Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik ben er later achtergekomen dat ik hoogsensitief ben, zegmaar hoogbegaafd op emotioneel/sociaal niveau. Ik had vaak dat ik om een onverklaarbare reden bepaalde gevoelens had en wist hier niet goed mee om te gaan. Later werd mij uitgelegd dat dit gevoelens waren van anderen die ik als het ware oppikte. Dit gebeurd dan ook meestal als iemand anders sterke gevoelens heeft, maar deze niet uit. Het was dus belangrijk dat ik mezelf afvroeg of het gevoel van mij was of van een ander. De beste remedie hiervoor is om wat opener te zijn naar je omgeving toe. Dan zijn zij dat ook naar jou toe en heb je hier een stuk minder last van. Intimiteit stimuleren, door fysiek contact, intiem gesprek, zeggen wat je vindt enzo. Ik weet natuurlijk niet of dit bij jou van toepassing is, maar als je jezelf hier enigzins in herkend, dan zou ik gewoon proberen om wat intiemer met je naasten te zijn.... Tegenwoordig wordt trouwens te veel als ADHD afgeschilderd ![]()
||
Citaat:
Veel van deze soort aandoeningen (ik heb zelf bijvoorbeeld Gilles de la Tourette) gaan samen met anderen aandoeningen. Veel van de symptomen komen overeen, en je kunt dus niet stellen dat het ene bij aandoening A hoort en het andere bij aandoening B (bij wijzen van spreken). Het is dus een lastige discussie, maar ADHD (in welke mate dan ook) komt veel meer voor. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik geloof je wel, maar hoe weet je dat? (Als in: welke bronnen?) ADD wordt ook regelmatig ADHD genoemd. Soms met toevoeging van 'zonder hyperactiviteit'. (Hoe onlogisch, maar goed...) |
![]() |
|
Ik was een tijd lid van Tourette stichting en die hadden periodiek een boekje en daar stond ook veel in over andere aandoeningen, waaronder dus ADD. Juist omdat deze vaak samengingen met Tourette bij veel van hen.
![]() maar hier vind je meer informatie: http://www.adhd.nl/indexorigineel.html http://www.impulsdigitaal.nl http://www.hersenstorm.com 1. ADD, het type met alleen concentratieproblemen Volgens DSM-IV zijn de kenmerken van het type met concentratieproblemen: snel afgeleid zijn door irrelevante dingen en geluiden; moeite hebben met plannen en organiseren; problemen hebben met taken afmaken en deadlines halen; falen in het concentreren op details en hierdoor slordige fouten maken; zelden instructies nauwkeurig en compleet opvolgen; verliezen of vergeten van dingen als sleutels, portemonnee, reisdocumenten en spullen die nodig zijn om een taak uit te voeren. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik heb het ergens gelezen, zal even proberen te achterhalen waar dat ook alweer was ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Wat heb ik gedaan? Crystalll | 20 | 24-08-2012 04:35 | |
Lichaam & Gezondheid |
RARA wat heb ik? bagel | 16 | 07-12-2008 02:20 | |
Software & Hardware |
[Draadloos netwerk] Wat heb ik hiervoor nodig? Verwijderd | 5 | 10-09-2004 20:23 | |
Liefde & Relatie |
Wat moet ik nou?? (hopeloze internetliefde) Fauna | 16 | 13-06-2004 13:13 | |
Psychologie |
Onverwerkte gevoelens, wat kan ik hieraan doen.. Missy_X | 2 | 14-11-2003 13:54 | |
Verhalen & Gedichten |
Wat heb ik fout gedaan? Mond_1 | 1 | 30-12-2001 20:27 |