Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2005, 13:55
TRXD
TRXD is offline
Een tijdje terug werd ik door de politie naar de kant gewezen en kreeg ik een proces verbaal omdat ik de maximum snelheid had overtreden. Niet slim van me maar ze hadden gelijk dus alles netjes afgehandeld en de agenten nog een fijne dag gewenst.

Nu heb ik de beschikking thuis gehad en heb ik een boete van 100,00 euro. Deze beschikking is verkeerd geadresseerd (huisnummer klopt niet). Ook op de bijgevoegde acceptgiro klopt het huisnummer niet. Ik weet dat het misschien flauw is van me maar is er enige mogelijkheid dat ik op grond van deze fout onder de boete uit kan komen. Geld betalen is natuurlijk nooit fijn maar door omstandigheden is 100,00 euro op het moment ook heel veel geld voor me.

Als er mensen zijn die er meer van weten dan lees ik het graag, ik stel het op prijs.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2005, 13:57
Verwijderd
Gaat niet lukken. Niet zo flauw doen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 14:11
Rachel
Rachel is offline
Een beetje flauw?
Een beetje heél erg flauw
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 14:15
TRXD
TRXD is offline
Voorspelbare reactie (deels te begrijpen trouwens) maar niet heel nuttig. Waarschijnlijk wordt het inderdaad gewoon betalen maar goed het is het proberen waard misschien.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 14:16
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
TRXD schreef op 12-09-2005 @ 15:15 :
Voorspelbare reactie (deels te begrijpen trouwens) maar niet heel nuttig. Waarschijnlijk wordt het inderdaad gewoon betalen maar goed het is het proberen waard misschien.
Vind je jou bericht wel nuttig dan?
Bedoel, het is je eigen schuld dat je een boete krijgt...
En misschien helpt het je nu alleen maar om je goed te gaan gedragen {omdat het betalen je nu niet uit komt etc.}
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 14:25
TRXD
TRXD is offline
Citaat:
Rachel schreef op 12-09-2005 @ 15:16 :
Vind je jou bericht wel nuttig dan?
Bedoel, het is je eigen schuld dat je een boete krijgt...
En misschien helpt het je nu alleen maar om je goed te gaan gedragen {omdat het betalen je nu niet uit komt etc.}
Nee op zich is mijn bericht niet nuttig, alleen als er nuttige reacties op zouden komen kan het nuttig zijn. Het is inderdaad mijn eigen schuld dat ik een boete krijg, daarin heb je helemaal gelijk en dat zeg ik ook al meteen in mijn openingspost. Of het helpt om "me goed te gedragen" is maar de vraag want ik denk dat iedereen weleens te hard rijdt op plaatsen waar dat verantwoord is. Maar bedankt voor je bijdrage in ieder geval. In principe heb je gelijk, maar ik denk dat iedereen weleens probeert om ergens onderuit te komen wat eigenlijk wel zou moeten, ook al is dat niet de eerlijkste weg.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 14:28
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
TRXD schreef op 12-09-2005 @ 15:25 :
Nee op zich is mijn bericht niet nuttig, alleen als er nuttige reacties op zouden komen kan het nuttig zijn. Het is inderdaad mijn eigen schuld dat ik een boete krijg, daarin heb je helemaal gelijk en dat zeg ik ook al meteen in mijn openingspost. Of het helpt om "me goed te gedragen" is maar de vraag want ik denk dat iedereen weleens te hard rijdt op plaatsen waar dat verantwoord is. Maar bedankt voor je bijdrage in ieder geval. In principe heb je gelijk, maar ik denk dat iedereen weleens probeert om ergens onderuit te komen wat eigenlijk wel zou moeten, ook al is dat niet de eerlijkste weg.
Ja oke, je kan het altijd proberen, maar ik denk dat dat in zulke situaties echt verspilde moeite is...
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 14:46
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
sorry, maar dit zul je moeten betalen. maar mocht je echt tijd over hebben, dan kan je altijd bezwaar aantekenen. (wel redelijk kansloos in jouw geval, maar dan heb je wel wat meer tijd om t te betalen.)
Oud 12-09-2005, 16:13
Konijn
Konijn is offline
Er is hier al eens eerder een topic over geweest, zoek het maar eens op. Daar staat een uitgebreidere discussie in over wat het kost om er tegenin te gaan, en bla bla.
Gewoon betalen was wel de uitkomst .
Oud 12-09-2005, 18:34
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
in principe kost het niks om bezwaar aan te tekenen hoor.
Oud 12-09-2005, 18:40
Hakuna
Hakuna is offline
Tja waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, in jou geval is de fout (huisnummer verkeerd) niet ernstig genoeg om met succes deze boete aan te vechten (naam klopt immers wel!)

Maar beroep aantekenen kan nooit kwaad, mischien dat de officier van justitie vanwege die 'fout' en moeite die je gedaan hebt om bezwaar aan te tekenen, iets van de boete zal afdoen, maar zeker NIET kwijtschelden!
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 19:43
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
overigens (maar jij bent staande gehouden, das wat anders) ben ik er een groot voorstander van altijd bezwaar aan te tekenen bij boetes die je zomaar thuis gestuurd krijgt. (van de 5 bekeuringen heb ik er 2 moeten betalen, 1tje was onduidelijk op de foto (maar oke, ik reed daar wel te hard denk ik), andere 2 kon ik uberhaupt niet geweest zijn. (suzuki swift 1.0 3-cilinder die 150 rijdt, yeah right...))
Oud 12-09-2005, 19:51
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 12-09-2005 @ 20:43 :
(suzuki swift 1.0 3-cilinder die 150 rijdt, yeah right...))
Toch geloof ik dat.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 20:26
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik niet. voor de duidelijkheid, het ging om de auto van mn moeder : een auto die met moeite 130 haalt... (suzuki swift 1.0i 3-cilinder, gekoppelt aan een 3-traps automaat... enige keer dat 150 lukte was bergafwaarts )
Oud 13-09-2005, 09:04
Grimmetje
Grimmetje is offline
Citaat:
Cornel schreef op 12-09-2005 @ 19:40 :
Tja waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, in jou geval is de fout (huisnummer verkeerd) niet ernstig genoeg om met succes deze boete aan te vechten (naam klopt immers wel!)

Maar beroep aantekenen kan nooit kwaad, mischien dat de officier van justitie vanwege die 'fout' en moeite die je gedaan hebt om bezwaar aan te tekenen, iets van de boete zal afdoen, maar zeker NIET kwijtschelden!
Wanneer is volgens jou de fout wel ernstig genoeg dan? Zelfs als de naam, het huisnummer en de datum niet kloppen zal je de boete nog moeten betalen. Zolang zij jou bedoelen, en jij weet dat ze jou bedoelen zal je gewoon moeten dokken.

En nee, de OvJ zal niet vanwege die fout en/of moeite de boete verlagen.
Oud 13-09-2005, 10:43
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Grimmetje schreef op 13-09-2005 @ 10:04 :
Wanneer is volgens jou de fout wel ernstig genoeg dan? Zelfs als de naam, het huisnummer en de datum niet kloppen zal je de boete nog moeten betalen. Zolang zij jou bedoelen, en jij weet dat ze jou bedoelen zal je gewoon moeten dokken.

En nee, de OvJ zal niet vanwege die fout en/of moeite de boete verlagen.
verkeerde kenteken lijkt me toch een vrij groot bezwaar. en verkeerde naam, adres en datum is vrij onwaarschijnlijk, maar dan weet je ook niet dat ze jou 'bedoelen'.
Oud 13-09-2005, 11:06
Verwijderd
Verkeerd kenteken is een fout waarbij het onduidelijk is of jij bedoeld bent, dat is dus wel iets waar ik over zou gaan zeuren, tenzij het een duidelijke verschrijving is. Maar als je NAW-gegevens niet of niet helemaal correct zijn maar tijdstip, plaats en kenteken wel, dan heb je geen poot om op te staan. Dan is die boete gewoon aan jou gericht.

Citaat:
Cornel schreef:
(...) mischien dat de officier van justitie vanwege die 'fout' en moeite die je gedaan hebt om bezwaar aan te tekenen, iets van de boete zal afdoen (...)
Wat de fuck? De officier van justitie zal mensen belonen omdat ze in beroep zijn gegaan tegen zijn beslissing? Hahahaha
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 11:10
Verwijderd
Als je 'mans' genoeg bent om 150 te rijden, wees dan geen watje en ga niet om die boete zeiken.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 11:43
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Sylph schreef op 13-09-2005 @ 12:10 :
Als je 'mans' genoeg bent om 150 te rijden, wees dan geen watje en ga niet om die boete zeiken.
dat 150 km/uur was niet van de TS, dat was een verkeerde boete. Maar verder ben ik t wel met je eens.
Oud 13-09-2005, 11:49
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Sylph schreef op 13-09-2005 @ 12:10 :
correctie : ik heb ooit een boete gekregen voor 150 (30 km te hard), terwijl ik een auto reed die dat amper zou kunnen halen.
Oud 13-09-2005, 11:51
Verwijderd
En wat is de relevantie daarvan? De politie heeft jou onterecht bekeurd omdat jij in een auto reed die naar jouw mening die snelheid 'amper' kan halen?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 12:05
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
*zucht* nare, van jou verwacht ik eerlijk gezegd dat je t topic leest. maar om nogmaals toe te lichten waar t over ging : ik reed helemaal niet zo hard (ik hield me maar eens aan de snelheid), aangezien het niet mijn auto was. (ja, ik beken, ik zondig weleens.) het was de auto van mijn ma, en daar reed ik altijd best netjes mee. toen kreeg zij (maar t was duidelijk dat ik toen de auto mee had) een bekeuring voor 30 km te hard. mijn punt was dat dat in dat autootje praktisch onmogelijk was (en daarom de bekeuring al niet kon kloppen), en na bezwaar aangetekend te hebben bleek ik gelijk te hebben.
Oud 19-09-2005, 12:12
Naru
Naru is offline
doe niet zo dom en betaal gewoon die boete. je eigen schuld moet je maar niet zo aso doen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten