Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2006, 01:49
volkapagal
volkapagal is offline
Ik heb de laatste jaren last van iets maar ik wete niet wat het is. Ik beschouwde het altijd als een soor histerische aanval, maar nu wil ik wel echt weten wat is is. Mijn ouders willen mij niet nara een osycholoog sturen dus dat schiet niet op...

Ik krijg het dan ineens iets kouder en dan krijg ik zo'n gevoel van dat ik iets kapot moet maken of keihard op iets moet bijten of iemand moet slaan. Maar ik doe het niet. en als ik bijvoorbeeld op school ben ga ik dan de tafel schoppen en half liggen op tafel en dan is het alsof... ja ik weet het eigenlijk niet.

Als je dan met me probeert te praten zeg ik ook dingen die nergens op slaan. En ik wil huilen en lachen tegelijkertijd. Meestal krijg ik zo'n "aanval" als ik ineens voel dat ik niemand mag.
Maar misschein heb ik ook ADD, als dat zo is , zou dat er wat me te maken hebben? Of is het heel wat anders? en wat als ik geen ADD heb?

~Chrissy
Oud 25-01-2006, 03:36
Frostbite
Frostbite is offline
Hoe vaak heb je dit?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 11:37
Warsocket
Warsocket is offline
AdHd kan dat voorkomen alleen moet je dan wel de hele dag last hebben van cponcentratie problemen etc,

als het altijd normaal is en dat af en toe langs komt is het iig geen ad( h ) d
Oud 25-01-2006, 13:28
hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
volkapagal schreef op 25-01-2006 @ 02:49 :
Ik heb de laatste jaren last van iets maar ik wete niet wat het is. Ik beschouwde het altijd als een soor histerische aanval, maar nu wil ik wel echt weten wat is is. Mijn ouders willen mij niet nara een osycholoog sturen dus dat schiet niet op...

Ik krijg het dan ineens iets kouder en dan krijg ik zo'n gevoel van dat ik iets kapot moet maken of keihard op iets moet bijten of iemand moet slaan. Maar ik doe het niet. en als ik bijvoorbeeld op school ben ga ik dan de tafel schoppen en half liggen op tafel en dan is het alsof... ja ik weet het eigenlijk niet.

Als je dan met me probeert te praten zeg ik ook dingen die nergens op slaan. En ik wil huilen en lachen tegelijkertijd. Meestal krijg ik zo'n "aanval" als ik ineens voel dat ik niemand mag.
Maar misschein heb ik ook ADD, als dat zo is , zou dat er wat me te maken hebben? Of is het heel wat anders? en wat als ik geen ADD heb?

~Chrissy
Ik heb zelf vroeger ook last gehad van aggressie aanvallen en dergelijken of hoe je het ook wilt noemen en ik herken me wel enigzins in jou verhalen.
Ik ben er later achtergekomen dat ik hoogsensitief ben, zegmaar hoogbegaafd op emotioneel/sociaal niveau.
Ik had vaak dat ik om een onverklaarbare reden bepaalde gevoelens had en wist hier niet goed mee om te gaan.
Later werd mij uitgelegd dat dit gevoelens waren van anderen die ik als het ware oppikte. Dit gebeurd dan ook meestal als iemand anders sterke gevoelens heeft, maar deze niet uit.
Het was dus belangrijk dat ik mezelf afvroeg of het gevoel van mij was of van een ander.
De beste remedie hiervoor is om wat opener te zijn naar je omgeving toe. Dan zijn zij dat ook naar jou toe en heb je hier een stuk minder last van.
Intimiteit stimuleren, door fysiek contact, intiem gesprek, zeggen wat je vindt enzo.

Ik weet natuurlijk niet of dit bij jou van toepassing is, maar als je jezelf hier enigzins in herkend, dan zou ik gewoon proberen om wat intiemer met je naasten te zijn....

Tegenwoordig wordt trouwens te veel als ADHD afgeschilderd
Oud 25-01-2006, 13:57
Verwijderd
Als je echt wilt weten waar je last van hebt, dan zou ik eens met je huisarts overleggen.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 14:13
Tink*
Tink* is offline
Ik herken het ook wel, een soort van woede-aanvallen. Niet precies hoe jij beschrijft maar wel een beetje. Ik ben eigenlijk nooit boos, altijd alleen maar teleurgesteld of heel erg verdrietig. Maar toch heb ik kennelijk die emotie ook nodig want ik heb soms (en dat is echt eens in maanden) een gigantische aanval van woede en heb ik echt zin om alles kapot te slaan en te schoppen. Ik denk dat je aan de reactie van hmmmm wel iets kunt hebben.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 15:07
neilvt
neilvt is offline
ADD kan. Het komt veel minder vaak voor dan ADHD.
ADD is vrijwel hetzelfde als ADHD alleen hoef je bij deze variant niet hyperactief te zijn, in veel verbanden is het juist hypoactief. Dat je dus heel rustig bent. Maar de concentratieproblemen en impulsiviteit zijn wel vergelijkbaar met ADHD...

Weet alleen dat dat ook een aandachtstoornis is en ik vind jouw beschrijving daar niet echt in passen.

Het neight uit jouw oppervlakkige beschrijvingen meer een beetje naar een persoonlijkheidsstoornis. Er zijn natuurlijk veel verschillende maar ze hebben wel allen een overeenkomst:
De impulsiviteit en de moeite met het uiten van emoties. Ik vind hysterie en dat 'agressieve' er wel een beetje in passen.

Ik ben geen expert of wat dan ook, dus als je het echt wilt weten zul je idd het beste naar de psycholoog kunnen gaan
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 15:10
Verwijderd
Komt ADD werkelijk minder vaak voor dan ADHD? Of valt het minder op dan ADHD waardoor het minder vaak voor lijkt te komen?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 15:12
neilvt
neilvt is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-01-2006 @ 16:10 :
Komt ADD werkelijk minder vaak voor dan ADHD? Of valt het minder op dan ADHD waardoor het minder vaak voor lijkt te komen?
Het komt echt minder voor, maar dat kan ook aan het volgende liggen:

Veel van deze soort aandoeningen (ik heb zelf bijvoorbeeld Gilles de la Tourette) gaan samen met anderen aandoeningen. Veel van de symptomen komen overeen, en je kunt dus niet stellen dat het ene bij aandoening A hoort en het andere bij aandoening B (bij wijzen van spreken).

Het is dus een lastige discussie, maar ADHD (in welke mate dan ook) komt veel meer voor.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 15:31
Verwijderd
Citaat:
neilvt schreef op 25-01-2006 @ 16:12 :
Het is dus een lastige discussie, maar ADHD (in welke mate dan ook) komt veel meer voor.
Beetje offtopic, maar:

Ik geloof je wel, maar hoe weet je dat? (Als in: welke bronnen?)

ADD wordt ook regelmatig ADHD genoemd. Soms met toevoeging van 'zonder hyperactiviteit'. (Hoe onlogisch, maar goed...)
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 15:43
neilvt
neilvt is offline
Ik was een tijd lid van Tourette stichting en die hadden periodiek een boekje en daar stond ook veel in over andere aandoeningen, waaronder dus ADD. Juist omdat deze vaak samengingen met Tourette bij veel van hen.

maar hier vind je meer informatie:

http://www.adhd.nl/indexorigineel.html
http://www.impulsdigitaal.nl
http://www.hersenstorm.com

1. ADD, het type met alleen concentratieproblemen
Volgens DSM-IV zijn de kenmerken van het type met concentratieproblemen:
snel afgeleid zijn door irrelevante dingen en geluiden;
moeite hebben met plannen en organiseren;
problemen hebben met taken afmaken en deadlines halen;
falen in het concentreren op details en hierdoor slordige fouten maken;
zelden instructies nauwkeurig en compleet opvolgen;
verliezen of vergeten van dingen als sleutels, portemonnee, reisdocumenten en spullen die nodig zijn om een taak uit te voeren.

Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 16:09
Verwijderd
Ik vroeg niet om meer informatie. Ik weet nl heel goed wat ADHD en ADD inhoudt. Ik vroeg of je bronnen had waarin staat dat ADD idd zoveel minder voorkomt dan ADHD.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 16:12
neilvt
neilvt is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-01-2006 @ 17:09 :
Ik vroeg niet om meer informatie. Ik weet nl heel goed wat ADHD en ADD inhoudt. Ik vroeg of je bronnen had waarin staat dat ADD idd zoveel minder voorkomt dan ADHD.
Ow sorry, niet erg goed gelezen.

Ik heb het ergens gelezen, zal even proberen te achterhalen waar dat ook alweer was
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 19:57
Makaveli
Makaveli is offline
Mijn broertje heeft ADD en na je stuk gelezen te hebben kan het alle kanten op..., het zou wel mogelijk kunnen zijn dat je ADD hebt, maar het hoeft niet perse ADD te zijn.

Waarom denk je dat je ADD hebt, welke overeenkomsten denk je dat je met het ADD-gedrag/denken hebt?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten