Konijnen zijn hele sociale beestjes, als je ze bij een asiel haalt krijg je ze vaak alleen maar per 2 mee, of je moet al een nijn thuis hebben natuurlijk. Mijn konijn zit echter alleen, en voor zover ik het kan beoordelen is 'ie hartstikke gelukkig, maar goed, dat zou misschien met een nijn erbij nog wel meer zijn. Omdat ik er van mijn moeder geen bij mag zit 'ie dus alleen, als jouw moeder er geen problemen mee heeft zou ik er wel 2 nemen
Mijn nijn zit binnen, dus van een buitenhok heb ik geen verstand, maar ik weet wel dat je konijnen die buiten hebben gezeten niet ineens naar binnen moet halen, omdat die temperatuurswisseling te groot is. Konijnen kunnen bovendien slecht tegen warmte, dus buiten op een koele plek, uit de regen en de wind houden, en binnen niet te dicht bij de verwarming zetten.
Als je konijnen binnen in een relatief klein hok houdt, moeten ze wel een paar uur per dag los kunnen lopen/huppelen/rennen. Konijnen zijn in principe zindelijk, je moet alleen opletten dat ze niet aan snoeren enzo kunnen knagen.