Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2005, 12:23
cyntha
cyntha is offline
Ik heb pas geleden een scootermobiel aangevraagd bij de gemeente, nu heb ik een brief terug gekregen waarin staat dat ik een eigen bijdrage van 600 euro moet betalen. Bestaat er een of andere wet die dit bedrag vergoed of kan ik het op een andere manier terugkrijgen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2005, 12:44
ekki
ekki is offline
Aangevraagd bij de WVG? Wazig dat je dan een eigen bijdrage hebt, ik wist helemaal niet dat dat kon.
Oud 16-09-2005, 12:57
cyntha
cyntha is offline
Ja, aangevraagd bij de WVG.
De eigen bijdrage is pas sinds kort ingevoerd omdat men vind dat een scootermobiel een vervanging is voor een fiets.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 13:39
Bloem
Bloem is offline
Ik heb al een paar jaar zo'n ding, en hoefde toen gelukkig geen eigen bijdrage te betalen, wist ook niet dat dat ingevoerd was Wat een onzin, veel mensen die zo'n ding nodig hebben hebben ook geen hoog inkomen, 600 euro is hartstikke veel geld. En net of een fiets 600 euro moet kosten

Is dat per gemeente, of landelijk, weet je dat?

Misschien dat je het bij de belastingdienst terug kunt krijgen, daar kun je wel meer kosten die je door een handicap/ziekte hebt moeten maken, verhalen.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 13:40
Bloem
Bloem is offline
Bovendien is een scootmobiel toch een ding in bruikleen? Hier wel iig, het is niet mijn eigendom geworden, het is nog steeds officieel eigendom van de gemeente. Vaag zeg.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 15:01
Hakuna
Hakuna is offline
Mijn moeder rijdt al jaren in een scootmobiel, en ik weet uit haar ervaring dat ze de laatste jaren steeds moeilijker doen met vergoeden ed (vooral het WVG) Trouwens wist je dat veel WVG afdelingen van gemeentes met opzet hun 'clienten' onvoldoende inlichten over vergoedingen van bv aanpassingen en het aanvragen van een (andere) scootmobiel en/of hulpmiddelen!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 15:12
Bloem
Bloem is offline
Mijn moeder heeft dat toendertijd allemaal voor me geregelt, maar toen deden ze gelukkig nog niet moeilijk, heb verschillende aanpassingen gekregen. Maar hoop maar wel dat mijn scootmobiel over een paar jaar als 'ie versleten is, opnieuw vergoed wordt (mocht ik m nog nodig hebben uiteraard), of ik moet nu vast gaan sparen
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 18:59
little nemo
little nemo is offline
19 & 20 en scootmobiel

maargoed, lees de polis van je ziekenfonds ns door en anders heb je pech (tenzij je bijstand ontvangt)
Oud 16-09-2005, 19:13
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
little nemo schreef op 16-09-2005 @ 19:59 :
19 & 20 en scootmobiel

Wat is daar nou mis mee, mijn moeder is al vanaf haar 4e jaar gehandicapt!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 20:02
cyntha
cyntha is offline
Ja, 19 en een scootmobiel. En dat is echt niet voor mijn plezier..

Ik dacht dat gemeentes zelf mochten beslissen of ze wel of geen eigen bijdrage willen ontvangen en ik woon dus weer fijn in een gemeente die dat wel wilt. De scoot blijft eigendom van de gemeente dus eigenlijk slaat het ook helemaal nergens op. Dat van de belasting wist ik nog niet, dat zal ik eens verder uit gaan zoeken. Dank je wel.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 20:21
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
cyntha schreef op 16-09-2005 @ 21:02 :
Ja, 19 en een scootmobiel. En dat is echt niet voor mijn plezier..

Ik dacht dat gemeentes zelf mochten beslissen of ze wel of geen eigen bijdrage willen ontvangen en ik woon dus weer fijn in een gemeente die dat wel wilt. De scoot blijft eigendom van de gemeente dus eigenlijk slaat het ook helemaal nergens op. Dat van de belasting wist ik nog niet, dat zal ik eens verder uit gaan zoeken. Dank je wel.
Hij denkt zeker dat je op dit soort gehandicapten voertuigen kan scheuren als een gek, ze gaan niet harder dan pakweg 12 km per uur!

Over vergoeden gesproken, het is een feit dat veel gemeentes zelf mogen bepalen tot welk budget ze wel of niet mogen vergoeden, maar zoals ik al eerder schreef, veel gemeentes hanteren een eigen beleid en 'verzwijgen' vaak veel dingen om maar niet te hoeven vergoeden. (vroeger werden deze kosten vergoed door het GAK, later is dat UWV geworden). Ik geef jou eens het advies om eens met een maatschappelijk werker te praten, want zo iemand kan de regels beter, en heeft meer invloed bij het aanvragen van vergoedingen....Toch maar eens doen!

Mijn moeder probeert al enkele maanden haar (te grote) scootmobiel te ruilen voor een kleinere uitvoering, en dat gaat maar zeer moeilijk. Tot nu toe weigerd het WVG een andere te vergoeden, maar ze wilt alleen maar een lichtere scootmobiel, geen hele nieuwe!

Tot slot, zo'n scootmobiel kunnen de meeste mensen niet zelf betalen, want zo'n ding kost toch al gauw de prijs van een goede gebruikte auto.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 20:37
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
little nemo schreef op 16-09-2005 @ 19:59 :
19 & 20 en scootmobiel

Dat doen we voor onze lol, in zo'n debielenkarretje met een debielensnelheid zitten
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 21:40
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Bloem schreef op 16-09-2005 @ 21:37 :
Dat doen we voor onze lol, in zo'n debielenkarretje met een debielensnelheid zitten
mja ik wou net zeggen :x
beetje nutteloze opmerking van diegene, maar oké

Ik weet nog wel dat een kennis van mij sinds een jaar (of misschien al wel 2, de tijd gaat toch zo hard) een scootmobiel heeft en zij moest ook een deel zelf betalen aan de gemeente. Ik durf niet te zeggen of ze dat geld ergens terug heeft gekregen etc. Zij is wel veel ouder als jou, dus misschien dat dat er ook mee te maken heeft (dat de 1 wel wat terug krijg en de andere niet?)
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 22:57
Hakuna
Hakuna is offline
Er wordt niet naar je leeftijd gekeken of je wel of niet iets vergoed krijgt van het WVG, maar wel naar je inkomen. Bovendien komen ze voordat je een scootmobiel en/of een aanpassing wilt hebben, eerst bij je thuis kijken hoe de toegankelijkheid is ed om een scootmobiel te plaatsen.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 23:15
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Cornel schreef op 16-09-2005 @ 16:01 :
wist je dat veel WVG afdelingen van gemeentes met opzet hun 'clienten' onvoldoende inlichten over vergoedingen van bv aanpassingen en het aanvragen van een (andere) scootmobiel en/of hulpmiddelen!
Het is ook heel moeilijk om mensen daar goed over in te lichten, dat komt gewoon omdat het per geval anders is en de mensen waar je de aanvraag indient niet gaan over het feit of aan zo'n aanvraag wel of niet voldaan kan/mag worden. Daarbij verschilt het ook weer per gemeente en per ambtenaar
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 08:19
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Bloem schreef op 16-09-2005 @ 21:37 :
het was meer zo van wat kut zeg ... maar ik geloof dat dat niet helemaal duidelijk was
Oud 17-09-2005, 08:49
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Cornel schreef op 16-09-2005 @ 20:13 :
Wat is daar nou mis mee, mijn moeder is al vanaf haar 4e jaar gehandicapt!
hij zegt toch helemaal niet dat daar wat mis mee is... ik vond t vrij logisch dat-ie gewoon bedoelde, van, goh da's kut zeg.

(kattige forummers tegenwoordig hier trouwens zeg.)
Oud 17-09-2005, 12:05
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 17-09-2005 @ 09:49 :
hij zegt toch helemaal niet dat daar wat mis mee is... ik vond t vrij logisch dat-ie gewoon bedoelde, van, goh da's kut zeg.

(kattige forummers tegenwoordig hier trouwens zeg.)
Ik heb het misschien verkeerd opgevat, maar was toevallig de hele dag al een het uitleggen waarom ik niet kan sporten/naar school kan gaan, enz. Toen ik bovenstaand zag staan was het voor mij idd niet meteen duidelijk hoe het bedoelt was.

Sorry dus
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 13:44
Verwijderd
Mijn opa heeft sinds maandag een scootmobiel (en is er al mee de sloot in gereden ) en ik heb het net even gevraagd en het schijnt inderdaad per gemeente te verschillen. Wij hebben niets voor de scootmobiel hoeven te betalen namelijk.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 13:57
Bloem
Bloem is offline
Daar zou je dan bijna om gaan verhuizen
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 14:43
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Bloem schreef op 17-09-2005 @ 14:57 :
Dat doen dan ook sommige mensen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 14:46
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Bloem schreef op 17-09-2005 @ 14:57 :
Dan zit je weer met woningaanpassing die je maar 1 keer per 5 jaar aan mag vragen
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 15:46
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
MTpower schreef op 17-09-2005 @ 15:46 :
Dan zit je weer met woningaanpassing die je maar 1 keer per 5 jaar aan mag vragen
Mijn woningaanpassingen kwamen samen met die scootmobiel, dus tegen de tijd dat ik een nieuwe nodig mocht hebben, mag ik kennelijk ook weer nieuwe woningaanpassingen vragen
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 18:37
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Bloem schreef op 17-09-2005 @ 16:46 :
Mijn woningaanpassingen kwamen samen met die scootmobiel, dus tegen de tijd dat ik een nieuwe nodig mocht hebben, mag ik kennelijk ook weer nieuwe woningaanpassingen vragen
tegen die tijd is waarschijnlijk alles weer veranderd
Reageren

Regels voor berichten