrij normaal dat als je ergens naartoe gaat dat je kunt verwachten dat de voorzieningen goed geregeld zijn. Het is tenslotte ook een visitekaartje van de school. En mijn kijk op de school of iig de organisatie van zulke dingen is in ieder geval volledig gekelderd door dit gebeuren en mijn motivatie om nu lekker fris aan de opleiding te beginnen is nu ook op een nulpunt hierdoor.
Oud 05-09-2005, 09:59
Patrick_vN
Patrick_vN is offline
Citaat:
kalinho schreef op 04-09-2005 @ 18:59 :
ach dat kan best, ik heb geloofk wel met iedereen staan te praten die 3 avonden
Ja volgens mij was je ook al die 3 avonden ver van de wereld ?! HAHAHA. In welke klas zit je dan ?

Het was echt wel wrede intro week als ik de post dan van de rest van de mensen lees is heb ik wel goeie intro gehad. In iedergeval naar m'n zin gehad ...
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 19:07
Verwijderd
Faculteitsintro was geweldig. Leuk groepje met enthousiaste mentrix, die zich niet aan zo'n standaard programma hield maar ook gewoon wat dingen vertelde die gewoon handig waren maar verder niet werden vermeld. En er waren activiteiten die erg leuk waren, ook wat tegenvallende dingen, maar het leuke overheerste. Alleen je bent wel doodop na afloop.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 19:11
Femic
Femic is offline
Was wel leuk, niet geniaal ofzo, maar wel leuk begin iig.
Oud 10-09-2005, 06:19
Phlox
Phlox is offline
Ik vond het een beetje tegenvallen, had er meer van verwacht. Maar vervelend was het ook niet.
Oud 10-09-2005, 06:30
Verwijderd
Ik heb geen intro gedaan. Ik vond het een beetje teveel geld voor alleen wat uitgaan enzo (95 euro)
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 15:02
*-Maartje-*
*-Maartje-* is offline
Bij ons was t verplicht, maar we hebben wel alvast 1 studiepunt binnen en t was gezellig hoor!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-09-2005, 16:37
Kaa
Kaa is offline
echt geweldig. heel gezellig, leukemensen, leuke dingen gedaan. heel tof
Oud 10-09-2005, 18:59
DP17
DP17 is offline
De intro van men opleiding was opzich wel leuk we waren met 17 meiden en 203 jongens. Het bier vloeide de 8uur waarin de tap openstond rijkelijk en 1000liter bier (alleen tap, de rest niet mee geteld) was dan ook zo op!

We moesten wel heel erg veel wachten soms uren achter elkaar, veel zingen, en erg smerig worden. Wat we hebben gedaan survival (soort van), bierestaffete (niet aan mee gedaan), stormbaan, klimmen, en nog meer van dat gein.

Was toch blij dat ik gister weer naar huis mocht....................de enige voordelen van deze intro waren:

1. je leert je projectgroep leden beter kennen
2. het leverde een studiepuntje op
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten