Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2005, 14:43
Alejandro Sosa
Alejandro Sosa is offline
Heey mensen
ik heb een vraag over de pc dvd Halflife 2
er staat op de doos dat CS source erbij inbegrepen zit, maar er zit maar 1 dvd in van alleen Halflife 2, en verder ook niks van uitleg of een handleiding over cs source. hoe zit dit? is het de bedoeling dat je cs source gewoon download?? zou opzich best jammer zijn , stel je wilt over 10 jaar nog eens voor de fun cs source spelen hoe doe je dit dan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2005, 14:52
Verwijderd
Volgens mij komt de instalatie daarvan gewoon achter Half Life 2 aan.
Ik heb ook de dvd versie, maar kan me verder niet helemaal herinneren hoe dat zit.

Overigens is het mogelijk dat je op een gegevn moment tijdens de instalatie van HL2 een foutmelding krijgt. IK weet niet meer wat het helemaal is enzo, maar op de site van de makers vond ik de oplossing. Het is maar dat je het weet voor het kleine geval dat je ook dat probleem tegenkomt
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 15:12
Wammus
Wammus is offline
Ik heb laatst de special edition (die zilveren box) gekocht en daar zat ook 1 dvd in met Half life 2, Half life source en Counterstrike source.

Je stopt gewoon die dvd in je dvd speler en dan gaat ie Steam instaleren (ja dit moet). In Steam klik je dan ergens op register a product i already own (oid) en daar voer je het serienummer in van Half life 2. Daarmee heb je hem geregistreerd bij Valve en begint Steam Half life 2 te downloaden en updaten en al die shit. Als ie klaar is dan kan je of vanuit Steam of vanaf je bureaublad met een snelkoppeling het spel starten.

Dan connect ie eerst weer met Steam om op updates te chekken en als dat klaar is start het spel en kan je hem spelen. Hoe dit met Half life source werkt weet ik niet die heb ik nog niet gespeeld. Ik weet wel dat je bij de instalatie van Steam geloof ik kan aangeven wat je wel en niet geěnstaleerd wilt hebben ofzo.

Het is in ieder geval vet simpel. Als je Steam al hebt geďnstaleerd moet het volgens mij zelfs wel kunnen volstaan met het invoeren van je cd key en dat Steam dan zelf Half life 2 download en instaleert maar dit weet ik niet zeker.
Oud 02-10-2005, 16:07
Alejandro Sosa
ok ik snap het denk ik wel. kheb t spel namelijk al in huis gehaald maar moet nog weekje wachten op mn nieuwe pc .
maar dan vraag ik me toch af wat je moet doen als je ooit cs source nog eens over lan bijvoorbeeld wil spelen over 10 jaar...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 20:02
Verwijderd
Hij installeert hem gewoon na Half-Life 2. Daarna gaat hij hem nog even updaten tot de nieuwste versie. Zoals Morrodin zegt kan het zijn dat je een foutmelding krijgt wanneer je alleen Half-Life2 zonder CS wilt installeren.

Over tien jaar? Wie weet is hij dan nog steeds te spelen, misschien ook niet. Waarschijnlijk zal er dan wel een nieuwe versie zijn, hoewel er waarschijnlijk ook truie gasten zijn die dan nog steeds 1.6 spelen.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 10:49
Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
wammus schreef op 02-10-2005 @ 16:12 :

Je stopt gewoon die dvd in je dvd speler en dan gaat ie Steam instaleren (ja dit moet). In Steam klik je dan ergens op register a product i already own (oid) en daar voer je het serienummer in van Half life 2. Daarmee heb je hem geregistreerd bij Valve en begint Steam Half life 2 te downloaden en updaten en al die shit. Als ie klaar is dan kan je of vanuit Steam of vanaf je bureaublad met een snelkoppeling het spel starten.

Oud 05-10-2005, 17:39
Mark-The-Local-Hero
Mark-The-Local-Hero is offline
Citaat:
Alejandro Sosa schreef op 02-10-2005 @ 17:07 :

maar dan vraag ik me toch af wat je moet doen als je ooit cs source nog eens over lan bijvoorbeeld wil spelen over 10 jaar...
Dat je het op DVD of een andere fysieke drager hebt, geeft geen garantie voor de toekomst. 3/4 van mijn dos-collectie werkt niet, of iig via heel wat omwegen, vanwege OS-incompatibiliteit en als het werkt, ziet hij het geluid of toetsenbord shizzle etc. niet.
Pas vanaf Win 98 games naar XP heb ik geen problemen ondervonden na een OS-upgrade.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 20:08
Wammus
Wammus is offline
Verder vraag ik me af wie er over 10 jaar nog meer CS source wil spelen aangezien het nu niet echt bepaald laaiend enthousiast is ontvangen (iets wat mij niet echt verbaasd eigenlijk maar goed dat is een heel andere discusie )
Oud 05-10-2005, 22:02
Verwijderd
Ik blijf maar wachten tot Fortress Forever eindelijk eens uitkomt. Dan koop ik hl2 ook en ga ik weer gamen. Hopen dat dat een waardige opvolger van TFC gaat worden. En if so, dan lijkt me dát de reden om over 10 jaar nog steeds hl2 te kunnen spelen.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 23:59
Alejandro Sosa
nou kijk ik heb nu 4 jaar Counter-Strike gespeeld en kan me best voorstellen dat ik over 10 jaar (kan ook over 25 jaar zijn) weer eens zoiets heb van ik wil wel weer eens herinneringen ophalen door bijvoorbeeld een LAN te maken ofzo. Nu ben ik benieuwd hoe CS source wordt, ik krijg volgende week een nieuwe pc dus dan zal ik het pas weten. Maar ik hoor veel goede en ook veel ( nog het meeste) slechte verhalen over Source. Er zitten veel bugs in en de gameplay zou kut zijn, maar ik doe t dan ook voor de graphics, die gameplay en bugs zal vast wel goedkomen na een aantal grote updates, tenminste dat mag ik hopen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten