Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2005, 22:07
b@rt-online
b@rt-online is offline
kan iemand mij een tip geven?? ik zoek een GOED en BETROUWBAARE adsl provider, van rond de 20 euro per maand, en het liefst geen datalimiet, maar als dat er toch op zit, minstens 10 gb kan iemand mij een tip geven?? bedankt Bart
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2005, 22:18
Verwijderd
Ja, voor een duppie op de eerste rij...
Maar verwacht maar niet dat dat lukt voor 20,-
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 22:21
b@rt-online
b@rt-online is offline
er zal voor 20 euro in de maand toch wel een goede provider te vinden zijn?? naja dan maar wat minder downloaden, iemand tips?? bart
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 22:28
Verwijderd
Citaat:
b@rt-online schreef op 03-01-2005 @ 23:21 :
er zal voor 20 euro in de maand toch wel een goede provider te vinden zijn?? naja dan maar wat minder downloaden, iemand tips?? bart
Goed: xs4all, demon
Pruts: hetnet, planet, tiscali (netwerk wel goed), 12move
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 22:29
b@rt-online
b@rt-online is offline
ok ik zat zelf aan wannadoo of xs4 all te denken, welke van de 2 pakken dan??? Wannadoo light of Xs4all light??
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 22:34
Verwijderd
Citaat:
b@rt-online schreef op 03-01-2005 @ 23:29 :
ok ik zat zelf aan wannadoo of xs4 all te denken, welke van de 2 pakken dan??? Wannadoo light of Xs4all light??
Xs4all goedoopste abbo is 29,95, maar vanaf 39.95 wordt het pas interesant..
Van Wanadoo heb ik niet altijd even leuke verhalen gehoord en is de eerste 6 maanden maar 19.95, daarna 34.95...

Laatst gewijzigd op 03-01-2005 om 22:41.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 22:41
Verwijderd
Jij wilde toch ook online gamen? (als ik vorige topic over router bekijk)
Dan lijkt het mij niet echt handig om dan een lite-abbo te nemen.
Zowieso kom je met een beetje normaal internetten al snel over de 5gb per maand en als je een beetje download is de kans dat je boven de 10 komt ook nog vrij groot (eigen ervaring )
Het is dan toch vaak goedkoper om een abbo te nemen met een wat grotere datalimiet.
Het enige nadeel is alleen dat het wat meer kost.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 22:50
b@rt-online
b@rt-online is offline
ok dat is goed, op dit moment heb ik een abbonement voor 40 euro in de maand, dat is draadloos vandaar de prijs met 15 gb datalimiet, daar wil ik vanaf, duss vandaar ik denk dat ik de tip om een middenabonnement te pakken maar doe, !! en dan Xs4all, wannadoo of Caiway
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 22:53
Verwijderd
Is Caiway niet van UPC of iets dergelijks?

40,- is trouwens helemaal niet verkeerd...
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 22:55
b@rt-online
b@rt-online is offline
nee het is een wat kleiner bedrijf die draadloos internet levert, de kerktoren van het dorp waar ik woon hangt een grote antenne, zo heeft iedereen hier die zo'n abbo heeft internet via een klein antennetje achter in de pc, dat werkt perfect, nooit gezeik met snoeren enzo. maar ik wist niks van prijzen af en dacht dat 40 euro met 15 gb datalimiet eigelijk veel geld was, maar ik begrijp dat dat niet zo is?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 23:01
Verwijderd
40,- met 15 GB datalimiet.. ligt aan je snelheid..
maar is niet goedkoop..

Chello is bijv. 50,- met 40 GB limiet (maar gaat omhoog)
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 23:12
Agamemnon
Agamemnon is offline
kijk eens op www.adslwinkel.nl
Oud 03-01-2005, 23:42
b@rt-online
b@rt-online is offline
Wanadoo ADSL Go 416/160 Fair use 26.95 0 74.95

Via het ADSL netwerk van KPN
- beschikbaar op een analoge lijn
- beschikbaar op een ISDN2 lijn
Aanbieding: Bestel voor 6 januari en u betaalt de eerste 6 maanden slechts € 19,95 per maand, de tweede 6 maanden slechts 22,95 per maand, u betaalt geen aansluitkosten t.w.v. € 74,95 en u krijgt het ethernetmodem t.w.v. € 69,00 gratis
Let op: Bij bestelling van dit Wanadoo abonnement mét een aanvullende dienst (zoals Wanadoo PC Firewall): 50 digitale foto’s GRATIS laten ontwikkelen.

hier zit ik nu aan te denken is dit iets???
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 00:25
Verwijderd
Kun je beter een XS4ALL Lite abo nemen, vier tientjes voor 1120/352 en een FUP voor het dataverkeer. Ik heb zelf het Basic abo, 2240/416 voor zes tientjes en het bevalt me nog steeds perfect. Misschien niet zulke lage prijzen voor hoge snelheden als bij Demon of Speedlinq, maar je krijgt wel gigantisch goede support (ook op problemen met virussen/firewall e.d.) en natuurlijk Newszilla.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 10:34
Engadin
Engadin is offline
Ik heb speedlinq, 25 euro/m, 15gb/m, 1024/512, wel maar 1mailbox, maar bijna oneindig veel aliassen
Oud 04-01-2005, 10:57
Verwijderd
416/160 is niet bepaald een prettige snelheid om te gamen...
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 11:04
Verwijderd
Nonsens, de meeste spellen met een fatsoenlijk netengine kunnen prima uit de voeten met 160 kbit upload. Je bedoelt dat het niet een prettige snelheid is om te downloaden.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 11:28
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
b@rt-online schreef op 03-01-2005 @ 23:07 :
kan iemand mij een tip geven?? ik zoek een GOED en BETROUWBAARE adsl provider, van rond de 20 euro per maand, en het liefst geen datalimiet, maar als dat er toch op zit, minstens 10 gb kan iemand mij een tip geven?? bedankt Bart
http://www.demon.nl/producten/intern...ng/dslexpress/

20 euro per maand, goede service, als beste uit de test en momenteel geen aansluitkosten. Ik heb zelf ook demon en ze doen absoluut niet moeilijk over datalimieten. Ze werken volgens een AUP en zijn altijd hardstikke snel.

Het 1024/512 pakket is ook in de aanbieding en die prijs is ook ronduit interessant te noemen. Dat pakket heb ik ook een tijd gehad en zelfs bij het downloaden van 40 GB in een maand heb ik nog geen e-mail gezien.
Oud 04-01-2005, 11:29
Gimme more beer
Citaat:
Engadin schreef op 04-01-2005 @ 11:34 :
wel maar 1mailbox, maar bijna oneindig veel aliassen
En dat is belangrijk omdat?
Oud 04-01-2005, 11:32
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 04-01-2005 @ 12:29 :
En dat is belangrijk omdat?
Geen idee..
Ik heb liever een ADSL aanbieder die me geen e-mail adressen, webspace ruimte etcetc geven en dat het dan gewoon stuk goedkoper is (want ze hoeven geen mail/webservers meer te onderhouden).
KPN heeft wel Direct ADSL, dan krijg je geen email en webruimte, maar is wel duurder dan een normaal abbo
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 12:42
Gimme more beer
Citaat:
********** schreef op 04-01-2005 @ 12:32 :
Geen idee..
Ik heb liever een ADSL aanbieder die me geen e-mail adressen, webspace ruimte etcetc geven en dat het dan gewoon stuk goedkoper is (want ze hoeven geen mail/webservers meer te onderhouden).
KPN heeft wel Direct ADSL, dan krijg je geen email en webruimte, maar is wel duurder dan een normaal abbo
Klopt jah, maar mensen kiezen er massaal voor

Overigens is webspace en e-mail adressen bij je provider helemaal niet interessant omdat het meestal gewoon bagger is. Ik ga liever voor een goede webhost dan speciaal voor een bepaalde provider omdat je er 20 MB hosting (!!) bij krijgt

Zegt de webhost
Oud 04-01-2005, 12:54
Enlightenment
Enlightenment is offline
Demon 512/256 20 euro/maand. Zie post van Gemme more beer.

Wanadoo is er een om te mijden.

=> Hardware
Oud 04-01-2005, 13:01
b@rt-online
b@rt-online is offline
dus jullie raden mij demon en of Xs4 all aan??
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 13:58
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
XS4all raadt ik je aan. XS4all is misschien wel een tikkeltje duurder dan de rest maar dat wil ook wat zeggen.

Wanadoo en Zonnet is allebei troep. Mn zus wilde een goedkoop abo'tje, als ik had geweten dat ze zo moeilijk deden en dat ze pas een monteur na een maand langs konden sturen had ik gelijk voor XS4all gepleit.

Zit ondertussen nu al bijna 3 jaar bij XS4all en in die tijd heb ik +/- 45 minuten downtime gehad en dat is niet veel als je gemiddeld 6 uur per dag online zit.

Trouwens! Xs4all is al 2 jaar achter elkaar uitgekozen tot beste provider van Nederland. Gewoon XS4all nemen dus

Offtopic:
Ik ben geen xs4all verkoper, maar als iets echt goed is prijs ik het graag aan
Oud 04-01-2005, 14:25
plishing
plishing is offline
Ik raad je Wanadoo in ieder geval af. Ik heb er nu bijna 2 jaar een abbo en ben er niet tevreden over. Het is regelmatig langzaam en ze knijpen de nieuwsgroepen af. Ik stap per maart dan ook over naar een andere provider.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2005, 14:59
Gimme more beer
Citaat:
b@rt-online schreef op 04-01-2005 @ 14:01 :
dus jullie raden mij demon en of Xs4 all aan??
Eigenlijk alleen Demon.

Demon is goedkoper en als beste uit de test van de consumentenbond gekomen.
Oud 04-01-2005, 15:24
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 04-01-2005 @ 12:28 :
http://www.demon.nl/producten/intern...ng/dslexpress/

20 euro per maand, goede service, als beste uit de test en momenteel geen aansluitkosten. Ik heb zelf ook demon en ze doen absoluut niet moeilijk over datalimieten. Ze werken volgens een AUP en zijn altijd hardstikke snel.

Het 1024/512 pakket is ook in de aanbieding en die prijs is ook ronduit interessant te noemen. Dat pakket heb ik ook een tijd gehad en zelfs bij het downloaden van 40 GB in een maand heb ik nog geen e-mail gezien.
Ik heb ook Demon (8/1 abbo). Mijn record tot nu toe is 120GB in een maand, nog nooit wat van ze gehoord. Wat dat betreft zit het wel goed dus (en wat de rest betreft ook, vind ik). Ik been aangesloten via BaByXL en het werkt eigenlijk altijd. Zo hoort het ook

Ik vind XS4All nogal duur... voor hetzelfde abbo als dat ik bij Demon heb, zou ik bij XS4All 20 euro per maand méér betalen, en dan is er ook nog eens een 150GB datalimiet. Dan mogen ze mij eens uit gaan leggen waar hem dan dat prijsverschil in zit...

Laatst gewijzigd op 04-01-2005 om 15:28.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 04-01-2005 @ 15:59 :
Eigenlijk alleen Demon.

Demon is goedkoper en als beste uit de test van de consumentenbond gekomen.
xs4all kwam er als beste uit, al een paar jaar volgens mij...

maar prijs/kwaliteit is demon misschien beter, want de prijzen daarvan zijn iets lager...

Ik heb xs4all al een tijdje, en heb daarom gewoon hoge snelheden tegen de lagere prijs van vroeger
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 16:59
Gimme more beer
Citaat:
********** schreef op 04-01-2005 @ 17:49 :
xs4all kwam er als beste uit, al een paar jaar volgens mij...
Vorig jaar niet, want dat was toen een van de redenen dat ik voor demon ben gegaan. Al was ik er anders ook wel voor gegaan, het is gewoon een goed "produkt" voor een uitstekende prijs.
Oud 04-01-2005, 17:26
Koen
Koen is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 04-01-2005 @ 17:59 :
Vorig jaar niet, want dat was toen een van de redenen dat ik voor demon ben gegaan. Al was ik er anders ook wel voor gegaan, het is gewoon een goed "produkt" voor een uitstekende prijs.
Daar heb ik de laatste tijd m'n ernstige twijfels bij Ik heb nu een jaar Demon, en het begon allemaal koek en ei, maar de laatste tijd ben ik er niet erg over te spreken. Hoge ping times en af en toe zelfs helemaal geen internet. Aantal threads op de newsserver (die overigens verder gewéldig is) is teruggezet van 3 naar 2 (gecapped op 56KB/s per thread). Ik heb 't idee dat ze ernstige capaciteits problemen hebben, al lijkt het de laatste tijd weer wat beter te gaan. Beetje mee oppassen dus, mocht je nu besluiten Demon te nemen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 17:28
Gimme more beer
Citaat:
Koen schreef op 04-01-2005 @ 18:26 :
Daar heb ik de laatste tijd m'n ernstige twijfels bij Ik heb nu een jaar Demon, en het begon allemaal koek en ei, maar de laatste tijd ben ik er niet erg over te spreken. Hoge ping times en af en toe zelfs helemaal geen internet. Aantal threads op de newsserver (die overigens verder gewéldig is) is teruggezet van 3 naar 2 (gecapped op 56KB/s per thread). Ik heb 't idee dat ze ernstige capaciteits problemen hebben, al lijkt het de laatste tijd weer wat beter te gaan. Beetje mee oppassen dus, mocht je nu besluiten Demon te nemen.
Die nieuwsserver is een tijdelijk probleem. Ze zijn altijd van uitstekende kwaliteit geweest, maar moesten een beetje reorganiseren.

De pings vind ik nog steeds opvallend hoog en demon heeft er bij mij nog nooit uitgelegen. Daarnaast hebben ze ook het hoogste bereik dat ik in Nederland ben tegengekomen.

Maar ik heb er verder geen belang bij als mensen voor demon kiezen, ik raad alleen maar iets aan. Mij zal het uiteindelijk worst wezen, echt waar.
Oud 04-01-2005, 17:31
Koen
Koen is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 04-01-2005 @ 18:28 :
Die nieuwsserver is een tijdelijk probleem. Ze zijn altijd van uitstekende kwaliteit geweest, maar moesten een beetje reorganiseren.
Ik heb nog steeds maar 2 threads ipv 3. 1/3e van m'n snelheid is me dus gewoon afgenomen, dat vind ik een vrij kwalijke zaak.

Citaat:

De pings vind ik nog steeds opvallend hoog en demon heeft er bij mij nog nooit uitgelegen. Daarnaast hebben ze ook het hoogste bereik dat ik in Nederland ben tegengekomen.
Ik denk dat je de pings laag vindt. Ik vind ze niet laag. Op een gemiddelde CS Source server haal ik een ping van rond de 50. Speelbaar, maar ik zie zat mensen met pings van 30 en lager. Via BabyXL schijnt een betere verbinding te krijgen zijn, maar ik ben helaas (net als de overgrote meerderheid van Demon NL) aangesloten op BBNed.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 17:35
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Koen schreef op 04-01-2005 @ 18:26 :
Mja, maar die capaciteitsproblemen liggen volledig bij bbned, niet bij Demon (al heb jij daar natuurlijk absoluut geen boodschap aan, jij betaalt voor een goede verbinding dus dan moet Demon die gewoon leveren, desnoods via een ander netwerk). Een aantal providers hebben nu ook een leveringsstop op verbindingen via bbned (of die is er iig een tijdje geweest).

En die nieuwsserver, tja... Demon moet daar ook gewoon voor betalen (ze maken gebruik van de servers van Supernews), heb een beetje het idee dat het erg duur zou worden wanneer iedereen op volle snelheid warez gaat leechen

Laatst gewijzigd op 04-01-2005 om 17:37.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 17:37
Koning
Koning is offline
Ik kon zo ff niet wijzer worden uit de site van demon, maar wat is daar het download limiet?

Als dat ook fair use is blijf ik nl. bij chello.. maar ik wil eigenlijk onbeperkt..
Oud 04-01-2005, 17:52
Koen
Koen is offline
Citaat:
M@rco schreef op 04-01-2005 @ 18:35 :
Mja, maar die capaciteitsproblemen liggen volledig bij bbned, niet bij Demon (al heb jij daar natuurlijk absoluut geen boodschap aan, jij betaalt voor een goede verbinding dus dan moet Demon die gewoon leveren, desnoods via een ander netwerk). Een aantal providers hebben nu ook een leveringsstop op verbindingen via bbned (of die is er iig een tijdje geweest).
In dat geval is het misschien het overwegen waard dan toch een verbinding via het KPN netwerk te nemen. Kost misschien meer, maar dan ben je wel zeker van je zaak.

Citaat:

En die nieuwsserver, tja... Demon moet daar ook gewoon voor betalen (ze maken gebruik van de servers van Supernews), heb een beetje het idee dat het erg duur zou worden wanneer iedereen op volle snelheid warez gaat leechen
Tja, maar als ik bij het nemen van mijn abo ik ogenschouw neem dat ik 3 threads krijg, vind ik het minder dat ik halverwege mijn contract zomaar een thread genaaid wordt.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 17:52
Koen
Koen is offline
Citaat:
Koning schreef op 04-01-2005 @ 18:37 :
Ik kon zo ff niet wijzer worden uit de site van demon, maar wat is daar het download limiet?

Als dat ook fair use is blijf ik nl. bij chello.. maar ik wil eigenlijk onbeperkt..
FUP, maar ik ken niemand die ooit gezeur met hen gehad heeft, ook niet na het downloaden van 200GB in een maand. En daar zijn gevallen van bekend... Onbeperkt bestaat niet, nergens niet, en dat zal ook nooit komen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 18:02
Gimme more beer
Citaat:
Koning schreef op 04-01-2005 @ 18:37 :

Chello?

Hahahahahahahaha

*tranen*

Okee...
Oud 04-01-2005, 18:05
Gimme more beer
Citaat:
Koen schreef op 04-01-2005 @ 18:31 :
Ik heb nog steeds maar 2 threads ipv 3. 1/3e van m'n snelheid is me dus gewoon afgenomen, dat vind ik een vrij kwalijke zaak.
Ja, dat moest dus helaas even gebeuren, maar volgens iemand bij Demon krijg je er weer 3 binnenkort.

Citaat:
Ik denk dat je de pings laag vindt. Ik vind ze niet laag. Op een gemiddelde CS Source server haal ik een ping van rond de 50. Speelbaar, maar ik zie zat mensen met pings van 30 en lager. Via BabyXL schijnt een betere verbinding te krijgen zijn, maar ik ben helaas (net als de overgrote meerderheid van Demon NL) aangesloten op BBNed.
Ja, ik vind de pings idd laag

Het is bekend dat je bij online gaming bij ADSL altijd hogere pings hebt dan bij kabel, dat was dus bij Demon niet zo. En nog steeds zitten ze bij mij op een gemiddeld niveau, veel lager dan andere ADSL providers. Het aantal hops dat nodig is om NL uit te komen is klein, in elke richting. Dus ook internationaal kun je stevig gamen.

Ik zou inderdaad geen servers hosten op het netwerk van Demon, maar dat hoef je niet te verwachten van een ADSL provider
Oud 04-01-2005, 18:41
Koen
Koen is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 04-01-2005 @ 19:05 :
Het is bekend dat je bij online gaming bij ADSL altijd hogere pings hebt dan bij kabel, dat was dus bij Demon niet zo. En nog steeds zitten ze bij mij op een gemiddeld niveau, veel lager dan andere ADSL providers. Het aantal hops dat nodig is om NL uit te komen is klein, in elke richting. Dus ook internationaal kun je stevig gamen.
Van ADSL is juist bekend dat de pings lager zijn dan die van kabel. Zeker via BabyXL. Maar ik vind dat BBNed nogal tegenvallen.

Citaat:

Ik zou inderdaad geen servers hosten op het netwerk van Demon, maar dat hoef je niet te verwachten van een ADSL provider
Dat kan juist wel weer prima, aangezien de uploadsnelheid top is.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 20:26
Inferno88
Inferno88 is offline
Citaat:
Koen schreef op 04-01-2005 @ 19:41 :
Van ADSL is juist bekend dat de pings lager zijn dan die van kabel. Zeker via BabyXL. Maar ik vind dat BBNed nogal tegenvallen.
Ik heb Multikabel (kabel en zeer lage ping) en mij valt het juist op dat mensen met kabel lagere pings hebben tijdens het gamen (vriend van mij is overgestapt van kabel op ADSL en die heeft nu net iets hogere pings dan eerst)
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 20:39
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
dat ligt niet aan bbnet in het algemeen,dat ligt vast aan het gat waar jij woond

een maand geleden zat ik nog bij planet en pingde ik naar mijn eigen server 25/30 ms gemiddeld. en dat is met demon idem.... gewoon even testen en anders hopen op een goed resultaat

Laatst gewijzigd op 04-01-2005 om 20:42.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 21:54
Gimme more beer
Citaat:
Hmmm, ik heb me iets anders laten vertellen, maar goed, we gaan er even vanuit dat jij gelijk hebt. Dan nog vind ik BBNed tot nu toe nog niet slecht. Juist BabyXL heb ik altijd een mager netwerk gevonden. Maar misschien is het aan het verschuiven en merk jij dat nu als eerste

Citaat:
Dat kan juist wel weer prima, aangezien de uploadsnelheid top is.
Wij hebben denk ik andere standaarden
Oud 04-01-2005, 22:24
Koen
Koen is offline
Citaat:
twain4me schreef op 04-01-2005 @ 21:39 :
dat ligt niet aan bbnet in het algemeen,dat ligt vast aan het gat waar jij woond
Ik woon in een middel-grote stad op een 'gemiddelde' afstand van de centrale, dus dat zal het probleem niet zijn. Ik weet dat er met DSL pings te halen zijn van net boven de 10ms, en daar kom ik bij lánge niet aan. Dat vind ik voor een abonnement waar ik elke maand wel 70 euro voor neer kan leggen een kwalijke zaak.

Citaat:
Gimme more beer schreef op 04-01-2005 @ 22:54 :
Hmmm, ik heb me iets anders laten vertellen, maar goed, we gaan er even vanuit dat jij gelijk hebt. Dan nog vind ik BBNed tot nu toe nog niet slecht. Juist BabyXL heb ik altijd een mager netwerk gevonden. Maar misschien is het aan het verschuiven en merk jij dat nu als eerste
BabyXL is absoluut beter dan BBNed. Slechts een gering aantal klanten van DSL providers heeft het geluk op BabyXL aan te worden gesloten, en allen zijn ze daar zeer gelukkig mee.

Citaat:

Wij hebben denk ik andere standaarden
BBNed levert gewoon een hoge upload (1024kbps). Als je daar nog geen server op kan draaien weet ik het niet meer. Het is in ieder geval meer dan je bij kabel kan krijgen, en gelijk aan de hoogst mogelijke ADSL leverancier.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 23:46
b@rt-online
b@rt-online is offline
uuhm mis ik iets?? wat is bb net en baby xl of zo iets???
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 23:56
Koen
Koen is offline
Citaat:
b@rt-online schreef op 05-01-2005 @ 00:46 :
uuhm mis ik iets?? wat is bb net en baby xl of zo iets???
Wanneer je een Demon abonnement neemt, kan je op 2 verschillende ADSL netwerken komen; BBNed of BabyXL. Welke je krijgt berust geheel op toeval, daar heb je niks over te zeggen. Ervaringen zijn vaak wel dat de ping snelheden op het BabyXL wat lager zijn en de uitval ook minder, waardoor je meer 'geluk' hebt als je op BabyXL aangesloten bent.

Maar nogmaals; daarover heb je zelf niks te zeggen, de kans is 19 op 20 dat je op BBNed aangesloten wordt wanneer je een Demon abonnement neemt, dus trek je daar maar weinig van aan.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 09:46
Gimme more beer
Citaat:
Koen schreef op 04-01-2005 @ 23:24 :
Ik woon in een middel-grote stad op een 'gemiddelde' afstand van de centrale, dus dat zal het probleem niet zijn. Ik weet dat er met DSL pings te halen zijn van net boven de 10ms, en daar kom ik bij lánge niet aan. Dat vind ik voor een abonnement waar ik elke maand wel 70 euro voor neer kan leggen een kwalijke zaak.
Ik zit op BBNed en haal 20-25 ms bij games. Daar ben ik uiterst tevreden mee, gezien dat bij Chello altijd 50-55 was bij mij.

Citaat:
BabyXL is absoluut beter dan BBNed. Slechts een gering aantal klanten van DSL providers heeft het geluk op BabyXL aan te worden gesloten, en allen zijn ze daar zeer gelukkig mee.
Ik heb ook hoogst ongelukkige verhalen gehoord, maar okee, zo wordt het alleen een beetje welles-nietes en daar schieten we niets mee op.

Citaat:
BBNed levert gewoon een hoge upload (1024kbps). Als je daar nog geen server op kan draaien weet ik het niet meer. Het is in ieder geval meer dan je bij kabel kan krijgen, en gelijk aan de hoogst mogelijke ADSL leverancier.
Nogmaals, ik heb het over servers, jij hebt het over "servers".

Wat ik alleen maar wilde zeggen is dat je van een thuisnetwerk niet kunt verwachten dat het buitengewone dingen kan en ik dus erg blij ben met de 100% uptime en de maximum downloadsnelheid van 1 MB/s die ik hier simpelweg haal.

Het feit dat ik daar blij mee ben, daar bedoel ik alleen maar mee aan te geven dat het "leuk voor thuis is", maar om een server te draaien heb ik toch wel eens iets beter netwerk nodig.
Oud 05-01-2005, 10:41
Verwijderd
Je kunt ook naar Nuenen verhuizen, voor een 10Mbps glasvezelverbinding.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 11:42
Koen
Koen is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 05-01-2005 @ 10:46 :
Ik zit op BBNed en haal 20-25 ms bij games. Daar ben ik uiterst tevreden mee, gezien dat bij Chello altijd 50-55 was bij mij.
Dan heb je kennelijk meer mazzel dan ik.

Citaat:

Ik heb ook hoogst ongelukkige verhalen gehoord, maar okee, zo wordt het alleen een beetje welles-nietes en daar schieten we niets mee op.
True.

Citaat:

Nogmaals, ik heb het over servers, jij hebt het over "servers".

Wat ik alleen maar wilde zeggen is dat je van een thuisnetwerk niet kunt verwachten dat het buitengewone dingen kan en ik dus erg blij ben met de 100% uptime en de maximum downloadsnelheid van 1 MB/s die ik hier simpelweg haal.

Het feit dat ik daar blij mee ben, daar bedoel ik alleen maar mee aan te geven dat het "leuk voor thuis is", maar om een server te draaien heb ik toch wel eens iets beter netwerk nodig.
Een echte server draai je natuurlijk niet thuis, dat snap ik ook wel. Maar als je een hoge upload zoekt, zit je op zich bij BBNed wel goed.

Daarnaast kan je mij niet wijsmaken dat je met 1 Megabyte per seconde kan downloaden. Leuk zo'n theoretische snelheid, maar die haal je in de praktijk nooit.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef op 05-01-2005 @ 12:42 :
Daarnaast kan je mij niet wijsmaken dat je met 1 Megabyte per seconde kan downloaden. Leuk zo'n theoretische snelheid, maar die haal je in de praktijk nooit.
Ik wel...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 12:20
Koen
Koen is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-01-2005 @ 13:03 :
Ik wel...
Niet met een 8mbit verbinding. Dat zo betekenen dat je letterlijk elke byte capaciteit kan gebruiken voor je download. Dat is met overhead, crc errors, etc nooit te halen. Bij Demon kunnen de meeste modems volgens mij die snelheid ook helemaal niet aan, dus dat is niet te halen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten