Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2006, 23:01
kous
kous is offline
Ik wil volgende vakantie naar Amerika voor 2 maand fzow
Ik he bgeen idee wat te doen , naar waar ik moet gaan , etc .
Enige mensen die dit gedaan hebben ? zeg me hoe het was , hoe de mensne daar zijn , naar waar je bent gegaan , of het duur was etc etc etc thx ^^
Oud 07-09-2006, 17:55
hasseltboy
hasseltboy is offline
Dus je wil twee maand naar Amerika maar je weet niet wat je daar moet doen?Twee maanden daar is sowieso duur lijkt me zo, of je moet slapen en eten bij familie of kennissen.
Oud 07-09-2006, 19:23
akumabito
akumabito is offline
Pacific Northwest <-- Het mooiste stuk Amerika. Als je (relatief) goedkoop door Amerika wilt reizen moet je een oude camper kopen, of anders een oude pick-up truck of een busje waar je achterin kan slapen... trust me, een tank benzine is daar een stuk goedkoper als een hotel/motel kamer... een busje of oude truck is voor ongeveer $1000 wel te doen.. maar dan heb je wel een wagen die echt oerlelijk is natuurlijk (who cares?) Campers beginnen normaal rond de 2 a 3000 dollar voor een model van laat jaren '70, begin jaren '80... een eenvoudig motel begint vaak al rond de 50 dollar per nacht, dus als je van plan bent om voor langere tijd te gaan (en natuurlijk veel rond te reizen) is het natuurlijk wel zo handig om een eigen auto te hebben.. en als je met meerdere mensen gaat kun je de prijs van de auto natuurlijk ook nog delen..

Als het je niks lijkt om in een auto te slapen, maar wel goedkoop rond wil rijden, kijk dan voor een Volkswagen Rabbit Diesel.. (eerste model Golf, met dieselblok) nou is de diesel even duur als de benzine daar, maar die wagen rijdt wel 1 op 20, en ik geloof niet dat je een zuinigere auto vind op een mini-budget.. (ze staan doorgaans te koop vanaf 500 tot 1000 dollar)
Oud 08-09-2006, 11:43
hasseltboy
hasseltboy is offline
Motel Six, 30 dollar, maar dan moet je je niks aantrekken van politie die je 's nachts wakker komt maken omdat er in de kamer naast je een vrouw werd verkracht
Oud 12-09-2006, 12:12
Verwijderd
Citaat:
hasseltboy schreef op 08-09-2006 @ 12:43 :
Motel Six, 30 dollar, maar dan moet je je niks aantrekken van politie die je 's nachts wakker komt maken omdat er in de kamer naast je een vrouw werd verkracht
Oud 12-09-2006, 12:23
Ieke
Ieke is offline
---> Verre bestemingen
Oud 12-09-2006, 23:33
zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik ben er 2 jaar geleden een kleine maand geweest en dat was overduidelijk de meest verspilde vakantie ooit
Eerst 5 dagen in New York geweest, dat was wel echt een gave stad en ik raakte er niet uitgekeken naar de meest waanzinnige mensen gebouwen kraampjes en winkeltjes.
Daarna Orlando anderhalve week, Pretparken zijn leuk maar niet 4 keer achter elkaar (alhoewel ze er wel de meest waanzinnige achtbanen hebben) maar qua cultuur en natuur hadden ze daar vrij weinig wat mij kon boeien.
En de rest van de vakantie Miami Beach. Behalve strand en outlets heb je er echt niets, ik voelde me er op straat niet veilig na 7 uur met allemaal negers in verrotte auto's met draaiende velgen. Ze hebben ongeveer een uur rijden wel een mooi natuurgebied de everglades alleen heb je dat na 2 keer ook wel gezien, vooral veel alligatorer en schildpadden die je in t wild hebt en je moet je echt hard insmeren met muggenspul anders wordt je compleet lek gestoken.

De mensen daar zijn echt verschrikkelijk. Ze zijn of ontzettend overdreven aardig of gewoon ronduit bot vooral New Yorkers hebben daar een handje van. Als je iets anders als Hamburgers of vlees wilt eten moet je in Orlando en Miami goed zoeken. En het kost dan ook echt ontzettend veel geld als je het eenmaal hebt gevonden.

Ze verwachten overigens ook overal fooi daar moet je wel rekening mee houden wat uitgaves betreft want als je elke dag 2 keer ergens eet kost je dat ook redelik wat P
Oud 18-09-2006, 16:26
Blubje
Blubje is offline
Citaat:
zoef de haas schreef op 13-09-2006 @ 00:33 :
Ik ben er 2 jaar geleden een kleine maand geweest en dat was overduidelijk de meest verspilde vakantie ooit
Eerst 5 dagen in New York geweest, dat was wel echt een gave stad en ik raakte er niet uitgekeken naar de meest waanzinnige mensen gebouwen kraampjes en winkeltjes.
Daarna Orlando anderhalve week, Pretparken zijn leuk maar niet 4 keer achter elkaar (alhoewel ze er wel de meest waanzinnige achtbanen hebben) maar qua cultuur en natuur hadden ze daar vrij weinig wat mij kon boeien.
En de rest van de vakantie Miami Beach. Behalve strand en outlets heb je er echt niets, ik voelde me er op straat niet veilig na 7 uur met allemaal negers in verrotte auto's met draaiende velgen. Ze hebben ongeveer een uur rijden wel een mooi natuurgebied de everglades alleen heb je dat na 2 keer ook wel gezien, vooral veel alligatorer en schildpadden die je in t wild hebt en je moet je echt hard insmeren met muggenspul anders wordt je compleet lek gestoken.

De mensen daar zijn echt verschrikkelijk. Ze zijn of ontzettend overdreven aardig of gewoon ronduit bot vooral New Yorkers hebben daar een handje van. Als je iets anders als Hamburgers of vlees wilt eten moet je in Orlando en Miami goed zoeken. En het kost dan ook echt ontzettend veel geld als je het eenmaal hebt gevonden.

Ze verwachten overigens ook overal fooi daar moet je wel rekening mee houden wat uitgaves betreft want als je elke dag 2 keer ergens eet kost je dat ook redelik wat P
Hmz...ik ga volgende zomer precies dit doen, op NYC na dan.
Klinkt niet echt leuk...
Mja ik ga met 2 vriendinnen en ik hou van pretparken, shoppen en strand

@TS: als je 2 maanden wilt gaan, begin dan maar met sparen, want dat zal niet goedkoop worden. Zeker niet wanneer je in m/hotels gaat slapen.
Ik weet niet of er een minimumleeftijd is voor het kopen van een auto als buitenlander, maar voor het huren ervan moet jeminimaal 23 zijn.

Maar waarom wil je zo graag naar Amerika als je niet eens weet wáár je dan heen wilt? is er niet iets waar je veel liever heen zou willen?
Oud 18-09-2006, 23:55
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Blubje schreef op 18-09-2006 @ 17:26 :
Maar waarom wil je zo graag naar Amerika als je niet eens weet wáár je dan heen wilt? is er niet iets waar je veel liever heen zou willen?
De meeste Amerika-gangers gaan erheen met de raarste ideeen in hun hoofd, waar achteraf niks van blijkt te kloppen.

@TS: Het is idd wel zo handig om van tevoren precies te weten waar je eigenlijk naar op zoek bent.. als je niet eens weet wat je wil doen, hoe weet je dan dat je naar Amerika moet (en niet naar China, Uganda of Belgie))?

Ga je voor de natuur? Zo jah, wat voor natuur? Bergen? Bossen? Meren? Tussen de Grand Canyon en de Wetlands van Oregon zit namelijk nogal een verschil...

Ga je voor de steden? Bedenk dan dat de meeste (middelgrote) steden nogal op elkaar lijken, en alleen de grotere en bekende steden echt iets aparts hebben.. (NYC / LA / Las Vegas)

Ga je voor cultuur? Zo jah, wat voor cultuur? NYC en LA hebben heel veel art galleries. New Orleans staat bekend om z'n blues muziek, en in Seattle heb je het Experience Music Project..

Een roadtrip? Welke dan? Route 66? Coast to Coast? Pan-American Highway? Etc...

Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan natuurlijk..
Oud 19-09-2006, 22:08
deoxyribose
deoxyribose is offline
Miami, LA, Philadelphia, Detroit en New York(sommige delen althans) staan niet echt bekend als veilige steden. Dit n.a.v. een opmerking hierboven.

Twee maanden naar de VS is trouwens best een dure grap, ook al is alles daar goedkoper dan in NL. Heb je familie daar? Kan je nog altijd bij hen crashen. Ik weet niet wat je zoekt, maar als je van jazzmuziek en een relaxte sfeer houdt kan je naar Chicago, dat is echt een geweldige stad. Van New York kan ik me niets meer herinneren, maar dat is weer zo'n cliche. Ik ben trouwens in aardig wat plekken geweest, maar daar weet ik echt niets meer van. New England(Maine, Vermont, New Hampshire) schijnt echt prachtig te zijn, vooral in de herfst. Vermijd Texas als de pest, ik ben er helaas 3 x geweest ivm familie. Aan de andere kant is San Antonio wel leuk voor een avondje ofzo. Verder heb ik gehoord dat Oregon en Washington(de staat, niet de stad) heel mooi zijn, als je rust en natuur zoekt. Als je geld overhebt kan je naar Alaska. Enfin, er zijn maar een paar staten waar je echt iets te zoeken hebt en er zijn maar weinig boeiende grote steden. De twee Amerika-gangers thuis(m'n ouders) begrijpen trouwens helemaal niet wat er zo leuk is aan Los Angeles, maar goed.

Over het rondtrekken zelf kan ik je helaas geen advies geven, omdat ik namelijk alle keren met mijn ouders ben rondgereisd.
Oud 19-09-2006, 22:43
akumabito
akumabito is offline
Chicago is idd een heel gave stad..

Overigens *kunnen* de kosten wel meevallen... immers, je hebt de wisselkoers wel behoorlijk mee allemaal.
Oud 21-09-2006, 14:47
hasseltboy
hasseltboy is offline
Chicago is hip Groot, maar niet zo hectisch als andere grote steden
Oud 08-10-2006, 20:37
Supreme Dutch
Citaat:
akumabito schreef op 19-09-2006 @ 23:43 :
Chicago is idd een heel gave stad..

Overigens *kunnen* de kosten wel meevallen... immers, je hebt de wisselkoers wel behoorlijk mee allemaal.
And it only gets better
Oud 09-10-2006, 18:22
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
zoef de haas schreef op 13-09-2006 @ 00:33 :

Ik ga al sinds mn geboorte meerdere keren per jaar naar Orlando en ik ben het echt absoluut oneens met je. Het is daar echt hartstikke leuk. Eten is absoluut niet duur, je hebt heerlijke restaurants waar je voor een dollar of 8 een hoofdgerecht eet.
Het horeca systeem is daar gewoon anders, fooi geven is verplicht, obers krijgen daar echt super weinig, misschien maar een paar dollar per uur.

Verder, er zijn alleen al in Orlando een stuk of 7 pretparken, waarvan 5 al van Disney. Daarbij zitten ook Disney Quest (indoor) en Animal Kingdom. In Kissimmee heb je The Old Town, wat ook zeker een bezoek waard is, je hebt de timeshare wijk, ook leuk om heen te gaan, winkelen is fantastisch. Miami ken ik niet, maar de stranden schijnen daar ook geweldig te zijn. Ik ben nu over de 50 keer in Orlando geweest en het blijft geweldig.

Ik snap niet dat je het daar niet leuk vond, tenzij je museumfreak oid bent.. dan kan ik het me voorstellen.

En voor wie het zei:
voor het huren van een auto moet je geen 23 zijn, maar 25.
Oud 11-10-2006, 09:47
Jarahh
Jarahh is offline
Kun je niet een wat kortere vakantie plannen en dan via een organisatie gaan reizen, of vindt je dat suf?

Bijvoorbeeld: http://www.kilroytravels.nl
Oud 14-10-2006, 05:49
Talon
Talon is offline
Citaat:
akumabito schreef op 07-09-2006 @ 11:23 :
Pacific Northwest <-- Het mooiste stuk Amerika. Als je (relatief) goedkoop door Amerika wilt reizen moet je een oude camper kopen, of anders een oude pick-up truck of een busje waar je achterin kan slapen... trust me, een tank benzine is daar een stuk goedkoper als een hotel/motel kamer... een busje of oude truck is voor ongeveer $1000 wel te doen.. maar dan heb je wel een wagen die echt oerlelijk is natuurlijk (who cares?) Campers beginnen normaal rond de 2 a 3000 dollar voor een model van laat jaren '70, begin jaren '80... een eenvoudig motel begint vaak al rond de 50 dollar per nacht, dus als je van plan bent om voor langere tijd te gaan (en natuurlijk veel rond te reizen) is het natuurlijk wel zo handig om een eigen auto te hebben.. en als je met meerdere mensen gaat kun je de prijs van de auto natuurlijk ook nog delen..

Als het je niks lijkt om in een auto te slapen, maar wel goedkoop rond wil rijden, kijk dan voor een Volkswagen Rabbit Diesel.. (eerste model Golf, met dieselblok) nou is de diesel even duur als de benzine daar, maar die wagen rijdt wel 1 op 20, en ik geloof niet dat je een zuinigere auto vind op een mini-budget.. (ze staan doorgaans te koop vanaf 500 tot 1000 dollar)
mja, maar je kan geen auto kopen, want je kan de auto niet op je naam registreren. Want je kan geen verzekering afsluiten daar.
Zonder verzekering geen registratie.
Dus dat hele auto idee gaat niet echt werken.
Oud 14-10-2006, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Crimson schreef op 09-10-2006 @ 19:22 :
Ik ben nu over de 50 keer in Orlando geweest en het blijft geweldig.
Hoe oud ben je wel niet?

Edit: Hoe rijk ben je wel niet?
Oud 15-10-2006, 00:50
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
DarkSavior schreef op 14-10-2006 @ 16:05 :
Hoe oud ben je wel niet?

Edit: Hoe rijk ben je wel niet?
over 2,5 maand word ik 19

enne, rijk, mn ouders verdienen goed en geven weinig geld uit aan dure kleding / dure sport / dure auto / etc, dus dan houd je geld over..
Oud 03-01-2007, 11:08
axgimpa
axgimpa is offline
Citaat:
kous schreef op 07-09-2006 @ 00:01 :
Ik wil volgende vakantie naar Amerika voor 2 maand fzow
Ik he bgeen idee wat te doen , naar waar ik moet gaan , etc .
Enige mensen die dit gedaan hebben ? zeg me hoe het was , hoe de mensne daar zijn , naar waar je bent gegaan , of het duur was etc etc etc thx ^^

Waar ben je in geïnteresseerd, wil je natuur of steden zien? Wil je gaan rondreizen?
Twee maanden is erg veel en als je alleen gaat, kan ik me goed voorstellen dat je je zult gaan vervelen op een gegeven moment (niet dat ik de VS nou zo saai vond - maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik niet alleen was).

Ik ben in ongeveer 15 staten geweest (verdeeld over 3 reizen). Ik heb familie in Cleveland, Ohio. Armste stad van de VS, maar de omringende steden zijn heel mooi, er is veel natuur, een aantal mooie winkelcentra, veel musea, uitgaansgelegenheden.
Oud 11-01-2007, 13:14
Verwijderd
is het in Amerika makkelijk om een auto of busje/camper te huren?
ik wil volgend jaar namelijk een maand naar california om de vans warped tour te volgen ...
Oud 11-01-2007, 22:22
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 11-01-2007 @ 14:14 :
ik wil volgend jaar namelijk een maand naar california om de vans warped tour te volgen ...
Nee, of je betaalt je suf aan toeslagen.
Oud 12-01-2007, 15:43
Verwijderd
wat voor toeslagen?
in australie is echt het hele land gericht op backpackers en dergelijke... het lijkt soms of amerika liever de grenzen helemaal op slot doet
Oud 12-01-2007, 16:26
Supreme Dutch
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 12-01-2007 @ 16:43 :
wat voor toeslagen?
in australie is echt het hele land gericht op backpackers en dergelijke... het lijkt soms of amerika liever de grenzen helemaal op slot doet
Wat ook redelijk terecht is..
Oud 13-01-2007, 14:38
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 12-01-2007 @ 17:26 :
Wat ook redelijk terecht is..
Helemaal voor reizigers en backpackers
Oud 13-01-2007, 16:26
Verwijderd
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 13-01-2007 @ 15:38 :
Helemaal voor reizigers en backpackers
want die doen niks voor je economie...
Advertentie
Oud 14-01-2007, 13:43
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 12-01-2007 @ 16:43 :
wat voor toeslagen?
In Amerika zien ze de jeugd als een risicogroep die veel brokken maakt in het verkeer. Veel autoverhuurbedrijven willen niet eens auto's verhuren aan iemand onder de 25, en bij de enkeling die dat wel wil moet je dus veel toeslag betalen. Zo willen ze voorkomen dat jongeren auto's gaan huren en ze in de prak rijden.
Oud 14-01-2007, 20:52
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 13-01-2007 @ 17:26 :
want die doen niks voor je economie...
Ehm ben je het nou met me eens of niet?
Oud 14-01-2007, 22:39
Verwijderd
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 14-01-2007 @ 21:52 :
Ehm ben je het nou met me eens of niet?
ik vind het ons-kent-ons-en-wil-alleen-ons-kennen sfeertje in amerika maar dom en overbodig... eens dus
Oud 20-01-2007, 06:50
mandark
mandark is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 11-01-2007 @ 14:14 :
holy shit vet!

Regels voor berichten