Citaat:
cyntha schreef op 16-09-2005 @ 21:02 :
Ja, 19 en een scootmobiel. En dat is echt niet voor mijn plezier..
Ik dacht dat gemeentes zelf mochten beslissen of ze wel of geen eigen bijdrage willen ontvangen en ik woon dus weer fijn in een gemeente die dat wel wilt. De scoot blijft eigendom van de gemeente dus eigenlijk slaat het ook helemaal nergens op. Dat van de belasting wist ik nog niet, dat zal ik eens verder uit gaan zoeken. Dank je wel.
|
Hij denkt zeker dat je op dit soort gehandicapten voertuigen kan scheuren als een gek, ze gaan niet harder dan pakweg 12 km per uur!
Over vergoeden gesproken, het is een feit dat veel gemeentes zelf mogen bepalen tot welk budget ze wel of niet mogen vergoeden, maar zoals ik al eerder schreef, veel gemeentes hanteren een eigen beleid en 'verzwijgen' vaak veel dingen om maar niet te hoeven vergoeden. (vroeger werden deze kosten vergoed door het GAK, later is dat UWV geworden). Ik geef jou eens het advies om eens met een maatschappelijk werker te praten, want zo iemand kan de regels beter, en heeft meer invloed bij het aanvragen van vergoedingen....Toch maar eens doen!
Mijn moeder probeert al enkele maanden haar (te grote) scootmobiel te ruilen voor een kleinere uitvoering, en dat gaat maar zeer moeilijk. Tot nu toe weigerd het WVG een andere te vergoeden, maar ze wilt alleen maar een lichtere scootmobiel, geen hele nieuwe!
Tot slot, zo'n scootmobiel kunnen de meeste mensen niet zelf betalen, want zo'n ding kost toch al gauw de prijs van een goede gebruikte auto.