Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2002, 13:48
Jamiroquai
Jamiroquai is offline
Ik ben dus pas (anderhalve week geleden) begonnen met meditatie. Ik begon eraan omdat ik er wel in geintresseerd was. Toen las ik wat over Ki. Ik had hier al vaker van gehoord, maar ik had me er nooit in verdiept. Ik ben daar ook al een beetje mee begonnen (sinds een week). Ik heb al een paar keer een energie-bal gemaakt, dat was echt wel intressant! Ik ben van plan hiermee door te gaan, maar ik weet niet zoveel meditatie technieken. Het mediteren lukt me wel, maar ik zou het fijn vinden wat meer ideeen te hebben. Een brandende kaars kan ik me wel visualiseren, maar weten jullie nog meer van die voorbeelden? En zijn er bepaalde visualisaties die je beter kan gebruiken als je Ki wil beoefenen? (voordat je je op je dantien richt....) En als je een energie-bal maakt, hoe zorg je er dan voor dat je die 'vasthoud'? Ik ga dan namelijk steeds die bal voelen (beetje indrukken) en dan 'vergeet' ik me te concentreren op de energie, waardoor de energie-bal verdwijnt. Hebben jullie tips? Alvast bedankt!
Advertentie
Oud 22-06-2002, 23:21
Gael
Gael is offline
Nou kijk ik wil niet flauw doen... maar...

Ze vertellen ons dat Ki een groene energie is die ontstaat vanuit onze buik. Dat is dus duidelijk een energiebron. Maar van wat ik vanaf mijn 5de heb geleerd.. is dat wij mensen energiebronnen hebben die Chakra's heten. En volgens chakra's komt de groene energie uit ons hart.. DAAR! klinkt dat niet logisch...?

We hebben 7 chakra's, bij ons stuitje waar de energie rood is, onze navel waar de energie rood is, ons hart waar de energie groen is, onze keel waar de energie blauw is, ons derde oog waar de energie paars is en op onze kruin waar de energie ultra-violet is.

Nou heb ik een paar dagen geleden over de meerder soorten -kinese gelezen, maar door de 12jaar lange ervaring kon ik gelukkig wel veel voelen. Ik heb de KI gevoeld en ik heb de mogelijkheid te doen met Mana wat ik eigenlijk maar wil. Ik ben een wind element, en ik had een tijdje geleden wind-mee gecreeerd Ik kan het in mijn kamer laten waaien. En dit waren mijn eerste 2 pogingen. Het is wel fijn dat ik in een half minuutje kan hebben gemediteerd.

Maar hoe ik het dus doe, is niet met alleen de groene KI bal in ons buik voelen, want volgens de dingen die ik heb geleerd komt de groene energie bovendien uit het hart...
Ik mediteer, maak me dus schoon, en focus me eerst op de groene energie die KI wordt genoemd, maar dan juist vanuit mijn hart.. en hoe sterker ik wil dat het effect is, hoe meer chakra's ik gebruik. Lees maar hoeveel we hebben. Als dat is gelukt, dan kun je energie naar je handen laten lijden. Ik probeer straks de KI bal denk ik, maar morgen ga ik meer aan mijn vader vragen...

Wat ik ook nog kwijt wil.. is dat je op je handen kan kijken of je open chakra's daarop hebt. Dit houdt in dat je op je vingerafdruk een bapaalde prent hebt. Namelijk dat het allemaal dicht wordt gevormd. Dus in circeltjes allemaal, of ovaal.. maakt niet uit.
Als dat zo is, dan stroomt de energie door die vingers makkelijker door.. je kan kijken bij welke je dat hebt, en je meer focussen op die vingens. Ik zelf het dat bij 6 vingers, mijn vader bij 9 en mijn zus bij 10. Ik vraag me af wat er zou gebeuren als zij een KI bal zou vormen.

Anyway, ik hoop dat er nuttig info in stond. Er zijn in totaal 7 bronnen van energie waar je kracht vandaan kan halen, niet 1.

Sterkte en succes!(weet nooit welke ik moet kiezen)
Oud 23-06-2002, 11:19
KiPracticer
KiPracticer is offline
*kuch*
Stel kleine opmerkingen:
1) ki IS niet groen,het kan elke kleur zijn die je wilt, blauw, rood, roos, zelfs pimpelpaars met gouden vlekken (alhoewel dat nogal veel visualisatie vereist). Groen wordt alleen het meest gebruikt, ms omdat dat het best werkt (archetypen ofzo), maar dat weet ik niet zeker. De kleur is alleen maar om je te helpen met visualiseren, hij boeit echt helemaal niks, als je je gevoelens opzij zet. Door ingebakken gedachten als: rood staat voor liefde/woede, zwart staat voor het kwaad, wit staat voor het goede,etc ,etc, denken wij mensen dat dat ook ECHT zo is, niet dus

2)
Citaat:
We hebben 7 chakra's, bij ons stuitje waar de energie rood is, onze navel waar de energie rood is, ons hart waar de energie groen is, onze keel waar de energie blauw is, ons derde oog waar de energie paars is en op onze kruin waar de energie ultra-violet is.
Energie is energie, zoals ik al zei, de kleur boeit geen F*CK (sorry)

3)
Citaat:
Ze vertellen ons dat Ki een groene energie is die ontstaat vanuit onze buik. Dat is dus duidelijk een energiebron. Maar van wat ik vanaf mijn 5de heb geleerd.. is dat wij mensen energiebronnen hebben die Chakra's heten. En volgens chakra's komt de groene energie uit ons hart.. DAAR! klinkt dat niet logisch...?
Citaat:
Er zijn in totaal 7 bronnen van energie waar je kracht vandaan kan halen, niet 1.
om te beginnen: er zijn er wel meer: de aarde, maan, zon, water, kortom: de hele kosmos is een energie bron. Wel komt die energie via de chakra's naar binnen.Chakra's MAKEN ook geen energie (das immers onmogelijk, wet van behoud van massa en energie (ofzoiets)), ze sluizen alleen de energie van buitenaf door. Zijn je chakra's gesloten, dan heb je dus ook geen toegang tot de energie(/ki/mana/whatever). Btw, chakra's zijn de horizontale energie kanalen, je hebt ook nog 2 verticale kanalen, eentje uit je hoofd (die naar de kosmos gaat) en eentje uit je voeten (die dus de grond in gaat). Bij de meeste mensen (inclusief ik) schijnen deze kanalen echter in onbalans te zijn, wat zeggen wilt dat we ze niet kunnen gebruiken.
Ten tweede: het is 'bewezen' dat verschillende chakra's verschillende specialiteiten hebben. Zo is het derde oog chakra gevoeliger voor energie, en (je snapt waar ik naartoe wil) is de dantien iets beter in het binnenhalen van energie en het verspreiden daarvan dan bv de hart- of palm-chakra's.

*hijghijg*
Zo, dat was het weer, ik ben gelukkig niet pissed geworden, mzzlz,
Vox Nocti
Oud 23-06-2002, 11:53
Jamiroquai
Jamiroquai is offline
Citaat:
dus

1. stuitje
2. navel (5cm eronder dacht ik)
3. hart
4. keel
5. derde oog
6. kruin
7. ????

Wat is dan de zevende? je noemt er namelijk maar 6 op... En hebben jullie nog visualisatie tips? Ik las laatst ook nog over een visualisatie waarbij je in een ondiep riviertje ligt, en dat elke keer er wat water vanaf je voeten naar je hoofd stroomt. Je moet dan de Ki voelen stromen, van je voeten naar je hoofd. Hebben jullie nog meer van dit soort voorbeelden die ik kan gebruiken? En nog bedankt voor al die informatie!

Ps: moet je ook tai-chi beoefenen om je Ki te voelen, of is dat niet perse nodig?
Oud 23-06-2002, 14:23
Gael
Gael is offline
Citaat:
KiPracticer schreef:

2)
Energie is energie, zoals ik al zei, de kleur boeit geen F*CK (sorry)

3)

om te beginnen: er zijn er wel meer: de aarde, maan, zon, water, kortom: de hele kosmos is een energie bron. Wel komt die energie via de chakra's naar binnen.Chakra's MAKEN ook geen energie (das immers onmogelijk, wet van behoud van massa en energie (ofzoiets)), ze sluizen alleen de energie van buitenaf door. Zijn je chakra's gesloten, dan heb je dus ook geen toegang tot de energie(/ki/mana/whatever). Btw, chakra's zijn de horizontale energie kanalen, je hebt ook nog 2 verticale kanalen, eentje uit je hoofd (die naar de kosmos gaat) en eentje uit je voeten (die dus de grond in gaat). Bij de meeste mensen (inclusief ik) schijnen deze kanalen echter in onbalans te zijn, wat zeggen wilt dat we ze niet kunnen gebruiken.
Ten tweede: het is 'bewezen' dat verschillende chakra's verschillende specialiteiten hebben. Zo is het derde oog chakra gevoeliger voor energie, en (je snapt waar ik naartoe wil) is de dantien iets beter in het binnenhalen van energie en het verspreiden daarvan dan bv de hart- of palm-chakra's.
Tsja, het is je eigen opvatting Dit is wat ik heb geleerd en hoe ik er het meeste mee kan doen. En trouwens, er komt wel degelijk energie uit de Chakra's, anders ben ik geen mens zoals vele op mij heen
Als je de wet van behoud van massa en energie erbij gaat halen(natuurkunde, en dus ook wetenschappelijk), dan klopt alles wat paranormaal is niet meer. Je kunt Psychokinese ook niet wetenschappelijk verklaren, telepatie ook niet. Charka's al helemaal niet.
Ik heb het trouwens ook over energiebronnen in en vanuit de mens, niet om ons heen.. Anders kun je nog een hele bieb volschrijven. De aarde, de maan, de zon, dat zijn geen chakra's. Het zijn externe energiebronnen.
Ik weet dat er meerder chakra's zijn, maar dit zijn de hoofdchakra's in ons lichaam. Zoals ik al zei, je kan ook open chakra's in je handen hebben.
Ik weet ook dat de chakra's verschillende functies hebben. Maar denk er eens over, ze zitten allemaal in ons lichaam, en bij goede discipline kun je ze allemaal gebruiken. Dan zijn ze in balans. Als je derde oog beter is met het voelen van energie, dan focus je op jouw derde oog, terwijl je energie daar ook naartoe stroomt.

Ehm, ik noemde er zes
1. Stuit
2. Navel
3. tussen navel en hart
4. Hart
5. Keel
6. Derde Oog
7. Kruin

SOrry...

Naja, iedereen heeft wel een beetje zijn of haar eigen opvattingen over deze dingen. Uiteindelijk gaat het erom wat voor jezelf het beste voelt, als wat wij hebben gezegd je helpt is dat fijn, maar als het alleen maar deels heeft geholpen dan wens ik je sterkte!
Oud 23-06-2002, 21:21
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Heeee KiPracticier ik weet dus dat de chakra resorvoirs zijn die langzaam worden opgeladen als de energie erin verbruikt is. Maar hoe zit dat dan met Reiki? Daarbij doen ze net als of ze een luikje openen dat in verbinding staat met de Kosmos, en zo krijgen die Reiki-beoefenaars nooit een burn-out. Kunnen Ki-beoefenaars dat ook niet beter gaan doen? Of denk je dat het maar onzin is van dat luikje openen? Ik zelf denk dat het wel kan, nooit meer een burn-out, maar goed hoe denk jij erover?
Oud 23-06-2002, 21:53
Jamiroquai
Jamiroquai is offline
Wat bedoelen ze dan precies met een burn-out? ik heb het vaker gelezen, bedoelen ze gewoon dat je dan overspannen bent? Kan je snel een burn-out krijgen? En is het gevaarlijk?
Oud 23-06-2002, 22:09
KiPracticer
KiPracticer is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Heeee KiPracticier ik weet dus dat de chakra resorvoirs zijn die langzaam worden opgeladen als de energie erin verbruikt is. Maar hoe zit dat dan met Reiki? Daarbij doen ze net als of ze een luikje openen dat in verbinding staat met de Kosmos, en zo krijgen die Reiki-beoefenaars nooit een burn-out. Kunnen Ki-beoefenaars dat ook niet beter gaan doen? Of denk je dat het maar onzin is van dat luikje openen? Ik zelf denk dat het wel kan, nooit meer een burn-out, maar goed hoe denk jij erover?
Dat zijn die verticale kanalen waar ik het over had, ze balanceren en openstellen is inderdaad mogelijk, maar vereist jarenlange training en meditatie, ik denk eerlijk gezegd dat jij het niet kan (no offence, ik ook niet). Hierdoor zou je idd altijd genoeg energie door kunnen krijgen, en nooit meer een burnout krijgen (ok, behalve ik dan, gesloten chakra's en shit, ik krijg ze wel open, maar met veel moeite). Dus, het is wel mogelijk, maar verwacht niet dat het je de komende 3-6 jaar lukt (en dat is een positieve schatting)

Citaat:
anders ben ik geen mens zoals vele op mij heen
Geen commentaar

Citaat:
Wat bedoelen ze dan precies met een burn-out? ik heb het vaker gelezen, bedoelen ze gewoon dat je dan overspannen bent? Kan je snel een burn-out krijgen? En is het gevaarlijk?
Burnout's komen vaak voor bij N()()bs die net beginnen met energie training, ze kunnen het dan voelen en kennen en kunnen de basisdingen, en raken overmoedig, juist op dat moment krijg je je burnout, wat betekent dat je voor zo'n 2 weken tot 2 maanden (soms langer) geen 'toegang' meer hebt tot je energie, dwz dat je er niks meer mee kan, je kan alleen maar over je burnout heenkomen door gewoon door te blijven gaan met oefenen. Dus 1 gouden tip: raak nooit overmoedig, of je krijgt een burnout (ik spreek uit ervaring)
Btw, echt gevaarlijk is het niet, alleen maar ZWAAR irritant
Oud 23-06-2002, 22:43
Gael
Gael is offline
Chakra's zijn wel vereist tot een bepaalde mate, ook lichamelijk. Bij mij kwam het een paar jaar geleden te kort, daarom moest ik naar een docter om ze open te maken....

Dus je kan ermee geholpen worden!
Oud 23-06-2002, 22:47
Kennyman
Kennyman is offline
Citaat:
Gael schreef:
Chakra's zijn wel vereist tot een bepaalde mate, ook lichamelijk. Bij mij kwam het een paar jaar geleden te kort, daarom moest ik naar een docter om ze open te maken....

Dus je kan ermee geholpen worden!
Dat lijkt me geen gewone dokter?
Oud 24-06-2002, 11:34
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Ik had dus pas een burn-out, en het klopt precies wat KiPracticier zegt dat je gewoon door moet blijven trainen, het komt vaneigens weer terug.
Oud 24-06-2002, 12:49
Mysticus
Mysticus is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Ik beoefen behalve ki ook ander dingen zoals reiki en magnetiseren en het kan. he enige probleem is dat je met de energie die je uit de kosmos haalt moeilijk iemand pijn kan doen.
en je hebt trouwens 12 chakra's 1 onder elk van je voeten 1 in elke hand en 1 ongeveer 3/4 meter boven je kruin.
Als je alleen de chakra's in je lichaam open zet dan gebruik je de energie in je lichaam. maar als je die sneller dan normaal verbruikt door er bijvoorbeeld ki-ballen mee af te schieten dan raak je burned-out. als je de chakra's in je voeten en die boven je hoofd open zet, haal je ook energie uit de kosmos en de aarde.
en je zal merken dat als je de chakra's in je handen open zet, er veel makkerlijker energie uitkomt.

Terug van weggeweest, Mysticus
Oud 24-06-2002, 17:19
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Mysticus schreef:

Ik beoefen behalve ki ook ander dingen zoals reiki en magnetiseren en het kan. he enige probleem is dat je met de energie die je uit de kosmos haalt moeilijk iemand pijn kan doen.
en je hebt trouwens 12 chakra's 1 onder elk van je voeten 1 in elke hand en 1 ongeveer 3/4 meter boven je kruin.
Als je alleen de chakra's in je lichaam open zet dan gebruik je de energie in je lichaam. maar als je die sneller dan normaal verbruikt door er bijvoorbeeld ki-ballen mee af te schieten dan raak je burned-out. als je de chakra's in je voeten en die boven je hoofd open zet, haal je ook energie uit de kosmos en de aarde.
en je zal merken dat als je de chakra's in je handen open zet, er veel makkerlijker energie uitkomt.

Terug van weggeweest, Mysticus
Ja daar zul je wel gelijk in hebben, maar eej, je hebt bekant honderden chakra's in en buiten je lichaam, alleen in je palm zit er niet een, maar een stuk of 4 (geld ook voor je voeten), je hebt ook nog vele chakra aan de zijkant van je lichaam zitten, echt je hebt er kei veel. Maar je kunt chakra's ook verdelen.
Oud 24-06-2002, 17:24
Mysticus
Mysticus is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Ja daar zul je wel gelijk in hebben, maar eej, je hebt bekant honderden chakra's in en buiten je lichaam, alleen in je palm zit er niet een, maar een stuk of 4 (geld ook voor je voeten), je hebt ook nog vele chakra aan de zijkant van je lichaam zitten, echt je hebt er kei veel. Maar je kunt chakra's ook verdelen.
Heb je wel eens geprobeerd om honderd chakra's te visualizeren??
maar je hebt vast wel gelijk
Oud 24-06-2002, 20:15
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Mysticus schreef:

Heb je wel eens geprobeerd om honderd chakra's te visualizeren??
maar je hebt vast wel gelijk
Nee, maar dat hoeft ook helemaal niet, het enige wat ik visualiseer en voel dat zijn de hoofdchakra's, de rest is maar bij zaak, sub-chakra's.
Oud 25-06-2002, 19:04
Mysticus
Mysticus is offline
Juist en als je het zo bekijkt kloppen die 12 volgens mij aardig
Oud 25-06-2002, 20:44
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Mysticus schreef:
Juist en als je het zo bekijkt kloppen die 12 volgens mij aardig
Ja maar vergeet niet dat de palm en voetchakra's ook sub-chakra's zijn volgens men. Dus dat worden al wat minder chakra's.
Oud 25-06-2002, 21:08
Mysticus
Mysticus is offline
de hand en voet chakra's zijn ook sub-chakra's, maar als je ki beoefent of energie uit de aarde en kosmos haalt word het wel een stuk makkelijker als ze open staan. Je bent dan meer rechtstreeks verbonden.
Oud 25-06-2002, 22:07
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Mysticus schreef:
de hand en voet chakra's zijn ook sub-chakra's, maar als je ki beoefent of energie uit de aarde en kosmos haalt word het wel een stuk makkelijker als ze open staan. Je bent dan meer rechtstreeks verbonden.
Maar dah klopt.
Oud 26-06-2002, 17:42
Jamiroquai
Jamiroquai is offline
Wat moet ik me precies voorstellen bij chakra's? Kan iemand een bepaalde algemene beschrijving ervan geven? Hoe de meeste mesnen het zich visualiseren?
Oud 26-06-2002, 19:27
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Jamiroquai schreef:
Wat moet ik me precies voorstellen bij chakra's? Kan iemand een bepaalde algemene beschrijving ervan geven? Hoe de meeste mesnen het zich visualiseren?
Ikzelf visualiseer ze als ballen van energie. Maar als je het precies gaat beschrijven zien ze er zo uit: Een Chakra is een trechter-vormige draaikolk die van onder spits uitloopt. Hij draait zo naar boven toe en geeft zo de energie uit de Kosmos aan je lichaam.
Oud 26-06-2002, 19:34
Mysticus
Mysticus is offline
Ik zie het zelf voor me als een soort schijven die draaien. ik maak ze dan ook open door de schijven met mijn energie weer de goede kant op te draaien. (Chakra beteknde ook iets als geestenwiel)
Oud 27-06-2002, 19:02
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Mysticus schreef:
Ik zie het zelf voor me als een soort schijven die draaien. ik maak ze dan ook open door de schijven met mijn energie weer de goede kant op te draaien. (Chakra beteknde ook iets als geestenwiel)
FF een vraagje, de sex-chakra draait die met de klok mee of tegen? Mischien dat jij het weet, want alle chakra's draaien afwisselend en zo krijg je het Kundalinie-effect.
Oud 06-07-2002, 13:45
bonsai
bonsai is offline
Citaat:
Jamiroquai schreef:
Ik ben dus pas (anderhalve week geleden) begonnen met meditatie. Ik begon eraan omdat ik er wel in geintresseerd was. Toen las ik wat over Ki. Ik had hier al vaker van gehoord, maar ik had me er nooit in verdiept. Ik ben daar ook al een beetje mee begonnen (sinds een week). Ik heb al een paar keer een energie-bal gemaakt, dat was echt wel intressant! Ik ben van plan hiermee door te gaan, maar ik weet niet zoveel meditatie technieken. Het mediteren lukt me wel, maar ik zou het fijn vinden wat meer ideeen te hebben. Een brandende kaars kan ik me wel visualiseren, maar weten jullie nog meer van die voorbeelden? En zijn er bepaalde visualisaties die je beter kan gebruiken als je Ki wil beoefenen? (voordat je je op je dantien richt....) En als je een energie-bal maakt, hoe zorg je er dan voor dat je die 'vasthoud'? Ik ga dan namelijk steeds die bal voelen (beetje indrukken) en dan 'vergeet' ik me te concentreren op de energie, waardoor de energie-bal verdwijnt. Hebben jullie tips? Alvast bedankt!
om te mediteren zijn mandala's ook wel handig, je zou bijv. mandala- werkboek van rudiger dahlke kunnen kopen/ lenen van de bieb, het staat vol met meditatie oefeningen, ik heb hem geleend van de bieb, maar dat is niet zo handig omdat je dingen in het boek moet inkleuren en eentje zelfs verbranden
Oud 08-07-2002, 18:20
Joris
Joris is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Ikzelf visualiseer ze als ballen van energie. Maar als je het precies gaat beschrijven zien ze er zo uit: Een Chakra is een trechter-vormige draaikolk die van onder spits uitloopt. Hij draait zo naar boven toe en geeft zo de energie uit de Kosmos aan je lichaam.
Dat weet jij? Dat kun jij zien? (jij ziet dus draaikolken op verschillende plaatsen in je lichaam? Of heb je dat ergens gelezen... maar was die bron betrouwbaar? Zag die persoon draaikolken zijn lichaam uitsteken?

dat is toch stom, ik bedoel, ik kan die dingen ook wel visualiseren, maar dat is dan ook alleen visualiseren... als ik mijn ogen opendoe zie ik gewoon daaronder iets bungelen ipv een draaikolk...

ik geloof best in Ki, en energieën, maar ik geloof absoluut niet dat JIJ die dingen ook kunt zien, (anderen trouwens ook niet hoor)...

iemand die mijn theorie steunt?
Oud 08-07-2002, 19:24
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Joris-Den-2e schreef:

Dat weet jij? Dat kun jij zien? (jij ziet dus draaikolken op verschillende plaatsen in je lichaam? Of heb je dat ergens gelezen... maar was die bron betrouwbaar? Zag die persoon draaikolken zijn lichaam uitsteken?

dat is toch stom, ik bedoel, ik kan die dingen ook wel visualiseren, maar dat is dan ook alleen visualiseren... als ik mijn ogen opendoe zie ik gewoon daaronder iets bungelen ipv een draaikolk...

ik geloof best in Ki, en energieën, maar ik geloof absoluut niet dat JIJ die dingen ook kunt zien, (anderen trouwens ook niet hoor)...

iemand die mijn theorie steunt?
Wat ben je nou tegen mij aan het zeiken man?? Waarom zou je nie geloven dat ik Ki kan? Daar weet jij niks van. En ik visualiseer dat als ballen zoals ik dat heb gezegd, iedereen doet dat op zijn eigen manier zolang het maar een soort van bron is.

Regels voor berichten